Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin nesteen kuluminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EOL
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 175
    • Kankaanpää, Finland

    Jäähdytin nesteen kuluminen?

    Elikkäs tämmöistä kyselen kun mulla on tuollainen vm.96 540 Bmw ja korihan on E39.
    Tässä nyt olen tuota jäähdytin nestettä tarkkaillut niin sitä saa melkein kerran kuus lisätä elikkä silmällä huomaa hyvin selkeesti et tappi on laskenut reilusti ja kun ensimmäinen bmw on itselläni niin tietoakaan ei ole kovin paljon viel kertynyt että onko tämä ihan normaalia?
    Kun ei ainakaan huomaa et maahan mistää valuis kun ei näy jälkiä.
    Ja autolla on nyt ajettu noin 140tkm ja tämän on saksasta tuotu alunperin edellinen omistaja oli sen hommannut jostain vaasassa toimivasta paikasta ketä tuo autoja et ihan varma ei voi kilsoista olla mut luottavaisin mielin mennään ja hyvin on toiminut.
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    #2
    Jo sitä nestettä häviää eikä alle jää lätäkköä, niin siinä on kai sitten ne vaihtoehdot että lämppärin kenno vuotaa nesteet matolle tai sitten on kansi halki.

    Comment

    • EOL
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 175
      • Kankaanpää, Finland

      #3
      Jeps kun sitäkään en tiedä et onko tuohon vesipumppu vaihdettu jo kun nehän alkaa siin 100tkm kipepeil yleensä reistaileen. Mut tosiaan se hämää kun maassa ei näy mitään läikkiä. Ja kuinkas usein tuollaiseen koneeseen normaalisti lisäillään nesteitä? Ja tuota et onko kansi halki niin eipä varmaan muuten pysty toteemaan kun kansi irti ja tarkistaan.

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Itellä on e34 sillai et alavesiletku vuotaa hieman ja vesi höyrystyy syylärin päädystä pikkuhiljaa pois. täytyy korjata samalla ku asentaa ilmastoinnin
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • metanolman83
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 249
          • itä suomi

          #5
          kannattaa käydä mittauttamassa onko jäähdytys nesteen seassa pakokaasua..jos on niin kylläpä se mahtaa olla kansi pashana

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #6
            Ei siitä kannata huolestua jos vähän hukkuu nestettä, näissä on niin monta paikkaa josta saattaa huomaamattomasti vähän vuotaa että jos auto muuten pelaa, jalkatilat on kuivana ja pari desiä kuussa hukkuu niin se on vielä normaalia ja vieläpä erittäin yleistä tämän ikäisissä vehkeissä. Jos lätäkköä ei jää alle ja lämmöt ei temppuile niin ei muutakuin kovaa ajoa!

            Mutta jos yöunet menee niin kantsii ensin katella vesiletkujen liitokset, syyläri, nestemäärän anturin o-rengas jne. Ja näiden kanssahan on niin että kun on paikat kuumina (täydet paineet järjestelmässä) ja sattuu vähän vuotamaan niin haihtuu myös saman tien, eli onnea etsintään jos "desin metsästykseen" lähdet...
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • EOL
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 175
              • Kankaanpää, Finland

              #7
              Jeps no mut täytyy katsel et jos ismmin alkaa tyhjeneen niin sit enemmän huolestua asiasta. Täytyy nyt kuitenkin vähän silmäillä josko siellä näkys mitään tavallisuudest poikkeavaa. Eniten juur tuota pelkään et josko ois kannes jotain ja et pääsis uittaan jäähdytin nestet sin mut täytyy tarkkailla.

              Comment

              • Duracell
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 61
                • oulu

                #8
                kannattaa kokeilla ilmata. mulla loppu nesteen häviäminen ku vaihdoin termarin, muuta selitystä en oo keksiny ku että oli ilmatasku jossaki.
                meinasin jo kansiremonttiin viedä, onneks en kerinny.

                Comment

                • e36
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 241
                  • TKU

                  #9
                  Mulle tuli kans ekaks mieleen toi ilmaus. Ainakin jossain malleissa on aika vaikeaa saada ne ilmat pois kunnolla... Ja pitäis vissiin ilmata kun sitä nestettä lisäileekin. Eiköhän tästäkin asiasta joku viisaampi tiedä enemmän...

                  Comment

                  • EOL
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 175
                    • Kankaanpää, Finland

                    #10
                    Ahaa vai että ilmata tuollainen ei minulle olekkaan tullut mieleen, mutta hyvä pointti. Mutta hyvä homma et jotku tietää asioista enemmän.

                    Comment

                    • -Mage-
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 295
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by EOL View Post
                      Ahaa vai että ilmata tuollainen ei minulle olekkaan tullut mieleen, mutta hyvä pointti. Mutta hyvä homma et jotku tietää asioista enemmän.
                      Pienenä varoituksena, bemun v8 on todella vaikea saada ilmattua kunnolla. Joten jos et omaa kokemusta kyseisen koneen ilmaamisesta suosittelen tettämään jollain ammattilaisella tai ainakin kysymään apua

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        ...ja siis normaalia se ei missään tapauksessa ole että nestettä järjstelmästä katoaa. Jos vuoto on palotilan suuntaan niin pitkään jatkuessaan glygoli tahtoo vaurioittaa venttiilinvarsia sekä venttiiliseetejä. Remontti on siis joka tapauksessa edessä jos vuoto on koneen suuntaan. Eli ensin huolellinen ilmaus ja jos ei siitä tokene niin mars mittauttamaan pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä.

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          #13
                          Tyhmä kysyy, kun ei tajua.

                          Miten ilma järjestelmässä voi aiheuttaa jäähdytysnesteen vuotamista jostain pois?

                          Omasta on ollut parikin kertaa jäähdytyspuolen osia irti (termostaattikotelo x2, vesipumppu ja syyläri x1, yhteensä 3x vedet pihalla) eikä ole ilmattu (kun ei ole mitään tietoa miten) kertaakaan. Nesteet vaan takaisin ja lisätty kunnes on alkaneet pysyä ylärajassa. Aina ovat alkaneet. Ei ongelmia lämpöjen tai minkään muunkaan kanssa.

                          Miten ilma oireilee?

                          EDIT: Ja kyseessä siis BMW:n V8 4.0 M60.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Duracell
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 61
                            • oulu

                            #14
                            jos siellä on ilmatasku jossain nii siitä kohtaa lämpiää enemmän -> neste höyrynä pihalle. näin minun mielestä.

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #15
                              Originally posted by Duracell View Post
                              jos siellä on ilmatasku jossain nii siitä kohtaa lämpiää enemmän -> neste höyrynä pihalle. näin minun mielestä.
                              ...ja kun se tasku on esim. kannen kanavassa -> höyry ei pääse purkautumaan -> jatkuva paine ja epätasainen lämpötila = ei hyvä, menee kieroon tai halkeaa.

                              sopivassa paikassa kun on niin ei näy lämpömittarin heilumisena tai yleensä missään, ennenkuin vahinko tapahtuu. paine kyllä nousee järjestelmässä muutenkin, ja sitäkautta korkki päästää sitä pois...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎