Announcement

Collapse
No announcement yet.

M21/M20 vauhtipyörä + kytkimestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 683
    • Tyrnävä

    M21/M20 vauhtipyörä + kytkimestä

    Niin mistäs tunnistaa M21 kovan vauhtipyörän? Ja löytyykö siitä ne kuusi pientä tappia pohjasta?
    Last edited by Pasi_K; 03-12-2007, 12:46.
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä
  • Velho
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 267
    • Tampere

    #2
    No kova vauhtipyörä on yhtenäinen rautalimppu ja kaksoismassa vauhtipyörässä on liikkuvia osia
    Kyllä alkuperäisessä M21 kovassa vauhtipyörässä on ne kuusi tappia vauhtipyörän takapuolella.
    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

    Comment

    • Pasi_K
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 683
      • Tyrnävä

      #3
      Ihan niin tyhmä en sentään ole että en erottaisi kovaa ja kaksoismassaa. Lähinnä haen sitä että mistä tunnistaa onko tuo mun vauhtipyörä m21:sen vai jonkin muun ja minkä? M21 kovana vauhtipyöränä se mulle myytiin ja ainakin se tuohon dieselin kampuraan menee paikoilleen ja hammaskehä sama.

      Sanoisin että terästä ja ei ole niitä tappeja takana... Täytyypä ottaa kuvia jos niistä olisi apua tunnistukseen.
      Last edited by Pasi_K; 21-10-2007, 00:52.
      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

      Tsekkaa myytävät osat tästä

      Comment

      • Velho
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 267
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Pasi_K View Post
        Ihan niin tyhmä en sentään ole että en erottaisi kovaa ja kaksoismassaa. Lähinnä haen sitä että mistä tunnistaa onko tuo mun vauhtipyörä m21:sen vai jonkin muun ja minkä? M21 kovana vauhtipyöränä se mulle myytiin ja ainakin se tuohon dieselin kampuraan menee paikoilleen ja hammaskehä sama.

        Sanoisin että terästä ja ei ole niitä tappeja takana... Täytyypä ottaa kuvia jos niistä olisi apua tunnistukseen.
        Sinulle myyty vauhtipyörä on melko varmasti m20 koneen pyörä, kun kyllä kaikissa m21 moottorilla olevissa malleissa on kierroslukumittari ja se kun saa tietonsa noista tapeista niin kyllä tapit pitäis löytyä.

        Mutta laita kuvaa esiin niin ihmetellään !
        Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
        Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #5
          Ihan vinkkinä että kun tuota m21 laittelet niin kannattaa selailla Jeemun ja Muuriksen tekstejä. Tietty lukea myös tapio87:n projektikertomusta. Ei kannata kaikkien tehdä samoja virheitä kun peräsä tulevat voivat tehdä nämäkin asiat oikein. (en nyt tarkoita että väärin olisit mitään tekemässä, mutta..) Olet varmaan näitten tekstejä jo lukenutkin. Hieman suodattamalla eri kokeiluja sieltä löytää oivallisen keinon rakentaa m21 moottoria. Ne pojat on jo oppirahat maksanu
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • jeemu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1844
            • 67700

            #6
            Originally posted by Vilikki View Post
            Ne pojat on jo oppirahat maksanu
            Todellakin . Itse asiaan. Taitaa olla pensan vauhtis, mutta laita siihen tapit ja heivaat paikoilleen. Siihen löytyy sitten asetelmia ja levyjä joista voi valita mieleisen. Vakiolla et pitkälle pötki.
            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Itse laitoin M20 vauhtiksen ja tein tapit ohjaustehostimen pyörään. Koneen ja tehostimen pyörien suhde on (ainakin omassa) sellainen, että laittamalla tehostimen pyörään 7 tappia tulee mittarin virheeksi noin 1% (verrattuna siihen, että olisi 6 tappia vauhtiksessa).
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Pasi_K
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 683
                • Tyrnävä

                #8
                Tässäpä näitä kuvia nyt olis. Melkonen möykky, korkeutta samanverran kuin kaksoismassallakin.









                Sitte vielä asetelmasta löytyis tällaisia tekstejä:
                Sasch 30821711310, Typ M200X, M215 ja 86.9

                Ja levystä:
                Sasch 1862 194 131 ja 2998262

                Että mitäs ne nämä on...?
                Last edited by Pasi_K; 24-10-2007, 20:30.
                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                Tsekkaa myytävät osat tästä

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16437
                  • Asikkala

                  #9
                  Ei ole tuo malmikasa ainakaan m20 vauhtis, eihän se keräis kierroksia ikinä...

                  Comment

                  • Pasi_K
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 683
                    • Tyrnävä

                    #10
                    Nooh, kai nyt joku tietää? Perkele kun ei löytynyt noilla saschin numeroillakaan mitään nopealla etsimisellä.
                    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                    Tsekkaa myytävät osat tästä

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by Pasi_K View Post
                      Nooh, kai nyt joku tietää? Perkele kun ei löytynyt noilla saschin numeroillakaan mitään nopealla etsimisellä.
                      Minä mitään mistään tiedä, mutta onko M21:stä saanut teräksisellä vauhtipyörällä?

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Mahtaako olla M20 ETA moottorin vp.
                        Last edited by jani1632; 03-12-2007, 21:38.
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • Pasi_K
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 683
                          • Tyrnävä

                          #13
                          Mitähän vittua, mittasin eilen tuon levyn halkaisijan -> 215mm. Ei tullut sitten mitattua vauhtista tai asetelmaa, häätyy tarkistaa ne ens kerralla ku käyn tallilla.

                          Mitenkäs kun tähän pitää saada pitävämpää kytkintä. Eikös se sachs 618 asetelma ja m3 levy ole 325:n korkuiseen vp:hen tarkoitettu. Tämä vauhtis on huomattavasti korkeampi niin tässä pitäisi olla matalampi asetelma?

                          HELP!?
                          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                          Tsekkaa myytävät osat tästä

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 776
                            • Gallia = Kinnula

                            #14
                            Veikkaisimpa 524D vauhtipyöräksi, en ole sellaista kyllä nähnyt.
                            324D on kanssa 215mm kytkimellä, mut kaksoismassalla.

                            kuvissa 524td vauhtis ja kytkinpaketti 228mm, tapit tehty hitsaamalla katkenneiden tilalle.
                            Attached Files
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • Pasi_K
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 683
                              • Tyrnävä

                              #15
                              No voee suoli... Vaan eikös 524D:n vauhipyörässä ole ollut noita anturin tappeja, miten se on kierrokset mitannu? Tuossakun niitä tappeja ei ollut ennenkuin laitoin.

                              Kun voi olla mahdollisuus että tuo levy olis väärä vaikka vauhtis oliskin 228mm...

                              Saako tuohon 215mm sitten edes mitään pitävää kytkinpakettia jos se sellainen sitten oliskin?
                              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                              Tsekkaa myytävät osat tästä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎