Originally posted by Tzeimi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW original KK-laakerit
Collapse
X
-
Näin On..
-
-
KK laakereiden numerot oli näköjään:
1284849 / 850 = STD eli vakiokoko
Runkolaakerit tms:
1717523 / 524 / 525 = ??? Näitä numeroita ei löytynyt varaosaluettelosta.
Kone on siis about 1992 / 04 kasattu M42.
Leave a comment:
-
-
Näytettäs kumottavan toisten kirjoituksia..
Originally posted by pablo View PostTää topic on hyvä. Ainoa vaan et mitä enemmän tätä lukee sitä enemmän on kujalla:think tuntuu olevan tää Bemarin laakeri homma jo melkosta avaruustiedettä. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mut tässä vähä koko ajan kumotaan toisten kirjotuksia.
Kuitenkin ois hyvä tietää et miten toi asia kannattas hoitaa, kun kuitenkin ähkyä pitäs koneesta ottaa vähä isommalla kädellä
En tiedä miten koneistamot Esim:Tammer-diesel mahtas asian hoitaa jos/kun romut sinne pitää joka tapauksessa kiikuttaa ainakin porausta varten?
Itse en tosiaan tee kuin ns. kiilloitetusta akselista koneeseen käyvää osaa koska noita sen tasoisia akseleita löytyy vielä..ja nyt on valmistunut yksi "orginal BMW laakereilla" tehty vapari 12:1 puristuksilla M20B25 moottori.
Leave a comment:
-
-
Ite arvelin kasata ton oman 12.6:1-puristeisen vaparikoneen ihan vaan Glycon tarvikelaakereilla. Toki välykset tsekattava plastigaugella, mutta hipostelemaan en millään orkkislaakereilla ala.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 325E View Poston idea sama ja toteutus kuin vm-70 Taunuksessa...toki kuulostaa varmaan pahalle mutta näin se vaan on kai se Taunuskin kesti sen satatuhatta...
Leave a comment:
-
-
Tää topic on hyvä. Ainoa vaan et mitä enemmän tätä lukee sitä enemmän on kujalla:think tuntuu olevan tää Bemarin laakeri homma jo melkosta avaruustiedettä. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mut tässä vähä koko ajan kumotaan toisten kirjotuksia.
Kuitenkin ois hyvä tietää et miten toi asia kannattas hoitaa, kun kuitenkin ähkyä pitäs koneesta ottaa vähä isommalla kädellä
En tiedä miten koneistamot Esim:Tammer-diesel mahtas asian hoitaa jos/kun romut sinne pitää joka tapauksessa kiikuttaa ainakin porausta varten?
Leave a comment:
-
-
Voi olla että olen antanut kertoa itselleni väärin, en edes tiedä minkälainen toimenpide nitraus on, mutta joskun on ollut vaikeuksia nitrauksen kanssa, kampiakselit kieroontuvat nitrauksen aikana. Korjaus tehdään kuulemma painamalla/takomalla ja pahimillaan joutuu koneistamaan uudelleen ja sen päälle tietysti nitraamaan taas kerran.
Kukako tuota nitrausta tekee ja millä kustannuksella?
Jos kaulat kiilloitetaan niin nitraus ei liene tarpeen?
Leave a comment:
-
-
Noi kertomani on Faktaa ns. koulutietoa...
Originally posted by JJT View PostVoi olla. Tuossa pihalla seisoo yks pommi jonka koneessa pyörii nitraamaton 0,25 alikokoon hiottu akseli tarvike laakereilla, yli 70 000km takana eikä ihan mummo ajeluakaan, vielä toistaiseks ainakin ongelmitta. Sillä kyselen.
Tietoni perustuu koulussaopittuun tietoon kysesisiä juttuja opetti koulussa opettaja Pakka Päivinen Jämsästä joka oli ralliautojen kanssa tekemisissä ja tuota tietoa opiskeltiin 3-vuotta ja käytännön elämän oppia 30-vuotta.
Leave a comment:
-
-
Voi olla. Tuossa pihalla seisoo yks pommi jonka koneessa pyörii nitraamaton 0,25 alikokoon hiottu akseli tarvike laakereilla, yli 70 000km takana eikä ihan mummo ajeluakaan, vielä toistaiseks ainakin ongelmitta. Sillä kyselen.
Leave a comment:
-
-
Jos.............
Originally posted by JJT View PostKyllä joo, lähinnä tuohon 325E:n post. viittasin että miks on tyhmää käyttää tarvikelaakereita
käytettävä Punametallista Laakeriliuskaa ne ovat ns. Pareja
keskenään ja mm. aina kun Kampiakseli ns. Hiotaan esim. 0.25mm on kampiakseli Nitrattava koska bemarin akselit ovat tehtaalta jo valmiiksi Nitrattuja.
Punametallin itsevoitelevuus ja kierrosten kesto ja mekaanisten paineen mm. jos on paljon puristuksia, tässä
muutamia punametallin puolesta olevia fakta asioita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostEi punametalli ole mikään sen erikoisempi ihmeaine, on yksi yleisimmistä laakerimatskuista kun on niin pirun halpaa. Jos haluat lähteä vakioista parantamaan (mikä on käytännössä tarpeetonta) pitää lähteä monikerroslaakereihin.
Hydrodynaamisissa laakereissa ei materiaali näy käytännössä missään normaalisovelluksissa, kunhan eivät ihan harakiriä ole ja leivo kiinni startissa. Välykset ja öljyvirta ja -lämpötila sen sijaan on todella tärkeitä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: