Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 moottorien erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 389
    • Helsinki

    #61
    Missä vuosimallissa noissa e34 535i on sähköinen kaasuläppä?
    F31 330d -13
    ex:
    F31 320d -13
    E91 320d -08
    E39 528i -96
    E34 535i -90
    E34 535i -89
    E36 325i -91
    E30 316i -89

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #62
      Originally posted by pete- View Post
      Missä vuosimallissa noissa e34 535i on sähköinen kaasuläppä?
      Niissä joissa on luistonesto.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • pete-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 389
        • Helsinki

        #63
        Originally posted by Axum View Post
        Niissä joissa on luistonesto.
        OK. Selvä.
        F31 330d -13
        ex:
        F31 320d -13
        E91 320d -08
        E39 528i -96
        E34 535i -90
        E34 535i -89
        E36 325i -91
        E30 316i -89

        Comment

        • 1502
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 238
          • Ylöjärvi

          #64
          Originally posted by Cell View Post


          Pitäis olla E32 -86 tuo kuva, ja motronic 1.1 eli sillon se sitte varmaa tuli. 34 tuli sitte jälkeenpäin niin varmaan osassa E28 myös tota samaa.

          Onhan tämä anturi nyt vr tyyppinen? Sattuisko kellään olemaan E34/E32 anturia ja telinettä ylimääräisenä? KMS mukana tullutta ei helposti saa asennettua ja kaiken lisäks siinä lukee FORD, eli ei tuota asenneta

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5160
            • Joensuu

            #65
            Mitä eroa M30 530i ja 535i kansissa?
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #66
              Originally posted by ruupanen View Post
              Mitä eroa M30 530i ja 535i kansissa?
              Palotila, kanavien ja imuventtiilien koko.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Bimmero
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 343
                • Harjavalta

                #67
                Sellaista tietoa olisin vailla että minkälaisia eroja on m30 perheen kiertokangissa?? Ajatuksena lähinnä turbon asennus b34 tai b28 moottoriin. (sellaiset nyt valmiina) että jos saisi puristuksia alas.Tai jos on tietoa hyvästä konstruktiosta vaparina niin saa kiinnostaa myös,dragsteria nyt kun en ole tekemässä. Ja ihan näin uteliaisuudesta pitää kysyä jos joltain löytyisi tietoa että kun porukka on laittanut noihin m50b28 koneisiin m50b25 imusarjan, niin saadaanko vastaavaa hyötyä esim. m30b28 imusarjan asennuksella m3ob34 moottoriin?? Kiitos
                "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                e90 335i

                Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5160
                  • Joensuu

                  #68
                  Kysellääns taas tyhmiä: M30 kone 635i:stä, 1 mäntä rikki ja uusi pitäisi saada. Katiton versio. Eli tähän ei sitten käy E34 535i:stä mäntä, koska ne on katillisesta moottorista ?
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #69
                    Originally posted by ruupanen View Post
                    Kysellääns taas tyhmiä: M30 kone 635i:stä, 1 mäntä rikki ja uusi pitäisi saada. Katiton versio. Eli tähän ei sitten käy E34 535i:stä mäntä, koska ne on katillisesta moottorista ?
                    Käy se fyysisesti, mutta puristussuhde kat. vs. non-kat on eri.

                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5160
                      • Joensuu

                      #70
                      Ja taas kyselen lisää tyhmiä. Ilmamäärämittari pitäis saada 211 heppaseen m30 versioon (E32). Kaverilla ois ylimääräsenä 218 heppasen vuosimallia 1985, eli käsittääkseni vanhemman Motronicin ilmamäärämittari. Käykö se tuohon uudemman version Motroniciin?
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #71
                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Ja taas kyselen lisää tyhmiä. Ilmamäärämittari pitäis saada 211 heppaseen m30 versioon (E32). Kaverilla ois ylimääräsenä 218 heppasen vuosimallia 1985, eli käsittääkseni vanhemman Motronicin ilmamäärämittari. Käykö se tuohon uudemman version Motroniciin?
                        Pitäis toimia plug&play. Pinnien numerointi IMM:ssa on erit, mutta toiminnot samat uusi vs. vanha.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Jigsaw
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 420
                          • Haapajärvi

                          #72
                          moro paskoille !

                          vittuillakseen kysyn että mitä generaatiota mun mosa on ku siinon eessä trikkeripyörä josta sytyn signaali otetaan, kytkin kopassa taasen on kahelle anturille paikka jotka ottaa tietoa kampiakselin asennosta ja motorin pyörintä nopeudesta. ?

                          MOI
                          E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            #73
                            Nonniin, tämmösiä kysymyksiä olis, (jos nyt joku sattuis vastaamaan ja olis jotain hajua asioista).

                            Eli mulla on m30b28 kone, jos lohkon poraa 92mm ja laittais mahlen männät, niin pitäisi toimia ja kestää vielä hyvin paineita?

                            Eikös näissä ole identtiset seinämäpaksuudet lohkoissa b34sen kanssa, eli kestäis ton porauksen ja vielä ahtopainetta?

                            Mutta entä miten näitten "korkeus" onko sitten nekin identtiset eli onko minulla sitten b34 lohko b28 merkinnöillä, vai onko tämä jotenkin "matalampi".

                            Kanget oli ainakin samalla varaosanumerolla eli ne ilmeisesti identtiset?

                            Sit yks lisää ihmetyksen aiheita, kansi on ilmeisesti sama sama kuin m535, eli senkin pitäisi toimia ihan plug and play, näin ainakin RealOem sanoi. Eli konkreettisesti imusarjassa sekä moottorinohjauksessa vain eroa, (tietty porauksessa)?

                            Ja siksi kysyn ennenkun availen konetta että ostanko suoraan b34 lohkon, vai avaanko tuon koneen ja koneistan sen? Tuleekohan liian kalliiksi poraus ja pintojen plaanaus? :think

                            E: Ja tietty yks syy on ettei tulisi ylinmääräsiä prosentteja otteeseen.


                            Nyt te m30 gurut kaipaisin apuja.
                            Last edited by Joma; 17-08-2011, 02:30.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • Valtsi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 241
                              • Harjavalta

                              #74
                              Iskun pituuskin on eri. Tosta seinämävahvuudesta en tiedä, mutta USKOISIN että noin ison poraamisen jälkeen on sylinteriputket aika ohuet.
                              Helpommalla pääset kun ostaa suoraan b34 lohkon ja vaikka hiot siitä merkinnät pois

                              Comment

                              • aakoo
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 777
                                • Espoo

                                #75
                                Mitä eroa on M30B34(vaiko M30B35)-moottoreilla:
                                1) Joissa on automaattivaihteisto(ZF4HP-22) perässä
                                2) Joissa on manuaalivaihteisto perässä

                                Toisin sanoen, tarviiko automaattivaihteisen moottorista muokata jotain, että siihen pystyy lyömään manuaalivaihteiston perään? Muistelisin että joskus olisi ollut puhetta jostain silmälaakerista, vai olenko ihan kujalla tämän kanssa?
                                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎