Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaHu85
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 606
    • vaasa

    Originally posted by larzu85 View Post
    1. Jos kerran säädätys onnistuu niin etkös sä osaa sen ite kartasta kattoa kumpaan sunntaan se ennakko KASVAA.

    2. Ei sinne bensaa tarvi sotkea
    Oho pikku virhe tullu siis paljonko lisää tavaraa 98 vs re85?

    Suuttimet on kooltaan 444 joten ei ihan heti lopu kesken vapari m20..

    eli esim. 30astetta laitetaan 35?? silloinko se ennakko kasvaa?
    E30 318i M43 -88

    Comment

    • larzu85
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 821
      • Mustasaari

      Originally posted by JaHu85 View Post
      Oho pikku virhe tullu siis paljonko lisää tavaraa 98 vs re85?

      Suuttimet on kooltaan 444 joten ei ihan heti lopu kesken vapari m20..

      eli esim. 30astetta laitetaan 35?? silloinko se ennakko kasvaa?

      JA KYLLÄ! soppaa pitää koneen saada 38% enemmän.
      BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

      BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

      EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

      EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

      EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

      EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

      EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

      Comment

      • Fjord
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 31
        • Rauma

        Jos hankki esim. Bioadapterin, niin onko M54B22 koneessa Bosch EV-1 mallin liittimet? Jostain olin löytävinäni, että tässä on Siemensin ruiskusuuttimet.

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6023
          • Sipoo

          Itsekin olisin kiinnostunut kuulemaan Bioadapterin käyttökokemuksia M52B28 koneessa.. Mitkä suuttimet, bensanpaineet jne? :think

          Tässä tarinaa oman cäbini säädöstä (nyt viimein säädetty).

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • 426Hemi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 621
            • Pälkäne

            Itse kokeilin ekaa kertaa RE85 ja autona on -93 525i eli m50b25 vanos. Moottorin pitäisi olla ihan koskematon.

            Tankkasin käytännössä tyhjään tankkiin 25 litraa ko. ainetta ja lähdin ajelemaan. Ensiksi tuntui pientä tehottomuutta, mutta n. 5km ajon jälkeen alkoi tuntua ihan hyvältä - jopa paremmalta kuin ennen bensalla ajaessa. Vääntöä ja "tasaisuutta" tuli alle 5krpm selvästi lisää, mutta vastapainoksi se terävin 5500-6500 repäisy miedontui selvästi.

            Täysin kylmästä käynnistämistä en ole päässyt vielä kokeilemaan, se tulee sitten yllätyksenä että mitä tapahtuu.

            Tuolle paremmalle toimivuudelle ajattelin syyksi sitä, että autossani ei ole tällähetkellä ollenkaan lambda-anturia kiinni. Moottori käynee siis jollain varaohjelmalla jolla seos on normaalia rikkaampi ja näin ollen re85 toimii jopa paremmin kuin 95 tai 98 bensiini?
            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

            Comment

            • Valtsude
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 739
              • Jyväskylä

              Sivusta tätä topikkia seurailleena päätän vihdoin kysyä jotain:

              Onko joku avannut tuommosen bioadapterin tai oisko linkkiä jollekin sivulle, jossa joku on? Ei oikein tunnu löytyvän mistään kuvaa tai tietoa sisällöstä. Vois vaikka itse kyhätä moisen, jos ihan peruskomponentteja vaan pitää sisällään?

              Onkos joku koittanut laittaa pelkän vastuksen lämpöanturiin, jolla huijaisi ecua luulemaan moottoria kylmemmäksi -> lisenpää soppaa? Joku jostain toiselta foorumilta oli saanut näin kohtuu toimivaksi autonsa, oisko ollut VRCF:ssä.
              E34

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                Bio-adaptereista:

                6-koneeseen tarvitsee sen kaksi kappaletta, jolloin hankintahinta pomppaa. Yhdessä on siis piuhat neljälle suuttimelle. Suuttimen mallin tai ainakin sen liittimen tarkistat helposti konehuoneesta. Ainakin bmw m20 oli varmasti tuo bosch ews. Seat, mihin tämä boksi meille asennettiin oli suuttimet nippon denso tms.

                Bio-adapteri ei tee muuta, kuin lisää suutinten aukioloaikaa. Lisäksi on kylmäkäynnistyspiiri, joka aktivoituu pitämällä virtoja päällä se 5 sekuntia ennen starttia. Kylmäkäynnistyksen rikastusta voi säätää oliko 0 % - 200 %, 10 % porrastuksella (siis suutinten aukiolo). Ennakot pysyvät siis vakiona joka tilanteessa. Tällä purkilla pyritään kait tuomaan kakkua lisää, jotta lambda ja ecu saadaan suunnilleen takaisin lähtökohtaan "95 oktnaaniseksi"

                Yhden purkin avasin mielenkiinnosta, kun se ei toiminut alkuunkaan. Yksinkertainen sisus. Tosin siellä on se mikroprosessori, jolla säädetään noita arvoja tarvittaessa. Heitin roskiin valitettavasti ilman kuvausta. Eli laatuhäikkää noissa voi olla, mutta saatiin uusi tuote veloituksetta eikä vanhaa tarvinnut palauttaa. Eli asiakaspalvelu hyvä. Toisaalta kai tuotteen valmistuskulutkin pienet, kun eivät takaisin halunneet :think

                Nämä ovat siis omakohtaisia kokemuksia, ei mistään luettuja.

                Omasta mielestäni pääsee helpoimmalla, kun nostaa bensapainetta esimerkiksi säädettävällä pa-painesäätimellä. Kustannus on luokkaa 30 - 40 euroa (ebay). Kokeillessa siis menetät korkeintaan tuon hinnan Tätä minulle suositeltiin valtuutetun re85-asentajankin toimesta. Jos modi toimii, panosta sitten säätimen lisäksi tuollaiseen sarjaan.. tai aja siltään...?
                Last edited by jakeluvesimies; 29-08-2012, 21:47.

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Eikös joku perfect power smt tai muu vastaava piggypack olis se helpoin tapa tehdä toi muutos fiksusti? Sais sopat rukkailtua kohdalleen suht helposti. Sitä en kyllä tiedä, miten sillä pääsee kylmäkäynnistysjuttuja muokkaamaan. Ainakin osassa nossa bokseissa oli asetukset nimenomaan etanolikonversiota varten. Sytkääkin pääsis vähän rukkaamaan niin saisi muutakin iloa, kuin pelkän mahdollisuuden ajella etanolilla. Jokunen lisähevonenkin olis saatavilla sitä kautta.

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Mitäs tuollainen kustantaa? Pystyykö kotikonstein säätämään kohdalleeen?

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Ei nyt ole ihan tarkkaa muistikuvaa hinnasta, mutta jossain 300-400e nurkilla varmaan mennään. Säätö onnistuu ihan tien päällä ajelemalla ja seosta seurailemalla. Kaveri tommosella smt:llä sääteli autonsa sopat ja sanoi sen olevan helppo käyttää. Tämmöselläkin vois päästä aika hyvään lopputulokseen. http://ttp-engineering.com/catalog/t...b7843682007be9
                      Last edited by Juppe; 30-08-2012, 19:58.

                      Comment

                      • eXon91
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 57
                        • Hollola

                        kellään kokemuksia 518 vm.90:n kanssa kestääkö paikat jne.
                        E46 330d 2002

                        Comment

                        • Saimou
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 35
                          • Hämeenlinna

                          Re 85

                          Kaikki kommentit ynnäiltyäni olen päättänyt kokeilla tuota rehupensaa... ihan vaan säästösyistä ja kovin harva on sanonut että jokin paikka olisi lopullisesti hajonnut.

                          Auton virkaa toimittaa E32 740i vm' 93 mittarissa noin 255k kilsaa... Aiemmin tankkailtu ainoastaan 98sia. keskikulutus on ollu tietokoneen mukaan 12,7l sisältää useemman sata kilsaa sekalaista ajoo.

                          Nyt tankissa löpömittarin mukaan noin 20l löpöö... sekaan menee seuraavaks 10l tota pirkkalöpöö eli seos ois noin 30% (en ala laskemaan etanolin kokonaispitoisuuksia tankissa koska omasta mielestä selkeämpi vain ilmottaa paljo tankannu normipensaa ja paljo viunaa).

                          Lisäilen tota kasivitosta niin kauan että alkaa huomata jonkinsortin muutoksia käynnistymisen ja kulkemisen suhteen ja infoan sen jälkeen tänne taas...

                          Niin ja bemmi on täysin vakio... ja automaatti

                          Edit: Nyt ois tankissa kympillä kasivitosta eikä mitään eroo normaaliin huomannu ton noin 20kilsan matkalla mitä ny kauppaan ja pienen koeajon aikana tuli Kympillä sai 9,1 litraa tosta Hämeenlinnan St1 asemalta tulee ihan nuoruus mieleen ku mopoon sai tolla hinnalla viel tankin täyteen normipensaa D
                          Last edited by Saimou; 03-09-2012, 17:42.
                          BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
                          Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
                          Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)


                          Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )

                          D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"

                          Comment

                          • Saimou
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 35
                            • Hämeenlinna

                            Hienosti lähti aamulla käyntiin lämpöö oli semmoset 10 astetta...
                            BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
                            Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
                            Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)


                            Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )

                            D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"

                            Comment

                            • 426Hemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 621
                              • Pälkäne

                              Originally posted by Saimou View Post
                              Hienosti lähti aamulla käyntiin lämpöö oli semmoset 10 astetta...
                              Mä oon kans nyt ajellu samalla suhteella kuin sä, auto e34 m50b25. Eroa ei oikeestaan huomaa missään.

                              Tosiaan niinkuin aiemmin kirjoitin, raa'alla re85:llä mentäessä erot olivat hyvin pieniä. Havaittavissa ehkä pientä vääntökäyrän tasoittumista, ja kylmänä joutuu sahaan kunnolla että saa käymään. Tähänkin varmaan auttaisi poiskytkettävä vastus moottorin lämpötilatunnistimen väliin.

                              Säästöä tuolla raa'alla re85:llä kyllä tekee. 1000km+1000km testini perusteella reippaassa kaupunkipainotteisessa seka-ajossa tuo 1000km maksoi bensiinillä ajettaessa 200€.

                              Re85:llä taasen 1000km pääsi 130€ kuluilla. Ero on pidemmän päälle aika huomattava. Jos vaikka 20tkm ajaisi vuodessa, jäisi siinä n. 1400€ voitolle. Tuosta kun vaikka osan käyttäisi auton muuntamiseen paremmi viinalle sopivaksi (pa-pumppu, suuttimet, letkuja..) niin siltikin ollaan vielä reilusti plussalla.
                              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                              Comment

                              • Saimou
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 35
                                • Hämeenlinna

                                Tuommosta noin 1500 euron säästää laskin ittellekki Siis jos tankkaa pelkkää rehupensaa...

                                Tänää taas sitte tankille jossain välissä. tällä kertaa 30egellä 98sia ja 20 eurolla kasivitosta...
                                laskin että saa vähä päälle 16 litraa 98sia ja vähä yli 18 litraa RE85ttä.
                                BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
                                Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
                                Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)


                                Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )

                                D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"

                                Comment

                                Working...
                                X