Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5157
    • Kuopio

    11mm Ping kaasutin, löytyy mm. pappatunturista. Ei tarvii säätöä ja tyhmempikin osaa huoltaa jos sattuu vaikka herne menemään ne***n
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • turboix
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 581
      • p-laidun

      Originally posted by jani View Post
      11mm Ping kaasutin, löytyy mm. pappatunturista. Ei tarvii säätöä ja tyhmempikin osaa huoltaa jos sattuu vaikka herne menemään ne***n
      Mutta jos siihen joku erehtyy laittaan säätösuuttimen niin sittenhän voi jo tyhmemmällä mennä sormi suuhun?:think
      BMW E46 330dA touring -00
      BMW e30 325tbo -86
      BMW e30 323ia cabriolet -83
      BMW e30 318i touring -89

      Comment

      • Yrkesman
        BTCF Member
        • Jul 2004
        • 45
        • Turku

        Muutaman viikon säätö/ajo kokemuksella Autronicin SM4 on vakuuttanut enemmän kuin Tatekin 4 versio (muista ekuista en osaa sanoa), joka aikaisemmin oli käytössä. Autronicin datalogi puoli on ainakin mun mielestä paljon mukavampi käyttää. Pystyy skaalaamaan helpommin näyttöaluetta plus että autronicin "manual tune"-ominaisuus on kassa melko näppärä. Eli siis otetaan logia vedosta, vedon jälkeen katsotaan mitä seos oli ja manual tunella määritellään mitä sen olisi pitänyt olla, jonka jälkeen ohjelma itse laskee soluihin oikeat arvot. Autotunea koitin pikaisesti ja vaikutti ainakin ihan pätevältä. Tatekin 4 version autotunesta en osaa sanoa, koska silloin kuin sitä koitin pc-ohjelma kaatui, toimivalla softalla en sitä enää testannut. Autronicin tyhjäkäynnin ohjaus on kanssa mielestäni parempi, koska siinä ei tarvitse erikseen määrittää venan pwm arvoa vaan laitetaan ohjelmaan, että mikä rpm halutaan ja eku sitten pitää tyhjäkäynnin siinä. Pikaisella testillä ainakin näytti pelaavan hienosti. Ominaisuuksia tuossa on kyllä melkoisesti ja niiden perehtymiseen menee vielä varmaan pitkä tovi, mutta ainakaan näin pikaisen käytön jälkeen en kadu ekun vaihtoa. Tatekin 4 versiossa jäin silloin kaipaamaan suutintrimmiä, suihkutuksenajoituksen säätöä rpm mukaan, "deceleration enleanment"-säätöä sekä kylmänä kuormituksen mukaan säätyvää rikastusta/laihennusta plus joitain muita pikkujuttuja kylmäkäynnistyssäätöihin, jne. Tosin Tatekin uusimmasta pc softasta tai ekusta ei ole kokemusta joten niistä en osaa sanoa.
        E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

        Comment

        • SporttiJanne
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 38
          • Turku / Rusko / Kyrö

          Autronic tarjouskampanja on päättynyt.

          Tarjous on päättynyt. Kiitän odottamattoman suuresta mielenkiinnosta ja saamastamme runsaasta positiivisesta palautteesta.
          Last edited by SporttiJanne; 18-02-2008, 17:46. Reason: Kampanja on päättynyt.
          -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
          Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1366
            • Lempäälä

            eikös noi ale-mainokset kuuluisi tuonne yritys-puolelle ?

            edit : siis ei edistä keskustelua säädettävistä ohjaimista yhtään.
            Last edited by repsa; 14-02-2008, 09:22. Reason: anti-mainosta !
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • turbobliz
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1010
              • e-suomi

              Jotenkin vaikuttaa, että nyt on joku markkinanvalloituskampanja menossa. Tatech kun suomalaisena tuotteena on pärjännyt hyvin niin aussipuolelta lähdetään haastamaan. Yrkesmanin kommentit kuullostaa ihan ostetulta täsmätekstiltä ja OCF:n puolella samassa topicissa yllättäen on "löytynyt" tämä Autronicin alennusmyynti. Postaaja on 3 postauksen tosi aktiivinen kirjoittaja

              Mun mielestä tuo markkinointi on jenkkityylistä sanapurkkaa argressiivisella otteella (ollut koko ajan). Ihan kuin olisi noussut paniikki tuotteiden myynnistä...

              Mutta semmosta se on, kilpailu on tälläkin saralla nykyään kovaa kun on muutakin kuin vanha sotaratsu Hestec tarjolla.

              Comment

              • Yrkesman
                BTCF Member
                • Jul 2004
                • 45
                • Turku

                Originally posted by turbobliz View Post
                Yrkesmanin kommentit kuullostaa ihan ostetulta täsmätekstiltä
                Voi olla että kuulostaa, mutta ei ole. Oma ekuni ei ole Sporttiautosta, joten en ole siltä osin Sporttiauton kanssa missään tekemississä. Kuhan kirjoitin oman mielipiteeni asiaan.
                E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1638

                  Muistaakseni Yrkesman myy noita Autronicceja enemmän tai vähemmän virallisesti?

                  Comment

                  • Jamppa1983
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 739
                    • Pirkanmaa

                    Tutkiskeltua asiaa annan oman ääneni Tatechille Pro 6.

                    -Loistava asiakaspalvelu ja opastus tuotteeseen.
                    -Hinta ja laatu ominaisuuksien puolesta varmasti kohtaa. (toiminnasta ei vielä omia kokemuksia, koska ei ole vielä asennettu)
                    -Suomankielinen (jos ei itse esim: ymmärrä ammattisanastoa englanniksi ja haluaa opetella säätämään autoaan)
                    -Myös muiden ruiskujen edustajien kehuma
                    -Käyttää laadukkaita antureita/liittimiä
                    -Asennus ja käyttöohjeet todella hyvät
                    -VR-muunnos BMW moottoriin (toimii alkuperäisellä triggeripyörällä, telineellä ja anturilla)
                    -Pro versiossa sekventtiaalinenruiskutus. Kuten AEM, Autronic,Motec... (muistaakseni)

                    Jatketaan listaa kun savut saadaan koneesta ulos. Siis joskus hieman myöhemmin...
                    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                    M3 e90 & "M3" e30 turbo

                    Comment

                    • Muumi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1702
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by Jamppa1983 View Post
                      -Pro versiossa sekventtiaalinenruiskutus.
                      Löytyy myos Lite mallista.
                      E24 635csi

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6198
                        • Helsinki

                        Tais mennä ohi onko kenelläkään kokemusta haltech ohjauksesta?
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7079
                          • Forssa

                          Nähtävästi Hestec taitaa viedä voiton? Tulevaan projektiin pitäis jokin ruiskutus saada, ei tarvitse ohjata muuta kuin ruiskutusta +tarpeelliset (esim. kierrosten rajoitin).
                          Joku vanhakin ruiskun ohjaus yksikkö käy kun ei paljoa ominaisuuksia vaadita. Aion säädättää joten tarkoitus olisi vain asentaa itse...
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Irl-Racing
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1755
                            • Naantali

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Nähtävästi Hestec taitaa viedä voiton? Tulevaan projektiin pitäis jokin ruiskutus saada, ei tarvitse ohjata muuta kuin ruiskutusta +tarpeelliset (esim. kierrosten rajoitin).
                            Joku vanhakin ruiskun ohjaus yksikkö käy kun ei paljoa ominaisuuksia vaadita. Aion säädättää joten tarkoitus olisi vain asentaa itse...
                            tatechilta saa noita versioita halvalla ja siitä helppo kehittää jos tulee miele saada vaikka sytkää jne
                            Autot
                            Bmw I8
                            Mini cooper S

                            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                            IG: Irl_Customs

                            Comment

                            • Samikoo
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 120
                              • Kirkkonummi/Estonia

                              Paras moottorinohjauslaite on kyllä alkuperäinen ecu, aina käynnistyy..oli kylmä tai kuuma,ei nakuta ja vie maltillisesti bensaa. Tietty kun aina pitää viritellä niin siihenhän tuo oma ecu on hieman huono.

                              Oman ääneni annan varovasti loistavan käyttöliittymän vuoksi Tatechille.
                              Ominaisuuksien puolesta valitsisin Motecin,se on niin pitkällä muihin verrattuna että oikein harmittaa mutta itse käyttis on aivan järkyttävä kun on tottunut Tatech/Haltech maailmaan....tosin hieman hintakin esteenä.

                              Omaan bemuun vaihtuu Haltech, toivottavasti myös kaikki ongelmat sen myötä katoaa.

                              Comment

                              • Mystinen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1206
                                • Kehä3

                                Originally posted by Samikoo View Post
                                Omaan bemuun vaihtuu Haltech, toivottavasti myös kaikki ongelmat sen myötä katoaa.
                                Saako kysyä miks näin? Mitä ongelmia Tatechin kanssa on mitä ei saa kuntoon :think

                                Vaparien virittäminen on säälittävää
                                350hp/480Nm@0,666bar
                                xxxhp/670Nm@1,6bar
                                - Mystinen.Fi -
                                -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎