Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i imusarja ->m50 imusarjaan ->Tehokäyrät tippuivat? *Ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick the rocket
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 191
    • Mänts

    328i imusarja ->m50 imusarjaan ->Tehokäyrät tippuivat? *Ratkaistu*

    No niin kirjoitetaas tänne ongelma oikeaan paikkaan. Auto on siis 328i sedan -95 vuosimallia, kilometrejä on alla 198 tkm.

    Auto kävi Lauantaina 25.10. Hyvinkäällä penkissä, jossa oli uusi v-techin penkki. Paras tulos oli 193,3 hv / 142 kw / 259,6 nm .
    Kaikenkaikkiaan kaikissa 3-4 vedossa ei juurikaan heittoja ollut.

    Lauantai illan ja sunnuntai päivän välillä autoon vaihtui m50 imusarja, jossa oli asianmukainen modi tehty. Kaikki letkut ja johdot meni omille paikoilleen. Kaikki kiinnitettiin huolellisesti.
    Tänään pari tuntia sitten tulin samasta penkistä, jossa kävin 3 päivää aiemmin, eli tulos on melko realistinen. Ja tulos;

    193 hv/ 142 kw / 248 nm eli tulos oli stabiili/alaspäin. Käyrät näyttävät molemmissa vedoissa samankaltaisilta, tosin vakiona oli vääntökäyrä parempi, ja vakioimarilla huippu hv saavutettiin 5700 kierroksessa kun taas sama hv paremmin virtaavalla imusarjalla saatiin vähän yli 6000.

    Autossa ei tunnu olevan vikaa. Käy normaalisti, ei nyi, ei kuluta enemmän ku normaalisti.

    Arvauksia/tietoa otetaan vastaan. Kiitos.
    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #2
    Tuliko nyt varmasti M50B25:sen imari?

    Mulle ainakin tarjottiin M52B25:sen imaria M50:senä.

    M50B20 Senki on liika pieni.

    Mitäs bensanpaineet sanoo? Kerkeskö poksi tottumaan modiin?
    vakionakin nuo väännöt ja tehot kovin alhaalla. varsinkin vääntö. onko ilmamäärämittari (vai oliko se massa) varmasti tolkuissaan?

    Originally posted by rick the rocket View Post
    No niin kirjoitetaas tänne ongelma oikeaan paikkaan. Auto on siis 328i sedan -95 vuosimallia, kilometrejä on alla 198 tkm.

    Auto kävi Lauantaina 25.10. Hyvinkäällä penkissä, jossa oli uusi v-techin penkki. Paras tulos oli 193,3 hv / 142 kw / 259,6 nm .
    Kaikenkaikkiaan kaikissa 3-4 vedossa ei juurikaan heittoja ollut.

    Lauantai illan ja sunnuntai päivän välillä autoon vaihtui m50 imusarja, jossa oli asianmukainen modi tehty. Kaikki letkut ja johdot meni omille paikoilleen. Kaikki kiinnitettiin huolellisesti.
    Tänään pari tuntia sitten tulin samasta penkistä, jossa kävin 3 päivää aiemmin, eli tulos on melko realistinen. Ja tulos;

    193 hv/ 142 kw / 248 nm eli tulos oli stabiili/alaspäin. Käyrät näyttävät molemmissa vedoissa samankaltaisilta, tosin vakiona oli vääntökäyrä parempi, ja vakioimarilla huippu hv saavutettiin 5700 kierroksessa kun taas sama hv paremmin virtaavalla imusarjalla saatiin vähän yli 6000.

    Autossa ei tunnu olevan vikaa. Käy normaalisti, ei nyi, ei kuluta enemmän ku normaalisti.

    Arvauksia/tietoa otetaan vastaan. Kiitos.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Ändi View Post
      Tuliko nyt varmasti M50B25:sen imari?
      Tuli, on mun tekemä paketti.

      Omat arvaukset menee seospuolelle, eli lambda, ilmamassamittari, polttoainesuodatin, bensapumppu sektorille.

      Juteltiin tuossa puhelimessakin pariin otteeseen ja käynnissä ei ilmeisesti muuten ole sen kummempia oireita, eli asennuksessakaan tuskin on imuvuotoja tms. jäänyt.

      Väännöt tosiaan alhaalla jo vakiona, yleisesti kun vääntökäppyrä vakiona näyttää noin 300Nm, nyt modattuna (pelkkä imusarja) väännöt pitäis olla korkeintaan pari Newtonia alle tuon ja hepat jossain 220hp tietämillä.
      Last edited by Gonzalez; 28-10-2008, 19:02.
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • rick the rocket
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 191
        • Mänts

        #4
        Luulen, että poksi ehti tottua, koska en lähtenyt mitenkään polkemaan välittömästi tuon vaihdon jälkeen. Vaihdon jälkeen, eka käynnistys ja silloin vähän "ryki" muttei kertaakaan sen jälkeen. Täytyy varmaan alkaa karsimaan noita vaihtoehtoja pois, mistä vois kiikastaa.

        Mistäs noista nyt kannattais ensimmäisenä syyllistä alkaa etsimään?

        Originally posted by Ändi View Post
        Tuliko nyt varmasti M50B25:sen imari?

        Mulle ainakin tarjottiin M52B25:sen imaria M50:senä.

        M50B20 Senki on liika pieni.

        Mitäs bensanpaineet sanoo? Kerkeskö poksi tottumaan modiin?
        vakionakin nuo väännöt ja tehot kovin alhaalla. varsinkin vääntö. onko ilmamäärämittari (vai oliko se massa) varmasti tolkuissaan?
        Last edited by rick the rocket; 28-10-2008, 19:01.
        E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

        Comment

        • tumppu86
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 900
          • E-pohjanmaa

          #5
          Eikö jo vakiossa 328i:ssä pitäisi olla noin 200hp? Onko siihen autoon vaihdettu virityslastu?

          Comment

          • rick the rocket
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 191
            • Mänts

            #6
            meinaat, että jos siinä olisi lastu niin tehot myös silloin tippuisivat? En nyt kenties ymmärtänyt mitä ajoit takaa.
            Tietääkseni siinä ei mitään lastua ole. Eikä minua niinkään huoleta se, että vakiossa pitäisi olla jotain (kun se kuitenkin oli aika lähellä mitä piti), vaan se että kun siihen tehtiin muutos, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan lisätä tuota teholukemaa ja niin ei nyt käynyt.

            Originally posted by tumppu86 View Post
            Eikö jo vakiossa 328i:ssä pitäisi olla noin 200hp? Onko siihen autoon vaihdettu virityslastu?
            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

            Comment

            • Hammu
              Moderator
              • Nov 2006
              • 3971
              • Nurmijärvi

              #7
              Eikös noissa 328 ole siemensin moottorinohjaus?
              Niihin ei pysty mitään lastuja vaihtaa.

              Comment

              • rick the rocket
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 191
                • Mänts

                #8
                No nyt aloin miettiin, että mitäs sillä imuvuodolla tarkoitetaan ja kuinka sen havaitsee. Muistin vaan, kun sitä sarjaa joutui hieman "asenteleen" siinä vaiheessa kun sitä alettiin laittaa kannen päälle kun se suutintukki tuppas oleen koko ajan tiellä. Esim, olisiko voinut joku tiivisteistä tipahtaa pois (ei kuitenkaan imukanavaan ) kun koitti saada sitä sarjaa siihen pulttien päälle?

                Voiko esim sieltä vuotaa ja huomaako sitä muutenkin kuin aukasemalla koko sarjan näkyville...äääh ei kai ne niin helpolla tipahda pois...
                E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                Comment

                • tigu
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 947
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by rick the rocket View Post
                  No nyt aloin miettiin, että mitäs sillä imuvuodolla tarkoitetaan ja kuinka sen havaitsee. Muistin vaan, kun sitä sarjaa joutui hieman "asenteleen" siinä vaiheessa kun sitä alettiin laittaa kannen päälle kun se suutintukki tuppas oleen koko ajan tiellä. Esim, olisiko voinut joku tiivisteistä tipahtaa pois (ei kuitenkaan imukanavaan ) kun koitti saada sitä sarjaa siihen pulttien päälle?

                  Voiko esim sieltä vuotaa ja huomaako sitä muutenkin kuin aukasemalla koko sarjan näkyville...äääh ei kai ne niin helpolla tipahda pois...
                  No voit suihkuttaa esim brake cleaneria imusarjan imuaukkojen ympärille tms mistä epäilet imuvuotoa.Jos tyhjäkäynti muuttuu kun ainetta suikuttelee niin kannattaa epäillä vuotoa.
                  -e21 m50-

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Imuvuotoon en usko, käynnissä olisi muutakin oireita jos siellä tiiviste olisi poikittain välissä. Sitäpaitsi sen verran tukevasti tiivisteet painetaan imusarjassa oleviin syvennyksiin paikalleen, että ei ne sieltä pois tule kuin meisselillä kaivamalla tai kynsillä nyppimällä. Vahingossa ne ei sieltä tipahtele ja siirry paikaltaan asentaessa...
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • rick the rocket
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 191
                      • Mänts

                      #11
                      ok, hyvä tietää. Osaatko kertoa mistä päin olisi "edullisinta" alkaa etsimään vikaa/syytä?
                      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Hmm... Mahdollisuuksia tuossa on sen verran, että yksitellen niitä ei kannata lähteä uusimaan. Koitappas näin alkuun nollata vikakoodit kotikonstein (kaapelit irti akusta, pariksi minuutiksi piuhanpätkällä yhteen ja takas kiinni), ettei siellä muistissa joku vanha anturikoodi tms.kummittele. Jos menohalut ei muutu miksikään, käy luetuttamassa ne vikakoodit jossain niin saattaa selvitä syyllinen sillä. Merkkiliikkeessä tuskin kannattaa, rahastavat aika reilusti ko. operaatiosta. Moni foorumilainenkin pystyy sillä suunnalla koodit lukemaan ja pienemmilläkin huolloilla laitteita on, esim. Bosch Car Service tms.

                        Tuosta nyt kannattanee aloittaa...
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • rick the rocket
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 191
                          • Mänts

                          #13
                          selema noista lähdetään..pakko kysyy viel, et mitä meinasit tuolla piuhanpätkällä yhteen:think Eiks siihen nollaamiseen riitä ne kaapeleiden irtiotto?

                          kiitokset jeesistä, ilmottelen sit mistä vika löytyy.
                          E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Tämä vikakoodien nollaaminen akku irroittamalla taitaa kuulua samoihin legendoihin kuin että E36:sta näkee oikeat kilometrit jollain näppäin yhdistelmällä mittaristosta ..hyvässä lykyssä tuolla konstilla saatte vielä lisää niitä vikakoodeja
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by rick the rocket View Post
                              selema noista lähdetään..pakko kysyy viel, et mitä meinasit tuolla piuhanpätkällä yhteen:think Eiks siihen nollaamiseen riitä ne kaapeleiden irtiotto?

                              kiitokset jeesistä, ilmottelen sit mistä vika löytyy.
                              Pelkkä irtiotto ei niitä nollaa. Kaikki virta ei poistu järjestelmästä sillä hetkellä kun ne irrotetaan, konkat ym. varastoi ja koodit pysyy muistissa. Jos haluaa ne nollata kotikonstein niin se on tehtävä piuhanpätkällä tai sitten antaa olla kaapeit irti pidemmän aikaa, esim. yön yli jonka on todettu riittävän koodien nollaamiseksi. Itse en oo jaksanu koskaan odotella ja tehny tuolla piuhanpätkällä...
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎