Originally posted by timpa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?
Collapse
X
-
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
-
-
Originally posted by MrBubbles View PostEn tiedä mutta uskon että Castrolin TWS hakkaa kyllä nuo öljyt, ja tekisi mieleni sanoa että ei kannata sotkea terästä kauheesti näihin kovasti kiertäviin moottoreihin.. massat niin kovia.. tai en minä tiedä mutta mun moottoriin ne ei ainakaan sovellu.Last edited by timpa; 13-04-2011, 18:28.speed limits are for pussies
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostPuhuin tänään yhden vannoutuneen amerikkalaistuoteiden harrastajan kanssa keinuvipujen kovapalojen kulumisesta ja totesi että myös nykyaikaisissa öljyissä on vähennetty tiettyjä liukumista parantavia aineita.Kuulemma esim Gulf myy öljyä jossa lisätty jotain lisäainetta öljykalvon kiinni pysymisen parantamiseksi.Tiedä sit onko noissa jutuissa kuinka paljon perää,mutta joskus ostin Kendall öljyä joka jätti tosi sitkeän kalvon esim sylinteriputkeen.
Jos miettii että tollanen moottori pyörii vaikka sen 9000rpm niin öljylläkin alkaa olla oikeesti aika suuri vaikutus.Itellä tarkotus ostaa teräksiset vivut turbo käyttöön ja sit kattoa miten ne kestää
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostItsellä heräsi myöskin epäilys öljyjen lisäaineistuksen eroista USA vs. Suomi kun samat kovapalat kestää jenkeissä mutta täällä ei. Laatuöljyillä täälläkin on ajettu, Castrol TWS tai Valvoline Racing.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostItsellä heräsi myöskin epäilys öljyjen lisäaineistuksen eroista USA vs. Suomi kun samat kovapalat kestää jenkeissä mutta täällä ei. Laatuöljyillä täälläkin on ajettu, Castrol TWS tai Valvoline Racing.
Kun tätä ilmiötä kyseltiin mm us-centeriltä selvisi että kyseiset osat ei ole tarkoitettu synteettisille notkeille öljyille.Nostimet ei vaan täyttynyt toivotulla tavalla.Aikoinaanhan ei ollut muita kuin yksiasteöljyjä joten täytyy varmaan alkaa tosissaan selvittämään millä öljyillä ne jenkeissä noilla vehkeillä vetää kun keinut kestää sielläspeed limits are for pussies
Comment
-
-
Ei se siitä viskositeetista ole, vaan lisäaineista kuten sinkki ja fosfori. Lisäainepaketille oli joku oma lyhennekin, ei muista nyt. Katille ne ainakin on myrkkyä, eikä oikein suunniteltu kone tuollaisia tarvitse. Mineraaliöljyistä tuppaa löytymään paremmin noita lisäaineita, mutta eipä tuollaisia nyt kukaan viitsi nykypäivänä käyttää ellei ole ihan pakko, kun on elinikä niin tautisen lyhyt.
Muistaakseni X1R ainakin sisälsi noita samoja aineita, ja muitakin öljyn sekaan kaadettavia pitäisi löytyä. :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostVarmasti hyvä öljy toi Castrolin TWS kans.Tiedän että ralliporukoissa tota käytetään jonkin verran.Ite taidan koittaa kuitenkin jotain kankeempaa,tahmean kalvon jättävää öljyä.Tänään pistetty tilaus sisälle Kmcams teräskeinusta Nyt sit odotellaan pakettia norjasta ja sit kun ne saadaan ni tehtään punnistusta ja katotaan paljonko niillä on oikeesti painossa eroa alkuperäsiin alukeinuihin.Ja pystyyhän noi teräksisetkin keventään esim poraamalla reikiä niihin:thinkNo life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View Postjoo väittelemään en lähde kun ei oo varmaa tietoa.. voihan ne keventää mutta siinä se hyöty sitten menikin
Shellillä esim löytyy lentokoneseen tarkoitettu öljyä joka oikeesti aika vahvana pysyvää jos 200 km jälkeen öljynpaineet korkeella,kun normi täyssynteettisillä melkein olemattomat.Joten taidan sitä laittaa seuraavax.
Sitten tohon kevennykseen palaten mitä tarkoitit tällä siihen se hyöty menikin jutulla?Veikkaan että noi teräskeinut kestää kevennysporauksen kanssa ihan yhtälailla kun billet keinutkinspeed limits are for pussies
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostKävin eilen Nokialla öljytukussa ja puhuin siellä öljyistä.Harrikkamiesten ongelmat on ollu huonot öljynpaineet kuumana ja kellari auki liian usein...
Shellillä esim löytyy lentokoneseen tarkoitettu öljyä joka oikeesti aika vahvana pysyvää jos 200 km jälkeen öljynpaineet korkeella,kun normi täyssynteettisillä melkein olemattomat.Joten taidan sitä laittaa seuraavax.
Sitten tohon kevennykseen palaten mitä tarkoitit tällä siihen se hyöty menikin jutulla?Veikkaan että noi teräskeinut kestää kevennysporauksen kanssa ihan yhtälailla kun billet keinutkin
Luulis olevan optimoitu aika hyvin tohon M10 koneeseenkin.
On edelleen myynnissä. Tossa yks kauppa joka myy: http://castrol.funoil.fi/product_details.php?p=5
linkki toimii näkäjään miten sattuu, eli jos heti ei tärppää niin yrittää uudestaan..Aprilia RSV4
Comment
-
-
[QUOTE=jannmann;2343655]Yksi hyvä öljy vois olla noihin vanhoihin koneisiin castrolin B353 joka on 40w ölppä jota on käytetty kilpakäytössä S14/M12 koneissa aikoinaan.
Luulis olevan optimoitu aika hyvin tohon M10 koneeseenkin.
Mistä muutens sait ongittua ton tiedon et tota on käytetty noissa moottoreissa?Siis ihan mielenkiinnosta kyselen kun oon itte koittanu ettiä löytämättä tietoaspeed limits are for pussies
Comment
-
-
Originally posted by timpa View PostVarmasti hyvä öljy toi Castrolin TWS kans.Tiedän että ralliporukoissa tota käytetään jonkin verran.Ite taidan koittaa kuitenkin jotain kankeempaa,tahmean kalvon jättävää öljyä.Tänään pistetty tilaus sisälle Kmcams teräskeinusta Nyt sit odotellaan pakettia norjasta ja sit kun ne saadaan ni tehtään punnistusta ja katotaan paljonko niillä on oikeesti painossa eroa alkuperäsiin alukeinuihin.Ja pystyyhän noi teräksisetkin keventään esim poraamalla reikiä niihin:think
Kuinkas paljon tuo kmcams teräskeinu satsi m10 kustantaa? Itellä kanssa keinu ongelma nyt kun konetta kasaanE30 316 2.1 tic projektina
Käyttis E34 525iA -89 M50
Comment
-
-
Originally posted by Sekottaja View PostJos etsitte öljyä josta ei ole vähennetty sinkki pitoisuuksia niin valvolinen vr-1 racing on yksi vaihtoehto.
Aiemmin ajoin tuolla 20-50W VR1:llä, mutta nyt olen käyttänyt 10-60W versiota.
Johtuuko sitten öljystä tai muusta, mutta tuli taas yksi vippatyyppi todettua kelvottomaksi (IE:n Heavy Duty Rocker Arm).
2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
projektit
1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
ex
EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12
sigpic
Comment
-
Comment