Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miika Tissari
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1802
    • Varkaus

    #31
    Eikös M10 ja M30 ole jonkun verran vinommassakin kuin M20 motti..?
    E28 ///M-tech V8 -83
    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

    Comment

    • gnz
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 428
      • -

      #32
      Joku vois olla ahkera ja pistää etusivulle kattavat ohjeet, jos mahdollista, tästä katsastuhommasta kun tuntuu, että sama virsi toistuu toistuu topikista toiseen. Alkaa kyllästyttämään

      Comment

      • raven82
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 378
        • tampere

        #33
        Tässä taas muutama tyhmä kysymys.

        1.Jos haluan turbottaa 320i vm.85.
        M20B20 rivi-6 1990cc 129hp@6000hp 174nm@4000
        Bosch L-Jetronic vm.1985
        Niin saan ottaa tuosta autosta n.150hp ilman muutoksia?

        2.Mitä muutoksia minun tulisi tehdä autoon jos tavoittelisin n.250hp?

        Comment

        • Guest's Avatar

          #34
          Originally posted by raven82
          Tässä taas muutama tyhmä kysymys.

          1.Jos haluan turbottaa 320i vm.85.
          M20B20 rivi-6 1990cc 129hp@6000hp 174nm@4000
          Bosch L-Jetronic vm.1985
          Niin saan ottaa tuosta autosta n.150hp ilman muutoksia?

          2.Mitä muutoksia minun tulisi tehdä autoon jos tavoittelisin n.250hp?
          Kuten voit lukea tuota laittamaani sähköpostin vastausta että 20% sääntöä noudatetaan vain mallisarjan tehokkaimpaa vastaavasta alustasta. Joten jos haluat tuohon turbon joudut vaihtamaan 325 akselistot jolloin saat penkittää 170+20%=204hp... (323 jätetään nyt välistä kun niissä niin vähän eroa, tuskin haluaa vakaajan takia jättää 150heppaseks)

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #35
            M20BXX turbotus - yhdistetty topikkeja

            Terve turbottajat ja muutkin!

            Olen aloittelemassa omaa m20b25 turbotusprojektia ja nyt on tullut hankittua jo koneeseen alakerta. Tavoitteena olisi kasata lattialla täydellinen alakerta, jotta moottorin vaihdon voisi suorittaa nopeasti ilman auton turhaa seisottamista.

            Eli mitä kaikkea kannattaa tehdä nyt, kun rojut on lattialla ja aikaa on paljon(ja rahaakin hiukan ). Itse olen pähkinyt ainakin seuraavia juttuja(ja tehotavoite siis n.250hv, n.350Nm):

            - Uudet kiertokangen laakerit
            - Uudet runkolaakerit
            - Vakiomännistä siivut pois (paljon, onko kokemuksia)
            - Kiertokankien kiillotus
            - Turbon öljykierron järjestäminen
            - Uudet alakerran tiivisteet
            - kannen tiiviste(liekkirenkaat vai vakio, vai mitä??)
            - Hoonaus

            Ja sitten mietintämyssyssä:
            - Tasapainotukset(mitä tässä käytännössä tehdään ja mitä pitää tasapainottaa(männät, kanget, kampura???)
            - Kannattaako lohkoon tehdä liekkirenkaille urat(paineita ei tule olemaan paljoa, mutta...)
            - Kampiakselin kaulojen kiillotus (what the fuck?)
            - Mahdollisen kytkinasetelman parantaminen
            - Lisäksi olen ajatellut hankkia Megasquirtin jo etukäteen, jotta pääsisi testailemaan sitä vakiokokoonpanolla, kannattaako??

            Lisäksi tähän kuuluu kaikkien turbotuksiin liittyvien komponenttien hankinta(turbo on jo), mutta siitä voi tehdä vaikka oman threadin.

            Kommentoikaa vapaasti ja kertokaa miten itse tekisitte jos olisitte tässä vaiheessa(puuttuuko esim yo jotain olennaista). Kaikki neuvot ja opasteet tervetulleita.
            Last edited by petrolhead; 18-01-2012, 18:28.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • Opelman
              Newbiemmer
              • Mar 2005
              • 8

              #36
              Kannentiivisteeksi kelpaa noin pienille tehoille vakio ihan hyvin. Lohkoonkaan tehtävistä urista liekkirenkaille ei ole suurta hyötyä, pienillä paineilla ei tule ongelmaa kestämisen kanssa. Tasapainotukset kannattaa tehdä kaikelle mahdollisille osille. Onhan Megasquirtin etukäteen asentamisesta se hyöty, että saa jo pientä tuntumaa siihen ennen kuin lyö turbon kiinni.

              No tuosta kampiakselin kiilloituksesta selkeästi kerrottu tuolla http://www.opelclubfinland.net/forum...=57631&forum=4

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #37
                Kampiakselin kaulan kiilloituksella tarkoitat varmaan laakeripinnan kiilloitusta. Joskus hieman kulunut akseli kunnostetaan kiilloittamalla kaula sorvissa, tästä seuraava toimenpide on hioa kaula alikokoon ja asentaa uusi laakeri.

                Onkohan tuolla kampiakselin limppujen muotoilemisella millaista hyötyä käytännössä, vai haetaanko sillä sitä viimeistä hevosen puolikasta...?

                Comment

                • BMW 325I avo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 832
                  • Tampere

                  #38
                  Eli onko tuolla kampiakselin kaulojen kiillotuksella mitään seksuaalista merkitystä, jos kampuran kaulat ovat pyöreät ja ulkoiselta olemukseltaan muuten vahingoittumattoman näköiset. Ei sitä rahaa viitsisi heittää turhuuksiinkaan.

                  Ja sitten vielä kyssäri vauhtipyörän keventämisestä. Jos joku on tehnyt omaansa moisen operaation, niin kertoilkaa hiukan miten motin reagointi kaasuun muuttui ja paljon vauhtipyörä keveni. Ja kannattiko vai ei.
                  // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2433
                    • Kouvola

                    #39
                    onhan siitä kevyemmästä vauhtipyörästä iloa, jos on tarpeeksi ruutia, ja tykkää vaihtaa nopeasti vaihteita.. mutta jos köröttelee, niin pidä vakiona.
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    • Opelman
                      Newbiemmer
                      • Mar 2005
                      • 8

                      #40
                      Eipä niille kauloille tarvitse mitään tehdä. Limppujen kiillotuksella pyritään akselin keston vahvistamiseen, eli kun rosoiset pinnat hiotaan peiliksi, häviää kuopat,rosot ym. eli kohdat joista halkeama lähtee etenemään. Kun haet noin pieniä tehoja, on tuo toimenpide turhaa.

                      Haluatko, että kierrokset nousee ja laskee nopeammin? Jos haluat, niin kevennä vauhtipyörää.

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #41
                        Originally posted by Opelman
                        Eipä niille kauloille tarvitse mitään tehdä. Limppujen kiillotuksella pyritään akselin keston vahvistamiseen, eli kun rosoiset pinnat hiotaan peiliksi, häviää kuopat,rosot ym. eli kohdat joista halkeama lähtee etenemään. Kun haet noin pieniä tehoja, on tuo toimenpide turhaa.

                        Haluatko, että kierrokset nousee ja laskee nopeammin? Jos haluat, niin kevennä vauhtipyörää.
                        jos nyt ihan pilkkua nussitaan, niin ensin kiillotus ja päälle lasikuulapuhallus..
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by jvakeva
                          jos nyt ihan pilkkua nussitaan, niin ensin kiillotus ja päälle lasikuulapuhallus..
                          Näitä juttuja juuri haen. Näitten perusteella jättäisin kampiakselin ilman turhia käsittelyjä, vai? Eli olisiko se pelkkä tasapainoitus kampuralle(mitäs siihen pitää lisätä, vauhtipyörä ym.) riittävä. Kiertokanget osaan kiillottaa itsekin, mutta sen jälkeen siis nämäkin roinat tasapainotukseen, vai???? Ja männätkin??

                          Kyselen tyhmiä koska olen tyhmä. Mutta plussana teille vastaajille voin sanoa, että turbo cabrio tulee olemaan lopputuloksena.....vaikka voissa paistaisi.

                          Editoin hiukan:
                          Eli luin tuon em liitteen ja tuon kk pintahionnan tulen tekemään itse. Olen itse alalla ja voin sanoa, että teräsvalupinnan ja kiillotetun pinnan ero on huikea. Omassa(mitä siis työssäni teen) aplikaatiossa kestoikäero on valupinta=3000h, kiillotettu=150000h. Ja älkää juputtako, tuo on kestoikä tietylle jutulle tietyllä kuormituksella.
                          Last edited by BMW 325I avo; 10-03-2005, 03:42.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #43
                            jos hyvää haluaa, niin kampura, vauhtipyörä, männät, kiertokanget ja se etupään hihnapyöräkin tasapainotetaan yhtenä nippuna..
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • bmwjack
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 138
                              • Tampere

                              #44
                              Paitsi jossain peleissä on pintakarkaistut kanget, niistä kun hioo sen pinnan, niin kesto huononee, ei parane. Mutta tuskin tossa niitä on.

                              Jack

                              Comment

                              • Wiceroid
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 265
                                • Lahti

                                #45
                                Kaasarikoneen turbotus.. (m20b20)

                                Onko tollasen kaasarikoneen turbotus kuinka iso homma? Searchillä ei oikein selvinnyt muuta kuin että kaasarikone on mahdollista turbottaa ja että kaasari pitää paineistaa. Mut miten homma toimii, kuinka paljon kuluu rahaa? Onko remmi
                                parempi vaihtoehto? Eniten toi hinta kiinnostaa mut kaikki faktat tulee tarpeeseen.
                                Kiitos vastauksista näin etukäteen.
                                "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎