mitäs eroa noilla E28 käytetyillä b34 koneilla (kat tai ilman) on? Kun tuli tohon omaan hommattua S38b36 veivit, ja nehän on noin 9mm pitemmät kun alkuperäset, itellä siis kat mallin kone projektina. Täältä vaan sain infoa et pitäs veivit sopia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M30 moottorien erot
Collapse
X
-
Originally posted by 1502 View Postmitäs eroa noilla E28 käytetyillä b34 koneilla (kat tai ilman) on? Kun tuli tohon omaan hommattua S38b36 veivit, ja nehän on noin 9mm pitemmät kun alkuperäset, itellä siis kat mallin kone projektina. Täältä vaan sain infoa et pitäs veivit sopia.
Comment
-
-
Katillinen matalammilla puristuksilla.
Sopii ne siihen, muttei niillä samoilla männillä. Toisaalta vakiomännillä veivien päivitykseen ei ole mitään syytä, eli mäntiä hommatessa katsoo oikeanlaiset.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Aika NOOB kysymys, mutta tosiaanko on tehty e34 535i:tä ilman kattia?
Eli silloin on kyseessä tuo korkeampipuristeinen, niinkuin e28:ssakin?
Ainakin tuo pihassa makaava lahna näyttäisi olevan ilman lambda-anturia ja tankin täyttöputkikin on ilman sitä "bleifrei"-prikkaa.
Auto on uutena ollut ilmeisesti Ruotsissa, eikös sinne meneviin ole tapana sulloa niitä saaste himmeleitä enemmän kuin "Suomiautoihin"?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postb35 on muistaakseni 24cc tilavampi kuin b34. kaikki 85? jälkeen tulleet (535 735) on b34 padalla ja näiden valmistus on loppunut 92 jolloin tuli m60 sarja.
edit: muistaakseni b35 malleissa oli l-jet ruisku ja b34:ssä motronic.
M30B34 = 3430cc = E28, E32, E34 sekä uudemmat E23 ja E24 (E32/E34:ssa käytetty eroaa vanhemmista mm palotilojen ja imuventtiilien osalta)
M30B35 = 3453cc = E12 sekä vanhat E23 ja E24
Comment
-
-
Originally posted by 1502 View PostMistäs muuten tunnistaa b34 ja b35 erot?
Monenko E34 pellin alta löytyy tämmöinen M30B35?
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostJuuri näin, toisin kuin Jonsku ja kumpparit väittivät.
M30B34 = 3430cc = E28, E32, E34 sekä uudemmat E23 ja E24 (E32/E34:ssa käytetty eroaa vanhemmista mm palotilojen ja imuventtiilien osalta)
M30B35 = 3453cc = E12 sekä vanhat E23 ja E24
Pitääpä editoida edellistä postausta..ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Hmm. Onkos b34 koneen kansissa eroja vuosien 89 ja 92 välillä? Käveli vaan tuollainen 91 vuosimallin leimalla oleva kansi vastaan ja jotenkin näyttäs palotilat erilaisilta verrattuna omaan kotona olevaan vm.89 kanteen. Imuventtiili vaikuttas olevan tuoreemmassa kans isompi noin silmällä katsoen ainakin...
Varmistakaa joku.:think
Comment
-
-
Originally posted by putku View PostHmm. Onkos b34 koneen kansissa eroja vuosien 89 ja 92 välillä? Käveli vaan tuollainen 91 vuosimallin leimalla oleva kansi vastaan ja jotenkin näyttäs palotilat erilaisilta verrattuna omaan kotona olevaan vm.89 kanteen. Imuventtiili vaikuttas olevan tuoreemmassa kans isompi noin silmällä katsoen ainakin...
Varmistakaa joku.:thinkex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by muuris View Post
Monenko E34 pellin alta löytyy tämmöinen M30B35?E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
Originally posted by Miika Tissari View PostTuskin kovinkaan monelta ja ilman itse tehtyjä moottorinkannakkeita ei käy edes E34:n keulille. Vanhoista M30 lohkoista puuttuu etummaiset moottorinkannakkeiden paikat. Viimeisissä b35 koneissa oli motronic 1.0...
Comment
-
Comment