Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR:n poistomenetelmistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lördagskorv
    Aluevastaava
    • Nov 2016
    • 2097
    • Lohja city

    #91
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tokihan alipainelinja solenoidilta tai jakotukilta solenoidille tuleva alipaineletku täytyy tulpata. Muutenhan se hukkaa alipaineita siitä.
    Oletukseni vahvistettiin. Kiitos
    E92 M3 -10 Jerezschwarz
    E28 528i -84 Diamantschwarz
    G20 320e -22 Sunset Orange
    Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

    E92 M3 -08 Silverstone 2
    E38 740i -00 Imolarot 2
    E46 320d -02 Orientblau

    Comment

    • Lördagskorv
      Aluevastaava
      • Nov 2016
      • 2097
      • Lohja city

      #92
      Solenoidi tulpattu ja turbiina vaihdettu.
      Vehkeet rokkaa taas. Kyllä tuo turbokin oli niin loppu jo, että siitä tuo varmaan enimmäkseen johtui

      E92 M3 -10 Jerezschwarz
      E28 528i -84 Diamantschwarz
      G20 320e -22 Sunset Orange
      Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

      E92 M3 -08 Silverstone 2
      E38 740i -00 Imolarot 2
      E46 320d -02 Orientblau

      Comment

      • Asp68
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 11
        • Leppävesi

        #93
        Onko kokemuksia siitä mitä katsastussetä sanoo jos EGR:n ja välijäähdyttimen poistaa kokonaan? Tarkisteleeko ne konehuonetta niin tarkkaan et huomaisivat poistamisen?
        Ebaystä kun löytyy tulppaussarjoja joilla saa sekä pakopuolen että nestekierron tulpattua kun EGR:n poistaa kokonaan.

        Edit: Tietty ohjelmallisestikin täytyy poistaa ettei tule vikakoodeja.
        Last edited by Asp68; 30-08-2019, 12:03.
        ---------------------------------------------------
        BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1270
          • Kajjjaani

          #94
          Niinhän niitä löytyy.

          Läpihän se ei mene jos katsuri poistamisen huomaa kun maailma ei pelastu jos autoissa ei ole päästöjärjestelmät kunnossa. Omassa n47:ssa jää aika hyvin koko kapistus tuon moottorin ääni/lämpöeristeen taakse niin ei ole niin hyvin näkyvillä. Itsekin olen siis poistanut tuon egr:n fyysisesti.

          Pitänee käydä tuolla naapuripitäjän asemalla jos ei täällä paikallisessa aikanaan onnistu.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Elätti
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 162
            • Great Kuopio Area

            #95
            Vanhan ketjun ylösnostoa, mutta antakaa silti anteeksi.

            Onkohan markkinoilla tai joku kehitellyt M47N2 koneeseen pakosarjan EGR:n lähtöön jotain tulppausta, johon saisi vielä tuon vakio EGR:n ruuvattua kiinni? Itellä oli peltilätkä siinä imusarjan laippaliitoksen päässä ja se ei ollut kunnolla pitävä ratkaisu. Maalaisjärjellä ajateltuna parempi se olisi estää pakokaasun reitti koko EGRään. Se pakosarjan liitos kun on sellaisella kartioliitoksella, niin siihen ei peltilevyäkään oikein saa väliin niin että tulisi hyvä. Jossain, olikoha bc-motorsilla myynnissä sellaisia ”kolollisia” tulppauslevyjä, mutta ei siinäkään mainittu että sen kanssa voi pitää EGR:n paikallaan.

            Onko jollain siis kokemusta tahi ratkaisua tuohon tulppaukseen niin, että EGR säilyisi fyysisesti paikallaan?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #96
              Originally posted by Elätti View Post
              Vanhan ketjun ylösnostoa, mutta antakaa silti anteeksi.

              Onkohan markkinoilla tai joku kehitellyt M47N2 koneeseen pakosarjan EGR:n lähtöön jotain tulppausta, johon saisi vielä tuon vakio EGR:n ruuvattua kiinni? Itellä oli peltilätkä siinä imusarjan laippaliitoksen päässä ja se ei ollut kunnolla pitävä ratkaisu. Maalaisjärjellä ajateltuna parempi se olisi estää pakokaasun reitti koko EGRään. Se pakosarjan liitos kun on sellaisella kartioliitoksella, niin siihen ei peltilevyäkään oikein saa väliin niin että tulisi hyvä. Jossain, olikoha bc-motorsilla myynnissä sellaisia ”kolollisia” tulppauslevyjä, mutta ei siinäkään mainittu että sen kanssa voi pitää EGR:n paikallaan.

              Onko jollain siis kokemusta tahi ratkaisua tuohon tulppaukseen niin, että EGR säilyisi fyysisesti paikallaan?
              Miksi se pitäisi saada fyysisesti tulpattua, jos putket on ehjät, eli ei vuotoa ulospäin? Alipaineletku venttiililtä irti ja that's it.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Elätti
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 162
                • Great Kuopio Area

                #97
                Originally posted by Clavurion View Post
                Miksi se pitäisi saada fyysisesti tulpattua, jos putket on ehjät, eli ei vuotoa ulospäin? Alipaineletku venttiililtä irti ja that's it.
                Egr on jo softalla pois pelistä, ei se enää avaudu. Mutta tarkoituksena siis estää pakokaasun oleilu tarpeettomissa paikoissa, eli nimenomaan siellä egr coolerin sisällä.

                Comment

                • Malagutisti
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 211
                  • Kurikka/Tre

                  #98
                  Originally posted by Elätti View Post
                  Vanhan ketjun ylösnostoa, mutta antakaa silti anteeksi.

                  Onkohan markkinoilla tai joku kehitellyt M47N2 koneeseen pakosarjan EGR:n lähtöön jotain tulppausta, johon saisi vielä tuon vakio EGR:n ruuvattua kiinni? Itellä oli peltilätkä siinä imusarjan laippaliitoksen päässä ja se ei ollut kunnolla pitävä ratkaisu. Maalaisjärjellä ajateltuna parempi se olisi estää pakokaasun reitti koko EGRään. Se pakosarjan liitos kun on sellaisella kartioliitoksella, niin siihen ei peltilevyäkään oikein saa väliin niin että tulisi hyvä. Jossain, olikoha bc-motorsilla myynnissä sellaisia ”kolollisia” tulppauslevyjä, mutta ei siinäkään mainittu että sen kanssa voi pitää EGR:n paikallaan.

                  Onko jollain siis kokemusta tahi ratkaisua tuohon tulppaukseen niin, että EGR säilyisi fyysisesti paikallaan?
                  Itse katkaisin egr:n putken ihan pakosarjan puoleisen sikkauksen juuresta ja laitoin sokean sorvatun lätkän alkuperäisellä laipalla. Imusarjan pään hitsailin umpeen ja vesikierron yhteet epoksoin täyteen. Tosin kyseessä n47 joten vähän erilainen tuo egr:n rakenne, onnistui kyllä vaataavalla tavalla m47:aan.

                  Itse tein näin rikkoutuneen egr jäähdyttimen takia, jätin vain näöksi paikalleen leimasetää ajatellen.
                  BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                  BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                  E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎