Originally posted by minurmi
View Post
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Kyllä tuon ruuvailee itsekin mutta malttia homma hieman vaatii.Tänään purkasin tuon omasta koslasta pois ja putsasin samalla separaattorin ja putket.Merkintöjen mukaan tuo Cold Climate-versio on laitettu autoon -06 mutta tuo Tjj:n mainitsema osa 7 oli vielä tod.näk alkuperäinen ja siinä ainakin minulla oli eriste joka tosin oli jo hieman rispaantunut.Irroitettaessa tuo putki katkesikin ja tilalle tein paineilmaputkesta vastaavan, sen takaosan mutkan lämmitin/taittelin kuumailmapuhaltimella sopivaksi.
-
Vastaillaan nyt vaikka kysymyksestä aikaa onkin. Mut siis 353 euroo otti Treen autokeskus tuosta hommasta.Originally posted by henri View PostPaljoko makso asennus (töineen ja osineen)? pitäsköhän tohon omaan laitattaa ens talveks...
Onkohan mitään merkitystä jos on eberi tai ei...siis että onko eberistä mitn apua?
Leave a comment:
-
Paljoko makso asennus (töineen ja osineen)? pitäsköhän tohon omaan laitattaa ens talveks...Originally posted by minurmi View PostJep, oma autoni on pari talvea Suomessa ollu hyvällä menstyksellä ilman Cold country huohotinta mutta minäpä sen asennutin ns. varmuuden vuoksi. Eipähän tarvii sit syyttää itteensä kun "säästi" muutaman satkun...
Onkohan mitään merkitystä jos on eberi tai ei...siis että onko eberistä mitn apua?
Leave a comment:
-
Mites kun olette uusinut noita putkia, niin onko putki nro 7 myös vaihdettu? Sen uusin versio 11 15 7 520 035 näyttää myös olevan eristetty.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
Leave a comment:
-
osta nyt kuitenki se eristetty separaattori, jos niitä putkia alat eristämään. ei auta vaikka putket on eristetty jos se ite murkula jäätyy...Originally posted by E39-530A View PostTuo kuulostaa hyvältä. Voi olla, että M50:ssä menee letkut vähän eri tavalla vs. M54, mutta eristitkö kaikki letkut, mitä sen separaattorin ympärillä oli? M54:n systeemissä nkäyy realoem:n mukaan olevan ainakin neljä letkua.
Leave a comment:
-
Kaks letkua omassa on, ja ne molemmat eristin. En usko, että M54-koneen tapauksessa on haittaakaan kaikkien letkujen eristämisestä, jos jollain on varmaa tietoa niin voi korjata!
Leave a comment:
-
Tuo kuulostaa hyvältä. Voi olla, että M50:ssä menee letkut vähän eri tavalla vs. M54, mutta eristitkö kaikki letkut, mitä sen separaattorin ympärillä oli? M54:n systeemissä nkäyy realoem:n mukaan olevan ainakin neljä letkua.Originally posted by O-Peksi View PostKun Joensuussa Hartikaiselta kävin kyselemässä M50-moottorin huohottimeen jäätymisenestovinkkejä, sanoivat, että pelkästään putkien eristäminen normaalilla putkieristeellä ehkäisee hyvin jäätymistä. Ostin muistaakseni ISOPIPE -merkkistä eristettä paikallisesta LVI-puodista, maksoi ehkä 2e/metri, ja pujotin molempien huohottimen letkujen ympärille. Ei ole huohotin tuon jälkeen temppuillut.
Leave a comment:
-
Kun Joensuussa Hartikaiselta kävin kyselemässä M50-moottorin huohottimeen jäätymisenestovinkkejä, sanoivat, että pelkästään putkien eristäminen normaalilla putkieristeellä ehkäisee hyvin jäätymistä. Ostin muistaakseni ISOPIPE -merkkistä eristettä paikallisesta LVI-puodista, maksoi ehkä 2e/metri, ja pujotin molempien huohottimen letkujen ympärille. Ei ole huohotin tuon jälkeen temppuillut.
Leave a comment:
-
Helpolla kuntoon?
Kertokaas kokemattomalle/laiskalle saisiko homman pois päiväjärjestyksestä - oletetaan että separaattori-venttiilihässäkkä on ehjä - vain puhdistamalla letkut ja vetämällä jotain erkkaa tahi villaa putkien ja venttiilisysteemin päälle? Tulisiko siitä hyvä köyhänmiehen "cold climate version"? Itsellä 09/2000 valmistettu suomivaunu M54:lla.
Leave a comment:
-
Jep, oma autoni on pari talvea Suomessa ollu hyvällä menstyksellä ilman Cold country huohotinta mutta minäpä sen asennutin ns. varmuuden vuoksi. Eipähän tarvii sit syyttää itteensä kun "säästi" muutaman satkun...Originally posted by Sievälä View PostKaverin suomi 325ti -02 (~ 124 tkm) puski öljyt pihalle ilmeisesti juuri tuon tukkeutumisen takia, nyt alkuviikosta saadaan tietää mitä kaikkea tuhoa on saanu aikaan, mutta halpa remontti ei varmasti ole edessä. Huomenissa täytyy varata itsellekin aika tuohon operaatioon..
Leave a comment:
-
Kaverin suomi 325ti -02 (~ 124 tkm) puski öljyt pihalle ilmeisesti juuri tuon tukkeutumisen takia, nyt alkuviikosta saadaan tietää mitä kaikkea tuhoa on saanu aikaan, mutta halpa remontti ei varmasti ole edessä. Huomenissa täytyy varata itsellekin aika tuohon operaatioon..
Leave a comment:
-
Mites nyt on? Onko porukka käyny näitä asennuttamassa otsikon moottoreihin?
Itselleni Metro-auto treella kertoi että ehdottomasti kannattaa asentaa eristetyt osat jos niitä ei ole jo tehtaalla laitettu. Hinta jää hiukan alle neljänsadan, joka ei sinällään kuulosta hirveän pahalta jos tohon on huomattu jo laskea imusarjan irrotus ja tiivisteetkin.
Leave a comment:
-
Taitaapi kivuta Lahtisellakin tuonne ~300 e:n tietämille sittenkin. Työaika-arvio kolminkertaistui imusarjan irroitustarpeen vuoksi.
Edit: No niin, laskussa lukee 317,45 e.Last edited by unskelotti; 10-11-2007, 09:05.
Leave a comment:
-
Ymmärtääkseni nämä ovat suht uusia keksintöjä nämä eristetyt letkut ja separaattorit Suomessakin. Ei siis varmaankaan löydy suomiautoista vakiona, ainakaan vähänkään vanhemmista E46 malleista.
Leave a comment:
-
Niin, no näin minulle on kerrottu BMW huollossa, kun olen noita käynyt kysymässä, että pitääkö vaihtaa, ns kylmäversioon ja aina on katsottu versio koneesta ja sanottu, että "ei kannata vaihtaa" Muistaakseni kaveri sanoi, että niitä on usemammanlaisia ja, että tuo versio on ok, vaikka ei olekkaan se viimeisin.Originally posted by Juice View PostEi pidä paikkaansa...
Eikä niissä kaikissa SUOMI autoissa ole eristettyjä, kuten ei ollut minun SUOMI compakissakaan. Olen jutellut yhden 330i ja 316i molemmat E46(valvetronic) omistajan kanssa, joista suodatin on mennyt tukkoon ja molemmat parasta A luokkaa, eli SUOMI autoja.
Nyt puhun siis täysin bensa autoista, eli en kiisseleiden esilämmitetyistä.
Eli en ole joutunut vaihtamaan yhdestäkään viidestä E46 mallista, mitä minulla on ollut ja kaikki on ollut tuontiautoja.
Leave a comment:
Leave a comment: