Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6944
    • N/A

    Minua kiinnostaisi rakentaa puolison renuun etanoldax boksi tai vastaava. Sellainen mikä lukee lambdaa ja tulee suuttimien liittimien väliin tavallaan ja jatkaa aukioloaikaa sen mukaan mitä tavaraa tankissa on.
    Tavoite olisi päästä ajamaan re85 100%.

    Kuulostaako toteuttamiskelpoiselta projektilta?

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by Antti O View Post
      Minua kiinnostaisi rakentaa puolison renuun etanoldax boksi tai vastaava. Sellainen mikä lukee lambdaa ja tulee suuttimien liittimien väliin tavallaan ja jatkaa aukioloaikaa sen mukaan mitä tavaraa tankissa on.
      Tavoite olisi päästä ajamaan re85 100%.

      Kuulostaako toteuttamiskelpoiselta projektilta?
      Offtopikkia, kuten seuraavakin kokemukseni.

      Laitettiin puolisoni 2003 1.4i Seat Ibizaan 50 / 50 seokset ja pelittää todella hyvin ilman mitään muutoksia. Nyt ajettu 200km.

      Huom.! Kylmäkäynnistys 5 - 9 astetta lämmintä, niin kylmällä koneella lähtee nihkeästi tahi vasta toisella strattauksella käyntiin. Roikalla kun lämmittää, niin ei ongelmaa. Kun auton saa käyntiin, ei mitään eroa normi bensalla ajoon. Heti kun kone lämpeää, niin käynnistyy kertalaakista.

      Ps. Tilattiin oheiseen rakkineeseen tuo bio-adapter, josko sitten uskaltaisi kunnon myrkyt kaataa tankiin

      Kuullostaa siis hyvältä idealta Antti O. Kokeile ihmeessä.

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        Alkoipa itteäkin kiinnostaa kokeilla tuossa E39 528i:ssa e10/re85 sekoitusta. Aiempien viriviri tööt tööt leikkien jäljiltä olis jo säädettävä polttoaine paineen säädin paikoillaan.. Minkähän verran tuohon kannattais ruuvata painetta, että ois sopiva? 4 bar? Suuttimet on vakio M52b28 kikottimet.
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Originally posted by Samppasika View Post
          Alkoipa itteäkin kiinnostaa kokeilla tuossa E39 528i:ssa e10/re85 sekoitusta. Aiempien viriviri tööt tööt leikkien jäljiltä olis jo säädettävä polttoaine paineen säädin paikoillaan.. Minkähän verran tuohon kannattais ruuvata painetta, että ois sopiva? 4 bar? Suuttimet on vakio M52b28 kikottimet.
          Nyrkkisääntönä on kait se, että puhtaalla re85:llä tarvittaisiin syöttöä lisää joku 30%. Jos ajat seoksella, niin vähempikin riittää. Sitähän nuo bio-boksitkin vain tekevät. Yksinkertaisesti syötön lisäystä suosittelivat tuolla valtuutetulla "flexifuel asentamolla" kun kyselin asiasta joitakin viikkoja sitten...

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Venttiilivarren kumeista kiinnostais tietää, onko herkät porsimaan? Ei nyt bensaletkuilla mitään väliä mutta perkelekkun ei niitä kumeja viittis jatkuvasti olla vaihtamassa ku on kuitenki parin päivän homma... M70
            Jotain on sillon hassusti jos venttiilivarren kumit saavat kauheasti niskaansa polttoainetta.

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6023
              • Sipoo

              Originally posted by Samppasika View Post
              Alkoipa itteäkin kiinnostaa kokeilla tuossa E39 528i:ssa e10/re85 sekoitusta. Aiempien viriviri tööt tööt leikkien jäljiltä olis jo säädettävä polttoaine paineen säädin paikoillaan.. Minkähän verran tuohon kannattais ruuvata painetta, että ois sopiva? 4 bar? Suuttimet on vakio M52b28 kikottimet.
              Kerro sitten miten paljon nostit ja mitä tapahtu/tuliko haluttua tulosta! Nimim. pihassa yksi 528iA.

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                Originally posted by kmn View Post
                Kerro sitten miten paljon nostit ja mitä tapahtu/tuliko haluttua tulosta! Nimim. pihassa yksi 528iA.
                Ruuvasin 4 bariin (3,35 bar suutintukista, -0,65bar alipaine imusarjassa. Aika lievä seos vielä tankissa 2/3 E10, 1/3 re85. Hyvin tuo ainakin tuolla rokkailee. Pitää laittaa lisää viunaa tankkiin joku päivä.
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Samppasika View Post
                  Ruuvasin 4 bariin (3,35 bar suutintukista, -0,65bar alipaine imusarjassa. Aika lievä seos vielä tankissa 2/3 E10, 1/3 re85. Hyvin tuo ainakin tuolla rokkailee. Pitää laittaa lisää viunaa tankkiin joku päivä.
                  Tuolla sekoituksella rokkailee ihan ilman muutoksiakin. Itsellä nyt 30l re85 ja 40l 95e10 tankissa. Kulutus kyllä noussut n. 1litralla se vaikuttaa nyt yhden pelkän 95e10 tankillisen jälkeen selvältä. Yllättävän paljon ilmeisesti tuo ecu osaa säätää lisää kakkua.

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6023
                    • Sipoo

                    Originally posted by Samppasika View Post
                    Ruuvasin 4 bariin (3,35 bar suutintukista, -0,65bar alipaine imusarjassa. Aika lievä seos vielä tankissa 2/3 E10, 1/3 re85. Hyvin tuo ainakin tuolla rokkailee. Pitää laittaa lisää viunaa tankkiin joku päivä.
                    Originally posted by Antsah View Post
                    Tuolla sekoituksella rokkailee ihan ilman muutoksiakin. Itsellä nyt 30l re85 ja 40l 95e10 tankissa. Kulutus kyllä noussut n. 1litralla se vaikuttaa nyt yhden pelkän 95e10 tankillisen jälkeen selvältä. Yllättävän paljon ilmeisesti tuo ecu osaa säätää lisää kakkua.
                    No osaa se, kun itse vedään raa'alla etanolilla vakio moottorinohjauksella ja vain isommin suuttimin. Kulutus noin 15 litraa satasella meikäläisen kaasujalalla. Vähemmälläkin tottakai pääsisi...

                    EDIT: Toki laihalla tuo menee varsinkin kylmänä, joten "jotain tarttis tehdä". Jos kokeilis paineita nostaa sitten seuraavaksi, kun en ole tuota lastua saanut vielä.

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      Originally posted by kmn View Post
                      No osaa se, kun itse vedään raa'alla etanolilla vakio moottorinohjauksella ja vain isommin suuttimin. Kulutus noin 15 litraa satasella meikäläisen kaasujalalla. Vähemmälläkin tottakai pääsisi...

                      EDIT: Toki laihalla tuo menee varsinkin kylmänä, joten "jotain tarttis tehdä". Jos kokeilis paineita nostaa sitten seuraavaksi, kun en ole tuota lastua saanut vielä.
                      Näyttäis että noita M52B28 suuttimia käytetään myös Usa mallin 3.2 M3:ssa, eli voiskohan olettaa, että niissä riittäisi vielä toleranssia ihan raakan RE85 käyttöön korotetuin bensapainein..??
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Bensanpaineen nosto ei ihmeesti tuottoa nosta, kyllä sitä aukioloaikaa pitää pidentää.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          tuli tossa tisitaina tutkittua E46 bensaletkuja.

                          ylikä pohjassa menevä letku onkin muoviputkea. ainoastaan polttoaineen suodattimen liitoksissa on kumiletkun 5cm pätkät.

                          sitten tuolla on jotain mutkia tehty siten että on muoviletkua johon on liitetty prässäämällä kumiletku.
                          noita ei taida saada vaihdettua?

                          muuten tuo E46 bensajärjestelmä vaikuttaa toimivalta etanolin kannalta.

                          mites muuten tuo polttoainehöyryjen takaisin kierrätys?
                          näyttäisi olevan kumiletkua. pitäisikö se myös vaihtaa?
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            Tuli sitten äsken tankattua 8l flexifuelia normaalibensan sekaan, odotukset olivat aika skeptiset.
                            oletin että kulutus olisi kasvanut ja teho olisi laskenut.

                            Edit: päivitellääs hieman:
                            n.200km ajettu n. 30-35% seokmsella.
                            kulutus lisääntyi n. 1l
                            tuntuu että alavääntöä olisi tullut lisää. voi olla tietty että vain kuvittelen.
                            -huonompaan suuntaan ei ainakaan olla menty tehoissa.

                            Tuntui muuten kivalta tankata kun sai 8-eurolla 8.01l polttoainetta. =)
                            Last edited by Takalo_kari; 18-05-2012, 12:41.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • kromo
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 150
                              • Etelä-Savo

                              Nyt on sitten tämä touhu huomattu mediankin toimesta .
                              _______
                              Kimmo
                              _______________
                              525iA Touring -01

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                Liruttelin lisää viinaa tankkiin. Nyt on alkoholipitoisuus laskennalisesti rapiat 40% ja hyvin tuntuu pelaavan edelleen. Vittumaista vain tankata tuota viinalitkua, ku pistooli pätkii kokoajan, vaikka mihin asentoon yrittää vääntää. Selvästi enemmän tuo syö nyt, varsinkin pätkäajossa. Pidempää tasaista ajoa ei vielä ole tullut teatattua.
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X