Originally posted by Nenonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kun noita E28/528i on 2 ja muitakin yli 20v isomoottorisia ajossa:
1) Miten olisi 15W40 mineraalidiesel sinkkillä? Rullaton nokka eikä nykyöljyissä ole sinkkiä.
2) Tiivisteet ovat huonossa hapessa (?), joten öljy voinee olla jäykkää - tekee koneen lähes äänettömäksi alle 2000r. Kokeilin jotain marketfullsynthetic ja se irroitti koneesta uskomattoman määrän mustaa sakkaa tyhjennysastian pohjalle.
Onko neuvoa kun "ohuet" öljyt pitävät revityskiihdytyksessä 5000r+ "rallatusta" kannessa "vanhoina" 3000km ajettuina. Ehkä ajotavassa vika - ehkä ei...Last edited by tsbmw; 14-06-2011, 19:02.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postnäissä M54:ssa joissa mäntien helmat ovat pinnoitetut, kuluu Teboilia vähemmän ja kylmäkäynnistykset ovat hiljaisempia.
Lisäksi kovilla pakkasilla m54:n huohotinsysteemi kerää Teboililla vähemmän kosteuslimaa kuin muut ja näin huohottimen tukkeutumisen riski pienenee.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Öljyjä ja koneita
Minulla ei toistaiseksi ole ollut ongelmia öljyjen kanssa. Olen tietysti laittanut aina sellaista tavaraa, joka täyttää vähintään kulloisenkin BMW:n LongLife-luokituksen. Öljynvaihtovälinä olen pitänyt max 15tkm. Öljynkulutusta esiintyi ainoastaan E90/N52B25 koneella, kun edellisestä vaihdosta oli mennyt noin 22-25 tkm (huolto-ohjelman mukaan). Kun rupesin vaihtamaan kerran vuodessa (max 10-14tkm), niin eipä ole tarvinnut lisäillä enää.
Koneet ovat olleet tietysti tarpeeksi hyväkuntoisia, joten ei ole siltä kantilta katsottu ovatko ne auttaneet johonkin ongelmaan. Tässä käytettyjä ja toimiviksi todettuja öljyjä:
- Castrol Edge Sport (M54B30)
- Castrol MagnaTec 5W40 (M60B40)
- Shell Helix Ultra 5W40 (M60B40)
- Teboil Diamond 5W40 (N52B25)
- Neste City Pro 5W40 (N52B25)
Sitä suodatinta kannattaa vähän katsella. Parit tarvikesuodattimet ovat olleet jo 5 tonnin jälkeen aivan räjähtäneitä. Olen ruvennut hakemaan niitä sitten marmorilta, kun ei tiedä aina mitä tarvikkeena saa.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostSitä suodatinta kannattaa vähän katsella. Parit tarvikesuodattimet ovat olleet jo 5 tonnin jälkeen aivan räjähtäneitä. Olen ruvennut hakemaan niitä sitten marmorilta, kun ei tiedä aina mitä tarvikkeena saa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostAinakin KL:stä saa mannin suodattimia, jotka vastaavat orkkista ja tulee myös kuparitiiviste ja suodattimen kannen tiiviste mukana. Tuohon sigun seiskaan suodattimen hinta oli kai vähän reilu 12€.
Comment
-
-
Originally posted by Arschstein View PostTänään plörähti omaan 730i e38 Mobilin 5w 50 peak life rally formulat. Rupesi ainakin kehräämään ihan eri sävyllä, en tiedä mitä oli aikasemmin juuri ostanut vehkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Arschstein View PostTänään plörähti omaan 730i e38 Mobilin 5w 50 peak life rally formulat. Rupesi ainakin kehräämään ihan eri sävyllä, en tiedä mitä oli aikasemmin juuri ostanut vehkeen.
Teboil Diamond toimi ainakin omassa koneessa paljon paremmin.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostE38:ssa toimii hyvin myös Castrol Magnatec ja Teboil Diamond, molemmat 5W-40. Halvempaa kuin Mobil 1 ja laatuluokitukseltaankin muistaakseni parempaa.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostM60:ssä toimi kyllä myös Mobilin S3000 5w40 hyvin. Samaa lorautin tuonne M50:iin nyt ja huomattavasti siistimmin käy mitä edellisillä litkuilla (Teboil Gold S 5w40).
Comment
-
Comment