Eli lainataanpas tätä topiccia vähän.. Eli e39 535ia -96 ja vähän meinaa nestettä kadota. Ei jätä lätäkköä ja jäähdytin ei ainakaan vuoda. Sisältä meinaa lämmin ilmaloppua aina muutamien viikkojen välein. Ilmaus on suoritettu ihan ohjeiden mukaan. Lämmöt on ihan on ihan normaalit mutta joskus tuntuu että kone lämpenisi vähän hitaasti joka viittää termariin? Pitäisikö tässä nyt lähteä liikenteeseen termari, vesipumppu, paisarin pohja linjalta etsimään ongelmaa? Viimeisenä taitaa sitten olla se kansi? Hyvät neuvot tarpeen.
Jäähdytin nesteen kuluminen?
Collapse
X
-
Noniin, samoja ongelmia e39 -96 535:n kanssa. Vuotaa varmaan jotain reilun desin viikossa. Vuotoa en pikaisella katselulla löytänyt moottoritilan puolelta, mutta huomasin että jäähdytysnestettä valuu laatikon turbiinikotelon reunasta. Lainaan jonkun kuvaa: http://img148.imageshack.us/my.php?i...2008144qt7.jpg. Eli tuosta kuvan alareunan kohalla olevasta kohdasta. Kellään mitää ideaa mistähän tuo voisi vuotaa?
Comment
-
Pakko nostaa aihe kun rupee pikkuhiljaan syömään miestä
Tämän kanssahan on siis taisteltu. Jäähdytysnestettä löytyy öljypohjan alta ja vaihdelaatikon pohjasta. Edellisestä postistahan on jo aikaa ja toimenpiteitä mitä olen tehnyt: uusi vesipumppu, uusi termostaatti koteloineen, uusi syyläri, uudet vesikanavien tiivisteet ja vesiputkien o-renkaat, uudet kansien tiivisteet ja kannet käyneet koneistamolla
Eli mistähän nyt vielä voisi koittaa hakea noita potentiaalisia vuotokohtia? Syylärin olen vaihtanut viimeeks ja epäilin sitä, koska huomasin tippaa sen alalaidassa. Paisariin en oiken usko, koska sieltä en ole löytänyt yhtään märkää. Myös koneen takaosassa menevät letkut ja ympäristö näyttää kuivalta.
Kellään enään mitään hyviä vinkkejä?!
Comment
-
-
Paisuntasäiliö? Vai onko vaihdettu?Originally posted by Josunapalm View PostPakko nostaa aihe kun rupee pikkuhiljaan syömään miestä
Tämän kanssahan on siis taisteltu. Jäähdytysnestettä löytyy öljypohjan alta ja vaihdelaatikon pohjasta. Edellisestä postistahan on jo aikaa ja toimenpiteitä mitä olen tehnyt: uusi vesipumppu, uusi termostaatti koteloineen, uusi syyläri, uudet vesikanavien tiivisteet ja vesiputkien o-renkaat, uudet kansien tiivisteet ja kannet käyneet koneistamolla
Eli mistähän nyt vielä voisi koittaa hakea noita potentiaalisia vuotokohtia? Syylärin olen vaihtanut viimeeks ja epäilin sitä, koska huomasin tippaa sen alalaidassa. Paisariin en oiken usko, koska sieltä en ole löytänyt yhtään märkää. Myös koneen takaosassa menevät letkut ja ympäristö näyttää kuivalta.
Kellään enään mitään hyviä vinkkejä?!
Paisari halkeaa usein sieltä anturin juuresta, joten melko vaikea huomata ja vuotaa usein melko vähän. Samalla kannattaa myös vaihtaa paisarin korkki,
Myös lämppärin kenno voisi olla yksi syyllinen, tosin vuotaa käsittääkseni sisätiloihin yleensä.
Comment
-
Marmoritiskillä jos on osaava myyjä, hän myy pienempi-koneisen penarin paisarinkorkin.
He suosittelevevat 10v vanhoihin autoihin alkuperäisen 2,0barin korkin tilalle 1,4barin korkkia.
Toimii samanlailla mutta ei tuota liikaa painetta vanhoille putkille.
Tiedä oliko tämä juuri välttämätön tieto tähän mutta jaoimpa tiedon kuitenkin
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
En kyllä tarkkaan tiedä 535i:stä miten vesiletkut menevät mut tarkista lohkolta vesikellolle menevä letku ja muut letkut mitä siellä on. Omassa 523i:ssä tuo lohkolta vesikellolle tuleva letku oli hieman haljennut liittimen suuntaisesti vesikellon päästä ja siinä meni jokin tovi ennen kuin löysin tuon halkeaman... 523i:ssä vesiletku lähtee lohkon takaosasta ja tulee sit kuskin puolelle muistaakseni rengaskotelon kohdille. Mahtaako 535i:ssä olla sit samalla tavalla!?
Comment
-
Itsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.
Comment
-
Vaihdoitko paisarin korkin tuon tilanteen jälkeen?Originally posted by paahtis View PostItsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Jostain tiiviste tai letku pettänyt niin ettei vuoda kuin silloin kun järjestelmässä on painetta(ajossa). Pahimmassa tapauksessa tietysti kansi/pahvi.Originally posted by paahtis View PostItsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.
Comment
-
Kai olet kattonu näkyykö öljytikussa mitään "erikoista"?Originally posted by paahtis View PostItsellä -93 325i ja myöskin häviää nesteitä. Itsellä tosin vähän reilummin, reilussa viikossa lisäillyt n. 5l nesteitä, aina ilmaten letkut samalla. Ei jää läikkiä maahan ja vuotaa vaan ajossa, kaikki lähti siitä kun kerran kiehahti ja päästi nesteet ulos. Eikä oikeen tunnu löytyvän mistään vuotoja, ainakaan päältäpäin ei näy.
Comment
-
Mulla hävitti myös pikkasen nestettä ja riitti tuo paisarin korkin vaihtaminen.Sieltä korkin alta höyrysi pikkuhiljaa pois,keräsi myös pikkasen kalkkia siihenkorkin juureen.Originally posted by peltone View PostVaihdoitko paisarin korkin tuon tilanteen jälkeen?E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
Paisariin en usko koska siellä on aivan kuivaa jokapuolella. Koko koneen etuosa on kuivaa. Paisarin korkki on vaihdettu joku ½ vuotta sitten. Olis kyllä tosin jo silloin pitäny tajuta ostaa toi 1,4bar korkki ku siitä oli silloinkii puhetta jossain.Originally posted by -Mage- View PostPaisuntasäiliö? Vai onko vaihdettu?...
Melko tarkkaan kaikki letkuliitokset olen tutkinut, mutta ei mitään ole löytynyt. Kuivaa kuivaa.Originally posted by Max View PostEn kyllä tarkkaan tiedä 535i:stä miten vesiletkut menevät mut tarkista lohkolta vesikellolle menevä letku ja muut letkut mitä siellä on.
Tänään taas tutkailin ja löysin pienen "lätäkön" lohkon päältä jonkunlaisesta kolosta. Melkein samasta kohtaa sitä löytyy auton alta eli vaihdelaatikon turbiinikotelon reunasta. Pitänee varmaan uudestaan ottaa toi imusarja irti ja kattoo mitä sieltä löytyy. Niihin vesiputkiin ja kanaviin vaihdoin kyllä kaikki uudet tiivisteet kansirempan yhteydessä.
Comment
-
Tuossa taannoin kattelin öljyn täyttö korkkia rupesin miettiin mistä tuota helvetin töhnää tulee..no menin sittten lisäämää nestettä kesän jäljiltä , ja voi v***u rupes neste pinta putoamaan..Säikähin meltei paskat housuun..
Öljyt vaihoin vkl ja onneks oli kirkkaan mustaa..eikä kyllä mittatikussakaan mitää epäilyttäävää näy..
No syy vissiin löyty paisari saattanu työntää yli korkista tai sitten joku hiushalkeama joka vuotaa vain kovalla pakkasellaCurrently no BMW
VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..
Comment
-
en ole vaihtanut, se onkin sitten seuraava mitä teen, ja varmaan toi 1,4 barin korkki mielumminOriginally posted by peltone View PostVaihdoitko paisarin korkin tuon tilanteen jälkeen?
Ja tikussa ei näy mönjää
edit. tänään kun katselin vähän kumimattojen alle niin kuskinpuolelta oli matot märkinä, mutta en ole niitä vielä tänätalvena nostellut pois, joten voipi olla vaan kengistä tullut
Last edited by paahtis; 04-02-2009, 16:32.
Comment

Comment