Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• antti79
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Gulffilla on ainakin 20w50 zink+ öljyä jossa tuota kyseisetä ainetta löytyy. Valvolinen VR1 öljyt sisältävät tuota myös reilusti.

Ja saahan sinkkilisäainetta ihan erikseenkin noista jenkkiauto-osapuljuista.
    Danke Schön! Tuota Valvolinen litkua olin itsekkin ajatellut,mutta tämä sinkkilisäaine olisi kyllä sopiva minun tarkoitukseen koska itselläni on jo öljyä varastossa jolloin voisin hyödyntää ne.

Leave a comment:

• 426Hemi
    replied
    Originally posted by antti79 View Post
    Hieman aihetta sivuten: Mitä öljyä suosittelisitte vm. -67 työntötanko moottorille? Mahdollisimman paljon ZDDP ainetta tarvitsisi olla.
    Gulffilla on ainakin 20w50 zink+ öljyä jossa tuota kyseisetä ainetta löytyy. Valvolinen VR1 öljyt sisältävät tuota myös reilusti.

Ja saahan sinkkilisäainetta ihan erikseenkin noista jenkkiauto-osapuljuista.

Leave a comment:

• antti79
    replied
    Hieman aihetta sivuten: Mitä öljyä suosittelisitte vm. -67 työntötanko moottorille? Mahdollisimman paljon ZDDP ainetta tarvitsisi olla.

Leave a comment:

• McBeast
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Jep M50B25:een Magnatec 5w40 c3 Ainakaan mulla ei syö öljyä tuolla öljyllä.

Kylmällä kelillä nostajat säklättää jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen ja oon miettiny, että auttaskohan mitään jos laittas edge 0w40 :think Tosin mittarissa 332tkm niin onhan ne nostajat jo varmaan hiukan kuluneet. Mitenhän tuo ois?
    Ei kannata vaihtaa Edgeen. Kyllä ne noilla kilsoilla varmasti ääntää, ei niitä öljyillä korjata. Tietysti Forte käsittely tms ei varmaan olisi pahitteeksi.

Leave a comment:

• asis
    replied
    Jep M50B25:een Magnatec 5w40 c3 Ainakaan mulla ei syö öljyä tuolla öljyllä.

Kylmällä kelillä nostajat säklättää jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen ja oon miettiny, että auttaskohan mitään jos laittas edge 0w40 :think Tosin mittarissa 332tkm niin onhan ne nostajat jo varmaan hiukan kuluneet. Mitenhän tuo ois?

Leave a comment:

• asoh
    replied
    Castrol Magnatec 5w-40 kunhan auto herää talviunilta tallista.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Castrol Magnatec 5w-40.
    Ääni tälle ölpälle!! Itse laitoin juuri m52b25. Ensi tein forte huuhtelun ja sitten magnatecit sisään. Käynti rauhoittui, kulutus pieneni hiukan ja ehkä jaksaa vetää paremmin!!

Leave a comment:

• Löwen
    replied
    On kyllä tuo Teboilin Gold S 5w40 melko jähmeetä tavaraa kylmänä vielä näillä keleillä. Palataan taas Castroliin seuraavassa vaihdossa.

Leave a comment:

• McBeast
    replied
    Originally posted by Ezra View Post
    Mitäs öljyä suosittelette e39 535i mottiin ?
    Castrol Magnatec 5w-40.

Leave a comment:

• Ezra
    replied
    Mitäs öljyä suosittelette e39 535i mottiin ?

Leave a comment:

• alpine3
    replied
    diamondia varmasti uskaltaa laittaa, toinen on sitten tuo magnatec mitä itsellänikin on m54:ssa, 5w40 molemmat

Leave a comment:

• Mad_Mike
    replied
    Originally posted by masa83 View Post
    On se aika vuodesta että öljynvaihto on ajankohtainen. Auto on 330xi eli M54 koneella, olen yrittänyt pähkäillä mitä öljyä lurautan koneeseen ensiksi ajattelin castrolin edgeä mutta luin että edge ei kovin hyvin viihdy tuossa koneessa ja että teboilin diamond viihtyisi hieman paremmin?? uskaltaako sinne siis laittaa tuota teboilin diamond 5w-40?? öljynvaihtovälinä pidän 10000-15000km. Minkäslaisia kokemuksia valvolinen maxlife 5w-40 öljystä teillä on?
    Teboil diamond 5w-40 oon laittanu M54B30 mottiin ja hyvin pysyy sisällä.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Originally posted by jesper.e View Post
    Mitkäs öljyt kannattais laskea turbo m10b20 koneeseen?
    Originally posted by Hanza View Post
    Valvolinen VR1 Racing 20W-50 tai Valvoline VR1 Racing 10W-60.
    Noita kahta kaveri on omassa turbo subarussa käyttänyt. Hyvin on toiminut ja sikaa on saanu.
    Originally posted by jesper.e View Post
    Kiitoksia vinkeistä, voipi olla että nuo valvolinen litkut voisi lyödä kun löytyy tosta motonetistä näköjään, eikä hintakaan mikään päätä huimaava.
    Itellä oli aiemmin castrollin jotain 10/40 mutta vaihdoin kendalliin 20/50 koneen ehostuksen myötä, sitä kuulemma "kisa vehkeissä" käyttäneet. Ite ainakin tyytyväinen ollut, öljyt pysyy melko puhtaana (ei juurikaan metalli muhjua/muuta paskaa) sen 10 000km välein mitä vaihdellu..

Leave a comment:

• hankmo
    replied
    Menee vähän offtopiciksi..
    Originally posted by JJT View Post
    Öljynsuodattimen jalasta nuo usein hikoilee. Siihen ei auta viskositeetin vaihto vaan tiivisteen.
    Vinkki oli hyvä, kiitos siitä. Syyllinen löytyi tuosta öljynpaineanturikotelon (?) tiivisteestä.

Leave a comment:

• Vilikki
    replied
    ei se mitä muut käyttää vaan se mitä moottorissa on ennenkin käytetty..

Leave a comment:

Working...
X