Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin nesteen kuluminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondere
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 69
    • Ylivieska

    #31
    Eli lainataanpas tätä topiccia vähän.. Eli e39 535ia -96 ja vähän meinaa nestettä kadota. Ei jätä lätäkköä ja jäähdytin ei ainakaan vuoda. Sisältä meinaa lämmin ilmaloppua aina muutamien viikkojen välein. Ilmaus on suoritettu ihan ohjeiden mukaan. Lämmöt on ihan on ihan normaalit mutta joskus tuntuu että kone lämpenisi vähän hitaasti joka viittää termariin? Pitäisikö tässä nyt lähteä liikenteeseen termari, vesipumppu, paisarin pohja linjalta etsimään ongelmaa? Viimeisenä taitaa sitten olla se kansi? Hyvät neuvot tarpeen.
    Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun

    e39 535ia -96

    Comment

    • Josunapalm
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 168
      • Lappeenranta

      #32
      Noniin, samoja ongelmia e39 -96 535:n kanssa. Vuotaa varmaan jotain reilun desin viikossa. Vuotoa en pikaisella katselulla löytänyt moottoritilan puolelta, mutta huomasin että jäähdytysnestettä valuu laatikon turbiinikotelon reunasta. Lainaan jonkun kuvaa: http://img148.imageshack.us/my.php?i...2008144qt7.jpg. Eli tuosta kuvan alareunan kohalla olevasta kohdasta. Kellään mitää ideaa mistähän tuo voisi vuotaa?

      Comment

      • Josunapalm
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 168
        • Lappeenranta

        #33
        Pakko nostaa aihe kun rupee pikkuhiljaan syömään miestä
        Tämän kanssahan on siis taisteltu. Jäähdytysnestettä löytyy öljypohjan alta ja vaihdelaatikon pohjasta. Edellisestä postistahan on jo aikaa ja toimenpiteitä mitä olen tehnyt: uusi vesipumppu, uusi termostaatti koteloineen, uusi syyläri, uudet vesikanavien tiivisteet ja vesiputkien o-renkaat, uudet kansien tiivisteet ja kannet käyneet koneistamolla

        Eli mistähän nyt vielä voisi koittaa hakea noita potentiaalisia vuotokohtia? Syylärin olen vaihtanut viimeeks ja epäilin sitä, koska huomasin tippaa sen alalaidassa. Paisariin en oiken usko, koska sieltä en ole löytänyt yhtään märkää. Myös koneen takaosassa menevät letkut ja ympäristö näyttää kuivalta.

        Kellään enään mitään hyviä vinkkejä?!

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by EOL View Post
          Tässä olisi nyt kuva siitä jäähdyttmessä olevasta ihmeellisestä osasta jonka epäilen olevan syy nesteen hupenemiseen.
          Itsellä on kanssa tuollainen 540iA:n syylärissä... Ei kyllä edes vuoda itsellä siitä.

          Comment

          • -Mage-
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 295
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by Josunapalm View Post
            Pakko nostaa aihe kun rupee pikkuhiljaan syömään miestä
            Tämän kanssahan on siis taisteltu. Jäähdytysnestettä löytyy öljypohjan alta ja vaihdelaatikon pohjasta. Edellisestä postistahan on jo aikaa ja toimenpiteitä mitä olen tehnyt: uusi vesipumppu, uusi termostaatti koteloineen, uusi syyläri, uudet vesikanavien tiivisteet ja vesiputkien o-renkaat, uudet kansien tiivisteet ja kannet käyneet koneistamolla

            Eli mistähän nyt vielä voisi koittaa hakea noita potentiaalisia vuotokohtia? Syylärin olen vaihtanut viimeeks ja epäilin sitä, koska huomasin tippaa sen alalaidassa. Paisariin en oiken usko, koska sieltä en ole löytänyt yhtään märkää. Myös koneen takaosassa menevät letkut ja ympäristö näyttää kuivalta.

            Kellään enään mitään hyviä vinkkejä?!
            Paisuntasäiliö? Vai onko vaihdettu?
            Paisari halkeaa usein sieltä anturin juuresta, joten melko vaikea huomata ja vuotaa usein melko vähän. Samalla kannattaa myös vaihtaa paisarin korkki,
            Myös lämppärin kenno voisi olla yksi syyllinen, tosin vuotaa käsittääkseni sisätiloihin yleensä.

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #36
              Marmoritiskillä jos on osaava myyjä, hän myy pienempi-koneisen penarin paisarinkorkin.
              He suosittelevevat 10v vanhoihin autoihin alkuperäisen 2,0barin korkin tilalle 1,4barin korkkia.
              Toimii samanlailla mutta ei tuota liikaa painetta vanhoille putkille.

              Tiedä oliko tämä juuri välttämätön tieto tähän mutta jaoimpa tiedon kuitenkin
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Max
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 994
                • Kotona

                #37
                En kyllä tarkkaan tiedä 535i:stä miten vesiletkut menevät mut tarkista lohkolta vesikellolle menevä letku ja muut letkut mitä siellä on. Omassa 523i:ssä tuo lohkolta vesikellolle tuleva letku oli hieman haljennut liittimen suuntaisesti vesikellon päästä ja siinä meni jokin tovi ennen kuin löysin tuon halkeaman... 523i:ssä vesiletku lähtee lohkon takaosasta ja tulee sit kuskin puolelle muistaakseni rengaskotelon kohdille. Mahtaako 535i:ssä olla sit samalla tavalla!?

                Comment

                • paahtis
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 40

                  #38
                  Itsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.
                  Last edited by paahtis; 03-02-2009, 12:54. Reason: typo

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #39
                    Originally posted by paahtis View Post
                    Itsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.
                    Vaihdoitko paisarin korkin tuon tilanteen jälkeen?
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Cojootti
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 155

                      #40
                      Originally posted by paahtis View Post
                      Itsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.
                      Jostain tiiviste tai letku pettänyt niin ettei vuoda kuin silloin kun järjestelmässä on painetta(ajossa). Pahimmassa tapauksessa tietysti kansi/pahvi.

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #41
                        Originally posted by paahtis View Post
                        Itsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.
                        Kai olet kattonu näkyykö öljytikussa mitään "erikoista"?

                        Comment

                        • V-Power
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1333
                          • Varsinais-Suomi

                          #42
                          Originally posted by peltone View Post
                          Vaihdoitko paisarin korkin tuon tilanteen jälkeen?
                          Mulla hävitti myös pikkasen nestettä ja riitti tuo paisarin korkin vaihtaminen.Sieltä korkin alta höyrysi pikkuhiljaa pois,keräsi myös pikkasen kalkkia siihenkorkin juureen.
                          E36 95 316i Sedan
                          E39 97 540i Touring
                          E46 99 320Ci Coupe
                          E53 01 X5 4,4 V8
                          E65 05 730d
                          F10 11 523i Sedan
                          F90 08 320i Sedan

                          Comment

                          • Josunapalm
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 168
                            • Lappeenranta

                            #43
                            Originally posted by -Mage- View Post
                            Paisuntasäiliö? Vai onko vaihdettu?...
                            Paisariin en usko koska siellä on aivan kuivaa jokapuolella. Koko koneen etuosa on kuivaa. Paisarin korkki on vaihdettu joku ½ vuotta sitten. Olis kyllä tosin jo silloin pitäny tajuta ostaa toi 1,4bar korkki ku siitä oli silloinkii puhetta jossain.


                            Originally posted by Max View Post
                            En kyllä tarkkaan tiedä 535i:stä miten vesiletkut menevät mut tarkista lohkolta vesikellolle menevä letku ja muut letkut mitä siellä on.
                            Melko tarkkaan kaikki letkuliitokset olen tutkinut, mutta ei mitään ole löytynyt. Kuivaa kuivaa.


                            Tänään taas tutkailin ja löysin pienen "lätäkön" lohkon päältä jonkunlaisesta kolosta. Melkein samasta kohtaa sitä löytyy auton alta eli vaihdelaatikon turbiinikotelon reunasta. Pitänee varmaan uudestaan ottaa toi imusarja irti ja kattoo mitä sieltä löytyy. Niihin vesiputkiin ja kanaviin vaihdoin kyllä kaikki uudet tiivisteet kansirempan yhteydessä.

                            Comment

                            • Pikku bimmeristi
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 176
                              • Suur-Jämsä

                              #44
                              Tuossa taannoin kattelin öljyn täyttö korkkia rupesin miettiin mistä tuota helvetin töhnää tulee..no menin sittten lisäämää nestettä kesän jäljiltä , ja voi v***u rupes neste pinta putoamaan..Säikähin meltei paskat housuun..

                              Öljyt vaihoin vkl ja onneks oli kirkkaan mustaa..eikä kyllä mittatikussakaan mitää epäilyttäävää näy..

                              No syy vissiin löyty paisari saattanu työntää yli korkista tai sitten joku hiushalkeama joka vuotaa vain kovalla pakkasella
                              Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                              Comment

                              • paahtis
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2008
                                • 40

                                #45
                                Originally posted by peltone View Post
                                Vaihdoitko paisarin korkin tuon tilanteen jälkeen?
                                en ole vaihtanut, se onkin sitten seuraava mitä teen, ja varmaan toi 1,4 barin korkki mielummin

                                Ja tikussa ei näy mönjää

                                edit. tänään kun katselin vähän kumimattojen alle niin kuskinpuolelta oli matot märkinä, mutta en ole niitä vielä tänätalvena nostellut pois, joten voipi olla vaan kengistä tullut
                                Last edited by paahtis; 04-02-2009, 15:32.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎