Eli tuleeko kellään mieleen missä vois olla vikkoo, kun tuossa muutama viikko sitten tuli imunokan ketjuratas venakopasta läpi (tyhjäkäynnillä). Kutosesta meni imuventtiilit solmuun, no uudet rojut tilaukseen. Tilasin kaksi uutta imuventtiiliä, yläketjun, yläketjun kiristimen, yläpuolen ketjuohjurin, ketjurattaan, kansipahvin, kannen pultit ja kaikki venttiilivarrenkumit. Samalla putsailin karstat ja muut paskat pois kannesta. Läppäsin kaikki venttiilit ja valoa vasten tarkistin et on tiiviit. Nyt kun kone on kasattu uusilla rojuilla, niin kolmos sylinteristä ei irtoa painetta kun 3-6 bar??? kaikista muista ~12bar. Öljyä laitettu tulpanreiästä männän päälle ja mitattu uudestaa... ei muutosta, eli vika ei todennäköisesti ole männärenkaissa, ja muutenkin ennen tuota jakopäärikkoa paineet oli ok. Kompuralla lyöty tulpanreiästä 8bar sylinteriin... ei suhise mistään. Kertaalleen jo purettu uudestaan ja vaidettu uusi kansipahvi... ei muutosta. Kertokaa viisaammat mistä tuo voisi johtua, mulla ei enää ajatus kulje. :think
M50B25 Sylinteripaine hukassa
Collapse
X
-
Ohivuotomittaus , pakko kai sen on jostain suhista kun tarkkaan kuuntelee.
Tarkastitko oliko venttiilit ohjureihinsa väljät?Last edited by petrolhead; 05-09-2010, 13:08.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
Eiköhän ne kolmosen venttilitkin ole tevehtineet mäntää ihan läheisesti :think
Millä ihmeen valolla niitä venttiilin tiiveyksiä olikein katsotaan, ikinä kuulutkaan, sitä vartenhan on koetusvärit olemassa ja nesteellä tarkastaminenkin on helppoa.
Ohivuotomitausta kotioloissa tehtäessä kuuluu se sytytstulppa-adapterin läpi virtaava ilman suhina joskus niin kovaa ettei pientä vuotoa helposti kuule.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
No kaks jantteria siinä yritti kuunnella joka puolelta ja mistään ei mitään kyllä kuulunu. Ihan oli sopivat vettiilit ohjureihinsa, ihan pientä klappia, vaan toimihan tuo nuilla ohjureilla vielä ennen haveriakin ja kutonenhan siinä vähän osumaa sai, ei luulis kolmoseen vaikuttavan.Originally posted by petrolhead View PostOhivuotomittaus , pakko kai sen on jostain suhista kun tarkkaan kuuntelee.
Tarkastitko oliko venttiilit ohjureihinsa väljät?-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
Kyllä ne kaikki venttiilit käytiin läpi ja todettiin suoriksi. Autohan sammu kun seinään sillon ku haveri sattu ja tosiaan tyhjäkäynnillä oli sillon, ihan eri työtahdissahan se kolmonen sillon on ja hyvinhän nuo kolmosen venttiilit ohjureista läpi meni, varmaan vähän tökkis jos kierot olis. Tuossa on kuva venttiilista mikä sai osumaa.Originally posted by Jürgen_ View PostEiköhän ne kolmosen venttilitkin ole tevehtineet mäntää ihan läheisesti :think
Millä ihmeen valolla niitä venttiilin tiiveyksiä olikein katsotaan, ikinä kuulutkaan, sitä vartenhan on koetusvärit olemassa ja nesteellä tarkastaminenkin on helppoa.
Ohivuotomitausta kotioloissa tehtäessä kuuluu se sytytstulppa-adapterin läpi virtaava ilman suhina joskus niin kovaa ettei pientä vuotoa helposti kuule.-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
Jos siihen pistää kiinni ihan ohivuotomittarin niin näyttää kai se isompaa puhallusprosenttia kuin muilla pytyillä , jos puristuksia ei löydy kuin 3-6.. eikä se ilma olemattomiin häviä vaan jotain reittiä tulee ulos. On se sitten imukanavaan , kampikammioon , pakokanavaan tai jäähdytysjärjestelmään.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
No näinhän se menee, harmi vaan ku ei ihan OIKEETA ohivuotomittaria satu nyt olemaan ja ei sunnuntaina mistään saakkaan. No pitää katella tuossa viikkolla sitä sitten. Mietin vaan nuita venttiilien jousia, oiskohan nuo jo kuoleutunu ja vaihon tarpeessa. Varsinki kun venttiileitä on läpätty, niin nythän ne tulee vähän ylemmäs siellä yläpäässä:thinkOriginally posted by petrolhead View PostJos siihen pistää kiinni ihan ohivuotomittarin niin näyttää kai se isompaa puhallusprosenttia kuin muilla pytyillä , jos puristuksia ei löydy kuin 3-6.. eikä se ilma olemattomiin häviä vaan jotain reittiä tulee ulos. On se sitten imukanavaan , kampikammioon , pakokanavaan tai jäähdytysjärjestelmään.-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
Toi jousiteoria on kyllä pikkasen kaukaa haettua.Originally posted by TVR View PostNo näinhän se menee, harmi vaan ku ei ihan OIKEETA ohivuotomittaria satu nyt olemaan ja ei sunnuntaina mistään saakkaan. No pitää katella tuossa viikkolla sitä sitten. Mietin vaan nuita venttiilien jousia, oiskohan nuo jo kuoleutunu ja vaihon tarpeessa. Varsinki kun venttiileitä on läpätty, niin nythän ne tulee vähän ylemmäs siellä yläpäässä:think
Tsekkasitko pakoventtiilien kunnon myös, vai pelkästään kaikki imuvenat?
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
+1Originally posted by O-Peksi View PostToi jousiteoria on kyllä pikkasen kaukaa haettua.
Tsekkasitko pakoventtiilien kunnon myös, vai pelkästään kaikki imuvenat?
Paljonko läppäämällä ainetta poistuu (ei käytännössä mitään , tai ei ainakaan kuulu poistaa sillä konstilla..)2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Originally posted by O-Peksi View PostToi jousiteoria on kyllä pikkasen kaukaa haettua.
Tsekkasitko pakoventtiilien kunnon myös, vai pelkästään kaikki imuvenat?No kuuluukos niitten jousien pyöriä ihan sormivoimalla, kun ovat paikallaan ja venttiili ylhäällä??Originally posted by petrolhead View Post+1
Paljonko läppäämällä ainetta poistuu (ei käytännössä mitään , tai ei ainakaan kuulu poistaa sillä konstilla..)
Tottakai kävin kaikki venttiilit läpi. Ei varmaan hirveesti ainetta poistu, mutta poistuu kuiteski. Yhestä kirjasta vaan tuli luettua semmosta, että aina kun käyttää venttiilien jouset irti, niin ne tulisi vaihtaa. Tiiä sitten
Tuossa pari kuvaa venttiilien läppäyksen tuloksesta ja ihan tiiviit ovat.Last edited by TVR; 05-09-2010, 15:44.-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
No ei kylOriginally posted by TVR View PostNo kuuluukos niitten jousien pyöriä ihan sormivoimalla, kun ovat paikallaan??
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
No sitä vähän arvelinkin, siksi niitä jousia vähän syyksi epäilin. Ja seuraavalle kysyjälle vastaus valmiiksi: kyllä laitoin varmasti kaikkiin ne jousien alle tulevat osaset.Originally posted by petrolhead View PostNo ei kyl
Ei ole nyt oikaistu, suoruus on kyllä tarkistettu haynesin oppaan ohjeen mukaan, ja hyvä oli.Originally posted by Rolli View PostVarmistan vain, Onhan kansi oikaistu?
Last edited by TVR; 05-09-2010, 17:08.-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
Eihän vaan kiertokanki
Terve !
Eihän vaan kiertokanki mennyt mutkalle?
Sehän selittäisi matalammat paineet, jos ei paineet ohi pihise. Tuskinpa näin on kuitenkaan käynyt, toki kaikki on mahdollista.
Pitäisi kyllä näkyä/kuulua käynnissä muutenkin. Tai ainakin alkaa näkymään, jos sillä ajetaan.
Niin, ja eihän mikään venttiili kanna. Eli onko venttiilivälykset OK? Jos vena on auki ja pakoputkeen tai imusarjaan pihisee, niin eihän sitä kuule?
Entäpä jako, onko se varmasti OK. Jos se puristustahdin aikana aukookin venttileitä ko sylinteristä? Millä se ketjupyörä on kiinni akselilla, kiilalla vai sokalla ?
Ja ei niiden jousien kyllä kuulu pyöriä sormivoimalla (riippuu tietenkin sormien voimasta), jotain on mennyt asennuksessa pieleen.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
Comment