Announcement

Collapse
No announcement yet.

M21/M20 vauhtipyörä + kytkimestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tapio87
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 235
    • Haapajärvi

    #16
    melkein suosittelisin tuota m20 vp+ sachs pakettia, ei ainakaan itellä oo mitään moitittavaa.. kytkimen virkaa ei taida kunnolla ajaa muu kuin sachs, jos oikeasti haluaa voimaa.. aiemmin oli sachsin paketti alkuperäisessä kaksoismassassa, ei ollut ongelmia muun kuin vauhtiksen keston kans. nyt tuo m20 vauhtis ja sachsin kytkin paketti, hyvin pelaa, eikä luista tosin vaihdelaatikon laakerit hieman rallattelee tyhjäkäynnillä, mutta eipä tuo iso miinus ole. Sitten mutua tuosta 524d:n vauhtiksen tappien puuttumisesta, jos siinä ei ollut kiekkamittaria, niin eihän se silloin nuilla tapeilla mitään tee.. kunhan arvailin
    324tdic savukonerojekti

    Comment

    • aLostSheep
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 102

      #17
      Tuo "korkea" vauhtipyörä muistuttaa suuresti m40 vauhtipyörää.

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 683
        • Tyrnävä

        #18
        Originally posted by aLostSheep View Post
        Tuo "korkea" vauhtipyörä muistuttaa suuresti m40 vauhtipyörää.
        Kyllähän tuo sitten oli 215mm kytkimelle. Hammaskehä sama kuin m21 (eli ainakin eri kuin m20) ja tappeja ei ole.

        Muistelen että olen nähnyt 524d:n mittariston ja siinä on kiekkamittari eli 524d eli ei mahda sellaisesta olla, kuten ei myöskään eta tai muut m20.

        M40, M10???
        Last edited by Pasi_K; 13-12-2007, 19:45.
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #19
          Originally posted by Pasi_K View Post
          Paraski puhuja ku ite myit tuon td:n kovana vauhtipyöränä

          Kyllähän tuo sitten oli 215mm kytkimelle. Hammaskehä sama kuin m21 (eli ainakin eri kuin m20) ja tappeja ei ole.

          Muistelen että olen nähnyt 524d:n mittariston ja siinä on kiekkamittari eli 524d eli ei mahda sellaisesta olla, kuten ei myöskään eta tai muut m20.

          M40, M10???
          M10 ja M30 samanlainen hammaskehä. M20 ei käy muihin ja dieseleissä erilainen, siis ainakin kolmenlaista olemassa. Tiedä sitten M40...
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • Pasi_K
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 683
            • Tyrnävä

            #20
            Originally posted by vexu524tdic View Post
            kuvissa 524td vauhtis ja kytkinpaketti 228mm, tapit tehty hitsaamalla katkenneiden tilalle.
            Kerropas vielä mitä muuta eroa tuossa on kuin tapit johonki m20 vauhtikseen? Mulla näyttäis olevan tuolla tallissa just samannäköinen vp, tapitkin takana vaan eihän niistä tiedä onko laitettu jälkeenpäin. Ja nuo kaksi reikää myös löytyy samoista kohti.

            Tuon mukana tuli asetelma 043082005104 4A85 BMW 1225198B. 4A85, viittaisiko tuo vuoteen?

            Ja uudenveroinen levy (ainakin kitkapinnassa on näkyy vielä valkoiset tekstit), jonka paksuus 10.2mm mutta ei ole jousitettu vaan tällainen. Tuo kyllä ei varmaankaan ole td:n oma.

            Jokos mä nyt uskallan juhlia että multa löytyy td:n kova vp?

            Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

            Tsekkaa myytävät osat tästä

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #21
              Dieselin hmmaskehä on harvempi kuin bensan, dieselissä on lukitustapille paikka ajoitusta varten ja sitten ne tapit sille mittarille.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • Pasi_K
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 683
                • Tyrnävä

                #22
                No sittenhän mulla onkin td:n kova vauhtipyörä. Miks siinä muuten on kaks niitä lukitustapin paikkaa, saa puoli kierrosta väärin jos haluaa?

                Btw. kun tuon vauhtipyörän lukittee niin minne se OT-merkki osoittaa jakopäänpuolella?
                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                Tsekkaa myytävät osat tästä

                Comment

                • UMP-Blitz
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 10

                  #23
                  Vauhtipyöräasiaa 525TDS

                  Pahoittelen jos olen törkeä ja lainaan topiccia, mutta tarvitsisin ihan vaikka vuokralle 525 TDS E34 vauhtiksen jotta saan teetettyä tapit jenkamittarille M3 vauhtikseen. Jos joku täällä osaa homman hoitaa ja on siihen tarvittavat työkalut niin saa ottaa yhteyttä. Vakio vauhtis pitää jo aikamoista mekkalaa varsinkin kylmänä. Mahtaako kohta hajota kokonaan.

                  Josko tähän tai privaan olisi neuvoja.

                  Kiitosta

                  Comment

                  • UMP-Blitz
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 10

                    #24
                    Eipä tarttekkaan, kohtuullisen matkan päästä löytyi kohtuullisella hinnalla vakiolimppu.

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      #25
                      Originally posted by Pasi_K View Post
                      No sittenhän mulla onkin td:n kova vauhtipyörä. Miks siinä muuten on kaks niitä lukitustapin paikkaa, saa puoli kierrosta väärin jos haluaa?

                      Btw. kun tuon vauhtipyörän lukittee niin minne se OT-merkki osoittaa jakopäänpuolella?
                      Jakokopassa on vastamerkki (lovi), edestä katsottuna ehkä kello 13-14.
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • Velho
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 267
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Pasi_K View Post
                        No sittenhän mulla onkin td:n kova vauhtipyörä. Miks siinä muuten on kaks niitä lukitustapin paikkaa, saa puoli kierrosta väärin jos haluaa?

                        Btw. kun tuon vauhtipyörän lukittee niin minne se OT-merkki osoittaa jakopäänpuolella?
                        Ei niitä lukitustapin reikiä kahta ole lukitustapin reikä on 8mm ja se vastapuolella oleva reikä on tasapainon vuoksi ja se on hiukan alle 8mm
                        Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                        Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎