Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin nesteen kuluminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville86
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 397
    • Lapua

    #76
    Originally posted by Lakeson View Post
    Oma 523i näyttää nesteiden lämpötilaksi salavalikosta katsomalla ajossa 92 astetta. Painekorkki kannattaa uusia, mikäli vielä on originelli.

    mistäs tuan faking salavalikon löytää? :think
    -LapuaConnection-

    E30 320 cabriolet -91
    E46 320d touring -05
    E36 316 sedan -92
    ex:
    E36 325 cabriolet -94
    E39 520 touring -98
    E39 528 sedan -97
    E36 325 coupe -94


    Comment

    • Janne-90
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 246
      • Naantali

      #77
      sen löytää sillee ainakin mulla että laitat virrat päälle sitten painat oikean napin pohjaan ja pidät nii kauan kun näyttöön tulee " test " sitten naputettelet siihen vasenta nappia painelemalla 19 ja hyväksyt oikealla. sitten tulee 00 ja siihen lasket runkonumero 5 viimeistä numeroa yhteen. esim 20 ja hyväksyt taas oikealla. sitten sulla pitäisi olla 21 testicoodia käytettävissä. moottorin lämpötila on testinumero 7. mitä muilla on e39 lämmöt normaalissa ajossa ?? onko 95-100 liikaa?? kesällä helteillä on jopa 100. yleensä 95C.

      tämä on isolla ajotietokoneen ohje toimii ainakin minulla.

      tänään selvisi että paineet ei oikee pysy eli korkki vaihtoon mut tulee vast vkl jälkeen.. kokeillaan korkkia et miten pysyy nesteet. paisarin vaihdan jos jatkuu kun näyttäis alhaalla ehkä olevan ihan pientä vuotoa..
      Last edited by Janne-90; 15-10-2009, 20:25.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #78
        Originally posted by Janne-90 View Post
        sen löytää sillee ainakin mulla että laitat virrat päälle sitten painat oikean napin pohjaan ja pidät nii kauan kun näyttöön tulee " test " sitten naputettelet siihen vasenta nappia painelemalla 19 ja hyväksyt oikealla. sitten tulee 00 ja siihen lasket runkonumero 5 viimeistä numeroa yhteen. esim 20 ja hyväksyt taas oikealla. sitten sulla pitäisi olla 21 testicoodia käytettävissä. moottorin lämpötila on testinumero 7. mitä muilla on e39 lämmöt normaalissa ajossa ?? onko 95-100 liikaa?? kesällä helteillä on jopa 100. yleensä 95C.

        tämä on isolla ajotietokoneen ohje toimii ainakin minulla.

        tänään selvisi että paineet ei oikee pysy eli korkki vaihtoon mut tulee vast vkl jälkeen.. kokeillaan korkkia et miten pysyy nesteet. paisarin vaihdan jos jatkuu kun näyttäis alhaalla ehkä olevan ihan pientä vuotoa..

        Mikä on oikea ja vasen nappi? Ne ratissa olevatko? Kaikki aina puhuu oikeasta ja vasemmasta napista mutta taitaa olla vaan niin salainen valikko etten millään löydä...ja mikä näyttö? MID:inkö vai ajotietokoneen
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #79
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Mikä on oikea ja vasen nappi? Ne ratissa olevatko? Kaikki aina puhuu oikeasta ja vasemmasta napista mutta taitaa olla vaan niin salainen valikko etten millään löydä...ja mikä näyttö? MID:inkö vai ajotietokoneen
          Mittariston oikeanpuoleinen nappi.
          Kun painat pohjan niin ilmoittaa check control, mutta kun pidät hetken pohjassa check control katoaa ja siitä vielä hetki niin avaa "salavalikon".
          Runkonumeron viimeisten numeroiden summan syöttämälllä pääsee kikkailemaan valikkoon, voi olla että joku on tämän jo tehnyt autoosi.
          Valikossa liikutaan oikeanpuoleisella napilla ja kun ollaan halutun toiminnon kohdalla se valitaan vasemmanpuoleisella. <-hieman epäselvä selitys mutta kokeilemalla selviää paremmin.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #80
            Originally posted by -Mage- View Post
            Mittariston oikeanpuoleinen nappi.
            Kun painat pohjan niin ilmoittaa check control, mutta kun pidät hetken pohjassa check control katoaa ja siitä vielä hetki niin avaa "salavalikon".
            Runkonumeron viimeisten numeroiden summan syöttämälllä pääsee kikkailemaan valikkoon, voi olla että joku on tämän jo tehnyt autoosi.
            Valikossa liikutaan oikeanpuoleisella napilla ja kun ollaan halutun toiminnon kohdalla se valitaan vasemmanpuoleisella. <-hieman epäselvä selitys mutta kokeilemalla selviää paremmin.
            Eipä tuossa ole kun yksi nuppi mittaristossa Varmaan joku säästömalli :think
            Siis kyseessä 523i -98
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • -Mage-
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 295
              • Vantaa

              #81
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Eipä tuossa ole kun yksi nuppi mittaristossa Varmaan joku säästömalli :think
              Siis kyseessä 523i -98
              ai... no aina oppii uutta
              Mitäs jos sitä pitää pohjassa jonkin aikaa???

              Originally posted by antteri View Post
              Eikö kellään oikeesti ole vastausta tuohon mun kysymykseen vai eikö kukaan vaan viitti vastata?
              Originally posted by antteri View Post
              Mulla edelleen vuotaa paisari alapäästään ja tuntuu, että kerää kerää myös lisää ilmaa jäähdytysjärjestelmään vaikka onkin huolella koitettu ilmata (limupullosysteemillä). Eli voiko tonne nestekiertoon tulla alipainetta esim. sillon kun neste jäähtyy jotta pystyisi vetämään ilmaa tuosta vuotokohdasta vai jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi, että kannentiiviste vuotaa?
              Toi on ihan perus typpivika, paisari halkeaa anturin juuresta.
              Jos järjestelmä vuotaa niin se myös kerää ilmaa kiertoon, lämpimänä nestettä ulos ja viileänä ilmaa sisään...
              Kannattanee suosiolla vaihtaa se paisari ja sen korkki. Älä ainakkan mitään kansiremonttia ala tekemään niin kauan kuin järjestelmä ei ole tiivis, tai jäähdytysnesteessä pakokaasua.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #82
                Originally posted by -Mage- View Post
                ai... no aina oppii uutta
                Mitäs jos sitä pitää pohjassa jonkin aikaa???
                Tulee teksti: test
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Janne-90
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 246
                  • Naantali

                  #83
                  joo siis tuossa joku korjasikin muistin napit väärin päin.. isolla ajotietokoneella varustettu mittaristossa on 2 nappia.

                  Comment

                  • Janne-90
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 246
                    • Naantali

                    #84
                    millanen homma paisari on vaihtaa ? pitääkö ottaa jäähdytin pöydälle ?

                    Comment

                    • Ville86
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 397
                      • Lapua

                      #85
                      Originally posted by Janne-90 View Post
                      millanen homma paisari on vaihtaa ? pitääkö ottaa jäähdytin pöydälle ?

                      ei oo pakko ottaa jäähdytintä irti mutta kannattaa ottaa nii näet kunnolla että jäähdytin ei oo haljennu sieltä muovista paisarin alta,mulla oli teheny 528 nii...mutta eihän se ny oo homma eikä mikää ottaa jäähdytin irti...2min juttu
                      -LapuaConnection-

                      E30 320 cabriolet -91
                      E46 320d touring -05
                      E36 316 sedan -92
                      ex:
                      E36 325 cabriolet -94
                      E39 520 touring -98
                      E39 528 sedan -97
                      E36 325 coupe -94


                      Comment

                      • Janne-90
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 246
                        • Naantali

                        #86
                        joo olen mä kerran jäähdyttimen sun muut purkanu et ei homma ole lainkaan paha olen muutaman kerran ilmannu 6 koneen mut tällä kertaa ajattelin ostaa laitteen joka tekee alipaineen ja poistaa ilmat järjestelmästä onks tää hyvä keino myös ? vai mennäänkö keula ylös ja sillee ?

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1355
                          • Seinäjoki

                          #87
                          Mites tällänen laitos E39 520d -02 mittarissa yli 300tkm. Syö jäähdytinnestettä kuulemma niin että saa muutaman päivän välein lisäillä kun valo taas syttyy mittaristoon. Mitään vuotoja ei kuulemma jäähdytinnesteestä ole näkyvissä..
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • Chyril
                            Newbiemmer
                            • May 2006
                            • 27
                            • Ilmajoki/Seinäjoki

                            #88
                            Originally posted by arska84 View Post
                            Mites tällänen laitos E39 520d -02 mittarissa yli 300tkm. Syö jäähdytinnestettä kuulemma niin että saa muutaman päivän välein lisäillä kun valo taas syttyy mittaristoon. Mitään vuotoja ei kuulemma jäähdytinnesteestä ole näkyvissä..
                            Jos tää vika korjaantuis vaikka sillä että eräs henkilö hommais elämän.
                            Nyt: BMW e92 320ci 2007
                            ex: BMW e28 520i 84
                            ex: köh Nissan Sunny 87 köh
                            ex: BMW e34 520i 89
                            ex: Mazda 626 92
                            ex: Ford escort 88
                            ex: BMW e36 320i coupe 92
                            ex: BMW e39 520d 02

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1355
                              • Seinäjoki

                              #89
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎