Kukas osaisi kertoa mikä nyt on sopiva/sallittu välys M50 moottorin kiertokangille.
Jos hommaan tuota plastigaugea ja mittailen paikat niin mitä välyksiä pitäisi tavoitella??
Ja onko mitään hajua Glycon tarvikelaakereiden numeroinneista, kumpi ylös ja kumpi alas??
Toisissa on numerot 1808 ja toisissa 1682, ilmeisesti näistä toiset on tarkoitettu alas ja toiset ylös.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW original KK-laakerit
Collapse
X
-
Originally posted by Doni View PostOnko jossain arvoja kk-laakereiden ja runko-laakereiden paksuuseroista?
Itsellä se dokumentti on ja se taitaa löytyä myös TIS:istä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mica View PostTai jos ei viitsi hipostella, niin mittaa vain kaulat, tilaa laakerit sen mukaan ja pistää tyytyväisenä nippuun sen isommin stressaamatta. Hyvin ne on tuntunut niinkin menevän.
Sanoipa tuossa eräs suhteellisen tehokkaita kutosia rakentanut, ettei ole koskaan edes näin tehnyt, eikä pannut ole siihen hajonnut...
Leave a comment:
-
-
Tai jos ei viitsi hipostella, niin mittaa vain kaulat, tilaa laakerit sen mukaan ja pistää tyytyväisenä nippuun sen isommin stressaamatta. Hyvin ne on tuntunut niinkin menevän.
Sanoipa tuossa eräs suhteellisen tehokkaita kutosia rakentanut, ettei ole koskaan edes näin tehnyt, eikä pannut ole siihen hajonnut...
Leave a comment:
-
-
ok. Myydäänkö suomessa vai tilaanko suoraan linkinkautta?
Millä välyksillä olette kasanneet koneita,runko ja kk lakrut? Tai s50b32 toleranssit?
UUs juttu, aina oppii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vaappu View Post"Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti."
Eli pitää ostaa paljon yli määräsiä laakereita...
Mistä tätä plastikkakea saa ja miten sitä käytetään?
Leave a comment:
-
-
"Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti."
Eli pitää ostaa paljon yli määräsiä laakereita...
Mistä tätä plastikkakea saa ja miten sitä käytetään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Doni View PostKiertokangen laakereissa sininen ylös ja punanen alas.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=62110
Tiedän,että TIS-ohje s50-kk laakereista ei tuota näytä,kun se ohje selvästi on puutteellinen/puuttuu loppuosa. Esim. m50 koneen ohjeesta periaate selviää hyvin: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/03/86
Oleellista on välysten mittaus ja oikeellisuus. Lisäksi runkolaakereissa lohkon puolella pitää olla kaikki liuskat samanpaksuiset,jotta välysmittaus onnistuu.
Varsinkin käytettyä kampuraa takaisin asentaessa on syytä oikeasti tarkastaa ne välykset.
Edit: Sain privaan aiheellisen tarkennuksen ja kopioin sen suoraan tähän:
"En viitsinyt päteä ja kirjoittaa mielipidettäni että jos mittaa kaikki runkolakerit yht'aikaa, pitää olla tiedossa runkolaakerilinjan ja kammen 100% heitottomuus.
Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti.
t. Velho"
Leave a comment:
-
-
Kiertokangen laakereissa sininen ylös ja punanen alas.
Last edited by Doni; 30-11-2011, 21:53.
Leave a comment:
-
-
Sivut luettu. Vaihtelevalla menestyksellä.
Eli -97vm s50b32 Tarvii runko- ja kiertokankien laakerit.
Väri täpliä /merkkejä en löytänyt mistään. Ei lohkossa eikä akselissa.
Alkuperäiset laakerit oli kuitenkin. Std koossa.
Menenkö noilla alkuperäisen laakereiden numeroilla eteen päin vai mille tässä pitää alkaa :think
Kertokaas tietäväiset....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pablo View PostNoi ei ole kyllä tarkkoja mut mittausten perusteella akseli on STD koossa. Runkokaulat ~59,98mm ja kiertokanget ~45mm. Kiertokangen kaulat jouduin kattoo tönärillä kun mikrometristä loppui asteikko 50mm:iin.
Myöskin löytyi punaiset täplät akselista kun tarkemmin katsoi.
-Anssi
(Ikävä kyllä allekirjoittaneelta ei löydy tarkempia liuskamittoja kuin M10 moottoriin)
Pistän kyllä tänne jatkoksi jos jostain ne löydän.
Leave a comment:
-
-
Noi ei ole kyllä tarkkoja mut mittausten perusteella akseli on STD koossa. Runkokaulat ~59,98mm ja kiertokanget ~45mm. Kiertokangen kaulat jouduin kattoo tönärillä kun mikrometristä loppui asteikko 50mm:iin.
Myöskin löytyi punaiset täplät akselista kun tarkemmin katsoi.
-Anssi
Leave a comment:
-
-
Nostetaas vähän asiaan sivuten. Löytyykö keltään ton M52b28 kampiakselin kaulojen mittoja STD:nä, 0,25 jne... Eli pitäs tietää onko toi oma akseli stanu koossa vai hiottu kun mittaan sen. Kiitos.
-Anssi
Leave a comment:
-
Leave a comment: