Eli mulla on vaihettu tohon starttimoottoriin (E30 316i) uudet tarvike tulpanjohdot ja edellinen omistaja on sitten "ripustanut" induktioanturin pultilla kiinni kanteen Onkos sillä mitään väliä miten päin se tulee tulpan johtoon ja tuleeko se nyt sitten 4 pytyn johtoon eli etummaiseen/lyhimpään johtoon? Ja laitetaan vielä samaan sellanen kysymys että meneekö tossa autossa laturilta + johto suoraan akulle ettei ole mitään sulakkeita/säätimiä välissä? kun pitäis se johto uusi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40 Induktioanturi
Collapse
X
-
Originally posted by Aguél View PostJaa kun lueskelin juttuja mitä searchilla löysin tosta anturista niin sillä kuulemma olis jotain merkitystä. Eikös nelosen johto muuten ole toiseks alimmainen? vai onkohan mulla noi johdot vedetty tonne ihan miten sattuu."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
Originally posted by Aguél View PostJa laitetaan vielä samaan sellanen kysymys että meneekö tossa autossa laturilta + johto suoraan akulle ettei ole mitään sulakkeita/säätimiä välissä? kun pitäis se johto uusi.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Xhawk View PostJa sillä johdollahan ei oo mitään merkitystä auton toiminnan kannalta.
Comment
-
-
Sikäli kun olen oikein käsittänyt, anturin avulla ohjataan ruiskutus ainoastaan oikeassa tahdissa oleviin sylinterihin (2+2). Jos anturin tietoja ei ole käytössä, ruiskutus menee kaikille sylintereille yhtä aikaa (4). Ilmeisesti edellinen on PA-kulutuksen ja/tai päästöjen kannalta parempi ratkaisu. Omassa autossa sytytyksen induktioanturin johto oli rispaantunut ja aiheutti maadoitusongelmia osuessaan vesipumpun kiilahihnapyörään (voimakasta nykimistä). Uusi anturinjohto maksaa yli 100 euroa, mutta moottori toimii hyvin ilman sitäkin.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostMitenkäs sen anturin saa siirrettyä uuteen tulpanjohtoon? Saako sen anturin jotenkin irti siitä tulpanjohdosta? No joo katkasemalla varmaan mutta entäs siirto uuteen tulpanjohtoon?E28 - E30
HUNAJATA HUNAJATA
Comment
-
-
Originally posted by mulletti View PostMulla vanhassa Bremin sarjassa lähti se kanteen tuleva johdonpää irti kun vähän pyöräytti ja samanlainen systeemi oli uudessa sarjassa eli irtopää siihen nelossylinterin tulpanjohtoon.
Kuinka äkäsesti pyöräytit sitä siitä tulpan päästä?
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostJoo pitääpä tutkia tuota asiaa jossain välissä. Ostin motonetistä nuo uudet johdot jossa sanottiin, että se anturi pitää ottaa vanhasta, mutta enpä äsken saanut ainakaan tuota 4-pytyn johdon päätä revittyä pois. Pitää kattoa jos lähtis siitä boschin johdosta se pää irti...
Kuinka äkäsesti pyöräytit sitä siitä tulpan päästä?E28 - E30
HUNAJATA HUNAJATA
Comment
-
Comment