Ei kellään olis stadissa punatarraisella 413 -loppuisella tai hopeatarraisella 402 boksilla olevaa e36 325:a ja kiinnostais em. konversio?
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
herrakani
-
Originally posted by herrakani View PostEi kellään olis stadissa punatarraisella 413 -loppuisella tai hopeatarraisella 402 boksilla olevaa e36 325:a ja kiinnostais em. konversio?
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Miksi ihmeessä sytytys myöhäsemmällä? Etanolin tärkein etu on sen nakutuskestävyys, eli sytytystä voi säätää aikaisemmalle. Ja käynnistykseen crankingia lisää niin lähtee ihan hyvin talvellakin käyntiin.
Originally posted by Ziggis View Posttuossa oli puhetta yhden kaverin kans siitä muutossarjasta jolla voi ajella e85sel..
en vaan muista mihin autoon sellainen oli laitettu... hintaa kuulemma n.400e...
on vaan kuulemma käynnistysongelmia yli 15 asteen pakkasen jälkee...
tiiä sitten että johtuuko sytytyksest joka on myöhäisemmäl....:think
Comment
-
-
Ei onnistu lamdaa lukemalla. Sekä bensan että etanolin lambda arvo on 1. Stokiometrinen seos on eri, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tähän liittyen.
Originally posted by Antti O View PostMinua kiinnostaisi rakentaa puolison renuun etanoldax boksi tai vastaava. Sellainen mikä lukee lambdaa ja tulee suuttimien liittimien väliin tavallaan ja jatkaa aukioloaikaa sen mukaan mitä tavaraa tankissa on.
Tavoite olisi päästä ajamaan re85 100%.
Kuulostaako toteuttamiskelpoiselta projektilta?
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by kmn View PostMulla on muistaakseni 413 boxi, kuis?
Voitais laittaa aika monta kaupunkitarinaa ja mutua sileeks jos olis dynolukemat ja kulutuslukemat ajalta ennen ja jälkeen konversion.
///Edit: aijoo mut sä oot jo modannu autoa eli ei sit käy. Pitää olla 100% vakio polttoainepuolelta.
Comment
-
Originally posted by kmn View PostLähtee oikein mukavasti!
EDIT: Mitenkäs Samppasika, kaikki toimii normaalisti vieläkin?
Btw. Saatiin Ukrainasta tuollainen ehta bio-adapterikin http://bioadapter.com/product_info.p...products_id=45 . Ihan asiallinen pakkaus, ohjeet ja kapistuskin... Mutta mutta: Asennuksen jälkeen ei mokoma biaza enää käynnistynytkään:think Adapteri irti ja alkuperäiset kytkennät takaisin... Johan rokkasi jälleen... Yhteys Ukrainaan, kuulemma ollut "laatuongelmia", lupasivat lähettää uuden purkin eikä vanhaa tarvitse palauttaa....eli ei vissiin raudassa paljon rahaa kiinni
BMW:n kanssa painitaan nyt lastun ja sen ohjeilmoinnin kanssa. Mites jos nykyiset suuttmet on tehdasarvojen mukaan tehty 3.0 baarille ja nyt paineensäädin onkin 2.5 baaria. Olisiko kannattava korvata tuo säädin? bmw-projektia: http://www.btcf.fi/forum/showthread....238853&page=15Last edited by jakeluvesimies; 27-05-2012, 18:21.
Comment
-
-
Edit. nyt vaihdettu n42b18 koneeseen m54b30 -suuttimet
Inpalla katoin että lambda n. 0.75 tankissa tällä hetkellä e10 n.60& / re85 n.40% seoksella. nyt pitäisi kipata re85 sekaan, ja tsekata lambdat uudelleen.. :think
vedot ainakin ihan ok vaikka onkin tosi rikkaalla..
pelkään että taitaa jäädä liian rikkaalle..
Edit: nyt on n.90% seokset tankissa ja lambda jäi vielä aavistuksen rikkaalle 0.9-0.95
kulkee muuten oikein kivasti. =)
Edit 2:
kylmäkäynnistys on erittäin vaikeaa, sai sahata n.5s ennenkuin lähti käymään ja sammui heti pari kertaa, vetokin oli todella nykivää mutta kun kone hieman lämpesi nykiminen katosi, lämpimällä koneella toimii moitteetta.Last edited by Takalo_kari; 28-05-2012, 17:37.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Senverran tuli itsekkin testailtua M44B19 mottorilla tuota RE85:sta, että ajelin n. E40 sekoituksella 500 km. Tein seuraavia huomioita:
-tyhjäkäynti rauhallisempaa tai "pehmeämpää".
-kone tuntuu hieman "puutuneelta" vedätettäessä, normiajossa ei mitään eroa.
- pakokaasut haisee viinalle
- Kulutus nousi n. 1l/100km
Mihinkään en tehnyt muutoksia.
Siirryin kuitenkin takaisin V-poweriin, RE85 ei ollut se juttu jota jaksaisi alkaa enenmpää ihmettelemään. Ainoa mikä nyt tuli todistettua voin rauhallisin mielin tarvittaessa käyttää E10:ä
Comment
-
-
Tänään tuli testattua tollasta fleksifuel boksia.
laitoin vakiosuuttimet takaisin paikalleen ja boksin kiinni. ensivaikutelma oli ihan hyvä.
rikastuksia on 3kpl startti, kylmä, ja normikartta
jokaiselle saa oman rikastuksen.
sain helposti boksi säädettyä siten että lambda on 1 normiajossa, mutta jos vapaalla kierrättää 3000rpm ( pakokaasutesti) tulee lambdan arvoksi n.0.8
miksi seokset menevät tässäkohtaa rikkaalle? -ajossa kuitenkin ok n.1
seokset menevät myös rikkaalle hieman ennen moottorijarrutusta eli kun kaasua on painettu vain ihan karvan verran.
-täyskaasulla seokset pysyvät oikein hyvin tuossa 1 molemmin puolin.
tuo seosten heittely vain kyseenalaistaa ko. purkin hyödyn. nimittäin noilla m54-suuttimilla seokset eivät heitelleet missään vaiheessa ja muutenkin inpalla seokset näytti paljon paremmalta, perseellä ei eroa boksin & suutinten väliltä voi sanoa..
Edit. nyt on laitettu M54B30 suuttimet takaisin ja niden kanssa lambdan liikehdintä on paljon levollisempaa ei mene missään viaheessa laihaselle eikä liian rikkaalle.Last edited by Takalo_kari; 30-05-2012, 10:30.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
herrakani
-
Mitenkäs ton kylmäkäynnistyksen sais fiksusti tehtyä nyt saa sahata jokusen tovin ennenkun lähtee tulille.
ajattelin että yks vaihtoehto olisi hiujata moottorin lämpötunnistinta, mutta tämä ei kuitenkaan toimi pakkasilla kun anturin raja-arvot tulevat vastaan.
mites toi ilmanmäärämittarin huijaus? jos eculle kertoisi että kone saa 2x enemmän ilmaa kuin mitä oikeasti saa, tällöinhän kakkuakin tulisi 2x enemmän. voisiko tämä toimia?
vielä kun joku tietäisi minkä karvan väliin vastus pitäisi kytkeä..
tietty jos muilla on parempia ideoita niin niitä kuunellaan!Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by herrakani View PostLaske ennakkoja vaan ronskisti.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
Comment