Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudempien mallien 6-lovinen automaatti - oletteko käyttäjät tyytyväisiä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #31
    Originally posted by _Dexi View Post
    Haha, minähän se täällä sekoilen ihan kympillä - en ottanut huomioon että eihän tuo steppi anna lykkiä nelosta isommalle jos vauhtia on vaan pikkunen taajamavauhti - se vilauttaa isompaa mutta pitää sen nelosen silmässä - kunnes on sitten maantievauhti niin antaa heittää sinne isommallekin.

    Eli joo, löytyi sieltä ne kaikki kuusi
    No sitähän minäkin. Aattelin jo että mikä E34 laatikko siihen sun autoon on tullu Ei se anna moottorijarrutuksella laittaa 1 vaihdettakaan ku ihan hiljasesta vauhdista, muuten voi moottorijarrutella ihan huoletta ja nakkaa pienempää. Mutta kyllä se helvetin hyvä loota on kaikkinensa, mä ainakin tykkään E60 automaatista.
    Eikö oo vaan paljon opettelemista E39 jälkeen Yhen 100 vuotta mennyt kehitys eteenpäin E39 -->E60
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

      #32
      Originally posted by 10+ View Post
      No sitähän minäkin. Aattelin jo että mikä E34 laatikko siihen sun autoon on tullu Ei se anna moottorijarrutuksella laittaa 1 vaihdettakaan ku ihan hiljasesta vauhdista, muuten voi moottorijarrutella ihan huoletta ja nakkaa pienempää. Mutta kyllä se helvetin hyvä loota on kaikkinensa, mä ainakin tykkään E60 automaatista.
      Eikö oo vaan paljon opettelemista E39 jälkeen Yhen 100 vuotta mennyt kehitys eteenpäin E39 -->E60

      Juu en kyllä minäkään ymmärrä mitä tämä poru on 6vaihteisesta lootasta nyt kun kerran ilmeni että mullakin sellainen on

      Koska olen ajanu minäkin monenlaisia automaattiautoja eri aikakausilta, ja ei noin pehmeästi vaihtavaa ja nätisti toimivaa tomaattia ole vastaan tullu aikasemmin.

      Ainoa "miinus" joka kuuluu tomaattiin aina, on se että ärsyttävän paljon noi luistaa kevyemmällä kaasulla, eli tyyliin kaupungissa hissuksiin kiihdytellessä kierroksia on turhankin paljon ykkösellä kiihdytellen kun turbiini luistaa, mutta semmosta se on kun ei oo DSG tyylinen ratkasu.


      Katotaan nyt mitä loota sanoo, ku perjantaina laakkosella huollon yhteydessä tarkotus vaihdattaa öljyt...
      **********
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 936
        • Espoo

        #33
        Asiaan liittyen muistan joskus olleen sellaista porua, että näissä "uusissa" 6-vaihteisissa esiintyi jotain ikävää tyyppivikaa johonkin vuosimalliin asti. Muistaakos joku, mistä oli kyse? Itselläni, kun taitaa olla kohtalaisen alkupäästä (2005/03 muistaakseni).
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • JJ13
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 39
          • Lohja

          #34
          Vaihdelaatikon nollaus

          Oletteko kokeilleet laatikon nollausta tehdasasetuksille?
          Nimimerkki "E38" oli merkkiliikkeessä nollauttanut nuo adaptioarvot, mutta ulkomaalaisen foorumin mukaan pitäisi olla itsekin tehtävissä.

          Siis palautetaan laatikon tehdasasetukset, mistä laatikko lähtee sitten oppimaan ajotyylin mukaan.

          Jos ohjeet oikein ymmärsin niin:
          - Sytytysvirrat päälle
          - Kaasu täysin pohjaan n. 30 sekunnin ajaksi.

          Ohessa vielä linkit mistä luin ohjeet.


          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 936
            • Espoo

            #35
            Originally posted by JJ13 View Post
            Oletteko kokeilleet laatikon nollausta tehdasasetuksille?
            Nimimerkki "E38" oli merkkiliikkeessä nollauttanut nuo adaptioarvot, mutta ulkomaalaisen foorumin mukaan pitäisi olla itsekin tehtävissä.

            Siis palautetaan laatikon tehdasasetukset, mistä laatikko lähtee sitten oppimaan ajotyylin mukaan.

            Jos ohjeet oikein ymmärsin niin:
            - Sytytysvirrat päälle
            - Kaasu täysin pohjaan n. 30 sekunnin ajaksi.

            Ohessa vielä linkit mistä luin ohjeet.


            http://forums.e60.net/index.php?showtopic=40018
            Itse olen jostain ZF:n ohje-pdf:stä lukenut, että adaptaatioarvot ovat arvoja, joilla ohjaus kompensoi laatikon osien kulumista. Jos ne nollataan, laatikko "oppii" kuluneisuuden uudestaan. Mutta tämä vaikutti jonkin kerran E39 530iA:n askin toimintaan, ainakin joksikin aikaa. Kyseinen aski ei "opi" kuljettajaa sen paremmin, vaan siinä on vain nelisen ohjelmaa, joita se vaihtaa poljennan ja muun sellaisen mukaan.

            En tiedä miten nämä uudet kuusiloviset, onko niissä näiden kulumisadaptaatioarvojen lisäksi, joku pidempiaikainen muisti kuskin tekosista.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • villes
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 439
              • Kirkkonummi

              #36
              Itse en ymmärrä tätä 6-lovisen automaatin huonoutta. E90 330i:lla olen ajanut nyt noin 20tkm ja aina se vaan tuntuu paremmalta kuin muut laatikot (DSG tosin on myös erittäin hyvä tietyiltä ominaisuuksiltaan mitä nyt vag-konsernin tuotteita kokeillut mutta kyllä niissäkin on huonot puolensa). Valitettavasti en ole ajanut pre-facelift e60 paljoakaan (muutama sata kilometriä) niin niihin en voi verrata näitä kokemuksiani.

              Mutta tässä uudessa 6-vaihteisessa juuri se moottorijarrutus, mistä jotkut valittivat, on parasta verrattuna moniin muihin automaatilla oleviin autoihin ja vanhaan viisi vaihteiseen steppiin. Autolla voi ajaa kuin manuaalilla; kaasu ylös ja automaatti huolehtii moottorijarrutuksesta ja vauhti hidastuu usein riittävästi jolloin ei tarvitse seistä jarrun päällä kokoajan ja vilkutella jarruvalojaan takana oleville kun vain haluaa hieman ottaa vauhtia pois jos vaikka sattuu näkemään edessä punaiset valot tai ajaa mäkistä tietä jolloin vauhti ei karkaa alamäissä.

              Itseasiassa ajoin tässä viikon verran -05 X3:lla (3-litrainen bensa) jossa on vielä 5 vaihteinen automaatti. Laatikko vaihtoi sivistyneesti mutta luisti erittäin paljon enemmän ja moottorijarrutus loisti poissaolollaan (paitsi n. 75km/h ylöspäin jolloin momentinmuunnin lukittui), tuli kyllä sellainen olo että olisi hypännyt 10 vuotta vanhempaan autoon vaikka ikäeroa oli vain vuosi autojen välillä.

              Muutenkin, mitä luistamisesta hyötyy ja moottorijarrutuksen puutteesta? Suuremman kulutuksen, tehoja käytetään hukkaan luistamiseen, jarrut kuluvat enemmän ja ajaminen ei yleensä ole yhtä sujuvaa, tietenkin asia erikseen jos ei osata tehdä automaattia joka on nykyaikainen ja vaihtaa huomaamattomasti niin helppoahan on laittaa momentinmuunnin luistamaan reilusti ja avot, kukaan ei huomaa että vaihde vaihtui, vaan on kuin ajaisi vanhalla variaattori volvolla .

              Otetaan vielä hyvä esimerkki uusista autoista joita olen ajanut enemmänkin eli Chrysler 300C (ainakin hemissä tämä toteutuu) autolla on painoa pirun paljon eikä ole kuultukaan moottorijarrutuksesta, kyseistä autoa siis on pakko ajaa kuin kuorma-autoa (ikävä kyllä chryslerissa ei ole edes pakokaasujarrua ), jos huomaa pienenkään alamäen olevan tulossa niin kaasu ylös jo hyvissä ajoin jos ei halua että vauhtia on vähintään 20km/h enemmän mäen loputtua tai jos ei halua jarrutella kokoajan tai jos ei halua hämmentää automaatin steppiä.


              Sanotaan nyt vielä sen verran että pari ensimmäistä kertaa kun parkkeerasi e90:llä ahtaaseen väliin joka oli mäessä niin oli hankaluuksia jos ei osannut odottaa sitä vajaata sekuntia että jarrut vapautuvat ja auto lähtee ryömimään vaan painoi kaasua niin seurauksena oli hyökkäyslähtö joka ei sekään tosin kovin paha esimerkiksi verrattuna volvoon (esim.XC90 D5 tai V50 T5 joissa tuntuu olevan vähintään kilometri johtoa kaasupolkimesta laatikkoon).
              M-B C220CDI 4matic amg -13
              ex.
              bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #37
                Originally posted by villes View Post
                tietenkin asia erikseen jos ei osata tehdä automaattia joka on nykyaikainen ja vaihtaa huomaamattomasti niin helppoahan on laittaa momentinmuunnin luistamaan reilusti ja avot, kukaan ei huomaa että vaihde vaihtui, vaan on kuin ajaisi vanhalla variaattori volvolla
                Vaihteenvaihdon pehmeys ei tule turbiinin luistosta. Turbiini luistaa vain tyhjäkäynniltä tartuntapisteeseensä, sen jälkeen luisto tapahtuu vaihteiston levypakoissa, kun kahta vaihdetta pidetään yhtäaikaisesti päällä vaihtotapahtuman pehmentämiseksi.

                Yritän siis sanoa että pehmeä vaihto tehdään luistattamalla, oli kyseessä DSG tai perinteisempi tomaatti. On tullut usein verrattua E39:n vaihteenvaihtoa DSG:hen enkä huomaa eroa nopeudessa. Mersun tomaattiin verrattuna eron huomaa, BMW:n laatikko on selvästi nopeampi. Eri asia mitä sillä nopeudella tekee noin läskissä siviiliautossa.. Olen tosin myös törmännyt laiskemmin vaihtaviin yksilöihinkin.

                Ja lopuksi: Tähän mennessä ehdoton suosikki vaihteistoista löytyy variaattorista. Takana koko kesä trailerinvetoa ja kaikenlaista ajoa Nissan Muranon CVT-vaihteistolla ja täytyy todeta ettei mitään jää kaipaamaan tuon jälkeen, aina oikea vaihde, ei koskaan epäloogista käytöstä, täydellinen ajamisen apu.
                ---

                Comment

                • villes
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 439
                  • Kirkkonummi

                  #38
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Vaihteenvaihdon pehmeys ei tule turbiinin luistosta. Turbiini luistaa vain tyhjäkäynniltä tartuntapisteeseensä, sen jälkeen luisto tapahtuu vaihteiston levypakoissa, kun kahta vaihdetta pidetään yhtäaikaisesti päällä vaihtotapahtuman pehmentämiseksi.

                  Yritän siis sanoa että pehmeä vaihto tehdään luistattamalla, oli kyseessä DSG tai perinteisempi tomaatti. On tullut usein verrattua E39:n vaihteenvaihtoa DSG:hen enkä huomaa eroa nopeudessa. Mersun tomaattiin verrattuna eron huomaa, BMW:n laatikko on selvästi nopeampi. Eri asia mitä sillä nopeudella tekee noin läskissä siviiliautossa.. Olen tosin myös törmännyt laiskemmin vaihtaviin yksilöihinkin.

                  Ja lopuksi: Tähän mennessä ehdoton suosikki vaihteistoista löytyy variaattorista. Takana koko kesä trailerinvetoa ja kaikenlaista ajoa Nissan Muranon CVT-vaihteistolla ja täytyy todeta ettei mitään jää kaipaamaan tuon jälkeen, aina oikea vaihde, ei koskaan epäloogista käytöstä, täydellinen ajamisen apu.
                  Ja taas opittiin jotain uutta Olisi pitänyt kirjoittaa hieman erilailla kun teknistä tuntemusta automaattilaatikoita kohtaan ei ole ja tarkoituksena oli lähinnä kertoa omista kokemuksista ja asioista mihin tullut kiinnitettyä huomiota.

                  Sen verran voisin vielä kysyä että tuleeko luisto levypakasta silloinkin kun käytännössä liikkeelle lähdöstä lähtien luistoa on ollut ja kuitenkin ollaan edetty toiselle tai kolmannelle vaihteelle?

                  Itseäni häiritsee hieman CVT:llä ajaminen sen tunteen vuoksi mikä siinä on, kuin kuminauhamaista sähköautoa ajaisi. En kyllä missään nimessä sano etteikö se kuitenkin olisi erittäin hyvä ominaisuuksiltaan.
                  M-B C220CDI 4matic amg -13
                  ex.
                  bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                  Comment

                  • E38
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 269
                    • HKI,TKU

                    #39
                    Originally posted by villes View Post
                    Itse en ymmärrä tätä 6-lovisen automaatin huonoutta. E90 330i:lla olen ajanut nyt noin 20tkm ja aina se vaan tuntuu paremmalta kuin muut laatikot (DSG tosin on myös erittäin hyvä tietyiltä ominaisuuksiltaan mitä nyt vag-konsernin tuotteita kokeillut mutta kyllä niissäkin on huonot puolensa). Valitettavasti en ole ajanut pre-facelift e60 paljoakaan (muutama sata kilometriä) niin niihin en voi verrata näitä kokemuksiani.

                    Mutta tässä uudessa 6-vaihteisessa juuri se moottorijarrutus, mistä jotkut valittivat, on parasta verrattuna moniin muihin automaatilla oleviin autoihin ja vanhaan viisi vaihteiseen steppiin. Autolla voi ajaa kuin manuaalilla; kaasu ylös ja automaatti huolehtii moottorijarrutuksesta ja vauhti hidastuu usein riittävästi jolloin ei tarvitse seistä jarrun päällä kokoajan ja vilkutella jarruvalojaan takana oleville kun vain haluaa hieman ottaa vauhtia pois jos vaikka sattuu näkemään edessä punaiset valot tai ajaa mäkistä tietä jolloin vauhti ei karkaa alamäissä.

                    Itseasiassa ajoin tässä viikon verran -05 X3:lla (3-litrainen bensa) jossa on vielä 5 vaihteinen automaatti. Laatikko vaihtoi sivistyneesti mutta luisti erittäin paljon enemmän ja moottorijarrutus loisti poissaolollaan (paitsi n. 75km/h ylöspäin jolloin momentinmuunnin lukittui), tuli kyllä sellainen olo että olisi hypännyt 10 vuotta vanhempaan autoon vaikka ikäeroa oli vain vuosi autojen välillä.

                    Muutenkin, mitä luistamisesta hyötyy ja moottorijarrutuksen puutteesta? Suuremman kulutuksen, tehoja käytetään hukkaan luistamiseen, jarrut kuluvat enemmän ja ajaminen ei yleensä ole yhtä sujuvaa, tietenkin asia erikseen jos ei osata tehdä automaattia joka on nykyaikainen ja vaihtaa huomaamattomasti niin helppoahan on laittaa momentinmuunnin luistamaan reilusti ja avot, kukaan ei huomaa että vaihde vaihtui, vaan on kuin ajaisi vanhalla variaattori volvolla .

                    Otetaan vielä hyvä esimerkki uusista autoista joita olen ajanut enemmänkin eli Chrysler 300C (ainakin hemissä tämä toteutuu) autolla on painoa pirun paljon eikä ole kuultukaan moottorijarrutuksesta, kyseistä autoa siis on pakko ajaa kuin kuorma-autoa (ikävä kyllä chryslerissa ei ole edes pakokaasujarrua ), jos huomaa pienenkään alamäen olevan tulossa niin kaasu ylös jo hyvissä ajoin jos ei halua että vauhtia on vähintään 20km/h enemmän mäen loputtua tai jos ei halua jarrutella kokoajan tai jos ei halua hämmentää automaatin steppiä.


                    Sanotaan nyt vielä sen verran että pari ensimmäistä kertaa kun parkkeerasi e90:llä ahtaaseen väliin joka oli mäessä niin oli hankaluuksia jos ei osannut odottaa sitä vajaata sekuntia että jarrut vapautuvat ja auto lähtee ryömimään vaan painoi kaasua niin seurauksena oli hyökkäyslähtö joka ei sekään tosin kovin paha esimerkiksi verrattuna volvoon (esim.XC90 D5 tai V50 T5 joissa tuntuu olevan vähintään kilometri johtoa kaasupolkimesta laatikkoon).
                    Meillä kaikilla on tottumuksensa ja mieltymykset. Etenkin jos rakastui BMW:n aikaisempiin automaatteihin niin tämä on aika jööti nieltäväksi.

                    Moottorijarrutus ja ajaminen "kuin" manuaalilla varmasti on mukavia asioita 3-sarjassa (= urheilullisessa mallissa) mutta seiskan tapaisessa laivassa ne tuntuvat huonoille. Luonnollisesti kun auto jarruttaa itsestään (tai se ei rullaa niin voimakkaasti kuin 5-lovinen steppi) edes kaupunkinopeuksissa, niin ajamisesta tulee väkisin nytkyttävämpää. E65:ssa tälläiset piirteet ovat täysin auton luonteen vastaisia. Kaiken pitäisi olla silkinpehmeetä ja huomaatonta. Kun tähän vielä lisätään kaasun / vedon /minkälie katvealue kävelyvauhdista kiihdyttäessä niin avot... jenkkifoorumit ovat ainakin täynä valitusta. Näköjään tälläkin foorumilla alamme keskustella asiasta enemmän.

                    Kuulun kai tähän pieneen, vanha koulukunnan vähemmistöön joka ei välitä mitä ajaminen maksaa tai miten paljon bensaa kuluu, kunhan kaikki toimii vaan täydellisesti. Jos E65:een laitettaisiin 5-lovinen steppi niin kulutus olisi varmaan 2l/100km suurempi, mutta minä tyytyväisempi
                    Autotalli:
                    -07 Lexus GS300
                    -96 Mercedes-Benz SL320
                    -79 Wartburg 353W Tourist
                    -66 Cadillac Coupe De Ville


                    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                    Comment

                    • Ileee
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1027
                      • Espoo

                      #40
                      Laitetaanpa omat havainnot soppaan. Vanhemmillani on ollut sekä pre-facelift, että facelift E60 525iA.

                      Pre-facelift: Kylmänä hytkyy aivan mielettömästi liikkeelle lähdettäessä. Lämpimänä, valoista ei pysy lähtemään pehmeästi. Varsinkin ylöspäin vaihdettaessa suht pienellä kaasulla, esim. kiihdytyksen jälkeen, vaihteisto nykäisee reippaasti.

                      Facelift: Ei mitään ongelmia kylmänä. Lämpimänä liikkeelle lähteminen sujuu joka kerta aivan loistavasti. Paremmin kuin missään autossa jota olen ajanut. Auto lähtee hyvin hitaasti liikkeelle jarrun irrottaessa ja vaatii jonkin verran kaasua lähteäkseen kunnolla liikkeelle. Mitään nykäisyjä ei tunnu missään nopeudessa, ei alas eikö ylös vaihdettaessa, Stepillä tai ilman. Kierrokset menevät loistavasti tasan aina kun vaihdetta vaihtaa.

                      Ero on todella suuri.
                      __________
                      E92 BMW 335i M-Sport -12

                      "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by Ileee View Post
                        Laitetaanpa omat havainnot soppaan. Vanhemmillani on ollut sekä pre-facelift, että facelift E60 525iA.
                        Mitenkäs "ryömiminen"? Liikkuuko auto tyhjäkäynnillä heti eteenpäin/taaksepäin kun jarrua löysää? Onko noissa kahdessa eroa siinä suhteessa? Pysäköintiä siis tarkoitan, facelift E61 525xd tuntui aika ihmeelliseltä kun ei se liikkunut mihinkään ellei painanut kaasua. Onko takavetoinen bensakonekin samanlainen?
                        E39 528iA

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          #42
                          Ei ainakaan itellä pre-faceliftissä ole mitään nykimistä/eikä muuta outoa kuin kylmänä maantienopeuksissa hieman arpoo kierroksia. Tasoittuu kun nostaa vauhtia taikka kun laatikko lämpenee hieman. Ja liikkeelle lähtee kun jalan nostaa jarrulta, ei vaadi kaasun painamista.
                          En tiedä tuosta kierrosten arpomisesta, auttaisko öljyjen vaihto vai liekö turbiini/momentinmuunnin tiensä päässä...
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Ileee
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1027
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Mitenkäs "ryömiminen"? Liikkuuko auto tyhjäkäynnillä heti eteenpäin/taaksepäin kun jarrua löysää? Onko noissa kahdessa eroa siinä suhteessa? Pysäköintiä siis tarkoitan, facelift E61 525xd tuntui aika ihmeelliseltä kun ei se liikkunut mihinkään ellei painanut kaasua. Onko takavetoinen bensakonekin samanlainen?
                            Vanhemmassa lähti liikkeelle itsestään melko reippaasti. Samalla tavalla kuin oikeastaan kaikki automaattilaatikolliset autot joita olen ajanut -mutta nykäisyllä. Tämä uusi taas on sellainen, että se lähtee hyvin nihkeästi liikkeelle ja joutuu painamaan kaasua päästäkseen samaan nopeuteen kuin vanha kulkee itsestään. Uusi tuntuu olevan sellainen ettei sitä saa kovinkaan helposti nykimään.

                            Originally posted by joko View Post
                            Ei ainakaan itellä pre-faceliftissä ole mitään nykimistä/eikä muuta outoa kuin kylmänä maantienopeuksissa hieman arpoo kierroksia. Tasoittuu kun nostaa vauhtia taikka kun laatikko lämpenee hieman. Ja liikkeelle lähtee kun jalan nostaa jarrulta, ei vaadi kaasun painamista.
                            En tiedä tuosta kierrosten arpomisesta, auttaisko öljyjen vaihto vai liekö turbiini/momentinmuunnin tiensä päässä...
                            Molemmat autot joista minulla on kokemusta, olivat suoraan autokaupasta kotiin ajettuja.
                            __________
                            E92 BMW 335i M-Sport -12

                            "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by Ileee View Post
                              Vanhemmassa lähti liikkeelle itsestään melko reippaasti. Samalla tavalla kuin oikeastaan kaikki automaattilaatikolliset autot joita olen ajanut -mutta nykäisyllä. Tämä uusi taas on sellainen, että se lähtee hyvin nihkeästi liikkeelle ja joutuu painamaan kaasua päästäkseen samaan nopeuteen kuin vanha kulkee itsestään.
                              Miten sillä uudella sitten pysäköidään sujuvasti/tarkasti tai ajetaan hitaasti liikkuvassa/pysähtelevässä jonossa? Eikö siinä mene hermot kun pitääkin painaa kaasua ja samalla olla valmiina painamaan jarrua? Ei kuulosta hyvältä...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • jopeh
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 694
                                • Tampere

                                #45
                                Se on jännä juttu miten paljon erilaisia vikoja on tässä 6-lovisessa. Outoa on se, että vikoja on niin monenlaisia ja niihin ei löydy mitään yhtä lääkettä.

                                Itselläni se nykäisee silloin tällöin 2->1 vaihtaessa, mutta ei tee sitä aina. Varsinkin kaupunkiajossa ja maantiellä se toimii kuin unelma. Se reagoi kaasuun juuri niin kuin pitää. Auto myös rullaa tyhjäkäynnillä, joten parkkeeraaminen onnistuu.

                                Kuitenkin e65 on sen luokan auto, etten salli siinä minkäänlaista vikaa, joten hieman harmittaa se pieni nykäisy silloin tällöin ja kun sitä vielä ei voi ennustaa. Auto odottaa Suomeen rekisteröintiä ja seuraavaa huoltoa, jolloin päivitetään koko ohjelmisto. Sillä pitäisi ongelma poistua.
                                "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎