Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #46
    hep

    Eiköhän tuo turbo ole tummoisessa koneessa parempi kuin remmi. senhän saa loppujen lopuksi aika "halvalla" tehtyä. kaasareitahan löytyy paineistettuja ja kai siinä vois käyttää esim jonkun vanhan turbo volvon tai saabin tai vastaavan kaasaria sovitettuna. Pakosarjankin voi rahapulassa tehdä käännetystä vakiopakosarjasta.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #47
      Paitsi että nuo Volvojen ja Saabien -80-luvun turbovärkit oli K-Jetronicilla.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Sag
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 104

        #48
        Löytyy toki volvoja R-Sport turbosatsilla, joka sisältää paineistetun Strömberg kaasuttimen. Noita kaasareita saa välillä ihan sopivaan hintaan (50€?), jos välttämättä tuollaisen kanssa haluaa alkaa turaamaan. Jotain penkitystuloksia muistaakseni olen tuollaisella virityksellä nähnyt, ja lukemat tais olla 180hp nurkilla (volvon koneesta siis kyse).

        Comment

        • Wiceroid
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 265
          • Lahti

          #49
          Originally posted by Miku
          Eiköhän tuo turbo ole tummoisessa koneessa parempi kuin remmi. senhän saa loppujen lopuksi aika "halvalla" tehtyä. kaasareitahan löytyy paineistettuja ja kai siinä vois käyttää esim jonkun vanhan turbo volvon tai saabin tai vastaavan kaasaria sovitettuna. Pakosarjankin voi rahapulassa tehdä käännetystä vakiopakosarjasta.
          Tiedän pari firmaakin kyllä mistä noita kaasareita saa mut just se et löytyykö bemuun vai joutuuko teettämään tai jtn? Jos ois parempia arviointeja tosta hinnasta, ku ei noi kaasaritkaan ilmasia oo ja turbokin maksaa jonkun verran. Mitäs muuta "kallista" noitten lisäks tulee?
          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

          Comment

          • Wiceroid
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 265
            • Lahti

            #50
            Originally posted by Sag
            Löytyy toki volvoja R-Sport turbosatsilla, joka sisältää paineistetun Strömberg kaasuttimen. Noita kaasareita saa välillä ihan sopivaan hintaan (50€?), jos välttämättä tuollaisen kanssa haluaa alkaa turaamaan. Jotain penkitystuloksia muistaakseni olen tuollaisella virityksellä nähnyt, ja lukemat tais olla 180hp nurkilla (volvon koneesta siis kyse).
            Et sattus muistaa ton koneen kokoa? Noilla lukemilla olisin jo tod. tyytyväinen...


            EDIT: Ja jos tohon hintaan saan toimivan paineistetun kaasarin ni kyllä melkein voisinkin alkaa sen kanssa "turaamaan"
            "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

            Comment

            • Sag
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 104

              #51
              Todennäköisesti oli 2.3 litrainen, mutta puuttuvat kuutiothan toki voi korvata virtaavalla kannella ja kovemmalla paineella. Sitten vaan volvolandian foorumia kyttäämään ja pörssiä selaamaan, onhan tuo kieltämättä budjettiystävällinen projekti. Römpän toimivuudesta en sitten mene hirveitä kehumaan, enkä tiedä saako noihin enää kuinka varaosia

              Comment

              • Wiceroid
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 265
                • Lahti

                #52
                Originally posted by Sag
                Todennäköisesti oli 2.3 litrainen, mutta puuttuvat kuutiothan toki voi korvata virtaavalla kannella ja kovemmalla paineella. Sitten vaan volvolandian foorumia kyttäämään ja pörssiä selaamaan, onhan tuo kieltämättä budjettiystävällinen projekti. Römpän toimivuudesta en sitten mene hirveitä kehumaan, enkä tiedä saako noihin enää kuinka varaosia
                Tarkotuksena onkin saada aikaan jotain nykypäivänä erikoista, ja jos tehot sattuu samalla kasvamaan ni mikäs siinä.. Tietysti olis hyvä jos sen sais toimimaanki kauemmin ku päivän kerrallaan, mut enpä mä muuten täällä kyseliskään jos sen homman jo osaisin.

                EDIT: "puuttuvat kuutiot...." tai kampuralla...
                "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                Comment

                • Sag
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 104

                  #53
                  Ja nyt kipinkapin projekti käyntiin -> http://volvolandia.com/markkina/inde...;threadid=9627

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    #54
                    jep

                    Jep k-jetillä mutta on tehty myös kaasarina. tuossa esim linkki klubin sivulla myynnissä olevaan kaasari turbo volvoon http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=28690

                    ja turbo saabin kaasareihin olen myös törmännyt. ajattelin vaan että halvin vaihtoehto.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • Jääkarhu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 130
                      • Ylivieska

                      #55
                      Originally posted by Miku
                      Jep k-jetillä mutta on tehty myös kaasarina. tuossa esim linkki klubin sivulla myynnissä olevaan kaasari turbo volvoon http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=28690

                      ja turbo saabin kaasareihin olen myös törmännyt. ajattelin vaan että halvin vaihtoehto.
                      Mutta ei varmasti toimivin...ennemmin tuplilla tai weberin 32/32 dat. Olis kyllä aika härski kahdella datilla. Ja kun tuommosen vanhan soleksin, vai mikä römperi se ny olikaa, kans alkaa pelleileen, niin jossain vaiheessa on mennyt pian enemmän rahaa kuin, että olisi laittanut suoraa KUNNON kaasarit tai kaasarin.

                      Noita datteja saa aika edullisestikin käytettyinä ja varaosia ja tiivistesarjojakin on vielä helposti saatavilla.
                      Vanhaa se olla pitää..

                      E10 2002A-71
                      E21 320A-76
                      E21 320-76
                      E21 320i-76
                      E21 320i-77
                      E21 318i-80
                      E21 318i-82
                      E12 520 3.0-80

                      Comment

                      • Wiceroid
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 265
                        • Lahti

                        #56
                        Originally posted by Jääkarhu
                        Mutta ei varmasti toimivin...ennemmin tuplilla tai weberin 32/32 dat. Olis kyllä aika härski kahdella datilla. Ja kun tuommosen vanhan soleksin, vai mikä römperi se ny olikaa, kans alkaa pelleileen, niin jossain vaiheessa on mennyt pian enemmän rahaa kuin, että olisi laittanut suoraa KUNNON kaasarit tai kaasarin.

                        Noita datteja saa aika edullisestikin käytettyinä ja varaosia ja tiivistesarjojakin on vielä helposti saatavilla.
                        Noi tuplat kävi kyllä mielessä...
                        "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                        Comment

                        • Wiceroid
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 265
                          • Lahti

                          #57
                          Originally posted by Sag
                          Ja nyt kipinkapin projekti käyntiin -> http://volvolandia.com/markkina/inde...;threadid=9627

                          Eipä oo kyllä paha hinta mut eipä nyt kumminkaan hätäillä. Pikkuhiljaa keräilen osia ja vähän suunnittelen tätä hommaa, ja ehkä sit jonkun ajan päästä saan jotain jopa aikaseks.

                          EDIT: Pistin kyllä kyselyä noista palikoista tonne vulvalandiaan...
                          Last edited by Wiceroid; 02-04-2005, 03:27.
                          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            #58
                            Originally posted by Wiceroid
                            Eipä oo kyllä paha hinta mut eipä nyt kumminkaan hätäillä.
                            Muista et volvon kone on 4syl,ja sinun m20 6syl.
                            Ja tommoselle sivuimu strömberille imusarjan värkkääminen on jo homma sinänsä.
                            Tuplakaasutin esim.weber,dellorto,niitäkin "pitäis" olla kolme.
                            Unohda kaasuttimet,laita ruisku,esim k-jetronik...
                            E24 635csi

                            Comment

                            • ytte
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 248
                              • Pyhäjärvi

                              #59
                              Tuplat vaan kiinni niin saa jopa seosksetkin tarkasti kohilleen
                              F10 LCI -15
                              E60 LCI -08

                              Comment

                              • Wiceroid
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 265
                                • Lahti

                                #60
                                Originally posted by Muumi
                                Muista et volvon kone on 4syl,ja sinun m20 6syl.
                                Ja tommoselle sivuimu strömberille imusarjan värkkääminen on jo homma sinänsä.
                                Tuplakaasutin esim.weber,dellorto,niitäkin "pitäis" olla kolme.
                                Unohda kaasuttimet,laita ruisku,esim k-jetronik...
                                Hei.. mua ei kiinnosta ruiskun asennus enkä kysynyt siitä. Pidätkö mua jotenkin vajaana kun oletit etten jo tiedä että omistan 6-sylinterisen auton ja volvot ei sitä ole. Jos sinua ei henk. koht. kiinnosta millään lailla oikeasti auttaa projektissa niin miksi edes kommentoit. En tarvitse näitä, kiitos..

                                EDIT: Isomman ruiskukoneen asennukset ja pelkkä ruiskuttaminen ja turbotus jne. on JO käyty läpi, enkä nyt oikein sattunut innostumaan siitä. Turbokaasarin omistaminen olisi paljon hienompaa. Niitä kun ei ainakaan BMW:n puolella liikaa ole. M20b25:sia on turbotettu jo aivan tarpeeksi.
                                Ja jos haluaisin vain lisää tehoa miksi alkaisin rakentamaan m20b20 kun voisin ostaa uuden auton isommalla myllyllä.
                                Last edited by Wiceroid; 02-04-2005, 14:38.
                                "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎