Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW original KK-laakerit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 325E
    replied
    Näin On..

    Originally posted by Tzeimi View Post
    Rocla: kiillotettua akselia ei tarvi nitrata.
    Sen jutun ainakin minä olen tietoinen...siksi STD koossa löytyy kolmea eri Orginal laakeriliuskaa.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Rocla: kiillotettua akselia ei tarvi nitrata.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    KK laakereiden numerot oli näköjään:

    1284849 / 850 = STD eli vakiokoko

    Runkolaakerit tms:

    1717523 / 524 / 525 = ??? Näitä numeroita ei löytynyt varaosaluettelosta.

    Kone on siis about 1992 / 04 kasattu M42.

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Näytettäs kumottavan toisten kirjoituksia..

    Originally posted by pablo View Post
    Tää topic on hyvä. Ainoa vaan et mitä enemmän tätä lukee sitä enemmän on kujalla:think tuntuu olevan tää Bemarin laakeri homma jo melkosta avaruustiedettä. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mut tässä vähä koko ajan kumotaan toisten kirjotuksia.

    Kuitenkin ois hyvä tietää et miten toi asia kannattas hoitaa, kun kuitenkin ähkyä pitäs koneesta ottaa vähä isommalla kädellä

    En tiedä miten koneistamot Esim:Tammer-diesel mahtas asian hoitaa jos/kun romut sinne pitää joka tapauksessa kiikuttaa ainakin porausta varten?
    Totta puhut toisten kirjoituksia kumotaan tosin en minä kerron vaan omaa kokemustani asiasta ja sitä on näet faktaa asiasta ei mututuntumaa...sen muistaa ettei asioissa käy mittelee toisten kanssa jos on väärää tietoa annan jopa minäkin periksi en satu olemaan mikään itämaantietäjä joka on varmasti kaikessa 100% oikeassa ehkä silti 99%:sti siis kaikki kertomani asiat.
    Itse en tosiaan tee kuin ns. kiilloitetusta akselista koneeseen käyvää osaa koska noita sen tasoisia akseleita löytyy vielä..ja nyt on valmistunut yksi "orginal BMW laakereilla" tehty vapari 12:1 puristuksilla M20B25 moottori.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Ite arvelin kasata ton oman 12.6:1-puristeisen vaparikoneen ihan vaan Glycon tarvikelaakereilla. Toki välykset tsekattava plastigaugella, mutta hipostelemaan en millään orkkislaakereilla ala.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Ainoa vaan et mitä enemmän tätä lukee sitä enemmän on kujalla:think
    Se on intterweb

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    on idea sama ja toteutus kuin vm-70 Taunuksessa...toki kuulostaa varmaan pahalle mutta näin se vaan on kai se Taunuskin kesti sen satatuhatta...
    Laakeriongelmia ei taunuksissakaan alakerran osalta ilmennyt yleensä alle 500 tkm ajetuissa...

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Tää topic on hyvä. Ainoa vaan et mitä enemmän tätä lukee sitä enemmän on kujalla:think tuntuu olevan tää Bemarin laakeri homma jo melkosta avaruustiedettä. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mut tässä vähä koko ajan kumotaan toisten kirjotuksia.

    Kuitenkin ois hyvä tietää et miten toi asia kannattas hoitaa, kun kuitenkin ähkyä pitäs koneesta ottaa vähä isommalla kädellä

    En tiedä miten koneistamot Esim:Tammer-diesel mahtas asian hoitaa jos/kun romut sinne pitää joka tapauksessa kiikuttaa ainakin porausta varten?

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Edit: Tää ei siis Rocla viittaa mitenkään tohon siun postaukseen.
    Niin, nehän olivat olettamuksia ja kysymyksiä tuossa minun postissa.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Hohhoijjaa taas näitä faktoja.

    Edit: Tää ei siis Rocla viittaa mitenkään tohon siun postaukseen.
    Last edited by O-Peksi; 06-09-2010, 22:22.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Voi olla että olen antanut kertoa itselleni väärin, en edes tiedä minkälainen toimenpide nitraus on, mutta joskun on ollut vaikeuksia nitrauksen kanssa, kampiakselit kieroontuvat nitrauksen aikana. Korjaus tehdään kuulemma painamalla/takomalla ja pahimillaan joutuu koneistamaan uudelleen ja sen päälle tietysti nitraamaan taas kerran.

    Kukako tuota nitrausta tekee ja millä kustannuksella?

    Jos kaulat kiilloitetaan niin nitraus ei liene tarpeen?

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Noi kertomani on Faktaa ns. koulutietoa...

    Originally posted by JJT View Post
    Voi olla. Tuossa pihalla seisoo yks pommi jonka koneessa pyörii nitraamaton 0,25 alikokoon hiottu akseli tarvike laakereilla, yli 70 000km takana eikä ihan mummo ajeluakaan, vielä toistaiseks ainakin ongelmitta. Sillä kyselen.
    Toki voi kestää sinunkin tavallasi..mutta kertomani on tekniikkatietoa joka ei ole minun päästäni vaan käytännön tietoa mitä esim. bemari käyttää siis nitrattua akselia ja jos olet hiottanut akselisi 0.25mm alikokoon on idea sama ja toteutus kuin vm-70 Taunuksessa...toki kuulostaa varmaan pahalle mutta näin se vaan on kai se Taunuskin kesti sen satatuhatta...
    Tietoni perustuu koulussaopittuun tietoon kysesisiä juttuja opetti koulussa opettaja Pakka Päivinen Jämsästä joka oli ralliautojen kanssa tekemisissä ja tuota tietoa opiskeltiin 3-vuotta ja käytännön elämän oppia 30-vuotta.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Voi olla. Tuossa pihalla seisoo yks pommi jonka koneessa pyörii nitraamaton 0,25 alikokoon hiottu akseli tarvike laakereilla, yli 70 000km takana eikä ihan mummo ajeluakaan, vielä toistaiseks ainakin ongelmitta. Sillä kyselen.

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Jos.............

    Originally posted by JJT View Post
    Kyllä joo, lähinnä tuohon 325E:n post. viittasin että miks on tyhmää käyttää tarvikelaakereita
    Aina kun ns. kampiakseli on Nitrattu eli bemarin akseli on
    käytettävä Punametallista Laakeriliuskaa ne ovat ns. Pareja
    keskenään ja mm. aina kun Kampiakseli ns. Hiotaan esim. 0.25mm on kampiakseli Nitrattava koska bemarin akselit ovat tehtaalta jo valmiiksi Nitrattuja.
    Punametallin itsevoitelevuus ja kierrosten kesto ja mekaanisten paineen mm. jos on paljon puristuksia, tässä
    muutamia punametallin puolesta olevia fakta asioita.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ei punametalli ole mikään sen erikoisempi ihmeaine, on yksi yleisimmistä laakerimatskuista kun on niin pirun halpaa. Jos haluat lähteä vakioista parantamaan (mikä on käytännössä tarpeetonta) pitää lähteä monikerroslaakereihin.

    Hydrodynaamisissa laakereissa ei materiaali näy käytännössä missään normaalisovelluksissa, kunhan eivät ihan harakiriä ole ja leivo kiinni startissa. Välykset ja öljyvirta ja -lämpötila sen sijaan on todella tärkeitä.
    Kyllä joo, lähinnä tuohon 325E:n post. viittasin että miks on tyhmää käyttää tarvikelaakereita

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎