Varmaan toi Teboil Diamond on pätevää ölppää ja hakkaa Mobilin litkut, sitä en epäile hetkeäkään, mutta tais Hemi taas vähä liioitella et on parasta mitä koneeseen voi kaataa.
Varmaan toi Teboil Diamond on pätevää ölppää ja hakkaa Mobilin litkut, sitä en epäile hetkeäkään, mutta tais Hemi taas vähä liioitella et on parasta mitä koneeseen voi kaataa.
Ei ehkä parasta, mutta hinta-/laatusuhteessa se on aika lailla kärjessä, eikä ainoastaan M54:n kanssa.
Ei ehkä parasta, mutta hinta-/laatusuhteessa se on aika lailla kärjessä, eikä ainoastaan M54:n kanssa.
Ei vaan nimenomaan parasta.
Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
Lisäksi kovilla pakkasilla m54:n huohotinsysteemi kerää Teboililla vähemmän kosteuslimaa kuin muut ja näin huohottimen tukkeutumisen riski pienenee.
Mikä vika mobilin öljyissä on kun kaikki niitä haukkuu???
Esim 0w-40 tai 5w-30esp
Itse tiedän muutaman lähes miljoona kilometriä ajettua mersua joilla on ajettu mobililla uudesta asti, ikinä ei ole moottoriin sisälle mitään remonttia tehty ja hyvin toimii ja käy nätisti. Eikö öljy ole silloin tehtävänsä täyttänyt?
Mikä vika mobilin öljyissä on kun kaikki niitä haukkuu???
Esim 0w-40 tai 5w-30esp
Itse tiedän muutaman lähes miljoona kilometriä ajettua mersua joilla on ajettu mobililla uudesta asti, ikinä ei ole moottoriin sisälle mitään remonttia tehty ja hyvin toimii ja käy nätisti. Eikö öljy ole silloin tehtävänsä täyttänyt?
Ei mitään, mutta Bemarin kutosbensa ja dieseleissä Diamond on vielä parempi.
Eihän ole. Teboil Diamond 5W-40W tilalle ja saat M54:een parhaan öljyn.
Oliko tällä väittelle jossain perustelua? Puhutaanko nyt absoluuttisesti parhaasta vai hintalaatusuhteeltaan parhaasta? Mielenkiinnosta kyselen, kun tähän asti ajanut Magnatecillä M52:sessa, jota saa tänä päivänä hintaa 25€/4 ltr. ja ainakin puuilossa tuo mainitsemasi Diamond maksaa 24,90€/4 ltr.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Ei vaan nimenomaan parasta.
Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
Onko sinulla jotain mittaustuloksia M54 mäntien helmojen kulumisesta eri öljyillä?
Ei vaan nimenomaan parasta.
Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
Lisäksi kovilla pakkasilla m54:n huohotinsysteemi kerää Teboililla vähemmän kosteuslimaa kuin muut ja näin huohottimen tukkeutumisen riski pienenee.
Onko tuosta väittämästä, että m54:n huohotinsysteemi kerää teboililla vähemmän kosteuslimaa, kuin muut, tarkempaa näyttöä!
Huomenna menee oma m54b25 öljynvaihtoon, ja sitä ennen on ratkaistava otanko Mobil super 3000 5w-40, joilla edellinen omistaja ajanut 2007 lähtien vai otanko monien suositusten mukaan Castrolin Edget 0w-40, vai mahdollisesti minulle uutena tulokkaana Teboilin Diamond 5w-40.
Tietäen m54:n huohotin ongelmat, olisi helppo hyväksyä Hemin kirjoittama väite, mutta... :think
Onko tuosta väittämästä, että m54:n huohotinsysteemi kerää teboililla vähemmän kosteuslimaa, kuin muut, tarkempaa näyttöä!
Ei varmasti ole, hemimäiseen tyyliin kaikki väitteet vain tulee absoluuttisina totuuksina ja perusteluja kysyttäessä vedotaan johonkin käsittämättömään.
Vaan eipä sillä että se huonoa olisi, diamondia tai diamond dieseliä löytyy omistakin kulkineista. Hinta-laatusuhde on mitä mainioin, kun on käytännössä mihin tahansa vehkeeseen priimaa tavaraa (DPF-vehkeistä ei tietoa, mutta eipä noita olekkaan), ainakin jos ajelee vaikkapa perus 15tkm vaihtovälillä.
En koe minkään öljyn tarjoavan mitään kouriintuntuvasti parempaa normikäytössä, muttei tämä teboilin tuote yhtään sen erikoisempaa ole kuin vaikka magnatec tai vastaava mobilin tuote. Se nyt vaan sattuu olemaan halpaa ja helposti saatavilla jopa 10l pöntöissä. Ei sitä yhtään metsään mene vaikka ostaisi vastaavaa mobilia tai castroliakin. Pääasia että vaihtovälin ja öljylaadun suhde on oikea, ei näissä asioissa ole yhtä oikeaa.
Käsittääkseni huohottimeen kerääntyvä kosteus muodostuu siitä kun kuuma ja kylmä ilma kohtaa, tai kuuma ilma kohtaa kylmän huohotinputken seinämän. Eli on lähinnä riippuvainen ympärillä olevasta ulkolämpötilasta. Käyköhän sit kone kylmempänä Teboilin ölpällä? Tai sit testaajat ovat testanneet sitä kesäkelillä..?
Jos pelkää huohottimen jäätymistä niin lämmitysvastus tai letkujen eristäminen auttaa taatusti enemmän kuin joku tietty öljylaatu.
Käsittääkseni huohottimeen kerääntyvä kosteus muodostuu siitä kun kuuma ja kylmä ilma kohtaa, tai kuuma ilma kohtaa kylmän huohotinputken seinämän. Eli on lähinnä riippuvainen ympärillä olevasta ulkolämpötilasta. Käyköhän sit kone kylmempänä Teboilin ölpällä? Tai sit temstaajat ovat testanneet sitä kesäkelillä..?
Jos pelkää huohottimen jäätymistä niin lämmitysvastus tai letkujen eristäminen auttaa taatusti enemmän kuin joku tietty öljylaatu.
Kyllähän se näin on, ja eristetyt putket ja munuaispeitot löytyy itseltä. Toiset öljyt kuitenkin vaahtoavat enemmän kuin toiset, joka käsittääkseni edesauttaa huohottimen jäätymiseen johtavaa prosessia
M54 nielaisee huomenna Castrol Edge sportit 0w-40. Sain sopivasti nuo, muuten olisin varmaan ottanu sit ne Magnatecit 5w-40, tai Teboilin Diamondit 5w-40. Katsotaan ja ihmetellään.
Jos nyt lähtis kokeilemaan noita kehuttuja Diamond-öljyjä tossa M52TU:ssa niin onko väliä laitanko Diamond Plus 0W-40 vai Diamond 5W-40 vai Diamond 5W-30? Kahdessa ekassa on BMW:n LL -04 -hyväksyntä ja viimeisessä LL -01. Tähän mennessä ajanut vain Castrol Edge Sport 0W-40:llä viimeiset 5 vuotta.
Comment