Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW original KK-laakerit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erich
    replied
    Originally posted by Racink View Post
    No entäpä tämä M20 jossa selkeästi merkitty eriväriset liuskat etk:n kuvaan?
    Tilanne aivan sama kuin aiemmin postaamassani M30 kuvassa, jossa aivan selkeästi tarjotaan erivärisiä liuskoja samalle kaulalle ylä- ja alapuolelle... Tai sitten nuo varaosakuvat vaan ovat jonkun kesäpojan tekemiä.

    Eli kumpaa uskotaan?

    Leave a comment:


  • Racink
    replied
    No entäpä tämä M20 jossa selkeästi merkitty eriväriset liuskat etk:n kuvaan?

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    saksasta ite hommasin (merkkiliike joka suostui lähettämään suomeen). noita m-sarjan liuskoja nyt ei _yllättäen_ metrolta löytynyt...
    Samma här. Pikainen soittokierros tuki käsitystä, että tähän ei tosiaan saa laakereita mistään muualta kuin BMW:ltä. Eipä sillä, että sinne biletmaa olisin laittanutkaan.

    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    öö... niin siis ihan aikuisten oikeasti, ne ON normaalisti 'eriväriset' ylä- ja alapuolella
    (sama linkki kuin aiemmassa viestissäni)
    Toi kuva muuten on ihan oikeasti aunarista, koska kahdella eri ID-numerolla on sama positionumero osaluettelossa... ei näin.

    Eli onko nyt niin, että kiertokangissa tuo väri tarkoittaa eri asiaa, kuin rungoissa? Anyone?

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    öö... niin siis ihan aikuisten oikeasti, ne ON normaalisti 'eriväriset' ylä- ja alapuolella (sama linkki kuin aiemmassa viestissäni). eli siis E36 M3 3.2 1997, orkkismitat: yksi punainen ja yksi sininen liuska jokaiseen kankeen.

    normikoneiden tapauksessa ihan sama juttu. esim näillä laakereilla http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...52&postcount=9 (jotka siis käyvät melkotarkkaan kaikkiin malleihin pl. M-sarjat) on kanssa eri värit: http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on. i rest my case.

    persesilmämääräisesti noissa 'erivärisissä' ei ole mitään eroa. en tosin noita liuskoja hirveän tarkkaan ole tutkinut, enkä nyt jaksa lähteä kellariin kaivelemaan...
    Katsohan,OLIN SELKEÄSTI VÄÄRÄSSÄ(en ehkä sittenkään) ainakin tuon m3 suhteen,kun älysin vilasta TIS:tä. Täytyy jatkaa opiskelua. Minähän vuonna tai mistä syystä tuo muuttuu?

    Edit: TISsiä tavattu lisää ja pysynkin alkuperäisessä kannassani,että parina ne asennetaan yhtä väriä yhdelle kaulalle.
    Last edited by basso72; 26-03-2008, 15:08. Reason: Tieto lisää tuskaa

    Leave a comment:


  • Mr. Zetor
    replied
    Originally posted by Aatos View Post
    Milläs muuten mittailette laakereiden toleja? Muuta halpaa keinoa ei taida olla kuin Plastigage?
    eipä kai. mulla ainakin käytettiin just noita litistettäviä härpäkkeitä.

    Leave a comment:


  • Aatos
    replied
    Milläs muuten mittailette laakereiden toleja? Muuta halpaa keinoa ei taida olla kuin Plastigage?

    Leave a comment:


  • Mr. Zetor
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Onko muuten tiedossa mitään vaihtoehtokanavia Motorsport moottorien laakereiden hankinnalle, kuin merkkiliike?
    saksasta ite hommasin (merkkiliike joka suostui lähettämään suomeen). noita m-sarjan liuskoja nyt ei _yllättäen_ metrolta löytynyt...

    Originally posted by Erich View Post
    Tai itse asiassa tuossa vielä samat, mutta mm. M30 koneissa näyttäisi tosiaan olevan eri numerolla JA värillä ylä ja alapuoli. Mikä lienee erona? Runkolaakereissa eri väreillä näköjään erotetaan eri toleranssiluokat.
    Originally posted by basso72 View Post
    Eiköhän ne ole kaikissa "samanvärisiä" molemmat puolet,jos laittaa "eriväriset" samaan kankeen ei tule pyöreä reikä. Se värikoodi on tarkennus liuskan paksuudelle/kaulan vahvuudelle.

    Originally posted by Erich View Post
    Et sit vaivautunut edes katsomaan sitä linkkiä? Vilkaise piruuttas. Siinä tarjotaan yläpuolelle sinistä ja alapuolelle punaista. Vai onko tuo kuva numeroitu päin sviddua?

    Originally posted by basso72 View Post
    Kyllä katsoin ja enkä ala asiasta enempää väittelemään.
    Lisätään nyt kuitenkin hieman,samaa laakeriahan on m10:kin.
    öö... niin siis ihan aikuisten oikeasti, ne ON normaalisti 'eriväriset' ylä- ja alapuolella (sama linkki kuin aiemmassa viestissäni). eli siis E36 M3 3.2 1997, orkkismitat: yksi punainen ja yksi sininen liuska jokaiseen kankeen.

    normikoneiden tapauksessa ihan sama juttu. esim näillä laakereilla http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...52&postcount=9 (jotka siis käyvät melkotarkkaan kaikkiin malleihin pl. M-sarjat) on kanssa eri värit: http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on. i rest my case.

    persesilmämääräisesti noissa 'erivärisissä' ei ole mitään eroa. en tosin noita liuskoja hirveän tarkkaan ole tutkinut, enkä nyt jaksa lähteä kellariin kaivelemaan...

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Et sit vaivautunut edes katsomaan sitä linkkiä? Vilkaise piruuttas. Siinä tarjotaan yläpuolelle sinistä ja alapuolelle punaista. Vai onko tuo kuva numeroitu päin sviddua?
    Kyllä katsoin ja enkä ala asiasta enempää väittelemään.
    Lisätään nyt kuitenkin hieman,samaa laakeriahan on m10:kin.
    Last edited by basso72; 26-03-2008, 07:26.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Kyllä vaan ihan just.
    Et sit vaivautunut edes katsomaan sitä linkkiä? Vilkaise piruuttas. Siinä tarjotaan yläpuolelle sinistä ja alapuolelle punaista. Vai onko tuo kuva numeroitu päin sviddua?
    Last edited by Erich; 26-03-2008, 07:07.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    No ei ihan, katso vaikka tuo M30 linkki...
    Kyllä vaan ihan just.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    voin vahvistaa: 2 x sylinterien lkm tarvitaan liuskoja.
    Selkee. Eli ei tullut ihan ilmaista kierrosta.

    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    normaalistihan nuo ovat 'eriväriset' ylä- ja alapuolella
    Tai itse asiassa tuossa vielä samat, mutta mm. M30 koneissa näyttäisi tosiaan olevan eri numerolla JA värillä ylä ja alapuoli. Mikä lienee erona? Runkolaakereissa eri väreillä näköjään erotetaan eri toleranssiluokat.

    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    ps. voin myös vahvistaa että metroautossa ei tiedetä ainakaan ämmistä hevon sviddua...
    Onko muuten tiedossa mitään vaihtoehtokanavia Motorsport moottorien laakereiden hankinnalle, kuin merkkiliike?

    Originally posted by basso72 View Post
    Eiköhän ne ole kaikissa "samanvärisiä" molemmat puolet,jos laittaa "eriväriset" samaan kankeen ei tule pyöreä reikä.
    No ei ihan, katso vaikka tuo M30 linkki...
    Last edited by Erich; 25-03-2008, 23:00.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    voin vahvistaa: 2 x sylinterien lkm tarvitaan liuskoja. normaalistihan nuo ovat 'eriväriset' ylä- ja alapuolella, mutta E34 M5 3.6:ssa näemmä kusenvärisiä molemmat puolet.

    ps. voin myös vahvistaa että metroautossa ei tiedetä ainakaan ämmistä hevon sviddua...
    Eiköhän ne ole kaikissa "samanvärisiä" molemmat puolet,jos laittaa "eriväriset" samaan kankeen ei tule pyöreä reikä. Se värikoodi on tarkennus liuskan paksuudelle/kaulan vahvuudelle.

    Leave a comment:


  • Mr. Zetor
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Vähän tuntuu tyhmältä kysymykseltä, mutta tässä tulee kuitenkin. Myykö BMW tosiaan kiertokangen laakerit yksittäin? Eli kun tilaa yhden nimikkeen, saa yhden liuskan, eikä yhden kiertokangen tarpeet = 2 liuskaa?

    Metroautossa ei tuota tiskillä tiedetty. Ei viittis turhaan kaksinkertaista määrää tilata...
    voin vahvistaa: 2 x sylinterien lkm tarvitaan liuskoja. normaalistihan nuo ovat 'eriväriset' ylä- ja alapuolella, mutta E34 M5 3.6:ssa näemmä kusenvärisiä molemmat puolet.

    ps. voin myös vahvistaa että metroautossa ei tiedetä ainakaan ämmistä hevon sviddua...

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Maailman kirjat on sinulla ainakin sitten sekaisin. Yksi on yksi
    Eli jos tilaat varaosanumerolla yhden yksikön niin saat tosiaankin vain yhden ainoan laakeri liuskan. -Niinhän se menee kaikissa bmw osissa mikäli etk ei kirjoita perään set tms.
    Niinpä taitaa olla. Enpä ole ikinä edes kuvitellut että noita voisi saada yksittäisiä. No, joka päivä oppii jotain uutta.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Kyse on siis tämän kuvan tulkinnasta. Eli osanumerointi on oikein, kun molemmat on numeroitu erikseen? Lähinnä hämmennystä kait herätti tuo quantity-kentän kysymysmerkki.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎