N52- moottorin öljyviskositeetti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 787
    • Uusimaa

    #16
    On se näköjään tehtävissä, ainakin jos on hyväselkäinen seppä/kirurgi

    Yhden Volkkarin kanssa olen vuoden verran ihmetellyt että mikä sitä vaivaa kun öljyä kuluu. Siinä oli kai yhdessä pytyssä huonot puristukset mutta mun mielestä sain sen liottamalla auki. Päästöt oli katsastuksessa virheettömät. Saman pytyn tulppa jossa oli huonot puristukset nokeentuu.

    Alamäkitestin kun tein ja huomasin että putkesta pöllyää tajusin että venttilivarren kumit on loppu. Mun käsitys on se että ne vialliset venttilivarren kumit on se pääsyyllinen josta aiheutuu loput ongelmat.

    Pitäisi tehdä tuo sama operaatio Volkkarin niin voisi varmistua asiasta, saa nähdä tuleeko tehtyä.
    Last edited by Rattiukko; 01-09-2025, 13:27.

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3764
      • Raisio

      #17
      Paljonkos tällä ajettu tai oletettu ajetun.

      Yöksi tärpättiä huonoimpaan sylinteriin tms ihmetempuja voi kokeillajos esim öljyrenkat täysin jumissa. Toki jos sylinteri(t) naarmuilla tai mäntä jo paskana, ei enää mikään pelasta.

      Kymiringille voi harkita tuloa ja sais urku auki polkee ( italialainen koeajo ), jos vielä silloin kasassa tää.

      Comment

      • bleifrei
        Newbiemmer
        • Oct 2019
        • 14
        • Porvoon seutu

        #18
        Muistaakseni mittarissa on n. vajaa 280tkm, satku on tullut meillä kahdeksan vuoden aikana. Endoskoopilla tiiraillut firma sanoi sylintereiden olevan siistit, pois lukien öljy mäntien päällä.
        Joo, eihän tuo enää kunnossa ole, mutta vaikeaa näyttää olevan noiden firmojenkin kanssa, koska eivät halua, osaa tai muuten vain viitsi tuollaista tehdä. Käytetyt moottorit ovat ulkomailla alkaen n. pari tonnia, mutta kunto on mitä on, pahimmassa tapauksessa saa samanlaisen.

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 380
          • J

          #19
          Originally posted by bleifrei View Post
          Muistaakseni mittarissa on n. vajaa 280tkm, satku on tullut meillä kahdeksan vuoden aikana. Endoskoopilla tiiraillut firma sanoi sylintereiden olevan siistit, pois lukien öljy mäntien päällä.
          Joo, eihän tuo enää kunnossa ole, mutta vaikeaa näyttää olevan noiden firmojenkin kanssa, koska eivät halua, osaa tai muuten vain viitsi tuollaista tehdä. Käytetyt moottorit ovat ulkomailla alkaen n. pari tonnia, mutta kunto on mitä on, pahimmassa tapauksessa saa samanlaisen.
          Jos haluaa ”poppakonsteja” kokeilla niin Hubonautolla taisi olla sellainen vetypuhdistuslaite jolla pitäisi karstat lähteä. Tietenkin jos se vika on nuo venttiilinvarren kumit niin eihän se niihin auta.


          Tuolla ruotsalais kulkineiden puolellahan ne oikein urakalla noita moottoreita ja männänrenkaita on liotellut ja ei vissiin kovin hyvällä menestyksellä: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311

          Comment

          Working...
          X