Originally posted by jumbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
328i imusarja ->m50 imusarjaan ->Tehokäyrät tippuivat? *Ratkaistu*
Collapse
X
-
Autoosi sopii toki yleismallinen lambda, mutta sen tyyppi on titaani, kun taas vanhemmissa käytettiin zirkoni-lambdaa. Erilainen toimintatapa eikä saa sekoittaa. Mitään muita lambdoja tai ilmamassamittareita näihin ei sitten kannata laittaa kuin boschia, lambdoissa kelpaa hyvin yleis-bosch kun erona kuitenkin vain liittimen puute mallikohtaisiin, kunhan on titaani.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
En tiedä onko se olennainen mutta ex e36 b3 3.2l alpinassa meinattiin vaihtaa boschen yleis lambda anturia. Muistaakseni siinä oli kaksi harmaa, yksi valkoinen ja/tai yksi musta johto, ne ei siis täsmää bmw puna sini yne johtoihin. Jos näitä vahingossa kytkee väärin niin moottorin ohjainyksikkö voi kuulema mennä rikki. Joten suosiolla laitettiin 2x kalliimpi bmw'n boschin lambdat kiini.
Sit kun vika on mahdollisesti löydetty niin tervetuloa uudestaan penkiin, its on the house..Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostEn tiedä onko se olennainen mutta ex e36 b3 3.2l alpinassa meinattiin vaihtaa boschen yleis lambda anturia. Muistaakseni siinä oli kaksi harmaa, yksi valkoinen ja/tai yksi musta johto, ne ei siis täsmää bmw puna sini yne johtoihin. Jos näitä vahingossa kytkee väärin niin moottorin ohjainyksikkö voi kuulema mennä rikki. Joten suosiolla laitettiin 2x kalliimpi bmw'n boschin lambdat kiini.Last edited by WSE1; 30-10-2008, 03:22.
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostEn tiedä onko se olennainen mutta ex e36 b3 3.2l alpinassa meinattiin vaihtaa boschen yleis lambda anturia. Muistaakseni siinä oli kaksi harmaa, yksi valkoinen ja/tai yksi musta johto, ne ei siis täsmää bmw puna sini yne johtoihin. Jos näitä vahingossa kytkee väärin niin moottorin ohjainyksikkö voi kuulema mennä rikki. Joten suosiolla laitettiin 2x kalliimpi bmw'n boschin lambdat kiini.
Sit kun vika on mahdollisesti löydetty niin tervetuloa uudestaan penkiin, its on the house..
Musta, punainen, keltainen, valkoinen = Titaani
Eli oot yrittäny kytkee zirconi lambdaa vaikka olisi pitänyt laittaa titaani.
vinkkinä boschin "alkuperäis" lambda ilman liitintä 80-90 euroa/kpl- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostMusta, punainen, keltainen, valkoinen = Titaani
Lambda punainen -> auto punavalkoinen
Lambda valkoinen -> auto ruskea
Lambda musta -> auto musta
Labda keltainen -> auto keltainen.
Kytkennässä ei tule käytää sokeripalaa tai tusina abikoja...Last edited by WSE1; 30-10-2008, 04:15.
Comment
-
-
Originally posted by Axum View Post2xvalkoinen, harmaa, musta = zirconi
Musta, punainen, keltainen, valkoinen = Titaani
Eli oot yrittäny kytkee zirconi lambdaa vaikka olisi pitänyt laittaa titaani.
vinkkinä boschin "alkuperäis" lambda ilman liitintä 80-90 euroa/kplViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMillä logiikalla tuo Lambdavika ilmeni vasta kun imusarja oli vaihdettu?
Lambdavikaa ei vielä ole todettu olemassaolevaksi k.o topicin aloittajalla vaan nyt keskusteltiin lambdojen sopivuuksista JOS k.o vika on olemassa.
Comment
-
-
Päivitetääs nyt vaikka ei mitään korjausta ole tapahtunut. Eli nyt on livedata tiedot katsottu ja mitään varsinaista ongelmaa ei löytynyt.
- Lambdat ok.
- Ilmamäärämittari ok.
- Ei imuvuotoja (ainakaan kannen kohdalla)
Sellainen vika kyllä löytyi, että termarin joutuu vaihtaa, kone käy melko kylmänä koko ajan. Ainoastaan kun useamman kerran kiihdyttää kunnolla, niin lämmöt on normaalit, muuten tavan ajossa lämpömittari on koko ajan siinä ensimmäisessä palkissa (ei lähelläkään puoltaväliä)
Laitan tähän nyt jonkinlaista tietoa noista livedatatiedoista ja mitä vikakoodia löytyi.
Vikakoodit, jotka löytyi;
- Integrated heating/airconditioning
- Stratification potentiometer <--mikä toi on
Livedata tietoa; (ote printistä) DME/DDE(motor/diesel electronics)
-engine speed 5720 rpm
- coolant temperature 73 c
- signal air-mass flow sensor 4,66 v
- signal air-mass flow sensor 626,24 kg/h
- intake-air temperature 14 c
- ignition timing 21,6 kw
- camshaft position -5,88 cr
- injection signal cylinder 1 15,00 ms
- idle-air adaptation -0,554 kg/h
En tiedä kertooko nuo lukemat kenellekään mitään, mutta laitoinpa kumminkin.
Mitäs tässä sitten jää enää tutkimatta mikä voi vaikuttaa tehojen puuttumiseen?*Ainoa mitä ei saatu tutkittua oli bensanpaineensäädin, kun ei ollut mittaria. Alan kohta olemaan kohtuu skeptinen koko imusarjan suhteen tuleeko sillä tehoja vai ei -> mielelläni olisin väärässä.
Kiitokset Elektromekan kundeille datasta. Hyvä liike ja hieno palveluLast edited by rick the rocket; 31-10-2008, 19:31.E34 540i 6-v manuaali touring #133/499
Comment
-
-
Termari menee heti ens viikon alusta vaihtoon.*Jos tuo liikedata aukeni jollekin ja huomasit sieltä jotain outua, niin eikö kommenttia vaan.
Usko alkaa horjumaan, jos jollain on näyttää niitä dynolappuja joissa on tehty tämä sama muutos eikä mitään muuta niin paperia esiin. Tai sitten mulla on jokin erikoispainos tästä automallista ja juuri tässä yksilössä tuo modi ei toimiE34 540i 6-v manuaali touring #133/499
Comment
-
Comment