Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 öljyvuoto/hävikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    N42 öljyvuoto/hävikki

    Onko kellään kokemusta kyseisen moottorin omituisesta öljykadosta, autoon on vaihdettu venttiilikopan tiivisteet sekä huohotin letkuineen ja silti vie sen 1l/500km?

    Oljyä on hieman konehuoneessa siellä täällä mutta ei missään nimessä litraa näyttäisi puskevan mistään läpi 500km matkalla, kokemuksia vastaavista ongelmista? Auto siis 318i -03
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    #2
    Tänään juuri tutkin autoa kun täällä on ihan sama ongelma. Öljyä on pohjassa edestä taakse ja nyt myös takaluukussa.

    Oma veikkaus on että öljypohjan tiiviste.

    Käyn vielä tänään pesemässä pohjan ja moottorin, on sitten helpompi tarkastella mistä se öljy tulee.

    Tarvitseekohan apurunko tiputtaa edestä pois kun vaihtaa öljypohjan tiivisteen? TIS ei ainkaan asiasta mainitse mitään.

    EDIT: Kyseessä myös N42B20
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Tiputtaako sulla öljyä maahan paikallaan ollessa? Mulla ei juurikaan tiputa joten sekin ihmetyttää että voiko kone syödä sitä yhtä-äkkiä niin perkeleesti ilman että pakokaasu haisisi tai olisi sinistä?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Tiputtaako sulla öljyä maahan paikallaan ollessa? Mulla ei juurikaan tiputa joten sekin ihmetyttää että voiko kone syödä sitä yhtä-äkkiä niin perkeleesti ilman että pakokaasu haisisi tai olisi sinistä?
        En usko että öljyä tulee koneesta kun auto on paikallaan. Öljyä on kyllä parkkiruudussa 2 metrin matkalla, mutta se on öljyä joka on lentänyt ympäri pohjaa ajossa.

        Tätä kun lukee, niin se ei välttämättä ole öljypohjan tiiviste.


        Eilen pesin pohjan ja huomenna yritän saada selvyyden vuotokohdasta.
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #5
          Öljypohjan tiivistettä tilaukseen. Tai siitä on ainakin pakko aloittaa. Hyvin vahvasti näyttää siltä että öljypohjan ja lohkon välistä tulee tavaraa.

          Koneen vasemmalla puolella on öljyä myös öljypohjan tiivisteen yläpuolella, mutta se voi olla ihan vaan imeytynyt sinne.

          Laitan viikonloppuna auton palasiks. Siinähän se menee samalla kun tekee Inspection2


          EDIT: Seuraavat osat tilattu.
          11 13 7 511 224 - öljypohjan tiiviste
          11 43 7 509 343 - o-rengas öljytikkuun
          12 61 1 744 292 - o-rengas öljyn tasoanturiin
          11 42 7 508 971 - öljyjalan tiiviste
          11 42 7 508 970 - toinen tiiviste öljyjalkaan
          Last edited by Doni; 31-08-2010, 08:44.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #6
            Vaihdetaan kolme bemaria yhteen toimivaan autoon....

            Öljypohjan tiiviste ja kaikki muutkin romut vaihtui eilen. Vuoto väheni selvästi, mutta ei loppunut.

            Seuraava vuoto löytyi kampiakselin asentotunnistimen o-renkaasta. Tämä näkyi selvästi vasta kun imusarja oli irti. Tunnistimessa oli vuosileima 08, mutta o-rengas oli niin kiven kova että ei varmasti ole vaihdettu samalla.

            Kampakselin asentotunnistimeen pääsy vaatii imusarjan irroittamisen. Eli nyt tilaukseen menee imusarjan tiivisteet, asentotunnistimen o-rengas ja kaikki huotukseen ja öljyn erotukseen liittyvät osat.

            Imusarjan irroituis on noin 90-120min homma.

            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Doni View Post
              Vaihdetaan kolme bemaria yhteen toimivaan autoon....

              Öljypohjan tiiviste ja kaikki muutkin romut vaihtui eilen. Vuoto väheni selvästi, mutta ei loppunut.

              Seuraava vuoto löytyi kampiakselin asentotunnistimen o-renkaasta. Tämä näkyi selvästi vasta kun imusarja oli irti. Tunnistimessa oli vuosileima 08, mutta o-rengas oli niin kiven kova että ei varmasti ole vaihdettu samalla.

              Kampakselin asentotunnistimeen pääsy vaatii imusarjan irroittamisen. Eli nyt tilaukseen menee imusarjan tiivisteet, asentotunnistimen o-rengas ja kaikki huotukseen ja öljyn erotukseen liittyvät osat.

              Imusarjan irroituis on noin 90-120min homma.

              Miksi vaihdat kumiset imusarjan tiivisteet uusiin? Tuossa vaiheessa kun imusarja on irti niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa huohotin samalla jos ei ole vielä vaihdettu.

              Mä jatkan ensi viikonloppuna öljynkulutus ihmettelyä omalta osaltani.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                Miksi vaihdat kumiset imusarjan tiivisteet uusiin?
                Jos en vaihda niitä, niin varmasti vuotavat
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #9
                  Nyt on pari päivää ollu taas ajossa eikä vuoda enää kun seula.

                  Toki huomasin että myös venttiilikopan takaosassa oli öljytippa. Eli vielä kun vaihtaa venttiilikopan tiivisteen ja muutamat o-renkaat kannen takaosasta, pääsee siitäkin öljytipasta. Vois melkein valmiiksi jo varata kampiakselin etupään (nyt jo kostea) ja takapään stefat hyllyyn
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    On tuo prkle kumma kone, 1l/500km ja vain kostea sieltä täältä öljystä, ei siis edes tiputa maahan mitä luulisi sen tekevän jos tuo litra häviää noissa kilsoissa. Pakokaasut näyttää ja haisee normaalilta sekä jäähdytinneste näyttää melkeimpä juomakelpoiselta, eli mihin hittoon nuo öljyt häviää??
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • Doni
                      Moderator
                      • Sep 2004
                      • 2842
                      • Kyrsälä

                      #11
                      Castrolin Longlife litkut ei N42 koneessa pysy. Tarkotan siis 0W30 SLX ja 5W30 Edgeä.

                      Itse laitoin nyt 5W40 Magnatecit koneeseen ja vaihdan sit vaikka 10tkm välein kun ne ei mitään LL litkuja ole.

                      En osaa sanoa vielä syökö tuo kone nyt öljyä.
                      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #12
                        Sitten on vielä semmonen juttu, että pientä öljyn polttelua ei katillisessa autossa välttämättä huomaa. Ihmeen hyvin se öljy tuntuu katoavan kaasun joukosta. Palaa varmaan kennossa...

                        Joskus pösö vei ihan puhtaasti polttamalla sen 1L/1000km ja ei se siltikään savuttanut vaikka kuinka antoi kenkää. M44 kone vaikuttaa myös oikealta öljynlevittimeltä. Kone on etupäästä melko märkä. Venakopan tiipparin oonkin jo vahtanut. kampuran etustefa tarttis vaihtaa ja öljypohjan tiiviste myös. Onneks M54 pitää sentään liemet sisällä...

                        Comment

                        • Doni
                          Moderator
                          • Sep 2004
                          • 2842
                          • Kyrsälä

                          #13
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Onneks M54 pitää sentään liemet sisällä...
                          Anteeks?
                          Mulla oli yks M54B30 joka päästi alleen ja loput menikin sit koneen läpi
                          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            #14
                            No mut mulla on semmonen (toistaiseksi) Huohotin tarttis rempata ennen talvea ja vanoksen tiipparit vaihtaa. Vittu näitä harrastekäyttöautoja.

                            Comment

                            • SammyE46
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 75
                              • Varsinais-Suomi

                              #15
                              Originally posted by Rahu View Post
                              On tuo prkle kumma kone, 1l/500km ja vain kostea sieltä täältä öljystä, ei siis edes tiputa maahan mitä luulisi sen tekevän jos tuo litra häviää noissa kilsoissa. Pakokaasut näyttää ja haisee normaalilta sekä jäähdytinneste näyttää melkeimpä juomakelpoiselta, eli mihin hittoon nuo öljyt häviää??
                              Sama asia kummastuttaa myös täällä. 318iA -03 farkku. Huohotinrempan jälkeen lakkas savutus mut öljyä kuluu edelleen samoissa määrissä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎