Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA, kiire tapaus! Moottorissa vesi ja öljy sekasin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #46
    Kuljettajan pitää seurata mittareita...

    Originally posted by 325E View Post
    Yksi asia on vaan ostajan kannalta huono hän ei ole seurannut "Lämpömittaria" ..kyllä sen verran mittaristoja pitää seurta mitä ne näyttää..tässä voisi tulla siihen tulokseen että, ostaja on paistanut moottorin huolimattomuuttaan ajanut vain ns. pöljänä näin minä näkisin tämä on faktaa...tilanne olisi pelastunut kun HETI olisi pysähdytty ja katsottu että, se letku on irti ja korjattu se ei olisi käynyt kuinkaan....

    Tässä ei ole kauppalailla mitään tekemistä ostaja ajoi koneella ilman vesiä..kaikki tietää mitä siitä seuraa turha on itkeä kun paskat on jo housussa joten nuole haavasi ja "OPI TÄSTÄ"lue mittaristoja joskus se vaan on mentävä asiat kantapään kautta..

    Myyjä ei tosiaankaan ole voinut tietää letkun tai muun osan kesto tai piilossa olevaa vikaa olishan se vika ollut päällä autoa ostettaessa ja se olisi kyllä näkynyt..

    kyllä yleensä öljyt ja vesi tilat tarkistetaan ostotilanteessa ja toinen asia on se kuka ajaa autoa on vastuussa ns. hallintalaitteista ja ajamiseen kuuluu ajon lisäksi

    mittariston tarkkaileminen käytännössä kun letku rikkoontuu lähtee ns. vedet mäkeen eli silloin ohjaamossa olisi pitänyt tulla/tuntua sisäilman jäähtymistä koska nestettä

    ei ole riittävästi lämmityslaitteen kennossa ....eli kaikki tapahtuneen johtava syy on yksin kuljettajan eli tässä tapauksessa auton ostajan.

    Toki asiaan kuulumattomana olen pahoillani/myötätuntoinen sinulle sattuneesta
    tietämättömyydestäsi ja varsinkin siitä kun et tiennyt miten olisi pitänyt toimia oikein.
    Kun letku lähtee irti ei se voi olla näkymättä mittaristossa etteikö lämmöt nousisi ja pöljä vaan ajaa
    vitun lakipykälät kuljettaja voi katsoa peiliin niin näkee lopputuloksen aiheuttajan eli tapahtuman syyllisen ei kukaan normi ihminen jatka ajamista jos lämmöt on tapissa voi sanoa jos ajoa jatketaan se tehdään tieten tahtoen koittaen saada myyjä syyttä vastuuseen.

    Lukekaa edellinen lainattu tekstini..vai eikö täällä ole muita tekniikan tuntevia koska sitä tuntevat kyllä tietävät todellisen tapahtumien kulun..
    tähän voisi heittää vertauskuvaannollisesti saman kuin kuski ajaisi 1:llä kaasupohjassa Helsingistä Kemiin ja myyjän vikahan se olisi vai kun auto ei kestä..ja kun letku katkeaa ei sitä voi olla huomaamatta jos on täysipäinen kuski "Pitää se huomata" tosin jos on liikaa huumeessa ei kai sitä huomaa ei tosin sekään siirrä kuljettajaa auton rikkomis vastuusta heitetään matikkasoppaan lisää aineksia kun se kerran karkaa useimmilta lapasesta...WSE1 vastus on asiaa ja totuuden mukainen

    Taas tätä Esson baari keskustelua...ei voi hauhalla vaatia kun on lusikalla annettu...
    Last edited by 325E; 01-04-2009, 19:18.

    Comment

    • Laakeri
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 983
      • Rovaniemi

      #47
      Kattelimpas tarkempaa tuota kuvaa ja tuli mieleen, että eikös tuossa 520i -95:ssa ole jo m50b20tu kone ja minun muistin mukaan niissä paisari on aina syylärissä? Tuossa kohtaa ainakin yleensä on ohjaustehostimen säiliö. Tulipa mieleen, että on kumman näkösessa paikkaan paisari, mitä muut on mieltä?

      Selittäs muuten aika hyvin nuin suuren määrän öljymössöä tuossa pullossa..
      Last edited by Laakeri; 01-04-2009, 19:41.
      E34 S38B38
      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
      2gen RAM 5.9 cummins

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #48
        Originally posted by Laakeri View Post
        Kattelimpas tarkempaa tuota kuvaa ja tuli mieleen, että eikös tuossa 520i -95:ssa ole jo m50b20tu kone ja minun muistin mukaan niissä paisari on aina syylärissä? Tuossa kohtaa ainakin yleensä on ohjaustehostimen säiliö. Tulipa mieleen, että on kumman näkösessa paikkaan paisari, mitä muut on mieltä?

        Selittäs muuten aika hyvin nuin suuren määrän öljymössöä tuossa pullossa..
        Mä muuten rupeasin nyt miettimään ihan samaa, onkos se paisari tuolla kohden missään e34 mallissa?

        Tuo teipattu kohtakin näyttää erehdyttäväsi ihan eri osalta, joka melkein kaikissa e34 autoissa osuu tuolle kohti...
        Olli.

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1637

          #49
          Originally posted by WSE1 View Post
          Käytännössä yksityishenkilöltä ostaessa ei voi kyseisenlaisessa tapauksessa juurikaan todistaa myyjän tienneen viasta, koska pääsääntöisesti ei voida olettaa yksityishenkilöiden olevan autoalan asiantuntijoita, tai missään määrin tietoisia autonsa teknisestä kunnosta, myyjän voi olettaa tietävän sen onko auto liikenneturvallinen vai ei (eli katsastettu vaiko ei) ja toimiiko se myyntihetkellä normaalisti, ja tietysti ulkoiset silminnähtävät vauriot ja myyjän omistusaikana sattuneet kolarointitapaukset tulisi saattaa ostajan tietoon. Autoliikkeen kyseessä ollessa sen sijaan olettamus myyjäosapuolen jonkinasteisesta asiantuntemuksesta ajoneuvon kunnosta on selviö.
          Ainostaan jos voitaisiin todistaa yksityishenkilön jo yrittäneen korjauttaa vikaa tms niin silloin olisi mahdollisuus vedota piilevään virheeseen. En usko että yksityishenkilöiden välistä kauppaa kannattaa oikeuteen viedä ellei kyse ole selkeästä petoksesta.
          Samalla tavalla selonottovelvollisuuskin toimii eli kun ostaja ei ole alan ammattilainen, niin selonottovelvollisuusvelvoite tulee täytettyä helposti.

          Näyttökysymykset ovat kauppalain soveltamistapauksissa sitten toinen asia ja totta on, että heikolla näytöllä ei kannata edetä.

          Vielä kerran, että alunperin kommenttini oli vain vasta-agrumentti sille, että yksityishenkilöiden välisessä kaupassa vallitsisi joku musta aukko, johon ei lainsäädäntö yllä.

          Comment

          • advance
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1689

            #50

            Tuohonko vertaa niin kyllä siellä on glykolit tehostimen säiliössä ja paisari on jäähdyttimen yhteydessä.

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #51
              Eihän sais vahingolle nauraa.....
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Ari.P
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 116
                • Rovaniemi

                #52
                Ei v*ttu,
                Katoin ensin että joku heittäny hyvän aprilliläpän, mut ei nää päivämäärät oikein täsmää..
                Nyt:
                -07 Lancer evo ix
                -03 w211 Mb e 270 cdi
                Ex:
                -06 Accord 2.4 exe, -00 TTq 225,-95 M3 cabrio,-02 Passat variant tdi,-99 s4 avant biturbo,-93 325ci M-tech,-95 vectra 1.8,-87 325 2d
                Ja muutamia muita...

                Comment

                • eldrin
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 521
                  • Espoo

                  #53
                  Eihä sitä sais, mutta mitä tähän ny muutakaan voi sanoo ku että voe helevattu..
                  e60 530iA -04 Olivine Grün
                  e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                  e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                  e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                  e34 540iA -94 Arktissilber
                  ///ex

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #54
                    Originally posted by JanneKooo View Post
                    Hain työkalut paikalle ja aloin ilmaamaan täältä löytyneillä ohjeilla ja kone kävi ihan mukavasti, mutta nestettä ei mennyt sisään. Pian paisuntasäiliöön teipattuun pulluun nousi vaaleanruskeaa nestettä.
                    Kas kas. Eipä tullut heti kiinnitettyä pimeään kuvaan huomiota, piti pyöritellä kuvankäsittelysoftalla vähän aikaa edellisten kommenttien perusteella... No nyt selittyy miksei nestettä mennyt sisään...
                    Ei kannata kansiremonttia vielä varmaankaan tehdä, vaan laittaa oikeat aineet ensin oikeaan paikkaan ja kokeilla josko sitten toimisi paremmin.

                    Tämä asia ei taida ihan myyjän vastuulle kuulua

                    Täydentäkääs niihin btcf:n ohjeisiin missä paisuntasäiliö sijaitsee.

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      #55
                      Diy..

                      Comment

                      • Salakka
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 359
                        • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                        #56
                        oo=00=oo

                        Aprillia
                        Last edited by Salakka; 03-04-2009, 17:11.
                        SoftRoader

                        EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                        Comment

                        • Keke71
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 340
                          • Kiiminki

                          #57
                          :think:thinkon kyllä karu kohtalo, toivottavasti ei moottori oo kärsiny hirveitä.
                          E39 540iA Touring

                          Comment

                          • advance
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1689

                            #58
                            kannattaa varmaan ne tehostimenkin öljyt vaihella, ei varmaan tykkää hyvää glykolista.

                            Comment

                            • jii.veivo
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 564
                              • Haapavesi

                              #59
                              Voi paska.
                              e38 750ial
                              Husaberg 650 fs -05
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                              Comment

                              • runkQ
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 314
                                • Pieksämäki

                                #60
                                Uuteen nousuun
                                Ex: E36 325, E30 325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎