Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i imusarja ->m50 imusarjaan ->Tehokäyrät tippuivat? *Ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by Rahu View Post
    Tämä vikakoodien nollaaminen akku irroittamalla taitaa kuulua samoihin legendoihin kuin että E36:sta näkee oikeat kilometrit jollain näppäin yhdistelmällä mittaristosta ..hyvässä lykyssä tuolla konstilla saatte vielä lisää niitä vikakoodeja

    Mitähän tarkoitit tällä? Ainakin nuo mainitsemani konstit on todettu täällä jo kauan sitten toimiviksi.

    Onko täällä väki ollut vuosikaudet väärässä?
    Last edited by Gonzalez; 28-10-2008, 23:08.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Gonzalez View Post
      Mitähän tarkoitit tällä? Ainakin nuo mainitsemani konstit on todettu täällä jo kauan sitten toimiviksi.
      voisitko ensin tarkentaa että mitkä vikakoodit mielestäsi nollaantuu akku irroittamalla?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Bääm
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 401
        • Pori

        #18
        Mitatut tehot on kyllä alle muiden vastaavien mittausten. Eikös näistä ole mitattu järjestään yli kahtasataa heppaa. Riippuu tietysti penkin asetuksista yms., mutta kuitenkin. Veikkaus, että ilmamäärämittari on "kulunut", eli näyttää pienempää arvoa kuin pitäisi. Piuhan päässä näkee mittarin antaman arvon.
        330d -03 M57N

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5520
          • Vaasa

          #19
          Originally posted by Bääm View Post
          Mitatut tehot on kyllä alle muiden vastaavien mittausten. Eikös näistä ole mitattu järjestään yli kahtasataa heppaa. Riippuu tietysti penkin asetuksista yms., mutta kuitenkin. Veikkaus, että ilmamäärämittari on "kulunut", eli näyttää pienempää arvoa kuin pitäisi. Piuhan päässä näkee mittarin antaman arvon.
          Jep kaverin omasta 328i vakiosta otettiin 211hp ja mulla oli kiinni gonzalesin imusarja-modi ja tulos oli 220hp. Mulla putos vääntö noin 10Nm alakierroksilla mutta jakso vääntää kauemmin.
          Autot siis e36 cabriolet 328i ja 328i touring
          sigpic

          Comment

          • NikitaT
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 426
            • Espoo

            #20
            Aika erikoiset lukemat tuli vakiona kyllä penkistä, kun tosiaan porukalla on ollu järestään yli 200hp vakio koneessa.

            Kannattaa tosiaan koneesta kattoo, tulpat, ilmansuodatin, onko repemiä haitariputkessa, varmasti kaikki johdot ja letkut kiinni. Bensapaineet ym. perus asiat.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by NikitaT View Post
              Aika erikoiset lukemat tuli vakiona kyllä penkistä, kun tosiaan porukalla on ollu järestään yli 200hp vakio koneessa.
              Tuon porukan kannattaisi käydä mittaamassa tehot samassa penkissä Hyvinkäällä. Esim. Sporttiauton dyno näyttää liikaa.

              Comment

              • NikitaT
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 426
                • Espoo

                #22
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Tuon porukan kannattaisi käydä mittaamassa tehot samassa penkissä Hyvinkäällä. Esim. Sporttiauton dyno näyttää liikaa.
                Täytyykin käydä testaamassa omaa autoani tuolla.

                Comment

                • rick the rocket
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 191
                  • Mänts

                  #23
                  Just tulin vikakoodien luvusta ja yhtään vikailmoitusta ei antanut. Pitääkö tässä nyt alkaa yksitellen vaihtaa noita osia..
                  E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Ei, livedatalla näkee kyllä jos on vaikkapa lambdavikaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      #25
                      Originally posted by rick the rocket View Post
                      Just tulin vikakoodien luvusta ja yhtään vikailmoitusta ei antanut. Pitääkö tässä nyt alkaa yksitellen vaihtaa noita osia..
                      Ei kai nyt ihan päätäpahkaa kannata osia vaihdella, itse tarkastaisin seuraavia kohteita: nokka-akselin asentotunnistin, kampuran asentotunnistin, ilmamassanmittarin toiminnan livedatasta(huonosti toimiva imm ei aina anna vikakoodia), vanoksen toiminnan, bensanpaine ja imuvuodot.
                      Last edited by Matula; 29-10-2008, 18:33. Reason: katkos

                      Comment

                      • rick the rocket
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 191
                        • Mänts

                        #26
                        Mistäs tällaisen livedata paikan löytäisi? uudenmaan alueelta.
                        Kävin äsken kysymässä huvikseni paljonko nuo lambdat kustantaisivat, niin koska tässä on siemensin boksi, niin tähän ei menisi yleismalliset lambdat, vaan pitäisi laittaa siemensin boksille käyvät (hella) lambdat. Paikallinen autoasi antoi kappalehinnan noille 196 euroa eli x2 =392,00

                        Ja jos tuo ilmamassamittari on "kulunut', niin sen hinta jos sen vaihtaa on 330,00 (hellan)

                        Kai tuo täytyy sitten viedä johonkin pajalle tutkittavaks...

                        Muuten, minkähän takia edes pyysivät käymään tuolla vikakoodien luvussa tuolla eräässä nimeltä mainitsemattomassa bmw korjaamossa, jos heidän laitteilla ei edes pysty näkemään. Tai enhän minäkään tiedä minkänäköinen laite tuo livedata juttu on..Tuossa paikassa missä kävin, niin kundi löi vain potikan kiinni pistokkeeseen ja sitten vain tietokone surisi hetken ja ei vika koodeja..

                        alkaa vituttaan..




                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei, livedatalla näkee kyllä jos on vaikkapa lambdavikaa.
                        E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                        Comment

                        • miq
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 352
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Noihin erikoisiin lukemiin liittyen, mun auto (vakio e39 528i) penkitettiin samana päivänä samassa penkissä kuin rickin auto ja tuloksena 194hp/276Nm. Siinä mielessä lähtökohdat aikalailla linjassa..
                          Hullu saa olla muttei tyhmä.

                          e61 530xd LCI

                          Comment

                          • Bääm
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 401
                            • Pori

                            #28
                            Älä nyt lambdoja ekaksi mene vaihtamaan. Niistä tulee vikakoodi ja käynnistä huomaa muutenkin, jos ne on mennyt (tyhjäkäynti hummaa ja kulutusmittari heiluu tasakasulla). Koska tulpat, ilmansuodatin ja bensansuodatin on vaihdettu? Jos ei tietoa niin noista ensin liikkeelle ja sitten vasta noita kalliimpia...
                            Joillakin on mainoksia noissa alateksteissä, että lukevat vikakoodeja. Niille vaan privaa, niin pääset tarkistamaan sen immittarin. Luulisin kyllä, että olisivat nähneet sen siellä korjaamolla ja ilmottanu, jos jotain vikaa.
                            Last edited by Bääm; 29-10-2008, 17:56.
                            330d -03 M57N

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              #29
                              Originally posted by Matula View Post
                              Ei kai nyt ihan päätäpahkaa kannata osia vaihdella, itse tarkastaisin seuraavia kohteita: nokka-akselin asentotunnistin, kiertokangen asentotunnistin, ilmamassanmittarin toiminnan livedatasta(huonosti toimiva imm ei aina anna vikakoodia), vanoksen toiminnan, bensanpaine ja imuvuodot.
                              Kampiakselin asentotunnistin
                              M550d

                              Comment

                              • rick the rocket
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 191
                                • Mänts

                                #30
                                Kiitokset vastauksista.

                                Sain ajan perjantaille paikkaan, jossa katotaan sillä livedatalla tietoa. Tulpat on kyllä ollu ny 15,000 tkm, ilmansuodatin vaihtui 5000 km taaksepäin ja bensansuodattimen vaihdosta ei ole tietoa, ellei sitä vaihdettu automaattisesti 2 huollossa?
                                E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎