Varmaan toi Teboil Diamond on pätevää ölppää ja hakkaa Mobilin litkut, sitä en epäile hetkeäkään, mutta tais Hemi taas vähä liioitella et on parasta mitä koneeseen voi kaataa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Thuppu View PostVarmaan toi Teboil Diamond on pätevää ölppää ja hakkaa Mobilin litkut, sitä en epäile hetkeäkään, mutta tais Hemi taas vähä liioitella et on parasta mitä koneeseen voi kaataa.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostEi ehkä parasta, mutta hinta-/laatusuhteessa se on aika lailla kärjessä, eikä ainoastaan M54:n kanssa.
Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
Lisäksi kovilla pakkasilla m54:n huohotinsysteemi kerää Teboililla vähemmän kosteuslimaa kuin muut ja näin huohottimen tukkeutumisen riski pienenee.
Comment
-
-
Mikä vika mobilin öljyissä on kun kaikki niitä haukkuu???
Esim 0w-40 tai 5w-30esp
Itse tiedän muutaman lähes miljoona kilometriä ajettua mersua joilla on ajettu mobililla uudesta asti, ikinä ei ole moottoriin sisälle mitään remonttia tehty ja hyvin toimii ja käy nätisti. Eikö öljy ole silloin tehtävänsä täyttänyt?
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostMikä vika mobilin öljyissä on kun kaikki niitä haukkuu???
Esim 0w-40 tai 5w-30esp
Itse tiedän muutaman lähes miljoona kilometriä ajettua mersua joilla on ajettu mobililla uudesta asti, ikinä ei ole moottoriin sisälle mitään remonttia tehty ja hyvin toimii ja käy nätisti. Eikö öljy ole silloin tehtävänsä täyttänyt?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEihän ole. Teboil Diamond 5W-40W tilalle ja saat M54:een parhaan öljyn.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi vaan nimenomaan parasta.
Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi vaan nimenomaan parasta.
Laadullisesti Teboil Diamond on toki esim.TM.n testivoittaja tasapistein mobil:in kanssa, mutta näissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
Lisäksi kovilla pakkasilla m54:n huohotinsysteemi kerää Teboililla vähemmän kosteuslimaa kuin muut ja näin huohottimen tukkeutumisen riski pienenee.
Huomenna menee oma m54b25 öljynvaihtoon, ja sitä ennen on ratkaistava otanko Mobil super 3000 5w-40, joilla edellinen omistaja ajanut 2007 lähtien vai otanko monien suositusten mukaan Castrolin Edget 0w-40, vai mahdollisesti minulle uutena tulokkaana Teboilin Diamond 5w-40.
Tietäen m54:n huohotin ongelmat, olisi helppo hyväksyä Hemin kirjoittama väite, mutta... :thinkE39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by Rios View PostOnko tuosta väittämästä, että m54:n huohotinsysteemi kerää teboililla vähemmän kosteuslimaa, kuin muut, tarkempaa näyttöä!
Vaan eipä sillä että se huonoa olisi, diamondia tai diamond dieseliä löytyy omistakin kulkineista. Hinta-laatusuhde on mitä mainioin, kun on käytännössä mihin tahansa vehkeeseen priimaa tavaraa (DPF-vehkeistä ei tietoa, mutta eipä noita olekkaan), ainakin jos ajelee vaikkapa perus 15tkm vaihtovälillä.
En koe minkään öljyn tarjoavan mitään kouriintuntuvasti parempaa normikäytössä, muttei tämä teboilin tuote yhtään sen erikoisempaa ole kuin vaikka magnatec tai vastaava mobilin tuote. Se nyt vaan sattuu olemaan halpaa ja helposti saatavilla jopa 10l pöntöissä. Ei sitä yhtään metsään mene vaikka ostaisi vastaavaa mobilia tai castroliakin. Pääasia että vaihtovälin ja öljylaadun suhde on oikea, ei näissä asioissa ole yhtä oikeaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Käsittääkseni huohottimeen kerääntyvä kosteus muodostuu siitä kun kuuma ja kylmä ilma kohtaa, tai kuuma ilma kohtaa kylmän huohotinputken seinämän. Eli on lähinnä riippuvainen ympärillä olevasta ulkolämpötilasta. Käyköhän sit kone kylmempänä Teboilin ölpällä? Tai sit testaajat ovat testanneet sitä kesäkelillä..?
Jos pelkää huohottimen jäätymistä niin lämmitysvastus tai letkujen eristäminen auttaa taatusti enemmän kuin joku tietty öljylaatu.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKäsittääkseni huohottimeen kerääntyvä kosteus muodostuu siitä kun kuuma ja kylmä ilma kohtaa, tai kuuma ilma kohtaa kylmän huohotinputken seinämän. Eli on lähinnä riippuvainen ympärillä olevasta ulkolämpötilasta. Käyköhän sit kone kylmempänä Teboilin ölpällä? Tai sit temstaajat ovat testanneet sitä kesäkelillä..?
Jos pelkää huohottimen jäätymistä niin lämmitysvastus tai letkujen eristäminen auttaa taatusti enemmän kuin joku tietty öljylaatu.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Jos nyt lähtis kokeilemaan noita kehuttuja Diamond-öljyjä tossa M52TU:ssa niin onko väliä laitanko Diamond Plus 0W-40 vai Diamond 5W-40 vai Diamond 5W-30? Kahdessa ekassa on BMW:n LL -04 -hyväksyntä ja viimeisessä LL -01. Tähän mennessä ajanut vain Castrol Edge Sport 0W-40:llä viimeiset 5 vuotta.Last edited by Petri.Kekkonen; 30-01-2011, 18:03.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment