M62B35 ja aaltoileva kiihtyvyys/puutuminen/nykiminen, Dynossa käyty

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -=DmR=-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 152
    • Mikkeli

    #46
    Olisi kannattanut vaihtaa vaan ne imusarjan tiivisteet silloin aiemmin. Sori, oli pakko päästä sanomaan.

    Kannattaa ihan vaan varmuuden vuoksi katsoa, että kuvan osa nro 9 on paikallaan. Omasta oli meinaa lähteny kävelemään kun oli niin hapertunut ja siitähän se imee hyvin ilmaa.

    Ja ainakin omien kokemusten mukaan kannattaa käyttää ihan vaan niitä suosituksien mukaisia tulppia. En kyllä nyt tiedä mitä sä sinne oot tunkemassa, mutta..
    BMW 520d F11 LCI

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #47
      Originally posted by -=DmR=- View Post
      Olisi kannattanut vaihtaa vaan ne imusarjan tiivisteet silloin aiemmin. Sori, oli pakko päästä sanomaan.

      Kannattaa ihan vaan varmuuden vuoksi katsoa, että kuvan osa nro 9 on paikallaan. Omasta oli meinaa lähteny kävelemään kun oli niin hapertunut ja siitähän se imee hyvin ilmaa.

      Ja ainakin omien kokemusten mukaan kannattaa käyttää ihan vaan niitä suosituksien mukaisia tulppia. En kyllä nyt tiedä mitä sä sinne oot tunkemassa, mutta..
      Noniin, syttyihän se valo taas sieltä. [AVAUTUMINEN]Luuletko että laitan jotain linglongin ruohonleikkuritulppia sinne?![/AVAUTUMINEN]. Ihan boschin FGR7DQP yttrium/platina-tulpat, eli samat mitä BMW suosittelee.

      Mun autossa ei ole osa nro 9:ää koska siinä on sähköinen kaasuläppä, mutta tuo tankinhuohotus-letkuhässäkkä on tsekattu ja on ok. No vaihdetaas sitte seuraavaks imusarjan tiivisteet, niin toivottavasti pääset sanomaan "mitä mä sanoin" ei vaiskaan, helpottais tätä omaakin tuskaa pikkasen jos vika löytyis

      EDIT: Lisätäänpä vielä sen verran että tämä vika meni ensi kertaa päälle sen jälkeen kun akku oli irti subbari-asennuksen ajan.
      Last edited by Supra^; 01-03-2009, 20:51.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #48
        Jaha. Tämä ei ota selvitäkseen. :think
        Puhdistitko ne tulppien tötsät kunnolla missä oli päässyt öljyä? Eli ruiskutit kontakti/jarrucleaneria jonka jälkeen kunnon kuivaus? Semmosta voisin veikata että jos sytytyksessä on jotain hämminkiä vieläkin (kuten vielä kosteutta noissa tötsissä) niin ei sytytä aina -> putkistoon pääsee palamatonta ainetta jonka lambda tulkitsee laihana seoksena.
        Tai oisko esim. moottori voinu jättää sytyttämättä välillä sillon kun tulpat ui öljyssä ja katit olis ottanu itteensä. Nyt sitten ne ei toimi järkevästi ja kontrollilambdat tulkitsee että seos on liian laiha, tämä on kyllä aika kaukaa haettu mutta kannattaa katteja kopistella ettei helise ainakaan.

        Ootko livedataa katsonut tuosta? Minkälaista signaalia lambdoilta tulee ja missä tilanteessa menee laihalle jos menee?

        Jollei ota selviäkseen niin tule ihmeessä käymään meillä Lohjalla (Elektromeka). Aina nuo hankalatkin tapaukset on kuntoo saatu.
        Allekirjoittaaneella on aika hyvin tiedossa kyseisen koneen sielunelämä mutta hankala näin netin yli diagnosoida.
        Last edited by Supa; 01-03-2009, 21:22.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #49
          Originally posted by Supa View Post
          Jaha. Tämä ei ota selvitäkseen. :think
          Puhdistitko ne tulppien tötsät kunnolla missä oli päässyt öljyä? Eli ruiskutit kontakti/jarrucleaneria jonka jälkeen kunnon kuivaus? Semmosta voisin veikata että jos sytytyksessä on jotain hämminkiä vieläkin (kuten vielä kosteutta noissa tötsissä) niin ei sytytä aina -> putkistoon pääsee palamatonta ainetta jonka lambda tulkitsee laihana seoksena.
          Tai oisko esim. moottori voinu jättää sytyttämättä välillä sillon kun tulpat ui öljyssä ja katit olis ottanu itteensä. Nyt sitten ne ei toimi järkevästi ja kontrollilambdat tulkitsee että seos on liian laiha, tämä on kyllä aika kaukaa haettu mutta kannattaa katteja kopistella ettei helise ainakaan.

          Ootko livedataa katsonut tuosta? Minkälaista signaalia lambdoilta tulee ja missä tilanteessa menee laihalle jos menee?

          Jollei ota selviäkseen niin tule ihmeessä käymään meillä Lohjalla (Elektromeka). Aina nuo hankalatkin tapaukset on kuntoo saatu.
          Allekirjoittaaneella on aika hyvin tiedossa kyseisen koneen sielunelämä mutta hankala näin netin yli diagnosoida.
          Olen kattonut livedataa, ja takimmaiset lambdat pysyvät 0.45v aikalailla, etummaiset hyppii 0.2v-0.6v eli ihan normaalisti toimivat. Tosin mulla niin hidas kone ettei tota livedataa pysty järkevästi kattomaan.
          Putsasin juu tulpankolot sekä puolien kumitötsät eilen kunnolla samalla kun vaihdoin koppien tiivisteet.
          Ja nyt siis puhutaan ongelmasta joka tuli sen takia että mulla oli akku irti subbariasennuksen ajan. Jotenkin vaikuttas siltä ettei oikeata ongelmaa ole, vaan tuo on jotain häröilyä joka johtuu siitä kun akku oli irti. INPA kertoo myöskin "Fehler sporadisch", eli vika on päällä "silloin tällöin". about 8 kertaa viikon aikana tallentunut vikamuistiin parhaimmillaan, kierrokset aina 1600-2500rpm ja kaasuasento joku 20% eli normi matka-ajossa.

          Huomenna tulee uusi HFM jolla pääsee koittamaan. Tuon mielelläni auton teille jossain vaiheessa jos ei vika ota selviäkseen, voitte sitte siinä samalla tsekata tuon webaston. Laittelen PM:ää kun aika koittaa.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Ohvi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 75
            • Vantaa

            #50
            Jokos olet imusarjan tiivisteet vaihtanut? Jos et niin voisin piruttani tulla katselemaan vaihtoa kun itsekin nuo tiivisteet tuli vaihdettu kesällä tuohon saksan ihmeeseen (laakkosella imusarjan tiivisteet 22 tai 24e/kpl ja menee 4 kpl )
            Jo esi-isämme ovat tehneet virheitä - ostaneet riisikipon - mutta mehän emme tee sitä virhettä
            Mutta entäs kun sen teki ja kahdesti

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #51
              Originally posted by Ohvi View Post
              Jokos olet imusarjan tiivisteet vaihtanut? Jos et niin voisin piruttani tulla katselemaan vaihtoa kun itsekin nuo tiivisteet tuli vaihdettu kesällä tuohon saksan ihmeeseen (laakkosella imusarjan tiivisteet 22 tai 24e/kpl ja menee 4 kpl )
              Ei oo vielä tullut vaihdettua, ja vaikuttais siltä ettei tarvitsekkaan, katotaan ny...
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #52
                Tänne olin näköjään unohtanut kirjoittaa. Vika siis selvisi, viallinen MAF, uudella oli vedot ihan erilaiset eikä valoa, saatika vikakoodia ole enään sen jälkeen antanut. P.S. Ei siitä tarvitse 400-500e maksaa, itse kävin varaosaliikkeestä hakemassa 110e hintaa. Tämä on vinkki M5 omistajille (Sama massamittari, tosin kaksinkerroin S-koneessa)
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1579

                  #53
                  mistäs varaosaliikkeestä noin edukkaasti sait?

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7035
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Monet varaosamittarit ei toimi yhtä hyvin kuin bosch, kalibroinnit on vähän sinnepäin. Boschia saa ulkomailta huomattavasti suomen hintoja halvemmalla.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10135
                      • KVLA

                      #55
                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Tänne olin näköjään unohtanut kirjoittaa. Vika siis selvisi, viallinen MAF, uudella oli vedot ihan erilaiset eikä valoa, saatika vikakoodia ole enään sen jälkeen antanut. P.S. Ei siitä tarvitse 400-500e maksaa, itse kävin varaosaliikkeestä hakemassa 110e hintaa. Tämä on vinkki M5 omistajille (Sama massamittari, tosin kaksinkerroin S-koneessa)
                      Ihan mielenkiinnosta kysäisen,että minkä merkkisen hippulan autoosi laitoit?Ja selvisikö onko sama laite jossain muussa automerkissä/mallissa?

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #56
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Ihan mielenkiinnosta kysäisen,että minkä merkkisen hippulan autoosi laitoit?Ja selvisikö onko sama laite jossain muussa automerkissä/mallissa?
                        Sellasen Bosch-merkkisen laitoin Ei ikinä kävis mielessä lyödä mitään pingpong-kopiota tällaiseen.

                        Asiasta kolmanteen, autohan on käyttäytynyt koko kesän pikkasen nykivästi ja kiihtyvyys aina välillä aika aaltomaista, joten nyt tuli tilattua jenkeistä vähän osia joilla ehkä saadaan auto toimimaan vähän paremmin.

                        Tuo ei ole missään vaiheesssa mitään vikakoodeja antanut, ja testasin uudella MAF:illa, eikä eroa 2kk vanhaan. Meno on kuitenkin sellaista että välillä kiihtyy normaalisti, ja välillä tehot katoaa yhtäkkiä ihan pintakaasulla kiihdyttäessä. Dynossa puuttui rapiat 50hv ja samanverran newtoneita. Skannaan käyrän tänne kunhan kerkeän.

                        Jokatapauksessa jenkeistä tulossa nyt uudet lambdat sekä nokkien asentotunnistimet.

                        Last edited by Supra^; 11-09-2009, 22:36.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Josunapalm
                          Bimmer Rookie
                          • May 2008
                          • 168
                          • Lappeenranta

                          #57
                          Lainaampa aihetta kun samasta puhutaan. Eli imuvuotojen mahdollisuutta koitan sulkea pois. (tyhjäkäynti on epätasainen ja päästöt ei ihan kohillaan).
                          Alipaineletkut kävin ekana läpi, enkä löytänyt mitään.

                          Imusarja on nyt pöydällä. Imusarjan tiivisteet ovat n. ½v vanhat, joten niiden pitäisi olla kunnossa. Nyt aion vaihtaa ainakin imusarjan etu- ja takapään tiivisteet. Ilmeisesti myös tuo kalvohässäkkä, eli koko toi takapalikka kannattaa vaihtaa? (osa 2. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=40)

                          Onkos mitään muita tiivisteitä tai jotain mitä kannattaisi vaihtaa tai tarkastaa tässä vaiheessa? Entäs mites tuo separaattori (osa 1. http://www.realoem.com/bmw/showparts...54&hg=11&fg=15)
                          Voiko se aiheuttaa mitään tai oireilla. Olenko mahdollisesti voinut asentaa sen huonosti paikalleen, kun miulla oli kannet irti tästä alkuvuodesta?

                          Vinkit ovat tervetulleita!

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #58
                            Originally posted by Josunapalm View Post
                            Lainaampa aihetta kun samasta puhutaan. Eli imuvuotojen mahdollisuutta koitan sulkea pois. (tyhjäkäynti on epätasainen ja päästöt ei ihan kohillaan).
                            Alipaineletkut kävin ekana läpi, enkä löytänyt mitään.

                            Imusarja on nyt pöydällä. Imusarjan tiivisteet ovat n. ½v vanhat, joten niiden pitäisi olla kunnossa. Nyt aion vaihtaa ainakin imusarjan etu- ja takapään tiivisteet. Ilmeisesti myös tuo kalvohässäkkä, eli koko toi takapalikka kannattaa vaihtaa? (osa 2. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=40)

                            Onkos mitään muita tiivisteitä tai jotain mitä kannattaisi vaihtaa tai tarkastaa tässä vaiheessa? Entäs mites tuo separaattori (osa 1. http://www.realoem.com/bmw/showparts...54&hg=11&fg=15)
                            Voiko se aiheuttaa mitään tai oireilla. Olenko mahdollisesti voinut asentaa sen huonosti paikalleen, kun miulla oli kannet irti tästä alkuvuodesta?

                            Vinkit ovat tervetulleita!

                            Osa 12 vaihtoon, eli tuo takakansi-kalvohässäkkä. En osaa tuosta separaattorista sanoa mitään.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #59
                              Tänään vaihdettiin bensasuodatin, ja jotenkin tuntuis täyskaasulla vetävän pikkasen paremmin koko kierrosalueelta, tosin 0-90% kaasulla esiintyy kiihdytyksissä puutumista. Lambdat+nokkien asentotunnistimet tulevat maanantaina, jospa niillä nyt sais auton ehjättyä.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                #60
                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Tänään vaihdettiin bensasuodatin, ja jotenkin tuntuis täyskaasulla vetävän pikkasen paremmin koko kierrosalueelta, tosin 0-90% kaasulla esiintyy kiihdytyksissä puutumista. Lambdat+nokkien asentotunnistimet tulevat maanantaina, jospa niillä nyt sais auton ehjättyä.
                                Noniin, vaihdettu on, ja vaikuttais ainakin vähän paremmalta. Pehmeämpi ajaa, ei nykimistä enään. Saas nähdä mitä penkki sanoo.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X