Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvitsetko M10/M30koneeseen vahvat billet keinuvivut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #31
    Originally posted by MrBubbles View Post
    ei onnistu.. rullan pitäs olla yli 70mm että se toimis kunnolla.
    Varmaan niille saisi oman nokankin tehtyä? Menee kyllä kieltämättä varsin tekniseksi puuhaksi.

    Mutta edelleen, mihin ihmeen käyttöön porukka niitä billettikeinuja oikein tarvitsee... ja millaiseen moottoriin?
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • MrBubbles
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 799
      • Seinäjoki

      #32
      Originally posted by r.w. View Post
      Varmaan niille saisi oman nokankin tehtyä? Menee kyllä kieltämättä varsin tekniseksi puuhaksi.

      Mutta edelleen, mihin ihmeen käyttöön porukka niitä billettikeinuja oikein tarvitsee... ja millaiseen moottoriin?
      saa, mutta ei rulla sitä vipua pelasta. yli kympin kiertävään m10:iin.. ja ennenkun sanot että kampi katkee niin sanon että ei 320is:n kampi hevillä katkee, rokista puhumattakaan
      No life, no friends, just motorsport!

      -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
      -jokunen e30.
      -e28

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        #33
        jeah.. matsku tilattu.. kohta alkaa koneistus.
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • timpa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 257
          • Akaa

          #34
          Mitäs jos keinut tekis teräksestä? Sellasiahan on ollu myynnissä ainakin
          Englannissa...
          speed limits are for pussies

          Comment

          • kenox
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 125
            • kouvola

            #35
            noni, itelle tuli just paketti tommisbilletiltä, ja jälki on oikeen hyvää ja vivut asiallisen järeät, laitan kuvia projekti osioon kun kerkiän. eipä tolla hinnalla kannata alkaa ite vääntämään, oli hinnaltaan noin kolmas osa noista australian ppf:n vivuista.

            Comment

            • kenox
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 125
              • kouvola

              #36
              Originally posted by r.w. View Post
              Varmaan niille saisi oman nokankin tehtyä? Menee kyllä kieltämättä varsin tekniseksi puuhaksi.

              Mutta edelleen, mihin ihmeen käyttöön porukka niitä billettikeinuja oikein tarvitsee... ja millaiseen moottoriin?
              tarviihan noita. vaikka tähän http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=165953

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                #37
                Originally posted by kenox View Post
                noni, itelle tuli just paketti tommisbilletiltä, ja jälki on oikeen hyvää ja vivut asiallisen järeät, laitan kuvia projekti osioon kun kerkiän. eipä tolla hinnalla kannata alkaa ite vääntämään, oli hinnaltaan noin kolmas osa noista australian ppf:n vivuista.
                Mikä on australian ppf?
                Ruåttissa ppf, ja austraaliassa ppm. No joo, turhaa...

                Mutta, minkälaiset laahainpinnat näihin tulee, ja mistä materiaalista? Epäkeskot ilmeisesti vakiot?
                E24 635csi

                Comment

                • kenox
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 125
                  • kouvola

                  #38
                  Originally posted by Muumi View Post
                  Mikä on australian ppf?
                  Ruåttissa ppf, ja austraaliassa ppm. No joo, turhaa...

                  Mutta, minkälaiset laahainpinnat näihin tulee, ja mistä materiaalista? Epäkeskot ilmeisesti vakiot?
                  sama "paska" eripaketissa.
                  Ihan varma en oo liukupinnan materiaalista, mutta kuusiokoloruuvilla se on kiinni, ja pinta on ensin sorvattu sitte puhallettu ja karkastu, luultavasti vois olla työkaluterästä. epäkesko näyttää ainaki ihan normilta.

                  Comment

                  • kenox
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 125
                    • kouvola

                    #39
                    tollaset kalikat

                    Comment

                    • Muumi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1702
                      • Rovaniemi

                      #40
                      Hyvältä näyttää!
                      Toivottavasti liukupinnat kestää...
                      E24 635csi

                      Comment

                      • kenox
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 125
                        • kouvola

                        #41
                        Originally posted by Muumi View Post
                        Hyvältä näyttää!
                        Toivottavasti liukupinnat kestää...
                        pidettävä silmällä, se hyvä puoli noissa että saa sitte vaihettuu pelkästää ne eikä tarvi koko vipua vaihtaa jos alkaa kulumaa.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Originally posted by kenox View Post
                          pidettävä silmällä, se hyvä puoli noissa että saa sitte vaihettuu pelkästää ne eikä tarvi koko vipua vaihtaa jos alkaa kulumaa.
                          Toivottavasti on onnistunut design, noissa kun harvemmin menee pelkkä liukupala vaan nokka samalla kertaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Miuge
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 630
                            • Tampere

                            #43
                            Sopiskohan tätä topiccia lainata omille pohdinnoille, jotka koskee M10/M30 teräs keinuvipuja.. Alumiiniset billet vipat on moneen kertaan haukuttu ja ihan riittävästi nähnyt faktaakin tuhoista (monen eri valmistajan vipuja), joka yleensä johtuu juurikin liukupalan pettämisestä (tavalla tai toisella).

                            Muutama kiree M10/M30 on nähty kasattavan teräksisillä keinuvivuilla, joita myy mm. VAC-motorsport ja Korman autoworks, näillä kahdella kuvien perusteella sama tuote, joka on erään lähteen mukaan kopioitu entisaikojen ///Motorsport vivuista. Robbz PPF-foorumilta käyttänyt näitä ainakin kesän ellei kaksi ongelmitta 1000hp M30:ssä.

                            VAC: http://www.nexternal.com/vacmotors/i...PSRA-M10-L.JPG
                            Korman: http://www.kormanautoworks.com/image...r_Arms_003.jpg

                            KM-cams myy lähes alkuperäisvivun designilla tehtyjä teräsvipuja. Näillä ajettu luetun mukaan M10 moottorilla ilmeisesti jotain rataluokkaa yli 9000rpm max.kierroksilla Schrick 336 nokka-akselilla, tosin vipuihin oli porattu kevennysreikiä sekä yläpinnasta sipastu siivu pois.
                            KM:n tuotokset maksais alta viidenneksen noista amerikan ihmeistä, toisinsanoen puoli-ilmaset.

                            KM-Cams: http://kmcams.com/images/BMW_M10_M30...Rocker_Arm.JPG
                            Muokatut KM-Cams vipat: http://www.bmw2002faq.com/component/...6fd5d4b947777/

                            Schrickiltäkin löytyis teräsvipuja, mutta nämä ovat kaikkein kalleimmat ja porsche -tyylistä säätöäkin on joku ehtinyt moittimaan (ei kestä kierroksilla).




                            Nokka on varmasti kovilla, jos/kun näille joutuu laittaan entistä järeämpää venttiilinjoustakin painon takia. Vipujen kestävyyttä en epäile. Liukupalakin taitaa olla yhtäpuuta. Mitäs moottorigurut on mieltä, vai oisko jollain jopa kokemuksia? Vai pitäskö kopioida designi ja teettää sopivasta teräksestä kotimaassa, ilmeisesti jonkun lämpökäsittelyn vaatisivat lisäksi, kovuuden arvojakin sattu löytyyn.
                            Last edited by Miuge; 06-04-2011, 18:09.
                            Webshop - MRT Engineering
                            Facebook - MRT Engineering
                            Instagram - mrtengineering
                            YouTube - miugemrt

                            Comment

                            • kenox
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 125
                              • kouvola

                              #44
                              "Sopiskohan tätä topiccia lainata omille pohdinnoille, jotka koskee M10/M30 teräs keinuvipuja.. Alumiiniset billet vipat on moneen kertaan haukuttu ja ihan riittävästi nähnyt faktaakin tuhoista (monen eri valmistajan vipuja), joka yleensä johtuu juurikin liukupalan pettämisestä (tavalla tai toisella)."

                              ite en oo hirveesti kerenny tutkimaa asiaa, ni millasia vaurioita? lähtösin liukupinnan irtoamisesta vai kulumisesta vai mistä? voisi päätellä että irtoamisesta koska materiaalihan varmaan on samaa kuin noissa teräsvaluissa.
                              ihmetyttää myös miksi nuo teräsvivut ei oo billettejä, varmaan silläkin jotaan etua saatais?

                              Comment

                              • timpa
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 257
                                • Akaa

                                #45
                                Puhuin tänään yhden vannoutuneen amerikkalaistuoteiden harrastajan kanssa keinuvipujen kovapalojen kulumisesta ja totesi että myös nykyaikaisissa öljyissä on vähennetty tiettyjä liukumista parantavia aineita.Kuulemma esim Gulf myy öljyä jossa lisätty jotain lisäainetta öljykalvon kiinni pysymisen parantamiseksi.Tiedä sit onko noissa jutuissa kuinka paljon perää,mutta joskus ostin Kendall öljyä joka jätti tosi sitkeän kalvon esim sylinteriputkeen.
                                Jos miettii että tollanen moottori pyörii vaikka sen 9000rpm niin öljylläkin alkaa olla oikeesti aika suuri vaikutus.Itellä tarkotus ostaa teräksiset vivut turbo käyttöön ja sit kattoa miten ne kestää
                                speed limits are for pussies

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎