Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quaife lukkoyksikön asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #16
    Mistä paikoista on mahdollista ostaa Quaifen lukkoyksikkö, suomessa ja/tai ulkomailla. Octanen nettisivuilla noita ainakin ennen oli..
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • M490
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 25
      • K-S

      #17
      Originally posted by Pekuz View Post
      Mistä paikoista on mahdollista ostaa Quaifen lukkoyksikkö, suomessa ja/tai ulkomailla. Octanen nettisivuilla noita ainakin ennen oli..
      Juurikin Octanen kautta tuli minulle tuo Quaife.
      He tarjosivat asennusta edullisesti mutta en sitä silloin ottanut, nyt harmittaa.

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        #18
        Originally posted by Pekuz View Post
        Mistä paikoista on mahdollista ostaa Quaifen lukkoyksikkö, suomessa ja/tai ulkomailla. Octanen nettisivuilla noita ainakin ennen oli..
        Tuolta noin http://www.birdsauto.com/contact.aspx

        Eli yhteydenottoa vain <home -> Contact> laitat alustanumerot ym. niin ottavat sinuun yhteyttä.

        Quaife tulee heidän kauttaan rahteineen n.1100£
        Last edited by b mutteri kasa; 04-03-2010, 13:51.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Jakuza
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 516
          • Brisbane

          #19
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          Tuolta noin http://www.birdsauto.com/contact.aspx

          Eli yhteydenottoa vain <home -> Contact> laitat alustanumerot ym. niin ottavat sinuun yhteyttä.

          Quaife tulee heidän kauttaan rahteineen n.1100£
          Jep. Itse tilasin juuri 530i:hin tuolta Quaifen lukkoyksikön ja rahteineen tuli maksamaan 1033£.
          Pakettia odotellessa

          Comment

          • M490
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 25
            • K-S

            #20
            Originally posted by Jakuza View Post
            Jep. Itse tilasin juuri 530i:hin tuolta Quaifen lukkoyksikön ja rahteineen tuli maksamaan 1033£.
            Pakettia odotellessa
            Missä meinasit asennuttaa?

            Comment

            • Jakuza
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 516
              • Brisbane

              #21
              Originally posted by M490 View Post
              Missä meinasit asennuttaa?
              Jaa.. En oo vielä niin pitkälle päässy
              Ajattelin, että tossa keväällä kun ilmat paranee ja ehtii niin irrottaa perän ja kiikuttaa jollekkin/jonnekkin...

              Comment

              • Jamperi
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 589
                • Tampere

                #22
                Pitää kyl nostaa jannuille hattua, jotta hommaavat Quaifen, eikä asennuspaikkakaan ole tiedossa .

                En tarkemmin katsonu, oliko kukaan kirjoittajista Tampereelta, mutta ko. kaupungin kanssa tulee ongelmia ja ainoa paikka mikä olisi työn ottanut vastaa oli "Tampereen Käyttöauto" ja K-Ylönen olisi myös sen varmaankin tehnyt, mutta arviota hinnasta ei saanut.. Uskoisin jäävän alta 500e paketiksi, koska molemmat mestat eivät karta harrastajia.

                Suosittelen myös laakereitten vaihtoa samalla, vaikak se ei pakollinen osa asennusta olekkaan, mutta säästyy hikeä ensimmäisillä lenkeillä ja itellä ongelmat tulivat juuri laakereitten kanssa (TYP 215K perä). OEM Perässähän ei ole minkäänlaista paikkaa ulosvetäjälle, kuten Quaifessa, niin ne "pillunhampaat" joutuu terottelemaan aika teräviks, että laakerin saa ulos ja tarkemmassa katselussa oli laakeri myös vääntynyt lopulta (Lauantai iltana ei kovin kiva uutinen). Ulosvetäessä jäädyttäkää se vanha perä ensin, niin helpottaa hommaa ja sisään laittaessa quaife jäähän ja laakerille lämpöä vaikka keittämällä. Sama pätee myös tuon isomman rattaan laittamiseen. Se käytännössä tipahtaa paikalleen noin.

                Sen mitä muutaman kuukauden olen tuolla uudistetulla perällä ajellut, niin kyllähän tuo parasta ikinä Kesää ja ratapäiviä odotellessa.

                Omassa tapauksessa tuo Quaifen yksikkö oli jopa pienempi mitä alkuperäinen, joten sovittamisen ei omalla osalla tuottanut mitää ongelmaa


                ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #23
                  Originally posted by Jamperi View Post
                  Pitää kyl nostaa jannuille hattua, jotta hommaavat Quaifen, eikä asennuspaikkakaan ole tiedossa .

                  En tarkemmin katsonu, oliko kukaan kirjoittajista Tampereelta, mutta ko. kaupungin kanssa tulee ongelmia ja ainoa paikka mikä olisi työn ottanut vastaa oli "Tampereen Käyttöauto" ja K-Ylönen olisi myös sen varmaankin tehnyt, mutta arviota hinnasta ei saanut.. Uskoisin jäävän alta 500e paketiksi, koska molemmat mestat eivät karta harrastajia.
                  Ikaallisiinhan on pitkä matka Tampereelta. Ja ainahan voi jättää sen lukon ostamatta jos 10km säteellä kotoa ei kukaan sitä suostu asentamaan.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • KALO
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 431
                    • Nokia-City

                    #24
                    Originally posted by Jamperi View Post
                    Pitää kyl nostaa jannuille hattua, jotta hommaavat Quaifen, eikä asennuspaikkakaan ole tiedossa .

                    En tarkemmin katsonu, oliko kukaan kirjoittajista Tampereelta, mutta ko. kaupungin kanssa tulee ongelmia ja ainoa paikka mikä olisi työn ottanut vastaa oli "Tampereen Käyttöauto"
                    Treen käyttöautossa homma olis hanskassa. Pojat on hääräilleet rallin parissa ja muutenkin osaaava ja ammattitaitoinen porukka. Tunnen omistajan pirun hyvin.Sinne vaan

                    Comment

                    • Jamperi
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 589
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by KALO View Post
                      Treen käyttöautossa homma olis hanskassa. Pojat on hääräilleet rallin parissa ja muutenkin osaaava ja ammattitaitoinen porukka. Tunnen omistajan pirun hyvin.Sinne vaan
                      Kyseinen huoltamo on ollu vakiopaikkoja pidemmän aikaa ja palvelu on aina ollut hyvää. Käsittääkseni mr. Ritonen on paikan omistaja hänen kanssaan keskustelin tuosta asennuksesta, mutta eivät hekään sitä perää itse olisi kasanneet, vaan se olisi viety muistaakseni Ylöjärvelle asennukseen erilliselle kytkin expertille ja tuosta olen kuullut muitakin reittejä, että homma on siellä hallussa. Pidentää hieman asennus aikaa, mutta jälki on varmasti hyvää.

                      Uskon kyllä, että jokaiselta paikkakunnalta löytyy joku tekemään työn, mutta huolellisuus on tärkeässä osassa tuota, ettei perästä tarvi silppua kerätä myöhemmin.

                      Itse en kuitenkaan ko. paikassa perää asennuttanu, mutta ajattelin tuoda vaihtoehtona esille.

                      ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                      ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                      If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                      Comment

                      • KALO
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 431
                        • Nokia-City

                        #26
                        Petehän se juu. Ja onhan se totta et jäljen pitää olla huippua,ei oo kiva keräillä sisälmyksiä lattialta kun avaa takakannen. Ja eiköhän joka maakunnasta joku Pelle Peloton löydy. Kannattaa kysellä rallipiireistä jos on tuttuja,ne ainakin tietää hyvät asennuspaikat.

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #27
                          No ei se asennus nyt niin ydinfysiikkaa ole.
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • Jamperi
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2005
                            • 589
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Lallevihtinen View Post
                            No ei se asennus nyt niin ydinfysiikkaa ole.
                            Eihän se, mutta jokatapauksessa asennuksessa tarvii ammattivehkeitä ja jos jollain niitä omasta takaa on, niin todnäk asennuskin onnistuu ja käsittääkseni tuo hammaskosketuksen tarkistaminen ei ole välttämätön, mutta samalla se kannattaa kattoa ku murikka auki on.

                            En myöskään lähtisi omien kokemusten jälkeen yhtään perää kasaamaan ilman laakereitten uusimista.

                            Jotta menkäähän kasaamaan perät ja leikkimään ulos

                            ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                            ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                            If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                            Comment

                            • Pekuz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 687
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by Jamperi View Post
                              Pitää kyl nostaa jannuille hattua, jotta hommaavat Quaifen, eikä asennuspaikkakaan ole tiedossa .

                              En tarkemmin katsonu, oliko kukaan kirjoittajista Tampereelta, mutta ko. kaupungin kanssa tulee ongelmia ja ainoa paikka mikä olisi työn ottanut vastaa oli "Tampereen Käyttöauto" ja K-Ylönen olisi myös sen varmaankin tehnyt, mutta arviota hinnasta ei saanut.. Uskoisin jäävän alta 500e paketiksi, koska molemmat mestat eivät karta harrastajia.

                              Suosittelen myös laakereitten vaihtoa samalla, vaikak se ei pakollinen osa asennusta olekkaan, mutta säästyy hikeä ensimmäisillä lenkeillä ja itellä ongelmat tulivat juuri laakereitten kanssa (TYP 215K perä). OEM Perässähän ei ole minkäänlaista paikkaa ulosvetäjälle, kuten Quaifessa, niin ne "pillunhampaat" joutuu terottelemaan aika teräviks, että laakerin saa ulos ja tarkemmassa katselussa oli laakeri myös vääntynyt lopulta (Lauantai iltana ei kovin kiva uutinen). Ulosvetäessä jäädyttäkää se vanha perä ensin, niin helpottaa hommaa ja sisään laittaessa quaife jäähän ja laakerille lämpöä vaikka keittämällä. Sama pätee myös tuon isomman rattaan laittamiseen. Se käytännössä tipahtaa paikalleen noin.

                              Sen mitä muutaman kuukauden olen tuolla uudistetulla perällä ajellut, niin kyllähän tuo parasta ikinä Kesää ja ratapäiviä odotellessa.

                              Omassa tapauksessa tuo Quaifen yksikkö oli jopa pienempi mitä alkuperäinen, joten sovittamisen ei omalla osalla tuottanut mitää ongelmaa
                              Miten nuo laakerit olivatko ihan standardi kamaa? Eli löytyy Top Osa tms.. hyllystä.

                              Jos tuota perää joutuisi säätämään niin shimmilevyjä saa varmaan myös laakereita myyvistä liikkeistä?
                              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17837
                                • PKS

                                #30
                                Originally posted by Jamperi View Post
                                En myöskään lähtisi omien kokemusten jälkeen yhtään perää kasaamaan ilman laakereitten uusimista.
                                Ja mä taas en lähtis ilman prässiä laakereiden takaisin saamiseksi. Lämmittämällä ei nimittäin shimmaantunut perä enää kohdalleen. Samaten kannattaa henkisesti valmistautua siihen, että peränkuorta pääsee ohentamaan jotta uusi tasauspyörästö taittuu paikalleen.

                                Sen sijaan laakereita en lähtis vaihtamaan, ellei shimmaus ole mahdollista. Hyvin ne vanhat sieltä tulee ulos hyvällä ulosvetäjällä laakeria lämmittämällä samalla.

                                Hammaskosketukseen kannattaa tutustua, mikäli ei halua väljää ratastusta muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.

                                Siinä mun havainnot ja huomiot, kiinnitettynä ei erotiikkaa ajamisesta puutu. Jos olet ajanut tavallisella kitkalukolla, niin tämä on x10 hienompaa.
                                Last edited by Dualfun; 16-03-2010, 16:15.
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎