Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 omistajat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chorrus
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 565
    • 00100

    M60 omistajat!

    TARKISTAKAA ne öljypumpun pulttien momentit!!

    Itse availin öljypohjan pari päivää sitten, ja löytyi kolme irtopulttia öljypohjasta. Eikä tämä tod. ole ennakkotapaus, onneksi vain yhdellä tutulla on aiheutunut tästä koneremonttia. Eli suosittelen tarkastamaan omasi!

    AUDI TT Roadster 3.2
    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

    ex.
    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
    E38 740iA bmw schwarz II
    E39 530dAt titansilbermetallic
    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
    E32 735iA - lachssilbermetallic
    E24 635CSI polarismetallic
    AUDI A6 TDI
    SAAB 'takemenow' 900i
    CITROËN XSARA VTS
    CITROËN JUMPER
    FORD MONDERO
    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

    + 23 x Peugeot
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    tiedän myös yhden tapauksen eli kyllä näitä on
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Myös täällä omakohtaista kokemusta,öljypumpum pultit todellakin olivat "löysällä",kiristelin samalla kun vaihdoin öljypohjan tiivisteen.
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #4
        Kiristetty 09/2006 kun öljypohjan vaihdon yhteydessä olivat huomanneet että löysällä ovat. Kiinnikettä lukee kuitissa, että olivat laittaneet. Kuinka usein tuota tarvitsee huolehtia / kiristellä? 1x 100tkm?
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • janne635
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 774

          #5
          Onko tuo vika korjattu missä vuosimallissa?
          BMW 635 CSi & ex BMW 850i

          Comment

          • Larry
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 646
            • höpö

            #6
            on se kumma kun tommosia lapsentauteja ilmenee, melkeen samoja ongelmia kuin itänaapurin valmistamissa kamppeissa(UAZ)

            Comment

            • Cud
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 63

              #7
              Originally posted by Tenox View Post
              Kuinka usein tuota tarvitsee huolehtia / kiristellä? 1x 100tkm?
              Jos laittaa pulttiliimalla kiinni ei varmaan tarvitse pelätä että löystyy itsestään. Ilmeisesti ei ole tehtaalta näin tehty kun on tämmöinen ongelma.

              Comment

              • Jaska PKP
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 123

                #8
                Jep, tänään öljynvaihdon yhteydessä tarkastettiin nuo pultit. Yksi makasi jo öljypohjan pohjalla ja kaks muuta oli ihan sormitiukkuudessa! Eli TARKISTAKAA todellakin ne pultit heti mielellään!!!!!! Omassa autossa mittarissa 202tkm, mutta ihan sama paljo mittarissa, jos ei oo varmuutta onko koskaan tarkastettu niin ehottomasti heti kun mahollista kannattaa tarkistaa!!
                BMW 740IL

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2323
                  • Uusimaa

                  #9
                  Niin, onko tätä ongelmaa tavattu kertaakaan M62-koneissa?
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • leifeugen
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 144
                    • porvoo

                    #10
                    Tarkoititteko m60 konetta,ettei ollut E-60:ssä?

                    Comment

                    • olaus
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 687
                      • jyväskylä

                      #11
                      Ilmeisesti vanhempien V8:n ongelma E32, E34 ja vanhempien E38 koristen kasikoneissa (M60).

                      Comment

                      • despe540
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 155
                        • Tampere

                        #12
                        näkyykö se öljypumppu siinä ku ottaa pelkästään öljypohjan pois...
                        525d - 08 M-sport

                        ex:525d - 05
                        ex:320d -04
                        ex:540i -93

                        Comment

                        • Aukes!
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2014
                          • Riihimäki

                          #13
                          Originally posted by despe540 View Post
                          näkyykö se öljypumppu siinä ku ottaa pelkästään öljypohjan pois...
                          Taitaapi näkyä juu.


                          - E60 -05 "too small to mention"
                          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                          Comment

                          • Jaska PKP
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 123

                            #14
                            Originally posted by despe540 View Post
                            näkyykö se öljypumppu siinä ku ottaa pelkästään öljypohjan pois...
                            Joo, kyllä näkyy. Ite öljypohja on kaksi osainen, eli sen etuosan alla heti on öljypumppu. "Pohjapanssari" irti, öljyn tason anturin liitin irti, sitte vaan pultit pois öljypohjasta ja pohja irti ja pumppu onkin jo näkyvillä!
                            Ja ne pultit huomaa kyllä selvästi, tuolta FAQ:sta löytyy kyllä ihan kuvalliset ohjeetkin. Edestäpäin katsottuna vasemmalta löytyy se ketjun kiristys mekanismi, kannattaa tarkistaa tietenki se ketjun kireys samalla ja säätää n. 5mm välys. Kannattaa kans samalla tarkistaa ne ite pumpun puolikkaiden pultit kans, melko löysällä oli nekin itellä.

                            Kaiken kaikkiaan niin helppo homma ettei kannata paljo lykkäillä tulevaisuuteen..!
                            BMW 740IL

                            Comment

                            • jamava
                              Newbiemmer
                              • Sep 2004
                              • 8
                              • Maaninka Pohjois-Savo

                              #15
                              Originally posted by JKK View Post
                              Niin, onko tätä ongelmaa tavattu kertaakaan M62-koneissa?
                              Omassa e38:ssa joka on M62 koneella oli pultit hivenen löysässä. Mittarissa alkaa olemaan 200 tkm.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎