Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    Varmaan toi Teboil Diamond on pätevää ölppää ja hakkaa Mobilin litkut, sitä en epäile hetkeäkään, mutta tais Hemi taas vähä liioitella et on parasta mitä koneeseen voi kaataa.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      Originally posted by Thuppu View Post
      Varmaan toi Teboil Diamond on pätevää ölppää ja hakkaa Mobilin litkut, sitä en epäile hetkeäkään, mutta tais Hemi taas vähä liioitella et on parasta mitä koneeseen voi kaataa.
      Ei ehkä parasta, mutta hinta-/laatusuhteessa se on aika lailla kärjessä, eikä ainoastaan M54:n kanssa.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 998
        • 29100/310053

        oliko tämän "spezial Öl für M54 Motoren"-leiman takana Diamondille tyypillinen vähäinen haihtuvuus vaiko mikä? :think
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by r.w. View Post
          Ei ehkä parasta, mutta hinta-/laatusuhteessa se on aika lailla kärjessä, eikä ainoastaan M54:n kanssa.
          Ei vaan nimenomaan parasta.
          Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
          Lisäksi kovilla pakkasilla m54:n huohotinsysteemi kerää Teboililla vähemmän kosteuslimaa kuin muut ja näin huohottimen tukkeutumisen riski pienenee.

          Comment

          • teme[[
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 269
            • Lake Worth, FL

            Mikä vika mobilin öljyissä on kun kaikki niitä haukkuu???
            Esim 0w-40 tai 5w-30esp
            Itse tiedän muutaman lähes miljoona kilometriä ajettua mersua joilla on ajettu mobililla uudesta asti, ikinä ei ole moottoriin sisälle mitään remonttia tehty ja hyvin toimii ja käy nätisti. Eikö öljy ole silloin tehtävänsä täyttänyt?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by teme[[ View Post
              Mikä vika mobilin öljyissä on kun kaikki niitä haukkuu???
              Esim 0w-40 tai 5w-30esp
              Itse tiedän muutaman lähes miljoona kilometriä ajettua mersua joilla on ajettu mobililla uudesta asti, ikinä ei ole moottoriin sisälle mitään remonttia tehty ja hyvin toimii ja käy nätisti. Eikö öljy ole silloin tehtävänsä täyttänyt?
              Ei mitään, mutta Bemarin kutosbensa ja dieseleissä Diamond on vielä parempi.

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                Originally posted by Hemi View Post
                Eihän ole. Teboil Diamond 5W-40W tilalle ja saat M54:een parhaan öljyn.
                Oliko tällä väittelle jossain perustelua? Puhutaanko nyt absoluuttisesti parhaasta vai hintalaatusuhteeltaan parhaasta? Mielenkiinnosta kyselen, kun tähän asti ajanut Magnatecillä M52:sessa, jota saa tänä päivänä hintaa 25€/4 ltr. ja ainakin puuilossa tuo mainitsemasi Diamond maksaa 24,90€/4 ltr.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Ei vaan nimenomaan parasta.
                  Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
                  Onko sinulla jotain mittaustuloksia M54 mäntien helmojen kulumisesta eri öljyillä?
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Ripattila
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 389
                    • Wonderland

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ei vaan nimenomaan parasta.
                    Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
                    Lisäksi kovilla pakkasilla m54:n huohotinsysteemi kerää Teboililla vähemmän kosteuslimaa kuin muut ja näin huohottimen tukkeutumisen riski pienenee.
                    Onko tuosta väittämästä, että m54:n huohotinsysteemi kerää teboililla vähemmän kosteuslimaa, kuin muut, tarkempaa näyttöä!

                    Huomenna menee oma m54b25 öljynvaihtoon, ja sitä ennen on ratkaistava otanko Mobil super 3000 5w-40, joilla edellinen omistaja ajanut 2007 lähtien vai otanko monien suositusten mukaan Castrolin Edget 0w-40, vai mahdollisesti minulle uutena tulokkaana Teboilin Diamond 5w-40.

                    Tietäen m54:n huohotin ongelmat, olisi helppo hyväksyä Hemin kirjoittama väite, mutta... :think
                    E39 523iA Touring
                    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Rios View Post
                      Onko tuosta väittämästä, että m54:n huohotinsysteemi kerää teboililla vähemmän kosteuslimaa, kuin muut, tarkempaa näyttöä!
                      Ei varmasti ole, hemimäiseen tyyliin kaikki väitteet vain tulee absoluuttisina totuuksina ja perusteluja kysyttäessä vedotaan johonkin käsittämättömään.

                      Vaan eipä sillä että se huonoa olisi, diamondia tai diamond dieseliä löytyy omistakin kulkineista. Hinta-laatusuhde on mitä mainioin, kun on käytännössä mihin tahansa vehkeeseen priimaa tavaraa (DPF-vehkeistä ei tietoa, mutta eipä noita olekkaan), ainakin jos ajelee vaikkapa perus 15tkm vaihtovälillä.

                      En koe minkään öljyn tarjoavan mitään kouriintuntuvasti parempaa normikäytössä, muttei tämä teboilin tuote yhtään sen erikoisempaa ole kuin vaikka magnatec tai vastaava mobilin tuote. Se nyt vaan sattuu olemaan halpaa ja helposti saatavilla jopa 10l pöntöissä. Ei sitä yhtään metsään mene vaikka ostaisi vastaavaa mobilia tai castroliakin. Pääasia että vaihtovälin ja öljylaadun suhde on oikea, ei näissä asioissa ole yhtä oikeaa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Käsittääkseni huohottimeen kerääntyvä kosteus muodostuu siitä kun kuuma ja kylmä ilma kohtaa, tai kuuma ilma kohtaa kylmän huohotinputken seinämän. Eli on lähinnä riippuvainen ympärillä olevasta ulkolämpötilasta. Käyköhän sit kone kylmempänä Teboilin ölpällä? Tai sit testaajat ovat testanneet sitä kesäkelillä..?

                        Jos pelkää huohottimen jäätymistä niin lämmitysvastus tai letkujen eristäminen auttaa taatusti enemmän kuin joku tietty öljylaatu.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Ripattila
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 389
                          • Wonderland

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Käsittääkseni huohottimeen kerääntyvä kosteus muodostuu siitä kun kuuma ja kylmä ilma kohtaa, tai kuuma ilma kohtaa kylmän huohotinputken seinämän. Eli on lähinnä riippuvainen ympärillä olevasta ulkolämpötilasta. Käyköhän sit kone kylmempänä Teboilin ölpällä? Tai sit temstaajat ovat testanneet sitä kesäkelillä..?

                          Jos pelkää huohottimen jäätymistä niin lämmitysvastus tai letkujen eristäminen auttaa taatusti enemmän kuin joku tietty öljylaatu.
                          Kyllähän se näin on, ja eristetyt putket ja munuaispeitot löytyy itseltä. Toiset öljyt kuitenkin vaahtoavat enemmän kuin toiset, joka käsittääkseni edesauttaa huohottimen jäätymiseen johtavaa prosessia
                          E39 523iA Touring
                          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                          Comment

                          • Eetu
                            Banned
                            • Oct 2008
                            • 2843

                            Castrol magnatech 5w-40 on tullu käytettyä

                            Comment

                            • Ripattila
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 389
                              • Wonderland

                              M54 nielaisee huomenna Castrol Edge sportit 0w-40. Sain sopivasti nuo, muuten olisin varmaan ottanu sit ne Magnatecit 5w-40, tai Teboilin Diamondit 5w-40. Katsotaan ja ihmetellään.
                              E39 523iA Touring
                              E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7395
                                • Oulu

                                Jos nyt lähtis kokeilemaan noita kehuttuja Diamond-öljyjä tossa M52TU:ssa niin onko väliä laitanko Diamond Plus 0W-40 vai Diamond 5W-40 vai Diamond 5W-30? Kahdessa ekassa on BMW:n LL -04 -hyväksyntä ja viimeisessä LL -01. Tähän mennessä ajanut vain Castrol Edge Sport 0W-40:llä viimeiset 5 vuotta.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 30-01-2011, 18:03.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎