Eikös M10 ja M30 ole jonkun verran vinommassakin kuin M20 motti..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia
Collapse
X
-
Henski
Originally posted by raven82Tässä taas muutama tyhmä kysymys.
1.Jos haluan turbottaa 320i vm.85.
M20B20 rivi-6 1990cc 129hp@6000hp 174nm@4000
Bosch L-Jetronic vm.1985
Niin saan ottaa tuosta autosta n.150hp ilman muutoksia?
2.Mitä muutoksia minun tulisi tehdä autoon jos tavoittelisin n.250hp?
Comment
-
M20BXX turbotus - yhdistetty topikkeja
Terve turbottajat ja muutkin!
Olen aloittelemassa omaa m20b25 turbotusprojektia ja nyt on tullut hankittua jo koneeseen alakerta. Tavoitteena olisi kasata lattialla täydellinen alakerta, jotta moottorin vaihdon voisi suorittaa nopeasti ilman auton turhaa seisottamista.
Eli mitä kaikkea kannattaa tehdä nyt, kun rojut on lattialla ja aikaa on paljon(ja rahaakin hiukan ). Itse olen pähkinyt ainakin seuraavia juttuja(ja tehotavoite siis n.250hv, n.350Nm):
- Uudet kiertokangen laakerit
- Uudet runkolaakerit
- Vakiomännistä siivut pois (paljon, onko kokemuksia)
- Kiertokankien kiillotus
- Turbon öljykierron järjestäminen
- Uudet alakerran tiivisteet
- kannen tiiviste(liekkirenkaat vai vakio, vai mitä??)
- Hoonaus
Ja sitten mietintämyssyssä:
- Tasapainotukset(mitä tässä käytännössä tehdään ja mitä pitää tasapainottaa(männät, kanget, kampura???)
- Kannattaako lohkoon tehdä liekkirenkaille urat(paineita ei tule olemaan paljoa, mutta...)
- Kampiakselin kaulojen kiillotus (what the fuck?)
- Mahdollisen kytkinasetelman parantaminen
- Lisäksi olen ajatellut hankkia Megasquirtin jo etukäteen, jotta pääsisi testailemaan sitä vakiokokoonpanolla, kannattaako??
Lisäksi tähän kuuluu kaikkien turbotuksiin liittyvien komponenttien hankinta(turbo on jo), mutta siitä voi tehdä vaikka oman threadin.
Kommentoikaa vapaasti ja kertokaa miten itse tekisitte jos olisitte tässä vaiheessa(puuttuuko esim yo jotain olennaista). Kaikki neuvot ja opasteet tervetulleita.Last edited by petrolhead; 18-01-2012, 18:28.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Kannentiivisteeksi kelpaa noin pienille tehoille vakio ihan hyvin. Lohkoonkaan tehtävistä urista liekkirenkaille ei ole suurta hyötyä, pienillä paineilla ei tule ongelmaa kestämisen kanssa. Tasapainotukset kannattaa tehdä kaikelle mahdollisille osille. Onhan Megasquirtin etukäteen asentamisesta se hyöty, että saa jo pientä tuntumaa siihen ennen kuin lyö turbon kiinni.
No tuosta kampiakselin kiilloituksesta selkeästi kerrottu tuolla http://www.opelclubfinland.net/forum...=57631&forum=4
Comment
-
-
Kampiakselin kaulan kiilloituksella tarkoitat varmaan laakeripinnan kiilloitusta. Joskus hieman kulunut akseli kunnostetaan kiilloittamalla kaula sorvissa, tästä seuraava toimenpide on hioa kaula alikokoon ja asentaa uusi laakeri.
Onkohan tuolla kampiakselin limppujen muotoilemisella millaista hyötyä käytännössä, vai haetaanko sillä sitä viimeistä hevosen puolikasta...?
Comment
-
-
Eli onko tuolla kampiakselin kaulojen kiillotuksella mitään seksuaalista merkitystä, jos kampuran kaulat ovat pyöreät ja ulkoiselta olemukseltaan muuten vahingoittumattoman näköiset. Ei sitä rahaa viitsisi heittää turhuuksiinkaan.
Ja sitten vielä kyssäri vauhtipyörän keventämisestä. Jos joku on tehnyt omaansa moisen operaation, niin kertoilkaa hiukan miten motin reagointi kaasuun muuttui ja paljon vauhtipyörä keveni. Ja kannattiko vai ei.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Eipä niille kauloille tarvitse mitään tehdä. Limppujen kiillotuksella pyritään akselin keston vahvistamiseen, eli kun rosoiset pinnat hiotaan peiliksi, häviää kuopat,rosot ym. eli kohdat joista halkeama lähtee etenemään. Kun haet noin pieniä tehoja, on tuo toimenpide turhaa.
Haluatko, että kierrokset nousee ja laskee nopeammin? Jos haluat, niin kevennä vauhtipyörää.
Comment
-
-
Originally posted by OpelmanEipä niille kauloille tarvitse mitään tehdä. Limppujen kiillotuksella pyritään akselin keston vahvistamiseen, eli kun rosoiset pinnat hiotaan peiliksi, häviää kuopat,rosot ym. eli kohdat joista halkeama lähtee etenemään. Kun haet noin pieniä tehoja, on tuo toimenpide turhaa.
Haluatko, että kierrokset nousee ja laskee nopeammin? Jos haluat, niin kevennä vauhtipyörää.B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
Originally posted by jvakevajos nyt ihan pilkkua nussitaan, niin ensin kiillotus ja päälle lasikuulapuhallus..
Kyselen tyhmiä koska olen tyhmä. Mutta plussana teille vastaajille voin sanoa, että turbo cabrio tulee olemaan lopputuloksena.....vaikka voissa paistaisi.
Editoin hiukan:
Eli luin tuon em liitteen ja tuon kk pintahionnan tulen tekemään itse. Olen itse alalla ja voin sanoa, että teräsvalupinnan ja kiillotetun pinnan ero on huikea. Omassa(mitä siis työssäni teen) aplikaatiossa kestoikäero on valupinta=3000h, kiillotettu=150000h. Ja älkää juputtako, tuo on kestoikä tietylle jutulle tietyllä kuormituksella.Last edited by BMW 325I avo; 10-03-2005, 03:42.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Kaasarikoneen turbotus.. (m20b20)
Onko tollasen kaasarikoneen turbotus kuinka iso homma? Searchillä ei oikein selvinnyt muuta kuin että kaasarikone on mahdollista turbottaa ja että kaasari pitää paineistaa. Mut miten homma toimii, kuinka paljon kuluu rahaa? Onko remmi
parempi vaihtoehto? Eniten toi hinta kiinnostaa mut kaikki faktat tulee tarpeeseen.
Kiitos vastauksista näin etukäteen."You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction
Comment
-
Comment