Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Risto113
    replied
    Originally posted by ace_ View Post
    mitä se eriste vaikuttaa siinä putkien ja huohottimen pinnassa jos pihalla on pakkasta esim. 15 astetta ja auto seisoo yön ulkona. silloinhan se jäätyminen useimmiten tapahtuu. vähän se varmasti eristää mutta tuskin tuo sentään pitää sitä plussan puolella kovilla pakkasilla vai olenko ihan pihalla ajatuksesta
    Moottorin huohotusilma voi jäätyä ajon aikana ilman eristeitä, ilmavirran jäähdytysvaikutuksen ansiosta, jolta nuo juuri suojaa.

    Ja putket toki lämpiää nopsemmin, eikä pätkäajossa tule niin voimakkaita lämmönvaihteluja = ei niin paljon kondensiovettä.

    Leave a comment:


  • ace_
    replied
    mitä se eriste vaikuttaa siinä putkien ja huohottimen pinnassa jos pihalla on pakkasta esim. 15 astetta ja auto seisoo yön ulkona. silloinhan se jäätyminen useimmiten tapahtuu. vähän se varmasti eristää mutta tuskin tuo sentään pitää sitä plussan puolella kovilla pakkasilla vai olenko ihan pihalla ajatuksesta

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Mullakin näytti olevan eristämättömät letkut vaikka on cold climate version. Sitä ne marmoritiskilläkin ihmetteli. Mun auto on siis alunperin ruotsiin myyty auto, jonka varusteluettelokin näytti, että cold climate version.

    Oululaisille tiedoksi, että Wetterillä on vielä kaks täyttä sarjaa eristettyä huohotinta letkuineen hyllyssä.

    Hinautin auton pajalle (automaattilaatikko) ja tänään pitäs olla homman jo valmis, ku pyörällä aamulla ajelin Wetteriltä osat sinne pajalle, johon sen hinautin. Tuntiveloitus oli 25 euroa halvempi ja sielläkin on niitä huohottimen vaihtoja tehty M54-koneellisiin autoihin. Pari tuntia kehuivat siihen käyttävänsä. Ei jaksanu ite alkaa värkätä.

    Osat makso (4 letkua + huohotin) 155 € - alennukset.

    Editoidaanpas sen verran, että muistakaapas tarkistaa/tarkituttaa näissä tapauksissa myös öljytikun putki. Mun autosta oli ollu kuulemma ihan ummessatukossa. Olivat saaneet elvytettyä jonkin verran, mutta uusi putki alapään o-renkaineen ja tikku on jo tilattu. Eiköhän se sitte ala oleen huohotus kunnossa.
    Last edited by Ha2; 15-12-2009, 16:52.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Nyt se meni sitte mullaki. Onneks ehdin pysäyttää aika heti, kun käryä alko tulemaan. Näyttäs, että venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan puolelta koneen etunurkasta rupes tuleen öljyä. Arvioin, että ei sitä ehtinyt tulla kuin desi kaks ulos. Mitä luulette selviänkö huothotinjärjestelmän uusimisella (vrt. Donin viesti ylempänä), venttiilikopan tiivisteen vaihdolla ja öljyn lisäämisellä? Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.

    Auto siis E39 530i 6/2002 touring automaatti.
    Tuskin mitään kummempaa ehtinyt tapahtua, eli varmasti selviät em. toimenpiteillä.

    Originally posted by fastandfurious View Post
    Asiaa sivuten... Onko tietoa, että onko "suomi" bemarissa automaattisesti tämä kylmänilman versio?:think
    Ei ole ja vaikka varustelistassa niin lukee, niin kaikki letkut eivät välttämättä ole eristettyjä.

    Leave a comment:


  • fastandfurious
    replied
    Asiaa sivuten... Onko tietoa, että onko "suomi" bemarissa automaattisesti tämä kylmänilman versio?:think

    Leave a comment:


  • Pasi_K
    replied
    Niin tai se huohotinputkihan on "pika"liittimellä venttiilikopassa niin nyppää sen irti.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.
    Ota vaikka öljytikkua hiukan auki ja aja kotia. Ei pääse tekemään painetta niin pahasti eikä työnnä öljyjä pakosarjalle. Tai vaikka öljykorkki irti, tosin sitten saattaa sumuttaa öljyä hiukan konepellin eristeeseen.

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Nyt se meni sitte mullaki. Onneks ehdin pysäyttää aika heti, kun käryä alko tulemaan. Näyttäs, että venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan puolelta koneen etunurkasta rupes tuleen öljyä. Arvioin, että ei sitä ehtinyt tulla kuin desi kaks ulos. Mitä luulette selviänkö huothotinjärjestelmän uusimisella (vrt. Donin viesti ylempänä), venttiilikopan tiivisteen vaihdolla ja öljyn lisäämisellä? Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.

    Auto siis E39 530i 6/2002 touring automaatti.
    Itellä samanlainen tapaus tänään samat oireet ja muutama desi pakosarjan päällä öljyä, ei muuta kuin auto pajalle niin näkee mitä vauriota kerkes tehdä

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Nyt se meni sitte mullaki. Onneks ehdin pysäyttää aika heti, kun käryä alko tulemaan. Näyttäs, että venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan puolelta koneen etunurkasta rupes tuleen öljyä. Arvioin, että ei sitä ehtinyt tulla kuin desi kaks ulos. Mitä luulette selviänkö huothotinjärjestelmän uusimisella (vrt. Donin viesti ylempänä), venttiilikopan tiivisteen vaihdolla ja öljyn lisäämisellä? Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.

    Auto siis E39 530i 6/2002 touring automaatti.

    Leave a comment:


  • Tommy T
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Itselläni E39 530i ja huohotin jäätyi viime talvena. Pari päivää ajoin kovassa pakkasessa pätkäajoa jonka jälkeen huohotin jäätyi yön aikana.

    Suosittelen vaihtoa.
    Niin jäätyi mullakin 330 xi:stä ja tiedän kyllä muitakin bensakoneita joissa jäätänyt.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by Ryde View Post
    Tänään kävin bemarilla kyselemässä tosta Huohottimen Cold Country-versiosta. Asentaja sanoi ettei bensakoneisiin tarvitse laittaa, ei ole laittanut yhteenkään bensakoneeseen. Eikä ole huomannut suomi/tuonti-autoissa mielestään eroa bensakoneiden osalla. Dieseleihin suositteli vaihtaamaan, jos ei ole.

    Voishan ne letkut puhdistaa, jos ajaa paljon pätkäajoa.

    Tiedä sitten...
    Itselläni E39 530i ja huohotin jäätyi viime talvena. Pari päivää ajoin kovassa pakkasessa pätkäajoa jonka jälkeen huohotin jäätyi yön aikana.

    Suosittelen vaihtoa.

    Leave a comment:


  • Ryde
    replied
    Tänään kävin bemarilla kyselemässä tosta Huohottimen Cold Country-versiosta. Asentaja sanoi ettei bensakoneisiin tarvitse laittaa, ei ole laittanut yhteenkään bensakoneeseen. Eikä ole huomannut suomi/tuonti-autoissa mielestään eroa bensakoneiden osalla. Dieseleihin suositteli vaihtaamaan, jos ei ole.

    Voishan ne letkut puhdistaa, jos ajaa paljon pätkäajoa.

    Tiedä sitten...

    Leave a comment:


  • Tommy T
    replied
    Tuli vaihdeltua nuo huohotin letkut+venttiili talvimallisiksi 330 xi:hin. Imusarjaa ei tarvinnut irrottaa, sorminäppäryyttä ja hermoja tosin vaatii.

    Tuosta kuvasta jäi askarruttamaan tuo osa# 6, mulla oli tuon ohuen letkun lähtö venttiilistä tulpattu. Kuuluuko siinä olla joku alipaineletku?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    DISA tosiaan muuttaa asentoa noiden kierroksien kohdalla. Mutta vaikutus on ainakin minun autossa aika olematon, siis eroa ei huomannut kun sille menevä johto oli irti/DISA oli pakotettu nippusiteellä yhteen asentoon.
    Tuostahan kyselitkin joskus viime keväänä, en ole vieläkään testannut mitä vaikuttaa jos tuon johdon irrottaa. Pitäis saada tehtyä joku oikea mittaus eikä perstuntumatestiä. Se nyt on kuitenkin selvä että juuri tossa vajaa 4000 rpm kohdalla moottori todella tuntuu saavan reilusti lisää voimaa, ja muutos on hyvinkin selkeä. Voihan sen takana toki olla joku ihan muu juttu kuin tuo DISA.

    Leave a comment:


  • Alhimiq
    replied
    En itse suorittanut sitä vaihtoa, joten voin vain toivoa, että moinen on tehty. Aikomuksenani on kuitenkin käydä tutun luona ottamassa imusarja irti ja tsekkaamassa, että mitä sieltä alta paljastuu. Tarkistetaan kaikki nuo letkut/kumit.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎