Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E87 120i sopivin öljy?
Moro,
Autossa (E87 120iA vm. -05) ollut vikana koko omistuksemme ajan (4kk) suuri moottoriöljyn kulutus. 1 litra piti lisätä ensimmäisen 2.000 kilometrin jälkeen Tämä pätkä oli lähes kokonaan maantieajoa. Sitten kertyi pitkä pätkä pelkkää kaupunkiajoa ja seuraavan kerran piti lisätä litra 1.200 km jälkeen
Wetteri lisännyt aiemman omistajan aikana syksyllä Neste City Prota (muistaakseni jotain _W-40:sta) ja myyjäliike laittoi huollon yhteydessä Castrolin 5W-30:sta. On tullut nyt lisättyä juurikin tuota samaa Castrolia, mikä ei tullu pysyvän koneessa. Liekkö sitten aineesta kiinni vai vuotaako kone jostain (ei ainakaan päällisin puolin).
Kävin kyselemässä niin paras vaihtoehto koneeseen olisi 0W-30. Onko porukalla kokemusta, mikä tässä koneessa pysyisi parhaiten sisällä? :thinkSeuraavassa huollossa taidan vaihdattaa kokonaan merkkiä ja testata, auttaako se öljynkulutukseen.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
huppu, kuulostaa siltä, ettei öljynkulutuksesi ainakaan viskositeettiä pienentämällä (ohuempi öljy) pienene. Kannattaisi tehdä öljynvaihto suodattimineen ja seurata kulutusta. Järjetön kulutus minusta....:thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Kulutus kuulostaa kyllä aika kovalta.. Toisaalta VW sanoo, 1l/1000km on ihan normaaliae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostToisaalta VW sanoo, 1l/1000km on ihan normaaliaNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Terno
Teboil Diamond Diesel 5W-40
Tolla nyt menossa toinen tankkaus M57 koneessa. Ihan OK. Ei näytä syövän oikeastaan yhtän Hintakin huokea 20l kannussa. Samat öljyt myös Rellussa ja 03 TDi passatissa.
Comment
-
Originally posted by huppu View PostMoro,
Autossa (E87 120iA vm. -05) ollut vikana koko omistuksemme ajan (4kk) suuri moottoriöljyn kulutus. 1 litra piti lisätä ensimmäisen 2.000 kilometrin jälkeen Tämä pätkä oli lähes kokonaan maantieajoa. Sitten kertyi pitkä pätkä pelkkää kaupunkiajoa ja seuraavan kerran piti lisätä litra 1.200 km jälkeen
Wetteri lisännyt aiemman omistajan aikana syksyllä Neste City Prota (muistaakseni jotain _W-40:sta) ja myyjäliike laittoi huollon yhteydessä Castrolin 5W-30:sta. On tullut nyt lisättyä juurikin tuota samaa Castrolia, mikä ei tullu pysyvän koneessa. Liekkö sitten aineesta kiinni vai vuotaako kone jostain (ei ainakaan päällisin puolin).
Kävin kyselemässä niin paras vaihtoehto koneeseen olisi 0W-30. Onko porukalla kokemusta, mikä tässä koneessa pysyisi parhaiten sisällä? :thinkSeuraavassa huollossa taidan vaihdattaa kokonaan merkkiä ja testata, auttaako se öljynkulutukseen.
Comment
-
-
Hei ukot, avon M50 moottorin kanssa on ongelmia öljynkulutuksen kanssa, kansi käynyt remontissa reilu vuosi sitten joten öljy palaa renkaiden välistä ja pöläyttelee, lisäksi hydrot naputtaa startissa noilla jäykillä valvolinen 20w50 öljyillä.
Onko ihan tuhoontuomittu ajatus pyöräyttää STP:n motorflushit öljynvaihdon yhteydessä, vaihtaa suodatin ja laittaa esim Bilteman 15w40 diesel öljyt pesevyytensä ja hintansa puolesta reiluksi 1000 kilometriksi ja vaihtaa sitten suodattimen kanssa takaisin valvolineen?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostHei ukot, avon M50 moottorin kanssa on ongelmia öljynkulutuksen kanssa, kansi käynyt remontissa reilu vuosi sitten joten öljy palaa renkaiden välistä ja pöläyttelee, lisäksi hydrot naputtaa startissa noilla jäykillä valvolinen 20w50 öljyillä.
Onko ihan tuhoontuomittu ajatus pyöräyttää STP:n motorflushit öljynvaihdon yhteydessä, vaihtaa suodatin ja laittaa esim Bilteman 15w40 diesel öljyt pesevyytensä ja hintansa puolesta reiluksi 1000 kilometriksi ja vaihtaa sitten suodattimen kanssa takaisin valvolineen?
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostMoro,
Autossa (E87 120iA vm. -05) ollut vikana koko omistuksemme ajan (4kk) suuri moottoriöljyn kulutus. 1 litra piti lisätä ensimmäisen 2.000 kilometrin jälkeen Tämä pätkä oli lähes kokonaan maantieajoa. Sitten kertyi pitkä pätkä pelkkää kaupunkiajoa ja seuraavan kerran piti lisätä litra 1.200 km jälkeen
Wetteri lisännyt aiemman omistajan aikana syksyllä Neste City Prota (muistaakseni jotain _W-40:sta) ja myyjäliike laittoi huollon yhteydessä Castrolin 5W-30:sta. On tullut nyt lisättyä juurikin tuota samaa Castrolia, mikä ei tullu pysyvän koneessa. Liekkö sitten aineesta kiinni vai vuotaako kone jostain (ei ainakaan päällisin puolin).
Kävin kyselemässä niin paras vaihtoehto koneeseen olisi 0W-30. Onko porukalla kokemusta, mikä tässä koneessa pysyisi parhaiten sisällä? :thinkSeuraavassa huollossa taidan vaihdattaa kokonaan merkkiä ja testata, auttaako se öljynkulutukseen.
Comment
-
-
Siksi että diesel öljyissä on käsittääkseni korkeammat laatuvaatimukset ja enemmän "peseviä" lisäaineita ja kun ei öljynkulutus ole hälyyttävää niin enpä viitsi konetta ruveta availemaan.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostHei ukot, avon M50 moottorin kanssa on ongelmia öljynkulutuksen kanssa, kansi käynyt remontissa reilu vuosi sitten joten öljy palaa renkaiden välistä ja pöläyttelee, lisäksi hydrot naputtaa startissa noilla jäykillä valvolinen 20w50 öljyillä.
Onko ihan tuhoontuomittu ajatus pyöräyttää STP:n motorflushit öljynvaihdon yhteydessä, vaihtaa suodatin ja laittaa esim Bilteman 15w40 diesel öljyt pesevyytensä ja hintansa puolesta reiluksi 1000 kilometriksi ja vaihtaa sitten suodattimen kanssa takaisin valvolineen?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTalvella ajelet 20w50 öljyillä?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostKyse on avosta joten ihan kesäajossa one39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment