Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytin nesteen kuluminen?
Collapse
X
-
sen löytää sillee ainakin mulla että laitat virrat päälle sitten painat oikean napin pohjaan ja pidät nii kauan kun näyttöön tulee " test " sitten naputettelet siihen vasenta nappia painelemalla 19 ja hyväksyt oikealla. sitten tulee 00 ja siihen lasket runkonumero 5 viimeistä numeroa yhteen. esim 20 ja hyväksyt taas oikealla. sitten sulla pitäisi olla 21 testicoodia käytettävissä. moottorin lämpötila on testinumero 7. mitä muilla on e39 lämmöt normaalissa ajossa ?? onko 95-100 liikaa?? kesällä helteillä on jopa 100. yleensä 95C.
tämä on isolla ajotietokoneen ohje toimii ainakin minulla.
tänään selvisi että paineet ei oikee pysy eli korkki vaihtoon mut tulee vast vkl jälkeen.. kokeillaan korkkia et miten pysyy nesteet. paisarin vaihdan jos jatkuu kun näyttäis alhaalla ehkä olevan ihan pientä vuotoa..Last edited by Janne-90; 15-10-2009, 20:25.
Comment
-
-
Originally posted by Janne-90 View Postsen löytää sillee ainakin mulla että laitat virrat päälle sitten painat oikean napin pohjaan ja pidät nii kauan kun näyttöön tulee " test " sitten naputettelet siihen vasenta nappia painelemalla 19 ja hyväksyt oikealla. sitten tulee 00 ja siihen lasket runkonumero 5 viimeistä numeroa yhteen. esim 20 ja hyväksyt taas oikealla. sitten sulla pitäisi olla 21 testicoodia käytettävissä. moottorin lämpötila on testinumero 7. mitä muilla on e39 lämmöt normaalissa ajossa ?? onko 95-100 liikaa?? kesällä helteillä on jopa 100. yleensä 95C.
tämä on isolla ajotietokoneen ohje toimii ainakin minulla.
tänään selvisi että paineet ei oikee pysy eli korkki vaihtoon mut tulee vast vkl jälkeen.. kokeillaan korkkia et miten pysyy nesteet. paisarin vaihdan jos jatkuu kun näyttäis alhaalla ehkä olevan ihan pientä vuotoa..
Mikä on oikea ja vasen nappi? Ne ratissa olevatko? Kaikki aina puhuu oikeasta ja vasemmasta napista mutta taitaa olla vaan niin salainen valikko etten millään löydä...ja mikä näyttö? MID:inkö vai ajotietokoneenEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostMikä on oikea ja vasen nappi? Ne ratissa olevatko? Kaikki aina puhuu oikeasta ja vasemmasta napista mutta taitaa olla vaan niin salainen valikko etten millään löydä...ja mikä näyttö? MID:inkö vai ajotietokoneen
Kun painat pohjan niin ilmoittaa check control, mutta kun pidät hetken pohjassa check control katoaa ja siitä vielä hetki niin avaa "salavalikon".
Runkonumeron viimeisten numeroiden summan syöttämälllä pääsee kikkailemaan valikkoon, voi olla että joku on tämän jo tehnyt autoosi.
Valikossa liikutaan oikeanpuoleisella napilla ja kun ollaan halutun toiminnon kohdalla se valitaan vasemmanpuoleisella. <-hieman epäselvä selitys mutta kokeilemalla selviää paremmin.
Comment
-
-
Originally posted by -Mage- View PostMittariston oikeanpuoleinen nappi.
Kun painat pohjan niin ilmoittaa check control, mutta kun pidät hetken pohjassa check control katoaa ja siitä vielä hetki niin avaa "salavalikon".
Runkonumeron viimeisten numeroiden summan syöttämälllä pääsee kikkailemaan valikkoon, voi olla että joku on tämän jo tehnyt autoosi.
Valikossa liikutaan oikeanpuoleisella napilla ja kun ollaan halutun toiminnon kohdalla se valitaan vasemmanpuoleisella. <-hieman epäselvä selitys mutta kokeilemalla selviää paremmin.Varmaan joku säästömalli :think
Siis kyseessä 523i -98Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostEipä tuossa ole kun yksi nuppi mittaristossaVarmaan joku säästömalli :think
Siis kyseessä 523i -98ai... no aina oppii uutta
Mitäs jos sitä pitää pohjassa jonkin aikaa???
Originally posted by antteri View PostEikö kellään oikeesti ole vastausta tuohon mun kysymykseen vai eikö kukaan vaan viitti vastata?Originally posted by antteri View PostMulla edelleen vuotaa paisari alapäästään ja tuntuu, että kerää kerää myös lisää ilmaa jäähdytysjärjestelmään vaikka onkin huolella koitettu ilmata (limupullosysteemillä). Eli voiko tonne nestekiertoon tulla alipainetta esim. sillon kun neste jäähtyy jotta pystyisi vetämään ilmaa tuosta vuotokohdasta vai jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi, että kannentiiviste vuotaa?
Jos järjestelmä vuotaa niin se myös kerää ilmaa kiertoon, lämpimänä nestettä ulos ja viileänä ilmaa sisään...
Kannattanee suosiolla vaihtaa se paisari ja sen korkki. Älä ainakkan mitään kansiremonttia ala tekemään niin kauan kuin järjestelmä ei ole tiivis, tai jäähdytysnesteessä pakokaasua.
Comment
-
-
Originally posted by Janne-90 View Postmillanen homma paisari on vaihtaa ? pitääkö ottaa jäähdytin pöydälle ?
ei oo pakko ottaa jäähdytintä irti mutta kannattaa ottaa nii näet kunnolla että jäähdytin ei oo haljennu sieltä muovista paisarin alta,mulla oli teheny 528 nii...mutta eihän se ny oo homma eikä mikää ottaa jäähdytin irti...2min juttu-LapuaConnection-
E30 320 cabriolet -91
E46 320d touring -05
E36 316 sedan -92
ex:
E36 325 cabriolet -94
E39 520 touring -98
E39 528 sedan -97
E36 325 coupe -94
Comment
-
-
Originally posted by arska84 View PostMites tällänen laitos E39 520d -02 mittarissa yli 300tkm. Syö jäähdytinnestettä kuulemma niin että saa muutaman päivän välein lisäillä kun valo taas syttyy mittaristoon. Mitään vuotoja ei kuulemma jäähdytinnesteestä ole näkyvissä..Nyt: BMW e92 320ci 2007
ex: BMW e28 520i 84
ex: köh Nissan Sunny 87 köh
ex: BMW e34 520i 89
ex: Mazda 626 92
ex: Ford escort 88
ex: BMW e36 320i coupe 92
ex: BMW e39 520d 02
Comment
-
Comment