Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maanmittaaja
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 111
    • Salo

    Originally posted by 426Hemi View Post
    Ero on pidemmän päälle aika huomattava. Jos vaikka 20tkm ajaisi vuodessa, jäisi siinä n. 1400€ voitolle. Tuosta kun vaikka osan käyttäisi auton muuntamiseen paremmi viinalle sopivaksi (pa-pumppu, suuttimet, letkuja..) niin siltikin ollaan vielä reilusti plussalla.
    siinä vaan käy sitten aivan kuten henkilölle, joka lopettaa tupakan polton... ei se raha jää mihkään talteen

    ympäristö kai silti kiittää molemmissa tapauksissa ja mietityttäny kyllä itseäkin, josko vaikka lähtis tuohon säästölinjaan mukaan, kun ei tehoillekkaan haittaa :think

    Comment

    • Saimou
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 35
      • Hämeenlinna

      Noinhan tossa varmaan tuppaa käymään :/ no tuleepahan sitte käytettyy neki rahat kukaties johonki hyödylliseen...

      Ja puhasta RE 85ttä alan tankkaan seuraavaks larppaan ku saan siihen megaruutan valmiiks... joka taitaa olla vasta ens keväänä ku talven sillä aktiivisesti ajelen . kattoo sitte josko bemminki joskus muuttais ruutalle...
      BMW E32 740i 93' (Muijan ) (R.I.P)
      Lada 2107 1600cc 92' "Asteekkijumala"
      Ford Probe GT 92' TIC "ProBe" (Projekti: valmistuu joskus keväämmällä)


      Ex: Ford Probe GT 91' TIC "Ropelli" (Pahoinpitelyn uhri )

      D- Mallin Opel Kadett 1,3 SOHC "Ooppeli on rautaa!!"

      Comment

      • M5 bemu
        BTCF Member
        • Nov 2007
        • 318
        • Turku

        nyt on noin 3000kilsaa takana ja seka-ajon keskikulutus pyörii 17-20litran paikkeilla. nyt alkaa tosissaan olemaan massapyörä paskana et laitan varmaan auton takas talliin ja ens keväänä kerranki ajoissa (toivottavasti) auto liikkeelle.
        TEAM E34

        Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
        Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          Originally posted by maanmittaaja View Post
          siinä vaan käy sitten aivan kuten henkilölle, joka lopettaa tupakan polton... ei se raha jää mihkään talteen

          ympäristö kai silti kiittää molemmissa tapauksissa ja mietityttäny kyllä itseäkin, josko vaikka lähtis tuohon säästölinjaan mukaan, kun ei tehoillekkaan haittaa :think
          No voipahan ainakin ajella samalla rahalla enemmän jos ei se suoraan säästöön jäisikään

          Ympäristökysymykset on kaikki jo maksimoitu pilalle omalla kohdallani tuolla harrastepelillä joten siitä ei oo tässäkohtaa kysymys; eikä sitä enää käyttiksellä re85:lla ajamalla pelasteta
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            Käyttiksenä ympäristöystävällisin BMW:
            - pääkäyttö n. 90% ajosta biokaasulla
            - käynnistys re85, ei lainkaan bensaa
            - E28-528i v.84, ei vie uudisresursseja
            - huollan ja osan vioista korjaan itse

            Kalleinta tässä ovat vakuutus ja verot!
            Uusien ekojen hiilijalanjälki on isompi!
            Nopea, mukava, perheauto nykyaikaa!
            Last edited by tsbmw; 05-09-2012, 18:29.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Mikke.e
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 121
              • Vantaa

              Noniin, alkaa olla pikkuhiljaa tommonen 2tkm takana eri viinan ja bensan sekotuksilla kokeillen.
              Autona siis sigun kolmekutonen, M52B20, josta todnäk ainakin maffi paskana -> Käy siis liian rikkaalla, haisee bensalle, eikä oikein kulje niinkuin pitäisi.
              Ensimmäinen kokeilu oli puolilleen ajettuun tankkiin re85:ta täyteen asti. En havainnut mitään muutosta auton toiminnassa, suorituskyvyssä, tai kulutuksessa.
              Tuon tankillisen ajoin lähes loppuun, niin että kävin tankkaamassa n.50 litraa re85 tankkiin. Nyt oli havaittavissa selkeää puutumista ja hengettömyyttä koko kierrosalueella. Lisäksi myös vedättäessa veto oli epätasaisata. Muuten kone toimi lähes normaalisti. Pari kertaa taisi liikennevaloissa tyhjäkäynti vähän humpata.
              Sitä mukaa kun soppaa kului, kävin lisäilemässä perus ee vitosta tankkiin ja lopulta taisikin löytyä se kultainen keskitie. Nimittäin 15 litraa bensaa tankattuani huomasin että koneen toiminta oli normalisoitunut, mutta vetoja löytyi enemmän kuin koskaan! Varsinkin alavääntö verrattuna raalla bensalla ajamiseen on ihan eri tasolla. Ainut mikä jättää toivomisen varaa, on vedon tasaisuus. Joillakin kierrosalueilla voi huomata pikku tehopuuskia. Niin ja kulutuksessakaan ei ole havaittavissa juurikaan muutosta. Sen reilu 600km tuolla tankillisella pääsee sekalaisessa ajossa kuten benziinilläkin. Näillä eväin ja tällaisella seoksella tulee nyt varmaankin jonkun aikaa ajeltua kun tottakai halvemmat kilometrit ja paremmat potkut lämmittää mieltä.
              Tulen piakkoin käymään pakokaasumittauksessa, sillä ennen leimaa olisi vähän muutakin hankintalistalla uuden maffin lisäksi.
              ///M5 -91 Sebringgrau Metallic
              540i -00 Cosmosschwarz Metallic
              330i -00 Cosmosschwarz Metallic
              320i -97 Cosmosschwarz Metallic
              320i -95 Cosmosschwarz Metallic

              Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                Onko porukassa nyt kuinka monta, jotka ajaa jo puhtaalla re85:llä? 50/50 seokset tuntuu toimivan ihan ok kaikilla. Johtuisiko siitä, että tuolloin tarvitaan se vajaa 20% lisää polttoainetta ja moottorinohjaus osaa sen puutteen kompensoida ja korjata..?

                Itse ajanut nyt vanhalla m20b27 ruiskulla ihan puhtaalla Re85:llä joku 2500km. Ainoastaan paineita sis nostettu. Vetää vähän laiskemmin kuin bensalla saati näillä muutoksilla esim. 50/50 seoksella. NYt huomaa, että alkunuhaisuus kylmällä koneella pahempaa kuin helteillä. Ottaa jo useamman kilometrin ennenkuin alkaa vetää hyvin. Ilman kierroksia meinaa sammua herkästi kylmänä.

                -Mites muilla nyt kylmäkäynnistykset 5 - 10 asteen lömpötiloissa ja alkunuhaisuus?

                Kulutuksesta sen verran, että ennen 95e-tankillisella pääsi joku 550km, puhtaalla re85 puolestaan vaan joku 420km. Eli aika tasan 30% enemmän joutuu tankkaamaan.

                Mietin josko nyt isompia suuttimia vielä laittaisi tai kylmäkäyninstyssuuttimella pelaisi pidemmän aikaa startatessa ja ehkä täydellä kaasullakin...
                Last edited by jakeluvesimies; 05-09-2012, 23:32.

                Comment

                • nbb
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 27
                  • FI

                  Täällä mennään edelleen raa'alla RE85:lla. Ainoana muutoksena autoon on piggyback-boksi. Nyt on noin 2000 km ajettu kesälämpimillä keleillä.

                  Olennaiset huomiot:

                  -Ajotietokoneen kulutusmittari näyttää noin 30% liian vähän todelliseen kulutukseen verrattuna.
                  -Moottori on hieman laiskempi RE85:lla.
                  -Tankilla köyhtyy nykyään 40 euroa vähemmän, mutta saa käydä useammin.

                  Haluaisin säilyttää mahdollisuuden ajaa myös bensiinillä hätätilanteessa, mutta saada lisää tehoa RE85:lla. Onko tämä mahdoton yhtälö? Uskaltaako sytytysennakkoa aikaistaa? Onko ennakon säätö edes mahdollista? Auto on E46 323 Ci (M52TUB25).

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    On ennakon säätö hyvinkin mahdollista, on vielä suht helppo säätää ja ihan perus lastutusvehkeillä onnistuu. Netistä varmaan löytyis kuinka paljon sitä voi lisätä joka mahdollistaa ettei dynovetoja tarvita suht hyvään lopputulokseen. Saat myös kadonneet hevoset takaisin mukavasti kun ennakko on kohdillaan.

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      Originally posted by nbb View Post
                      Täällä mennään edelleen raa'alla RE85:lla. Ainoana muutoksena autoon on piggyback-boksi. Nyt on noin 2000 km ajettu kesälämpimillä keleillä.

                      Olennaiset huomiot:

                      -Ajotietokoneen kulutusmittari näyttää noin 30% liian vähän todelliseen kulutukseen verrattuna.
                      -Moottori on hieman laiskempi RE85:lla.
                      -Tankilla köyhtyy nykyään 40 euroa vähemmän, mutta saa käydä useammin.
                      Mukava kuulla edelleen että boksi pelittää Lähteekö vielä ihan palmun alta käyntiin?


                      Itsekin huomannut kyllä selvän säästön, vaikka tehua vähän uupuu. Laskin säästöä yhdellä Joensuu - Hki - Joensuu reissulla 49 euroa
                      Last edited by jakeluvesimies; 07-09-2012, 19:08.

                      Comment

                      • nbb
                        Newbiemmer
                        • Jul 2011
                        • 27
                        • FI

                        Boksi oli hyvä ostos. Kiitti!

                        Auto lähtee pääsääntöisesti käyntiin ongelmitta ja sahaamatta. Satunnaisesti (~4 kertaa koko kesän aikana) on joutunut käynnistelemään pitempään ja monella yrityksellä, mutta se on ollut ulkolämpötilasta riippumatonta. Moottori on kyllä ollut kylmä. Ehkä boksin kylmäkäynnistysapu bugaa tai 13-vuotias auto vain käyttäytyy kuin 13-vuotias auto.

                        Comment

                        • BmwPunisher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 7629
                          • Lemu

                          Mistä näkisin eri BMW moottoreiden vakio suutin koot?

                          Lähinnä kiinnostaisi tietää, mahtaisko M50B25 moottoriin olla S50B32 suuttimet sopivat, jos ajattelee alkavansa ajaa puhtaalla etanolilla..

                          Mitä muuta tulee tehdä, että homma toimisi?
                          E70 X5 30d

                          Comment

                          • Ardi00
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2011
                            • 1518
                            • Spain/Valencia

                            Ihan näin että voinko kokeilla tankkaa e85 ja 98 50/50 seoksella turvallisesti. Autoon ei ole tehty mitään muutoksia. Eikös tuo 85 muka millään tavoin pitkällä tähtäimellä vahingoita konetta?
                            e36 Fijigrün 328i
                            e46 Stalhgrau 325ci

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8279
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Ardi00 View Post
                              Ihan näin että voinko kokeilla tankkaa e85 ja 98 50/50 seoksella turvallisesti. Autoon ei ole tehty mitään muutoksia. Eikös tuo 85 muka millään tavoin pitkällä tähtäimellä vahingoita konetta?
                              ei se itte koneelle mitään tee mutta polttoainejärjestelmän rauta ja kumiosat hapertuu nopeammin.

                              BTW turha sitä 98a on tankata jos kumminki sinne sekottaa vielä lisää etanolia
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • energy
                                BTCF Member
                                • May 2003
                                • 1698
                                • Haukipudas, Oulu

                                Originally posted by BmwPunisher View Post
                                Mistä näkisin eri BMW moottoreiden vakio suutin koot?
                                Tässä on suhteellisen kattava taulukko, tosin tuo edellyttää että tiedät tai etsit netistä boschin vastaavat numerot:



                                Suuttimia vertaillessa pitää ottaa huomioon että tuolla taulukossa osa suuttimista on ilmoitettu eri paineilla.
                                :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                                :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                                :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                                Comment

                                Working...
                                X