memebuy23buy

m50 järjetön kulutus ja savuttaminen / KUNNOSSA!! #129

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6023
    • Sipoo

    #61
    Jeps, hyvä että päästään selvittämään vähän pidemmälle.. Kone ei tosiaan pidä mitään erikoista ääntä, vaan kuulostaa aivan normaalilta poislukien sen, että yksi muki puuttuu pelistä.

    Soitin lähimpään moottorikorjaamoon ja oli sitä mieltä, että jos kannessa olisi jotain paskana, niin tuskin olisi ilmestynyt noin yhtäkkiä käydessä tyhjää pihalla vain ja varsinkaan, kun kone kuulostaa aivan normaalilta.. Onko tästä eriäviä mielipiteitä jengillä?

    Jos tuolta nyt puristukset puuttuu vitosesta kokonaan, niin sitten tietysti kiinnostaa tietää, mistä laskee läpi..

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #62
      Originally posted by kmn View Post
      ...

      Hyvä kiitos. O-Peksin vinkkiin siis vastaus: ei minkäänlaista vaikutusta, vaikka alipaineletkun tukkii, edelleen käy todella rikkaalla..

      Tänks Jürgen!

      Oiskohan se sitten isompi remppa tiedossa..
      Jürgen_:in vinkkihän se alunperin taisi olla...
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6023
        • Sipoo

        #63
        Noniin, Nahkis kävi paikalla, vikakoodit nollattiin ja puristukset mitattiin. Puristukset alimmillaan ykkösmukissa 12 ja kaikista muista 13-14, joten ohivuotoja ei ainakaan ole!

        Boxi pariks päivää sisälle, mutta sytkäpuolelle nyt vika kyllä kallistuu - tai kenties vitosen suutin sittenkin paskana..? Pienen tarkastelun tuloksena vitosmukin tulpan kastelee, muut ok muutaman minuutin käytön jälkeen.

        Ei sinänsä harmita yhtään, pääasia et rutut on talles!

        EDIT: Jos joltain löytyy ylim ehjä -413 loppunen Boschin DME, niin voisin lainata testiin..?
        Last edited by kmn; 20-03-2010, 14:32.

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • nahkis
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 217
          • Helsinki (Kontula)

          #64
          Originally posted by kmn View Post
          Noniin, Nahkis kävi paikalla, vikakoodit nollattiin ja puristukset mitattiin. Puristukset alimmillaan ykkösmukissa 12 ja kaikista muista 13-14, joten ohivuotoja ei ainakaan ole!

          Boxi pariks päivää sisälle, mutta sytkäpuolelle nyt vika kyllä kallistuu - tai kenties vitosen suutin sittenkin paskana..? Pienen tarkastelun tuloksena vitosmukin tulpan kastelee, muut ok muutaman minuutin käytön jälkeen.

          Ei sinänsä harmita yhtään, pääasia et rutut on talles!

          EDIT: Jos joltain löytyy ylim ehjä -413 loppunen Boschin DME, niin voisin lainata testiin..?


          Toivotaany et se viimenenkin muki hörähtää hereille
          Last edited by nahkis; 20-03-2010, 19:32.

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6023
            • Sipoo

            #65
            Originally posted by nahkis View Post
            Toivotaany et se viimenenkin muki hörähtää hereille
            Itsehän en juuri tällasiin valohoitoihin luota, mutta aina sopii toivoa. Voishan tuota iltasella iskeä boxin kiinni ja kokeilla mitä sanoo.. Alkuviikosta on kuitenkin taas kylmä, eli ei voi tehdä mitään. Vois samalla tarkistaa saako tuo vitossuutin edes ohjausta..

            EDIT: eipäs olekkaan! http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Helsinki

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #66
              Vaihda se viitosen suutin muualle ja jos vika seuraa perässä on vika itse suuttimessa.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6023
                • Sipoo

                #67
                Originally posted by jannmann View Post
                Vaihda se viitosen suutin muualle ja jos vika seuraa perässä on vika itse suuttimessa.
                Näinhän se taitaa olla. Tänään sattuikin niin hyvä juttu, että naapurin kiltti setä osui paikalle yleismittarin kanssa. Yksissä tuumin sitten mittailtiin kaikki suuttimien ohjaukset ja vitosmukilta puuttuu ohjaus. Eli toiseen pinniin tulee jatkuvasti virta ja toinen, jonka pitäisi katkoa virtaa jatkuvasti (?) - ei tapahdu mitään, riippumatta kaasun asennosta... Kaikki muut toimii. Kysymys kuuluukin, voiko tällainen johtua viallisesta suuttimesta, vai kannattaako suoraa lähteä siitä, että boxi on paskana?

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by kmn View Post
                  Näinhän se taitaa olla. Tänään sattuikin niin hyvä juttu, että naapurin kiltti setä osui paikalle yleismittarin kanssa. Yksissä tuumin sitten mittailtiin kaikki suuttimien ohjaukset ja vitosmukilta puuttuu ohjaus. Eli toiseen pinniin tulee jatkuvasti virta ja toinen, jonka pitäisi katkoa virtaa jatkuvasti (?) - ei tapahdu mitään, riippumatta kaasun asennosta... Kaikki muut toimii. Kysymys kuuluukin, voiko tällainen johtua viallisesta suuttimesta, vai kannattaako suoraa lähteä siitä, että boxi on paskana?
                  Ei se suutinvika silloin ole, jos suuttimelle ei tule ohjausta. Ennemminkin boksin sisällä/johdotuksessa.

                  Nyt mutuilua: Motronicissa suuttimet taitaa olla kolmessa eri pankissa, eli kaksi suutinta suihkuttaa yhtä aikaa. Näin ollen boksin sisäisen vian luulisi pimentävän kaksi suutinta yhtä aikaa. En laita päätäni pantiksi tiedon oikeellisuudesta, mut sellainen kutina on, että noin se menee.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6023
                    • Sipoo

                    #69
                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Ei se suutinvika silloin ole, jos suuttimelle ei tule ohjausta. Ennemminkin boksin sisällä/johdotuksessa.

                    Nyt mutuilua: Motronicissa suuttimet taitaa olla kolmessa eri pankissa, eli kaksi suutinta suihkuttaa yhtä aikaa. Näin ollen boksin sisäisen vian luulisi pimentävän kaksi suutinta yhtä aikaa. En laita päätäni pantiksi tiedon oikeellisuudesta, mut sellainen kutina on, että noin se menee.
                    Aivan tai sitten, kuten tuolla toisessa triidissä jossain luki, niin ei ole kuin kaksi ohjausta ja toinen ohja 1,3,5 ja toinen 2,4,6? Onko jollain tietämystä tästä? Boxi on 0 261 200 413. Guugeli ei nyt oikein auta..

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by kmn View Post
                      Aivan tai sitten, kuten tuolla toisessa triidissä jossain luki, niin ei ole kuin kaksi ohjausta ja toinen ohja 1,3,5 ja toinen 2,4,6? Onko jollain tietämystä tästä? Boxi on 0 261 200 413. Guugeli ei nyt oikein auta..
                      Kahdessa pankissa ne voi hyvinkin olla. Noh, jokatapauksessa lähtisin ettimään vikaa suuttimen liittimestä tai siitä lähiympäristöstä. Millä yleismittarin asetuksilla mittasitte, että ohjaus tulee? Mietin vaan, että näinköhän yleismittari kerkeää edes reagoida niin lyhyeen pulssiin. Lediä/ledejä suosittelen edelleen siihen testaamiseen.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6023
                        • Sipoo

                        #71
                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Mietin vaan, että näinköhän yleismittari kerkeää edes reagoida niin lyhyeen pulssiin. Lediä/ledejä suosittelen edelleen siihen testaamiseen.
                        Kerkesi reagoimaan juuri sen verran, että pääsi toteamaan, että jotain tapahtuu! Vitosen kohdalla sitten mitään ei tapahtunutkaan..

                        EDIT: nyittiin siis kyllä tuo piuhakouru irti ja tutkailtiin sitä, mutta mitään moittimista siitä ei löytynyt.. Onkohan noiden liittimien hajoaminen kovinkin yleistä? Pitää nyt ensimmäisenä yrittää katsella oiskohan mahdollista, jos boxi ohjaisi useampaa suutinta samaan aikaan.. tulisi ainakin testailusta helpompaa.

                        EDIT2: Näyttäisi olevan Motronic 3.3.1:ssä joka suuttimelle oma ohjaus: http://www.europeantransmissions.com...BMW/bmwcod.pdf
                        Eli seuraavaksi lienee järkevää mitata suoraa pinneistä lähtevät piuhat ja jos siellä ei mitään tapahdu, niin vika on boxissa. Tulipa mieleen, että mitattiin myös about 3cm tuosta liittimestä suoraa piuhasta ja yhtä mykkää oli sielläkin.. Oiskohan se piru viete boxi väsähtäny....
                        Last edited by kmn; 21-03-2010, 19:38.

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6023
                          • Sipoo

                          #72
                          Asuisko lähiympäristössä tai jossain tässä ketään, jolla olis 413 -loppunen boxi autossa tai hyllyssä, jota vois lainata nopeasti ja kokeilla mitä toi sanoo sillä..?

                          tämmösistä vehkeistä pitäis löytyä:
                          E36 M50B25 9/92-12/94
                          E34 M50B25 93-12/94

                          Ja boxihan oli 0 261 200 413 Bosch Motronic M3.3.1
                          Last edited by kmn; 21-03-2010, 20:12.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #73
                            Kannattaa melkein kattoo, että saako sen boksin korjautettua, jos se on rikki. Suuttimien ohjaukselle taitaa olla tuossa purkissa 6kpl FET:ejä, joista juurikin toi 5-suuttimen FET on saattanu kyrvähtää. Todennäköisesti sen vaihtaminen ei ole kovin kaksinen homma, ja muistelen kuulleeni, että jossain boksissa oli ollut tuommoinen vika.

                            Kaivelin tuossa ETM:stä vielä noi boksin pinnien tiedot, jos niistä olis jotain apua:

                            Pin 3 = Suutin 5
                            Pin 4 = Suutin 6
                            Pin 5 = Suutin 4

                            Pin 31 = Suutin 3
                            Pin 32 = Suutin 2
                            Pin 33 = Suutin 1

                            Boksin korjausta kannattaa kysyä Elektromeka -nimisestä firmasta/WSE1 -nickillä kirjoittavalta hemmolta.

                            Se tuli vielä mieleen, että liekkö suutin juminnut auki, jos se kerta ruiskuttaa bensaa, vaikka ohjausta ei tulekkaan? Kokeile seuraavaks ottaa suuttimet imusarjan puolelta irti, mut annat niitten olla kiskossa kiinni(lukitussokat huolellisesti paikallaan), sit hetken starttaat, niin näet tuleeko siitä viitos-suuttimesta solkenaan bensaa. Joku puhdas pahvi vaikka venakoppaa vasten, johon suuttimet ruiskii, että näkee kunnolla bensasumun.
                            Last edited by O-Peksi; 21-03-2010, 20:44.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6023
                              • Sipoo

                              #74
                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Kannattaa melkein kattoo, että saako sen boksin korjautettua, jos se on rikki. Suuttimien ohjaukselle taitaa olla tuossa purkissa 6kpl FET:ejä, joista juurikin toi 5-pytyn FET on saattanu kyrvähtää. Todennäköisesti sen vaihtaminen ei ole kovin kaksinen homma.

                              Kaivelin tuossa ETM:stä vielä noi boksin pinnien tiedot, jos niistä olis jotain apua:

                              Pin 3 = Suutin 5
                              Pin 4 = Suutin 6
                              Pin 5 = Suutin 4

                              Pin 31 = Suutin 3
                              Pin 32 = Suutin 2
                              Pin 33 = Suutin 1

                              Boksin korjausta kannattaa kysyä Elektromeka -nimisestä firmasta/WSE1 -nickillä kirjoittavalta hemmolta.
                              Juur tsekkailinkin noita tosta ylempää. Otanpa boxin auki vaikka jo huomenissa ja silmäilen läpi. Kiitti vinkeistä taas!

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • nahkis
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 217
                                • Helsinki (Kontula)

                                #75
                                onko tarvetta auttavalle kädelle oon taas ens viikon loppuna tulossa hesaa



                                Mulla on kaveri joka on tehny sähkö hommia Mikrobitille
                                Last edited by nahkis; 21-03-2010, 20:51.

                                Comment

                                Working...
                                X