Originally posted by Rahu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally Posted by AndyM
Nykyinen ajokki on e61 530dAT, DPF, 11/04. Laakkonen, Autosalpa ja Autokeskus ovat kaikki kertoneet, että imusarjan läppien rakennetta on muutettu 8.4.2004 alkaen ja tuolloin on kuulemma tullut vahvistettu rakenne. Autolla on ajettu nyt 77 tkm ja läppien kestävyys kyllä jännittää. En ole vielä poistattanut niitä, kun on takuuta jäljellä ja 100 tkm maagiseen rajaan on matkaa. En silti täysin luota tuohon "vahvistettuun" rakenteeseen.
Originally posted by Rahu View Post= HÄRÄN KOKOISTA PASKAPUHETTA!!
Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuollainen huhu on saanut alkunsa.
Tähän varmaan vois laittaa et, "-nimimerkillä kokemusta on"Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Nyt auto on korjattu ja vaihtoon meni yksi sylinteri, mäntä, turbo ja imusarja. Myyjältä tulossa olevan noin 4000e laskun tulen riitauttamaan. Sisältää puolet korjaus hinnasta + omavastuu 350e.
Korjaaja suositteli jatkossa puhdistaa kone kerran vuodessa kone kunnon puhdistus aineilla, esim. fortella. Mitäs mieltä olette näistä? Onko näistä aineista apua, uskallanko pitää uuden imusarjanläpät vai onko parasta nämä uudetkin jatkossa poistattaa?
Comment
-
-
Ostin paljonajetun (303 000 km) 530 dAt vm 00, ja kun sain kuulla näistä läpistä, niin ajattelin ettei se enään voi minun yksilöä koskea, muutenhan se olisi varmaan jo kilahtanut. Väärässä olin. Läpät oli vielä paikallaan ja toiminnassa, mutta eipä ole enään. Voi ne näköjään toimiakin aika pitkään rakenteesta huolimatta.
Comment
-
-
Originally posted by mobster View PostNyt auto on korjattu ja vaihtoon meni yksi sylinteri, mäntä, turbo ja imusarja. Myyjältä tulossa olevan noin 4000e laskun tulen riitauttamaan. Sisältää puolet korjaus hinnasta + omavastuu 350e.
Korjaaja suositteli jatkossa puhdistaa kone kerran vuodessa kone kunnon puhdistus aineilla, esim. fortella. Mitäs mieltä olette näistä? Onko näistä aineista apua, uskallanko pitää uuden imusarjanläpät vai onko parasta nämä uudetkin jatkossa poistattaa?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by mobster View PostNyt auto on korjattu ja vaihtoon meni yksi sylinteri, mäntä, turbo ja imusarja. Myyjältä tulossa olevan noin 4000e laskun tulen riitauttamaan. Sisältää puolet korjaus hinnasta + omavastuu 350e.
Korjaaja suositteli jatkossa puhdistaa kone kerran vuodessa kone kunnon puhdistus aineilla, esim. fortella. Mitäs mieltä olette näistä? Onko näistä aineista apua, uskallanko pitää uuden imusarjanläpät vai onko parasta nämä uudetkin jatkossa poistattaa?
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View Post
3) Koskeeko valmistajan service bulletin imusarjan 100tkm vaihtovälistä myös vahvistetulla rakenteella olevia autoja?
4) Antaako valmistaja kirjallisena, että ongelma nimenomaan ei koske vahvistetun rakenteen autoja?
Valmistajan mukaan mitään varsinaista ongelmaa tai systemaattista vikaa ei ole, vain huonoa tuuria. Jos automallia uhkaa systemaattinen vika, joka on omiaan vaarantamaan liikenneturvallisuutta tai ympäristöä, on takaisinkutsukampanja pakko järjestää. Järjestäminen on kuitenkin täysin valmistajan/maahantuojan vastuulla eikä AKE:lla (soitin sinne) ole mitään menetelmää pakottaa tähän. Voivat vain "kysellä perään".
Oikeusistuin voisi helposti pakottaa. Veikkaan, että ongelmana BMWn kannalta on kutsuttavien autojen mieletön määrä ja se, että järjestelmää ei voida (laillisesti valmistajan toimesta) poistaa käytöstä eikä mitään vaihtoehtoista järjestelmää ole, jonka voisi vaihtaa tilalle. Ja kaikkien läpällisten mallien imusarjojen vaihto vaikka sitten 80 tkm välein ilmaiseksi tuskin tulee kyseeseen.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostMikähän Forten tuotteista on se, joka suoraan vaikuttaisi läppiin ja niiden elinoloihin? Tiedän, että moottoriölyn ja polttoaineen joukkoon myydään sekoitattavaksi kaiken maailman litkuja, mutta niistä ei nyt taida olla tähän asiaan mitään apua.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostMutua: Olen lukenut, että tuolloin 04/2004 läppien akselien paksuutta olisi kasvatettu 4,0mm --> 4,5mm. En tiedä sitten olisiko jotain muutakin.- SAWO CONNECTION -
Comment
-
-
Mulla oli 150tkm kun huollossa kertoivat, että läpät kannattaa vaihtaa! Vaihdatin läpät ja huollossa kaveri kertoi uuden imusarjan olevan uutta mallia ja 100% varmuudella ei tule olemaan ongelmia. Kertoi myös, että suositusvaihtoväli olisi silti 100tkm, mutta sanoi heti perään, että turhaa kun ei niistä tule enää ongelmaa. Varmistin vielä asian ja vein auton uudelleen ohjelmoitavaksi, jolloin mm. karstoittava EGR eliminoitiin!! Ei muutakuin kilometrejä!!
Alkup. oli todella karstainen, ihme että hajoilee..Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostKysyt tätä vielä tuhansia euroja maksaneena? Poistata ne suosiolla ja nuku yösi rauhassa!
En ole vielä mitään maksanut ja teen kaikkeni etten myöskään maksa, auton saan ensi viikolla + laskun. Kirjoitan sit et miten kävi. Mut ilmeisesti uudessa imusarjassa ei siis ole yhtään sen kestävempiä läppiä vai? tottahan toki mä ne sit poistatan.
ja Fortea suositteli auton korjaaja joka on eri kuin tämän myyjä.
Comment
-
Comment