Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i imusarja ->m50 imusarjaan ->Tehokäyrät tippuivat? *Ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #31
    Originally posted by jumbo View Post
    Kampiakselin asentotunnistin
    Hohoo, tattis, korjasin virheen.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Autoosi sopii toki yleismallinen lambda, mutta sen tyyppi on titaani, kun taas vanhemmissa käytettiin zirkoni-lambdaa. Erilainen toimintatapa eikä saa sekoittaa. Mitään muita lambdoja tai ilmamassamittareita näihin ei sitten kannata laittaa kuin boschia, lambdoissa kelpaa hyvin yleis-bosch kun erona kuitenkin vain liittimen puute mallikohtaisiin, kunhan on titaani.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • rick the rocket
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 191
        • Mänts

        #33
        a-ha hyvä tietää tuo, et se käy kuitenki se yleislambda. Kiitokset.
        E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #34
          En tiedä onko se olennainen mutta ex e36 b3 3.2l alpinassa meinattiin vaihtaa boschen yleis lambda anturia. Muistaakseni siinä oli kaksi harmaa, yksi valkoinen ja/tai yksi musta johto, ne ei siis täsmää bmw puna sini yne johtoihin. Jos näitä vahingossa kytkee väärin niin moottorin ohjainyksikkö voi kuulema mennä rikki. Joten suosiolla laitettiin 2x kalliimpi bmw'n boschin lambdat kiini.

          Sit kun vika on mahdollisesti löydetty niin tervetuloa uudestaan penkiin, its on the house..
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • rick the rocket
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 191
            • Mänts

            #35
            Tattis! Toivottavasti vika löytyy ennen ku tulee ne talvikelit. Jos menee talvinakit alle, niin en tiedä jaksanko alkaa niitä ees taas vaihteleen penkkiin. Kunhan vaan nyt löytys toi vika...Mutta kutsu on otettu vastaan
            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #36
              Originally posted by EPDM View Post
              En tiedä onko se olennainen mutta ex e36 b3 3.2l alpinassa meinattiin vaihtaa boschen yleis lambda anturia. Muistaakseni siinä oli kaksi harmaa, yksi valkoinen ja/tai yksi musta johto, ne ei siis täsmää bmw puna sini yne johtoihin. Jos näitä vahingossa kytkee väärin niin moottorin ohjainyksikkö voi kuulema mennä rikki. Joten suosiolla laitettiin 2x kalliimpi bmw'n boschin lambdat kiini.
              Jos jollakulla on noiden johdotusten kanssa ongelmia niin soittoa tänne päin niin selvitellään.
              Last edited by WSE1; 30-10-2008, 03:22.

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by EPDM View Post
                En tiedä onko se olennainen mutta ex e36 b3 3.2l alpinassa meinattiin vaihtaa boschen yleis lambda anturia. Muistaakseni siinä oli kaksi harmaa, yksi valkoinen ja/tai yksi musta johto, ne ei siis täsmää bmw puna sini yne johtoihin. Jos näitä vahingossa kytkee väärin niin moottorin ohjainyksikkö voi kuulema mennä rikki. Joten suosiolla laitettiin 2x kalliimpi bmw'n boschin lambdat kiini.

                Sit kun vika on mahdollisesti löydetty niin tervetuloa uudestaan penkiin, its on the house..
                2xvalkoinen, harmaa, musta = zirconi
                Musta, punainen, keltainen, valkoinen = Titaani

                Eli oot yrittäny kytkee zirconi lambdaa vaikka olisi pitänyt laittaa titaani.

                vinkkinä boschin "alkuperäis" lambda ilman liitintä 80-90 euroa/kpl
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #38
                  Originally posted by Axum View Post
                  Musta, punainen, keltainen, valkoinen = Titaani
                  Yleismallin titaanilambdan (18mm kierre sopii) kytkentä 328 E36 (siemens):
                  Lambda punainen -> auto punavalkoinen
                  Lambda valkoinen -> auto ruskea
                  Lambda musta -> auto musta
                  Labda keltainen -> auto keltainen.

                  Kytkennässä ei tule käytää sokeripalaa tai tusina abikoja...
                  Last edited by WSE1; 30-10-2008, 04:15.

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4623
                    • Lahti.

                    #39
                    Originally posted by Axum View Post
                    2xvalkoinen, harmaa, musta = zirconi
                    Musta, punainen, keltainen, valkoinen = Titaani

                    Eli oot yrittäny kytkee zirconi lambdaa vaikka olisi pitänyt laittaa titaani.

                    vinkkinä boschin "alkuperäis" lambda ilman liitintä 80-90 euroa/kpl
                    jassoo...no hyvä että tuli laitettu ne orkikset sitten jokatapauksessa..
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Millä logiikalla tuo Lambdavika ilmeni vasta kun imusarja oli vaihdettu?

                      Comment

                      • Hammu
                        Moderator
                        • Nov 2006
                        • 3971
                        • Nurmijärvi

                        #41
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Millä logiikalla tuo Lambdavika ilmeni vasta kun imusarja oli vaihdettu?
                        Hemitronic nyt lukee ajatuksella topicin läpi.
                        Lambdavikaa ei vielä ole todettu olemassaolevaksi k.o topicin aloittajalla vaan nyt keskusteltiin lambdojen sopivuuksista JOS k.o vika on olemassa.

                        Comment

                        • rick the rocket
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 191
                          • Mänts

                          #42
                          Päivitetääs nyt vaikka ei mitään korjausta ole tapahtunut. Eli nyt on livedata tiedot katsottu ja mitään varsinaista ongelmaa ei löytynyt.

                          - Lambdat ok.
                          - Ilmamäärämittari ok.
                          - Ei imuvuotoja (ainakaan kannen kohdalla)

                          Sellainen vika kyllä löytyi, että termarin joutuu vaihtaa, kone käy melko kylmänä koko ajan. Ainoastaan kun useamman kerran kiihdyttää kunnolla, niin lämmöt on normaalit, muuten tavan ajossa lämpömittari on koko ajan siinä ensimmäisessä palkissa (ei lähelläkään puoltaväliä)

                          Laitan tähän nyt jonkinlaista tietoa noista livedatatiedoista ja mitä vikakoodia löytyi.

                          Vikakoodit, jotka löytyi;
                          - Integrated heating/airconditioning
                          - Stratification potentiometer <--mikä toi on

                          Livedata tietoa; (ote printistä) DME/DDE(motor/diesel electronics)
                          -engine speed 5720 rpm
                          - coolant temperature 73 c
                          - signal air-mass flow sensor 4,66 v
                          - signal air-mass flow sensor 626,24 kg/h
                          - intake-air temperature 14 c
                          - ignition timing 21,6 kw
                          - camshaft position -5,88 cr
                          - injection signal cylinder 1 15,00 ms
                          - idle-air adaptation -0,554 kg/h

                          En tiedä kertooko nuo lukemat kenellekään mitään, mutta laitoinpa kumminkin.

                          Mitäs tässä sitten jää enää tutkimatta mikä voi vaikuttaa tehojen puuttumiseen?*Ainoa mitä ei saatu tutkittua oli bensanpaineensäädin, kun ei ollut mittaria. Alan kohta olemaan kohtuu skeptinen koko imusarjan suhteen tuleeko sillä tehoja vai ei -> mielelläni olisin väärässä.

                          Kiitokset Elektromekan kundeille datasta. Hyvä liike ja hieno palvelu
                          Last edited by rick the rocket; 31-10-2008, 19:31.
                          E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #43
                            Tuo coolantti on tosiaan aivan liian viileää.
                            Kun moottori käy kylmempänä se ei tavoita optimilämpötilaa normaalissa ajossa ja polttoainettakin kuluu enempi jos tuossa lämpötilassa on vielä muutama prosentti warmuppirikastusta päällä.
                            Vaihda nyt tosiaan se termostaatti ihan ekana.

                            Comment

                            • rick the rocket
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 191
                              • Mänts

                              #44
                              Termari menee heti ens viikon alusta vaihtoon.*Jos tuo liikedata aukeni jollekin ja huomasit sieltä jotain outua, niin eikö kommenttia vaan.

                              Usko alkaa horjumaan, jos jollain on näyttää niitä dynolappuja joissa on tehty tämä sama muutos eikä mitään muuta niin paperia esiin. Tai sitten mulla on jokin erikoispainos tästä automallista ja juuri tässä yksilössä tuo modi ei toimi
                              E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                              Comment

                              • NikitaT
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 426
                                • Espoo

                                #45
                                En tiiä ootko lukenu jo tän topiikin, jospa siitä olis apua.




                                EDIT: Rick the rocket; onko autosi muuten manuaali vai automaatti?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎