Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 Induktioanturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aguél
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 515
    • Siuntio/Lohja

    M40 Induktioanturi

    Eli mulla on vaihettu tohon starttimoottoriin (E30 316i) uudet tarvike tulpanjohdot ja edellinen omistaja on sitten "ripustanut" induktioanturin pultilla kiinni kanteen Onkos sillä mitään väliä miten päin se tulee tulpan johtoon ja tuleeko se nyt sitten 4 pytyn johtoon eli etummaiseen/lyhimpään johtoon? Ja laitetaan vielä samaan sellanen kysymys että meneekö tossa autossa laturilta + johto suoraan akulle ettei ole mitään sulakkeita/säätimiä välissä? kun pitäis se johto uusi.
    325i Coupe
    Ex BMW:t
    E34 530iA V8 touring
    E36 316i
    E34 535i
    E30 316i
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Sen anturijohto kuuluu siihen nelossylinterin tulpanjohtoon.
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      joo, nelossylinterin johtoon, muistaakseni ylhäältä katsottuna toiseksi ylimäinen(virranjakajassa)
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Xhawk
        OBTCF Member
        • Jul 2004
        • 2326
        • Kierrosalueella (hki)

        #4
        Ja sillä johdollahan ei oo mitään merkitystä auton toiminnan kannalta.
        "Position One, Position One"
        Punainen miesten voimisteluauto

        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

        Comment

        • Aguél
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 515
          • Siuntio/Lohja

          #5
          Jaa kun lueskelin juttuja mitä searchilla löysin tosta anturista niin sillä kuulemma olis jotain merkitystä. Eikös nelosen johto muuten ole toiseks alimmainen? vai onkohan mulla noi johdot vedetty tonne ihan miten sattuu.
          325i Coupe
          Ex BMW:t
          E34 530iA V8 touring
          E36 316i
          E34 535i
          E30 316i

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #6
            Originally posted by Aguél View Post
            Jaa kun lueskelin juttuja mitä searchilla löysin tosta anturista niin sillä kuulemma olis jotain merkitystä. Eikös nelosen johto muuten ole toiseks alimmainen? vai onkohan mulla noi johdot vedetty tonne ihan miten sattuu.
            Ei niitä oikeen voi vedellä ihan miten sattuu, muuten auto ei enää pyörisi
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Aguél View Post
              Ja laitetaan vielä samaan sellanen kysymys että meneekö tossa autossa laturilta + johto suoraan akulle ettei ole mitään sulakkeita/säätimiä välissä? kun pitäis se johto uusi.
              Laturin + meneee starttimoottorin + napaan, siellä se yhdistyy akulta tulevaan johtoon. Ihan se on suoraa johtoa.
              Olli.

              Comment

              • Aguél
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 515
                • Siuntio/Lohja

                #8
                Originally posted by Xhawk View Post
                Ja sillä johdollahan ei oo mitään merkitystä auton toiminnan kannalta.
                Eli onko toi anturi nyt sitten ihan turhaan tonne laitettu? Joku viisas vois nyt vähän selkeyttää tätä asiaa.
                325i Coupe
                Ex BMW:t
                E34 530iA V8 touring
                E36 316i
                E34 535i
                E30 316i

                Comment

                • Phaedrus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1888
                  • Helsinki

                  #9
                  Sikäli kun olen oikein käsittänyt, anturin avulla ohjataan ruiskutus ainoastaan oikeassa tahdissa oleviin sylinterihin (2+2). Jos anturin tietoja ei ole käytössä, ruiskutus menee kaikille sylintereille yhtä aikaa (4). Ilmeisesti edellinen on PA-kulutuksen ja/tai päästöjen kannalta parempi ratkaisu. Omassa autossa sytytyksen induktioanturin johto oli rispaantunut ja aiheutti maadoitusongelmia osuessaan vesipumpun kiilahihnapyörään (voimakasta nykimistä). Uusi anturinjohto maksaa yli 100 euroa, mutta moottori toimii hyvin ilman sitäkin.

                  Comment

                  • Aguél
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 515
                    • Siuntio/Lohja

                    #10
                    Ok. Eli se on kuitenkin hyvä olla paikallaan. Sitten vielä se että tuleeko nyt koneen etummaisen sylinterin johtoon?
                    325i Coupe
                    Ex BMW:t
                    E34 530iA V8 touring
                    E36 316i
                    E34 535i
                    E30 316i

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #11
                      Mitenkäs sen anturin saa siirrettyä uuteen tulpanjohtoon? Saako sen anturin jotenkin irti siitä tulpanjohdosta? No joo katkasemalla varmaan mutta entäs siirto uuteen tulpanjohtoon?
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • mulletti
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2587
                        • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                        #12
                        Originally posted by MikkoJII View Post
                        Mitenkäs sen anturin saa siirrettyä uuteen tulpanjohtoon? Saako sen anturin jotenkin irti siitä tulpanjohdosta? No joo katkasemalla varmaan mutta entäs siirto uuteen tulpanjohtoon?
                        Mulla vanhassa Bremin sarjassa lähti se kanteen tuleva johdonpää irti kun vähän pyöräytti ja samanlainen systeemi oli uudessa sarjassa eli irtopää siihen nelossylinterin tulpanjohtoon.
                        E28 - E30

                        HUNAJATA HUNAJATA

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          #13
                          Originally posted by mulletti View Post
                          Mulla vanhassa Bremin sarjassa lähti se kanteen tuleva johdonpää irti kun vähän pyöräytti ja samanlainen systeemi oli uudessa sarjassa eli irtopää siihen nelossylinterin tulpanjohtoon.
                          Joo pitääpä tutkia tuota asiaa jossain välissä. Ostin motonetistä nuo uudet johdot jossa sanottiin, että se anturi pitää ottaa vanhasta, mutta enpä äsken saanut ainakaan tuota 4-pytyn johdon päätä revittyä pois. Pitää kattoa jos lähtis siitä boschin johdosta se pää irti...

                          Kuinka äkäsesti pyöräytit sitä siitä tulpan päästä?
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • mulletti
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2587
                            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                            #14
                            Originally posted by MikkoJII View Post
                            Joo pitääpä tutkia tuota asiaa jossain välissä. Ostin motonetistä nuo uudet johdot jossa sanottiin, että se anturi pitää ottaa vanhasta, mutta enpä äsken saanut ainakaan tuota 4-pytyn johdon päätä revittyä pois. Pitää kattoa jos lähtis siitä boschin johdosta se pää irti...

                            Kuinka äkäsesti pyöräytit sitä siitä tulpan päästä?
                            Kyllä sitä aika voimakkaasti joutui nykäisemään ja kääntämään ja samanlainen pää sieltäkin paljastui kuin uudessa sarjassa. Ripeät liikkeet ovat kauniita joten pitkään ja voimalla sitä ei kannata vetää.
                            E28 - E30

                            HUNAJATA HUNAJATA

                            Comment

                            • kuikka
                              Newbiemmer
                              • Apr 2007
                              • 26
                              • jyväskylä

                              #15
                              [quote=mulletti;1050861]Mulla vanhassa Bremin sarjassa lähti se kanteen tuleva johdonpää irti kun vähän pyöräytti ja samanlainen systeemi oli uudessa sarjassa eli irtopää siihen nelossylinterin tulpanjohtoon.[/quote

                              kul siit hyve tulee
                              -aikasempi e30 318i m40 88
                              -nykynen e46 330d 00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎