Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW original KK-laakerit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Kukas osaisi kertoa mikä nyt on sopiva/sallittu välys M50 moottorin kiertokangille.
    Jos hommaan tuota plastigaugea ja mittailen paikat niin mitä välyksiä pitäisi tavoitella??

    Ja onko mitään hajua Glycon tarvikelaakereiden numeroinneista, kumpi ylös ja kumpi alas??
    Toisissa on numerot 1808 ja toisissa 1682, ilmeisesti näistä toiset on tarkoitettu alas ja toiset ylös.
    Last edited by makkis; 14-04-2015, 22:18.

    Leave a comment:


  • Mica
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Onko jossain arvoja kk-laakereiden ja runko-laakereiden paksuuseroista?
    Kk laakereista en ole semmoisia eri väreille nähnyt. Mutta runkolaakereille on olemassa arvot minkä kokoiselle kaulalle eri värit kuuluvat. Ja oikea välys löytyy samasta lapusta, niitä en ole kyllä mittaillut.

    Itsellä se dokumentti on ja se taitaa löytyä myös TIS:istä.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by Mica View Post
    Tai jos ei viitsi hipostella, niin mittaa vain kaulat, tilaa laakerit sen mukaan ja pistää tyytyväisenä nippuun sen isommin stressaamatta. Hyvin ne on tuntunut niinkin menevän.

    Sanoipa tuossa eräs suhteellisen tehokkaita kutosia rakentanut, ettei ole koskaan edes näin tehnyt, eikä pannut ole siihen hajonnut...
    Onko jossain arvoja kk-laakereiden ja runko-laakereiden paksuuseroista?

    Leave a comment:


  • Mica
    replied
    Tai jos ei viitsi hipostella, niin mittaa vain kaulat, tilaa laakerit sen mukaan ja pistää tyytyväisenä nippuun sen isommin stressaamatta. Hyvin ne on tuntunut niinkin menevän.

    Sanoipa tuossa eräs suhteellisen tehokkaita kutosia rakentanut, ettei ole koskaan edes näin tehnyt, eikä pannut ole siihen hajonnut...

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    ok. Myydäänkö suomessa vai tilaanko suoraan linkinkautta?

    Millä välyksillä olette kasanneet koneita,runko ja kk lakrut? Tai s50b32 toleranssit?
    UUs juttu, aina oppii.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    "Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti."

    Eli pitää ostaa paljon yli määräsiä laakereita...

    Mistä tätä plastikkakea saa ja miten sitä käytetään?
    Ei välttämättä tarvitse,ostaa lisää vaan,jos tarvitsee.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    "Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti."

    Eli pitää ostaa paljon yli määräsiä laakereita...

    Mistä tätä plastikkakea saa ja miten sitä käytetään?

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Kiertokangen laakereissa sininen ylös ja punanen alas.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=62110
    ...jonka jälkeen välykset mitataan ja tarvittaessa vaihdetaan esim. molemmat liuskat sinisiksi (paksummat). Periaate sama,kuin runkolaakereissa: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/38/27
    Tiedän,että TIS-ohje s50-kk laakereista ei tuota näytä,kun se ohje selvästi on puutteellinen/puuttuu loppuosa. Esim. m50 koneen ohjeesta periaate selviää hyvin: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/03/86
    Oleellista on välysten mittaus ja oikeellisuus. Lisäksi runkolaakereissa lohkon puolella pitää olla kaikki liuskat samanpaksuiset,jotta välysmittaus onnistuu.
    Varsinkin käytettyä kampuraa takaisin asentaessa on syytä oikeasti tarkastaa ne välykset.

    Edit: Sain privaan aiheellisen tarkennuksen ja kopioin sen suoraan tähän:

    "En viitsinyt päteä ja kirjoittaa mielipidettäni että jos mittaa kaikki runkolakerit yht'aikaa, pitää olla tiedossa runkolaakerilinjan ja kammen 100% heitottomuus.
    Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti.

    t. Velho"
    Last edited by basso72; 01-12-2011, 09:42. Reason: Tarkennus

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    ok. Tämä selvä.

    Entä runkolaakerit?

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Kiertokangen laakereissa sininen ylös ja punanen alas.

    Last edited by Doni; 30-11-2011, 21:53.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Sivut luettu. Vaihtelevalla menestyksellä.
    Eli -97vm s50b32 Tarvii runko- ja kiertokankien laakerit.

    Väri täpliä /merkkejä en löytänyt mistään. Ei lohkossa eikä akselissa.
    Alkuperäiset laakerit oli kuitenkin. Std koossa.

    Menenkö noilla alkuperäisen laakereiden numeroilla eteen päin vai mille tässä pitää alkaa :think

    Kertokaas tietäväiset....

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Noi ei ole kyllä tarkkoja mut mittausten perusteella akseli on STD koossa. Runkokaulat ~59,98mm ja kiertokanget ~45mm. Kiertokangen kaulat jouduin kattoo tönärillä kun mikrometristä loppui asteikko 50mm:iin.

    Myöskin löytyi punaiset täplät akselista kun tarkemmin katsoi.

    -Anssi
    Aaa... pistin tuon vain kun halusit tietää että onko hiottu vai ei.

    (Ikävä kyllä allekirjoittaneelta ei löydy tarkempia liuskamittoja kuin M10 moottoriin)

    Pistän kyllä tänne jatkoksi jos jostain ne löydän.

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Noi ei ole kyllä tarkkoja mut mittausten perusteella akseli on STD koossa. Runkokaulat ~59,98mm ja kiertokanget ~45mm. Kiertokangen kaulat jouduin kattoo tönärillä kun mikrometristä loppui asteikko 50mm:iin.

    Myöskin löytyi punaiset täplät akselista kun tarkemmin katsoi.

    -Anssi

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Nostetaas vähän asiaan sivuten. Löytyykö keltään ton M52b28 kampiakselin kaulojen mittoja STD:nä, 0,25 jne... Eli pitäs tietää onko toi oma akseli stanu koossa vai hiottu kun mittaan sen. Kiitos.

    -Anssi
    BMWfans?

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Nostetaas vähän asiaan sivuten. Löytyykö keltään ton M52b28 kampiakselin kaulojen mittoja STD:nä, 0,25 jne... Eli pitäs tietää onko toi oma akseli stanu koossa vai hiottu kun mittaan sen. Kiitos.

    -Anssi

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎