Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i imusarja ->m50 imusarjaan ->Tehokäyrät tippuivat? *Ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick the rocket
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 191
    • Mänts

    #76
    Originally posted by Cell View Post
    Palataanpa tähän kun häiritsee edelleen.

    Ihan ohimennen tuli mieleen, että kurkkaappa vanoksen solenoidin liitin, kai se on kiinni. Kaverin autosta merkkihuollon jampat päättivät että se on tarpeeton ja jättivät irti, autolla sitten ajettiin iloisesti pari kesää kunnes viriprojektin alkaessa asia huomattiin.

    Onko imupuoli muuten vakio, ts. vakio filtteriboksi ja ilmanotto jne?
    Joo, eipä ole tähän juttuun tullut kirjoiteltua vähän aikaa. Vikaakaan ei ole vähään aikaan etsitty. Maanantaina auto käy huollossa, jossa mm. vaihdetaan tuo bensapumppu ja mitataan samalla nuo bensanpaineet. Tuosta vanoksen solenoidista peukku, tuollaista ei ole vielä kukaan ehdottanut ja maanantaina vilkaistaan tuokin.

    Imupuoli on muuten vakio. Tammikuun lopussa olis tulossa Fuldan pakosarja tähän niin saa nuita ääniäkin vähän rouhiammaksi. En tuolta pakosarjalta mitään tehonlisäyksiä odota, mutta ääniltä odotan!

    Kysytään nyt täältä samasta jutusta kun nyt aloin kirjoittelemaan, notta tietääkö kukaan hyvää ja huokeata automaalaamoa taikka vaihtoehtoisesti kalliimpaa ja hyvää, kun hyvä ja halpa eivät kovin useasti samaan lauseeseen mene. Korin osia tuli kans tilattua ja niille pitäis myöhemmin keväämmällä saada väriä pintaan. Akselilta Helsinki-Espoo-Vantaa-Tuusula-Kerava- Järvenpää ?
    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4988
      • 013

      #77
      Onkos tästä mitään uutta?

      Mielenkiinnolla seurannut tätä.. Itse huomenna mene pulttaa M50 imarii kii

      (paha verrata miten vaikuttaa kun ajanut viimeks marraskuussa ja tulee ajoon huhtikuussa )

      Comment

      • rick the rocket
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 191
        • Mänts

        #78
        Eipä tästä mitään uutta ole. Paha arvioida muutenkin näin talvella persdynolla. Vaihdoin vähän aikaa sitten uuden bensapumpun, kun edellinen alkoi vedellä viimeisiään, muttei tuo ehkä vaikuttanut tuohon ongelmaan.

        Tekis vielä mieli koittaa uudella maffilla jos vaan sais jostain hetkeks lainaan. Tosin auto ei muuten käyttäydy mitenkään, että maffi olis rikki. Kesä kun tulee, niin ihmetellään lisä
        E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

        Comment

        • 0101769
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 68
          • hyvinkää

          #79
          joko tämä on kunnossa?

          Mikäli ei tässä vähän helppiä.

          Luin topicin ja vaikuttaa erittäin selkeästi ilmamassamittarivialta.

          vikaahan et tosin pysty varmuudella selvittämään muuten kuin kokeilemalla uutta imm:mää.

          Ilmamassamittarihan ei hajoa yleensä salaman iskusta vaan huononee pikkuhiljaa, auto laiskistuu lähes huomaamattomasti kilometrien lisääntyessä mittariin.

          eli moottori alkaa käymään kokoajan enemmän ja enemmän laihalla ja tämä on ominaista hukkaamaan väännön auto tuntuu myös ehjään vastaavaan verrattuna aavistuksen laiskalta ei ole "herkkä" ei vastaa kaasuun ihan yhtä kirkkaasti, etenee hieman tukkoisen oloisesti, näihin tosin kuljettaja tottuu eikä havaitse mitään. Normaaliajossa ei myöskään havaitse mitään selviä nykimisiä yms koska lamdat pystyvät korjaamaan seosta tietyn verran mutta täyskaasulla ne eivät sitä tee.


          vikakoodien lukuhan poissulkee jo suurimman osan osista mutta ilmamassamittarin huononemista se ei kykene havaitsemaan.
          livedata arvionti tuohon on turhaa jos ei ole toista osaa tai vertausarvoja samanlaisesta ehjästä autosta.
          sytytys ennakoihin on myös turha tuijottaa koska rikkinäinen imm aiheuttaa liian laihan seoksen johdosta nakutusta jonka johdosta ecu säätää ennakot myöhäiselle "tämä todettu juurikin 328:n kohdalla että näin käy".


          Kokemusta on useista automerkeista ja myös 328 bmw:stä ja se 200000km ajettu imm on jo todennäköisesti loppusuoralla varsinkin jos käytetty jotain viritys ilmasuodattimia.


          Tarkasta ko purkista valmistus ajankohta jos alkuperäinen sen voi hyvällä omallatunnolla uusia.

          Hyvät kesän jatkot ja toivottavasti saat auton kuntoon tai olet jo saanut...

          Comment

          • rick the rocket
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 191
            • Mänts

            #80
            Moro. Hieman viiveellä huomasin viime viestin..Ei o jaksanu enää vatvoa noita ongelmia. Aino melkeen mitä en o koittanu on tuo toinen ilmamassamittari. Eilen tuli oltua taas dynossa tuolla epdm:llä dynopäivillä ja olihan tuo taas käynti. Auto oli rullilla niin kuskin puolen takarengas tyhjeni iloisesti (oli naula, joka lensi iloisesti irti)

            Autossa oli eroa viime dynoon, siis sama paikka kyseessä fuldan "rosteri"pakosarja ja bmc:n paneelisuodin orkkiskotelossa. Tulos oli, että hevosvoimia ei tullu yhtään enempää noilla uusilla osilla. Väännöt parani aavistuksen. Kuitenkin käyrät olivat tasaiset, ei heittelyjä.

            Eroa oli myös viime dynoon +9 enemmän lämmintä ja autossa eri renkaat. Viimeks 205/55/16 nyt 225/40/18. Tuskinpa tuolla merkitystä.

            Ehkä vois kokeilla tuota imm vielä. Pitäis ehkä soittaa hariselle ja kysyä onko tuolla isommalla imusarjalla oikeasti mitään vaikutusta tehonnousuun tai saadaanko heidän säädöillään sama tulos orkkis imusarjalla versus tuo m50 imusarja.

            Siihen asti kunnes joku heittää mulle tänne dynolaput, josta käy ilmi, että tuo m50 imusarja yksistään tuo tehonlisäystä, niin uskon päinvastaista.
            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

            Comment

            • HTH
              Newbiemmer
              • May 2009
              • 21
              • Lpr

              #81
              Jospa nyt kuitenkin kokeilisit uutta imm.....

              Comment

              • Janza182
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4988
                • 013

                #82
                Valitettavasti ei ole pelkästä imusarjasta lappuja mutta itsellä vakio vs. imusarja+catback = +~24hp takapyöriltä. Enkä usko millään konstilla että pelkkä pakoputki tommoset lukemat tekee. Toisekseen pakoputkiviritteisenä ajoin vuoden päivät niin kyllä imusarja muutti auton luonnetta selvästi.

                Ja toisekseen.. Jos toi imusarjamodi olisi utopiaa niin ihmetyttää miksi niitä niin paljon tehdään

                Saas nähdä mitä penkki ens kerralla lupaa..

                Comment

                • Jonael
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 152
                  • Helsinki

                  #83
                  Ajattelin kysäistä tässä välissä, että onko millainen homma vaihtaa ite toi imusarja? Ja tartteeko mahdollisen tehonlisäyksen myötä ottaa jotain huomioon? Auto siis olisi 328 -95 sedan ja ajettu 197 tkm.

                  Tiiän siis että sitä imusarjaa pitäisi modaa mutta ymmärsin jostain että toi Gonzales tekisi niitä hyvitystä vastaan. :think

                  Comment

                  • rick the rocket
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 191
                    • Mänts

                    #84
                    kenties kohta ostat multa ton
                    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                    Comment

                    • Jonael
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 152
                      • Helsinki

                      #85
                      Originally posted by rick the rocket View Post
                      kenties kohta ostat multa ton
                      Niinpä mut onks toi vaikee projekti kokonaisuudessaan? Jos ei oteta huomioon näitä kyseisiä vastoinkäymisiä

                      Comment

                      • rick the rocket
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 191
                        • Mänts

                        #86
                        Ei se periaatteessa oo. Kunhan pistät vaikka teipeil merkit mikä letku menee minneki. Paskiinta tossa hommassa mun mielestä oli tuon suutintukin kanssa kikkailu. Ripustin itse sen rautalangast roikkuun konepeltiin kunnolla. M50 sarja oli isompi niin sen paikoilleen laittaminen aiheutti pientä taiteilua, ettei suuttimet vedä osumaa mihinkään
                        E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #87
                          Originally posted by BMWservice View Post
                          Jospa nyt kuitenkin kokeilisit uutta imm.....

                          näin on... 9 sivua ihmettelyä ja penkissä käymisiä. kohta vuosi mennyt. samalla rahalla olisi jo saanut monta uutta ilmäärämittaria mitä noihin turhiin paneelisuodattimiin ja pakosarjoihin on mennyt. eikä mene montaa minuuttia laittaa sitä paikalleen.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • rick the rocket
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 191
                            • Mänts

                            #88
                            Kyllä nuo paneelisuotimet ja pakosarjat on ihan omaksi iloksi laitettu, eikä ajatuksella, että ne jotenkin korjaisi jotain

                            ...Tosin totta tuokin, että pitäisihän se koittaa toista maffia..
                            Last edited by rick the rocket; 17-08-2009, 08:23.
                            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #89
                              Originally posted by rick the rocket View Post
                              Kyllä nuo paneelisuotimet ja pakosarjat on ihan omaksi iloksi laitettu, eikä ajatuksella, että ne jotenkin korjaisi jotain

                              ...Tosin totta tuokin, että pitäisihän se koittaa toista maffia..
                              Ai meinaat että ne oli tärkeämpiä, kuin korjata auto ja valittaa silti täällä että ei auta mitään m50 imusarja? kokeile nyt ihmeessä ensin sitä maffia ennenkö ihmettelet yhtään enempää sitä...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Curtis
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2006
                                • 44
                                • Turku

                                #90
                                Mulla on vähän sama meininki että ei ollut m50b25 imusarjasta mitään hyötyä. Tarttis kuitenkin käydä se vielä penkissä toteamassa, mutta kelloa vasten ajaessa ei ole mitään eroa tullut. Auton ainoat modit on catback ja imusarja. Vanhalla samanlaisella autolla sain mm. parempia varttimaili aikoja ja siinä ei ollut mitään viriä ja siitä penkitin 202hp/285Nm. Vähän sellainen olo on kyllä että jotain häikkää on jossain.
                                E61 535d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎