Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Sylinteripaine hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TVR
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 108
    • kuopio

    M50B25 Sylinteripaine hukassa

    Eli tuleeko kellään mieleen missä vois olla vikkoo, kun tuossa muutama viikko sitten tuli imunokan ketjuratas venakopasta läpi (tyhjäkäynnillä). Kutosesta meni imuventtiilit solmuun, no uudet rojut tilaukseen. Tilasin kaksi uutta imuventtiiliä, yläketjun, yläketjun kiristimen, yläpuolen ketjuohjurin, ketjurattaan, kansipahvin, kannen pultit ja kaikki venttiilivarrenkumit. Samalla putsailin karstat ja muut paskat pois kannesta. Läppäsin kaikki venttiilit ja valoa vasten tarkistin et on tiiviit. Nyt kun kone on kasattu uusilla rojuilla, niin kolmos sylinteristä ei irtoa painetta kun 3-6 bar??? kaikista muista ~12bar. Öljyä laitettu tulpanreiästä männän päälle ja mitattu uudestaa... ei muutosta, eli vika ei todennäköisesti ole männärenkaissa, ja muutenkin ennen tuota jakopäärikkoa paineet oli ok. Kompuralla lyöty tulpanreiästä 8bar sylinteriin... ei suhise mistään. Kertaalleen jo purettu uudestaan ja vaidettu uusi kansipahvi... ei muutosta. Kertokaa viisaammat mistä tuo voisi johtua, mulla ei enää ajatus kulje. :think
    -------------------------------------------
    Kesällä BMW e38 740 ia -96
    Talvella BMW e39 528ia -96
    -------------------------------------------
    ex BMW E34 525i -92 Shadowline
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Ohivuotomittaus , pakko kai sen on jostain suhista kun tarkkaan kuuntelee.
    Tarkastitko oliko venttiilit ohjureihinsa väljät?
    Last edited by petrolhead; 05-09-2010, 13:08.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Eiköhän ne kolmosen venttilitkin ole tevehtineet mäntää ihan läheisesti :think
      Millä ihmeen valolla niitä venttiilin tiiveyksiä olikein katsotaan, ikinä kuulutkaan, sitä vartenhan on koetusvärit olemassa ja nesteellä tarkastaminenkin on helppoa.

      Ohivuotomitausta kotioloissa tehtäessä kuuluu se sytytstulppa-adapterin läpi virtaava ilman suhina joskus niin kovaa ettei pientä vuotoa helposti kuule.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • TVR
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 108
        • kuopio

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Ohivuotomittaus , pakko kai sen on jostain suhista kun tarkkaan kuuntelee.
        Tarkastitko oliko venttiilit ohjureihinsa väljät?
        No kaks jantteria siinä yritti kuunnella joka puolelta ja mistään ei mitään kyllä kuulunu. Ihan oli sopivat vettiilit ohjureihinsa, ihan pientä klappia, vaan toimihan tuo nuilla ohjureilla vielä ennen haveriakin ja kutonenhan siinä vähän osumaa sai, ei luulis kolmoseen vaikuttavan.
        -------------------------------------------
        Kesällä BMW e38 740 ia -96
        Talvella BMW e39 528ia -96
        -------------------------------------------
        ex BMW E34 525i -92 Shadowline

        Comment

        • TVR
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 108
          • kuopio

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Eiköhän ne kolmosen venttilitkin ole tevehtineet mäntää ihan läheisesti :think
          Millä ihmeen valolla niitä venttiilin tiiveyksiä olikein katsotaan, ikinä kuulutkaan, sitä vartenhan on koetusvärit olemassa ja nesteellä tarkastaminenkin on helppoa.

          Ohivuotomitausta kotioloissa tehtäessä kuuluu se sytytstulppa-adapterin läpi virtaava ilman suhina joskus niin kovaa ettei pientä vuotoa helposti kuule.
          Kyllä ne kaikki venttiilit käytiin läpi ja todettiin suoriksi. Autohan sammu kun seinään sillon ku haveri sattu ja tosiaan tyhjäkäynnillä oli sillon, ihan eri työtahdissahan se kolmonen sillon on ja hyvinhän nuo kolmosen venttiilit ohjureista läpi meni, varmaan vähän tökkis jos kierot olis. Tuossa on kuva venttiilista mikä sai osumaa.
          Attached Files
          -------------------------------------------
          Kesällä BMW e38 740 ia -96
          Talvella BMW e39 528ia -96
          -------------------------------------------
          ex BMW E34 525i -92 Shadowline

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Jos siihen pistää kiinni ihan ohivuotomittarin niin näyttää kai se isompaa puhallusprosenttia kuin muilla pytyillä , jos puristuksia ei löydy kuin 3-6.. eikä se ilma olemattomiin häviä vaan jotain reittiä tulee ulos. On se sitten imukanavaan , kampikammioon , pakokanavaan tai jäähdytysjärjestelmään.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • TVR
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 108
              • kuopio

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Jos siihen pistää kiinni ihan ohivuotomittarin niin näyttää kai se isompaa puhallusprosenttia kuin muilla pytyillä , jos puristuksia ei löydy kuin 3-6.. eikä se ilma olemattomiin häviä vaan jotain reittiä tulee ulos. On se sitten imukanavaan , kampikammioon , pakokanavaan tai jäähdytysjärjestelmään.
              No näinhän se menee, harmi vaan ku ei ihan OIKEETA ohivuotomittaria satu nyt olemaan ja ei sunnuntaina mistään saakkaan. No pitää katella tuossa viikkolla sitä sitten. Mietin vaan nuita venttiilien jousia, oiskohan nuo jo kuoleutunu ja vaihon tarpeessa. Varsinki kun venttiileitä on läpätty, niin nythän ne tulee vähän ylemmäs siellä yläpäässä:think
              -------------------------------------------
              Kesällä BMW e38 740 ia -96
              Talvella BMW e39 528ia -96
              -------------------------------------------
              ex BMW E34 525i -92 Shadowline

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by TVR View Post
                No näinhän se menee, harmi vaan ku ei ihan OIKEETA ohivuotomittaria satu nyt olemaan ja ei sunnuntaina mistään saakkaan. No pitää katella tuossa viikkolla sitä sitten. Mietin vaan nuita venttiilien jousia, oiskohan nuo jo kuoleutunu ja vaihon tarpeessa. Varsinki kun venttiileitä on läpätty, niin nythän ne tulee vähän ylemmäs siellä yläpäässä:think
                Toi jousiteoria on kyllä pikkasen kaukaa haettua. Tsekkasitko pakoventtiilien kunnon myös, vai pelkästään kaikki imuvenat?
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Toi jousiteoria on kyllä pikkasen kaukaa haettua. Tsekkasitko pakoventtiilien kunnon myös, vai pelkästään kaikki imuvenat?
                  +1
                  Paljonko läppäämällä ainetta poistuu (ei käytännössä mitään , tai ei ainakaan kuulu poistaa sillä konstilla..)
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • TVR
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 108
                    • kuopio

                    #10
                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Toi jousiteoria on kyllä pikkasen kaukaa haettua. Tsekkasitko pakoventtiilien kunnon myös, vai pelkästään kaikki imuvenat?
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    +1
                    Paljonko läppäämällä ainetta poistuu (ei käytännössä mitään , tai ei ainakaan kuulu poistaa sillä konstilla..)
                    No kuuluukos niitten jousien pyöriä ihan sormivoimalla, kun ovat paikallaan ja venttiili ylhäällä??
                    Tottakai kävin kaikki venttiilit läpi. Ei varmaan hirveesti ainetta poistu, mutta poistuu kuiteski. Yhestä kirjasta vaan tuli luettua semmosta, että aina kun käyttää venttiilien jouset irti, niin ne tulisi vaihtaa. Tiiä sitten

                    Tuossa pari kuvaa venttiilien läppäyksen tuloksesta ja ihan tiiviit ovat.
                    Attached Files
                    Last edited by TVR; 05-09-2010, 15:44.
                    -------------------------------------------
                    Kesällä BMW e38 740 ia -96
                    Talvella BMW e39 528ia -96
                    -------------------------------------------
                    ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by TVR View Post
                      No kuuluukos niitten jousien pyöriä ihan sormivoimalla, kun ovat paikallaan??
                      No ei kyl
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Rolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1067
                        • Kausala city

                        #12
                        Varmistan vain, Onhan kansi oikaistu?
                        E34 530d -94 M-Sport

                        Comment

                        • TVR
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 108
                          • kuopio

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          No ei kyl
                          No sitä vähän arvelinkin, siksi niitä jousia vähän syyksi epäilin. Ja seuraavalle kysyjälle vastaus valmiiksi: kyllä laitoin varmasti kaikkiin ne jousien alle tulevat osaset.

                          Originally posted by Rolli View Post
                          Varmistan vain, Onhan kansi oikaistu?
                          Ei ole nyt oikaistu, suoruus on kyllä tarkistettu haynesin oppaan ohjeen mukaan, ja hyvä oli.
                          Last edited by TVR; 05-09-2010, 17:08.
                          -------------------------------------------
                          Kesällä BMW e38 740 ia -96
                          Talvella BMW e39 528ia -96
                          -------------------------------------------
                          ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                          Comment

                          • jaskap
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 526
                            • Finland Rovaniemi

                            #14
                            Eihän vaan kiertokanki

                            Terve !

                            Eihän vaan kiertokanki mennyt mutkalle?

                            Sehän selittäisi matalammat paineet, jos ei paineet ohi pihise. Tuskinpa näin on kuitenkaan käynyt, toki kaikki on mahdollista.

                            Pitäisi kyllä näkyä/kuulua käynnissä muutenkin. Tai ainakin alkaa näkymään, jos sillä ajetaan.

                            Niin, ja eihän mikään venttiili kanna. Eli onko venttiilivälykset OK? Jos vena on auki ja pakoputkeen tai imusarjaan pihisee, niin eihän sitä kuule?

                            Entäpä jako, onko se varmasti OK. Jos se puristustahdin aikana aukookin venttileitä ko sylinteristä? Millä se ketjupyörä on kiinni akselilla, kiilalla vai sokalla ?

                            Ja ei niiden jousien kyllä kuulu pyöriä sormivoimalla (riippuu tietenkin sormien voimasta), jotain on mennyt asennuksessa pieleen.
                            Last edited by jaskap; 06-09-2010, 10:46. Reason: Wiilaten ja höyläten
                            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                            e32 750 iA -88 DoubleSex.
                            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                            e32 735 1/18
                            e34 M5 1/18
                            e24 635 Csi 1/18
                            e9 3.0 CSi 1/18
                            e31 850 Csi

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Et sitten ilmeisesti mitannut venajousien vapaamittaa ?
                              Kaikissa jousissa alajousilautaset paikoillaan ?
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎