Ei tuo silti voi olla mikään kaasupoljin tms määränsäädin ongelma jos imukanavissa paukuttaa, täytyy olla joku ajoitus pielessä. Kokeilit siis sen 180ast jutun kiilaurasta huolimatta? Pumpun sisukset kun voi kasata yhtä lailla pieleen jolloin saadaan sama oire.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M51D25 syöttöpumpun tiivistys ja säätö
Collapse
X
-
Joo otin suosista pumpun plungerin ja käänsin mutta se ei auttanut , kuitenkin asia on nyt kunnossa .
Ensinnäkin katoin autodatan kuvista että anturin reikään tappi vauhtipyörällä mutta vaikka kuinka etsin niin vasta startin pois otettua ja oikeesti kaivettua se kumi lopulta löytyi joo suurin vika , ja toiseksi 4 suutin oli vielä rikki tai varmaan oli vain rikki kun kävin ekalla kerralla pajalla jossa puhuttiin enimmäkseen ruotsia mutta mielestäni sama 81 koodi oli silloin vaikka sielä sanottiin että pumpun kansi . No oppia ikä kaikki nyt kun vain tietäis onko tuo kansi ehjä joka jäi ettei nakkaa ehjää menemään, harmittaa satasen vikaan laittaa 600 . pah.
Comment
-
-
Last edited by Sharedoc; 12-03-2012, 07:47.Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Laitoin alkuperäisen syöpyneen nokkalevyn ja rullat paikalleen. Kaippa se jonkin aikaa kestää.
Vaihdoin samalla pumpun määränsäätimen molempien kansien ja nestepään tiivisteet.
Sain kasattua pumpun mutta en pääse vielä kokeilemaan koska yhden natsan kierre (polttoaineen tuloliitin) näytti vaurioituneen kuljetuksessa, joudun sen uusimaan.Last edited by Sharedoc; 12-03-2012, 07:58.Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98
Comment
-
-
Nyt tarvis pika-apua pumpun ajoitukseen.
Heittokello paikallaan, kone YKK:ssa, pyörittää vastapäivään, heti kun viisari pysähtyy, nollataan ja takas merkkeihin, sit säädetään pumppua ja ääriasennossaan saa parhaimmillaan 1,25mm kun pitäs saada 0,95mm
Eli onko ainoa vaihtoehto avata jakopää ja hypäyttää ketjua että saa kohdilleen??Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Jonkun tekemät YKK merkit oli päin vittua, joten siksi ei onnistunut, laitoin lukitustapin vauhtipyörään jonka jälkeen onnistui tuokin homma.
Vieläkin lähti kylmiltään heikosti käyntiin ja kylmiltään kun iski kierroksia ja kun päästi tyhjäkäynnille niin tippui ainakin yksi pytty pois pelistä, aivan helvetisti valkoista savua ja nakutti, sitten kaasun kanssa pelaili taas käymään niin kävi hyvin:think
Lämpöisenä pelasi hyvin ja lähti käyntiin hyvin, tehot tuntuisivat olevan tallella, katotaan huomenna miten lähtee kylmiltään käyntiin.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Menee vähän yksinkeskusteluksi mutta...
Lähtee nyt yhdellä hehkutuksella ja pitkällä starttauksella kylmänä käyntiin, mutta kun kylmiltään antaa jengaa niin kaasun päästettäessä sammuu tai putoaa pyttyjä pelistä ja kun sammui niin startattaessa oli vähän kuin tulpaton mopo, lämpöisenä ei ole kuitenkaan mitään ongelmia.
Voisiko tuo vika johtua öljyistä vai onko näissä edes mitään hydraulisia nostajia tms.:thinkRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
1. Moro, syöttöpumppu meinaa vuotaa dieseliä. Tänään vaihdettiin siihen ylä- ja alakannen tiivisteet ja vuoto väheniki merkittävästi. Vuotoa kuitenkin esiintyy vielä kylmänä käynnistettäessä, muutaman pisaran pudottaa silloin tällöin.
Tippa tippuu aivan pumpun alaosasta, en näe varsinaista vuoto kohtaa. Kysymys kuuluukin, onko tässä vielä jotaki mahdollisia vuotavia kohtia, jotka voi itse uudelleen tiivistää, vai onko pumppu entinen ? Huomion arvoista on kumminkin se, että auto muuten toimii ja toimi ennen remonttia kunnolla, ei ollut vaikeuksia käyntiin lähdön kanssa tai tehojen puutetta.
Itse tiivisteiden vaihto ei ollut kummonen homma, 2 tuntiin isännän kanssa vaihoima kummakki. Säädötki osu nappiin ensimmäisellä kerralla.
Autona -99 525TDSA 331tkm
2. Imusarjaa ei saatu irti, siinä imusarjan keskellä olevassa maadotus homman alapuolella on jonkinlainen palikka jota ei saatu irti ja tämä esti imusarjan irrottamisen. Tietääkö joku miten sen palikan saa väkivalloitta irti siitä?E39 525TDSA -99
E30 316 -87
Comment
-
-
Tänään käynnistin kylmänä oman autoni ja lähti TODELLA rykien käyntiin kylmänä, yhden hehkutuksen jälkeen. Lämpimänä vaatii n. 1-2 sekunnin starttauksen mitä ei aiemmin ole tarvinnut. Joskus saattaa starttauttaa pitempääkin. Sisällä tuoksahtaa diisseli jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä paikallaan. Huomasin, että edestäpäin katsottuna ensimmäisen suuttimen ylivuotoletku vuotaa, ''kolo'' on täynnä diisseliä. ainakin näin ensituntumalta kun tunnostelin letkua, tuntui märältä. Huomattu on myös, että tyhjäkäynti heittelee JOSKUS n. 50 kierroksella tyhjäkäynnillä, lienet joku merkitys kyseiseen vikaan? Huomenna ajattelin vaihtaa tuon ylivuotoletkun ja katsoa mitä tapahtuu. Jos pumppua joutuu säätämään, mistä kunnon ohjeet? Täältä lukenut jo montakin topiccia, mutta en oikein käsittänyt mitä tehdäVolvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Moro vaan kaikille
Tuossa omaan 525 tdsään (e39) tuli tehtyä ite kansiremontti ja pahvin vaihto ja nyt ongelmana ettei lähde käyntiin.. itseä epäilyttää tuo pumpun ajoitus..
Autodata sanoo (0,95 +/- 0,03)mm ABDC niin tarkottaahan tuo After Bottom Dead Center? Ja kumpaa päätä nyt verrataan pohjaksi? ku ite en oikein tiedä noista pumpuista muutakuin, mitä nyt oon lueskellu tuota Boschin manualia ja tätä topiccia lukenut...
Comment
-
-
Originally posted by jute91 View PostAutodata sanoo (0,95 +/- 0,03)mm ABDC niin tarkottaahan tuo After Bottom Dead Center? Ja kumpaa päätä nyt verrataan pohjaksi? ku ite en oikein tiedä noista pumpuista muutakuin, mitä nyt oon lueskellu tuota Boschin manualia ja tätä topiccia lukenut...
Mutta siis tuo lukema on se mikä pitäisi heittokellossa näkyä silloin kun 1.pytty on yläkuolokohdassa. Ja jos ei remontin yhteydessä ole vaihdettu jakoketjua, niin säätäisin itse tuon maksimin mukaan, tai jopa 1,00:aan.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
siis juu, väärinhän tuo tais tulla asetettua... siis tarkotan että taitaa olla pumppu ny puoli kierrosta pielessä.... kansipahvin vaihto oli remontin aihe, mutta kun joutu lohkonki tason oikoon, niin oli koko paketti osissa... siis olen varmaankin mitannu ajotuksen yläkuolokohdasta pumpun liikettä...
Comment
-
-
Originally posted by -Jalo- View PostAjaako tämä ns"hammer mode" aivan saman asian kuin tämän topickin potikka modi eli lisää vain syöttöjä kaikilla kierroksilla ? http://ww.btcf.fi/forum/showthread.p...ghlight=m51d25
Tuo potikka modi tuntuu aika paljon turvallisemmalta kun alkaa hakkaamaan 1000e pumppua vassaralla . Voisiko tuo hammer tai patikka modi auttaa auton sahaukseen lämpimänä ? 525tds touringia lainaten: Eli lämpöisenä pitkä starttaus johtuu nimenomaan kuluneesta määränsäädön karapesästä. Polttoainetta ei tule tarpeeksi että syttyisi.Originally posted by Kilpelä View PostTuo määränsäätimen puhdistus / vaihto olis varmaan itelläkin edessä. Lastun kanssa alko nykimään pahasti pintakaasulla, lämpimänä joutuu sahaamaan ja pöläyttelee pintakaasullakin liikkeellelähtiessä. Pitkää starttia esiinty jo vakio ohjelmallakin ja jotenkin hakemalla saatto saada joskus nykäisemäänkin pintakaasulla, mutta nyt tuolla ei voi oikeen ajaa tasaseen maantienopeuksilla kun alkaa rykimään jos ei paina reilummin kaasua. Saa nähdä alkaako pelaamaan kun saan muokatun lastun ensiviikolla.
Nopealla vilkaisulla huonossa valaistuksessa konehuoneeseen en saanut säädintä paikallistettua, eli mimmonen on vaihtaa, minkä hintasesta pulikasta on kyse, saako vaan alkuperäisenä marmoritiskiltä ja voiko tuota vanhaa fiksata/putsata mitenkään?
Itsellä siis ongelmana seuraava:
Kylmänä lähtee käyntiin oikein mainiosti 1-3 hehkutuksella. Kone lämpöisenä sahauttaa pitkään (2-5sek ainakin). Tällöin lähtee sahaamisen jälkeen käyntiin hyvin tai välillä ryskimällä. Tyhjäkäyntiä kuitenkin käy aivan normaalisti ja tasaisesti kunhan vain saa startattua. Nokea ei minun mielestäni pöllytä mitenkään kauheasti, katsastuksessakin nuo savutusarvot olivat ihan mainiot.
Ajossa tuntuu 1000-2500rpm välillä jonkinmoista puutumista ja liikkeelle lähtiessä täytyy antaa hieman kaasua, ettei sammu. Sammumisen jälkeen heti starttaamalla lähtee hyvin käyntiin.
Monesti auto tosiaan puutuu, esimerkiksi valoihin tultaessa ja kun valot vaihtuukin vihreäksi vielä rullaillessa, niin 2. tai 3. vaihde silmässä puutuu täysin. Eilen risteystä ylittäessä kävi samanlainen homma paitsi, että huomasin, että tuo keltainen ruiskutusvalo syttyi mittaristoon ja luulinkin, että auto sammui, mutta sitten vetoa tuli ja matka jatkui. Aiemmin havainnut sitä, että jos kiihdyttää nopeasti ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle, niin tiputtaa välissä kierrokset todella nopeasti alas ja välillä paikallaan ollessa kaasuttaessa ja nopeasti kaasun päästäessä tiputtaa kierrokset n. 500rpm tietämille ja meinaa sammua...
So what to do..? Olisi kiva saada toimimaan, kun tarkoitus keväällä myydä pois, niin ei viitsisi puolikuntoisenakaan myydä. Ajossahan tuo ei muuten haittaa, muuta kuin vituttaa, kun ei pelaa normaalisti.Current:
Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73
Previous:
Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i
Comment
-
-
Pumppu
Joo elikkä ihtellä o semmonen vika että kun yritän saada pumpun ajotusta kohilleen.. Kone YKK:ssa käännän konetta taakse päin ni kuuluu naksahdus ja samasa sekunnissa heittokello pyörähtää kaks astetta pieleen, ääni tuntus kuuluvan venttiileistä.. Onko kellään kokemuksia tälläisestä ongelmasta??
Comment
-
Comment