Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin nesteen kuluminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antteri
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 222
    • Tampere

    #61
    Mulla vuotaa kanssa jäähdytysnestettä paisarin alapäästä eikä auta vaikka on uus paisari ja o-rengaskin vaihdettu kahdesti. Meinasin, että vetäisi sen paisarin kiinni sikapaskalla niin luulisi tulevan tiivis, tai sitten ei. Ei kuitenkaan ole mitään hävittävää ja alkaa jo pikkuhiljaa v**uttaa . Onko kukaan muu koittanut samaa? Kestääköhän tuo sikaflex miten tota glykolia ja 100C lämpötilaa?

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      #62
      Otetaan vaikka tähän topicciin sellanen kysymys että onko tuo 1,4bar korkki nyt sitten parempi vaihtoehto kuin 2,0bar korkki. Itseltä räjähti kans paisari vähän aika sitten ja nestettä häviää tyyliin 1000km/1-2dl. Vuotoja ei ole joten ainoa vaihtoehto olis tuo korkin uusiminen. Ja kyseessä sigun auto.
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #63
        Onks kukaan kiinnittäny tota E36 paisaria sikaflexillä tai muulla vastaavalla? Vai oletteko saaneet sen pitämään pelkällä o-renkaan vaihdolla?

        Comment

        • Bimmerman88
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 117
          • Tämä profiili poistettu käytöstä

          #64
          Jos paisari vuotaa niin ostakaa hyvät ihmiset kokopaska kerralla, ei paljoo sikaschaisset auta.

          Pakko kysyä että mikä on klubilaisten kanta, siihen miten täyteen säiliön saa täyttää? Tuttu kerran sano että jos laittaa''täyteen'' niin korkkaa tuo paisuntasäiliön tiiviste yms. Mitenkä sen saa ilmattua jos ei kaada täyteen? Olen ammattimiesten nähnyt jopa suppilon kanssa syöttävän nestettä sisään ja e36 keulan parinmetrin korkeudella

          Comment

          • jannel
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 283

            #65
            Originally posted by Bimmerman88 View Post
            Jos paisari vuotaa niin ostakaa hyvät ihmiset kokopaska kerralla, ei paljoo sikaschaisset auta.

            Pakko kysyä että mikä on klubilaisten kanta, siihen miten täyteen säiliön saa täyttää? Tuttu kerran sano että jos laittaa''täyteen'' niin korkkaa tuo paisuntasäiliön tiiviste yms. Mitenkä sen saa ilmattua jos ei kaada täyteen? Olen ammattimiesten nähnyt jopa suppilon kanssa syöttävän nestettä sisään ja e36 keulan parinmetrin korkeudella
            Mitenkö saa ilmattua? Korjaamoilla on ja jopa biltemassa myydään laitetta jolla vedetään alipaine jäähdytysjärjestelmään. Siinä samalla tulee testattua onko järjestelmässä vuotoja. Mikäli alipaine ei katoa voi samalla alipaineella imaista koneeseen nesteet sisälle, eikä jää ilmalukkoja moottoriin! Maksaahan se tietysti enemmän kuin kokispulloviritelmät, mutta eipä ole tarvinnu koskaan ilmojen kanssa taistella!
            Tuommonen: http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../19-1298_h.jpg
            Last edited by jannel; 23-02-2009, 09:08.

            Comment

            • SLK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 274
              • Päijät-häme

              #66
              Minä olen saanut ilmat pois seuraavasti:

              - Kylmä kone käyntiin ja paisarin korkki pois. Lisää nestettä ylämerkkiin.
              - Annat koneen lämmetä. Puristelet ylä- ja alavesiletkuja välillä.
              - Kun kone saavuttaa lämpötilan jossa termari aukeaa, vesi lähtee kiertämään.
              Taas puristellaan letkuja. Jos järjestelmässä on ilmaa, paisarin nesteen pinta on tippunut.
              - Lisää nestettä ja puristele letkuja.
              - Toista niin kauan kunnes nesteen pinta ei tipu.
              Last edited by SLK; 23-02-2009, 09:48.
              exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

              Comment

              • Panu.K
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 824
                • Salo

                #67
                Originally posted by SLK View Post
                Minä olen saanut ilmat pois seuraavasti:

                - Kylmä kone käyntiin ja paisarin korkki pois. Lisää nestettä ylämerkkiin.
                - Annat koneen lämmetä. Puristelet ylä- ja alavesiletkuja välillä.
                - Kun kone saavuttaa lämpötilan jossa termari aukeaa, vesi lähtee kiertämään.
                Taas puristellaan letkuja. Jos järjestelmässä on ilmaa, paisarin nesteen pinta on tippunut.
                - Lisää nestettä ja puristele letkuja.
                - Toista niin kauan kunnes nesteen pinta ei tipu.
                Nopeuttaa ja helpottaa hommaa kun ajaa keulan ylämäkeen ja käyttää kokispullo patenttia.
                Kulkuvälineet:
                Etsintä käynnissä
                ex BMW:t
                e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                ex muun merkkiset:
                Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  #68
                  Originally posted by jannel View Post
                  Mitenkö saa ilmattua? Korjaamoilla on ja jopa biltemassa myydään laitetta jolla vedetään alipaine jäähdytysjärjestelmään. Siinä samalla tulee testattua onko järjestelmässä vuotoja. Mikäli alipaine ei katoa voi samalla alipaineella imaista koneeseen nesteet sisälle, eikä jää ilmalukkoja moottoriin! Maksaahan se tietysti enemmän kuin kokispulloviritelmät, mutta eipä ole tarvinnu koskaan ilmojen kanssa taistella!
                  Tuommonen: http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../19-1298_h.jpg
                  Onko kukaan törmännyt tuota Bilteman ilmaustyökalua vastaaviin muissa varaosaketjuissa (Motonet, AD, jne.)?

                  Comment

                  • antteri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 222
                    • Tampere

                    #69
                    Mulla edelleen vuotaa paisari alapäästään ja tuntuu, että kerää kerää myös lisää ilmaa jäähdytysjärjestelmään vaikka onkin huolella koitettu ilmata (limupullosysteemillä). Eli voiko tonne nestekiertoon tulla alipainetta esim. sillon kun neste jäähtyy jotta pystyisi vetämään ilmaa tuosta vuotokohdasta vai jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi, että kannentiiviste vuotaa?

                    Comment

                    • jaiwe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 328
                      • virrat

                      #70
                      Voiko m73b54 koneeseen laittaa 1,4 barin paisarin korkin, vai onko siellä liian kova paine?
                      750 Oxfordgrun

                      __

                      Comment

                      • antteri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 222
                        • Tampere

                        #71
                        Eikö kellään oikeesti ole vastausta tuohon mun kysymykseen vai eikö kukaan vaan viitti vastata?

                        Originally posted by antteri View Post
                        Mulla edelleen vuotaa paisari alapäästään ja tuntuu, että kerää kerää myös lisää ilmaa jäähdytysjärjestelmään vaikka onkin huolella koitettu ilmata (limupullosysteemillä). Eli voiko tonne nestekiertoon tulla alipainetta esim. sillon kun neste jäähtyy jotta pystyisi vetämään ilmaa tuosta vuotokohdasta vai jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi, että kannentiiviste vuotaa?

                        Comment

                        • Janne-90
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 246
                          • Naantali

                          #72
                          nestettä häviää..

                          Kysytään nyt täältäki mitä mieltä ihmiset on et onko vakavaa..
                          Auto 528 e39 vm 96

                          Jäähdytysnestettä välillä saa lisäillä viikossa saa lisätä muutamia desiä..(500km) lämmöt nousee normaalisti ja pysyy siinä 95-100 asteessa missä kuuluu ilmeisesti olla ?? sisälle tulee hyvin lämpöä..vuotoja en ole huomannu. sisätilat eivät ole kosteat. autossa on jälkiasenteinen webasto. auto pääsi keittämään 30tkm sitten. silloin vaihdettiin termostaatti, vesipumppu,painekorkki, syyläri putsattiin ja ilmattiin huolella. aluks ei kuluttanu mitään normaalista poiikkeavaa mut kesällä huomasi ja jatkuu vieläkin.. remontti tehtiin maaliskuussa.

                          pakokaasua ei ollut järjestelmässä silloin ja ohivuototesti näytti hyvältä että pahvi kunnossa. autolla ajettu lähes nyt 250tkm.. mitäs veikkaatte ??saako jostain ostettua pumpun millä saisi tehtyä järjestelmään painetestin että pysyykö paineet.??

                          missä kohtaa nesteiden pitää säiliössä olla kun kone on kuuma. puolessa välissä kuuluu olla kylmänä.

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #73
                            Biltema taitaa myydä edullisimmin sellaista pumppua.
                            Nestepinta taitaa olla kuumana aika "katossa"
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Janne-90
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 246
                              • Naantali

                              #74
                              kuuluuko lämpöjen olla e39:ssä 95-100?? merkkiliike uusinut termarin. sen jälkeen uusittiin loput kun merkkiliikkeen pojat ei saanu kuntoon nii korjattiin itse. oltiin vaan lapissa nii siks oli merkkiliikkeessä..voisko painekorkki olla rikki ja vuotaa höyrynä ??

                              Comment

                              • Lakeson
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 649
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Oma 523i näyttää nesteiden lämpötilaksi salavalikosta katsomalla ajossa 92 astetta. Painekorkki kannattaa uusia, mikäli vielä on originelli.
                                Ei mopolla mahottomia..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎