Mistä tunnistaa kuluneen sylinterin?
Tai männän renkaat?
Jos hoonausjäljet on tallella eikä pystysuuntaista hankaumaa ole, voi lienee olettaa sylinterin olevan mitoissaan. Mutta jos hoonausjäljet on kuitenkin vähän tai kokonaan hävinneet, onko sylinteri tai männän renkaat silloin kulunut huomattavasti?
Pystysuuntaiset jäljet on aina pahasta, mutta jos ei tunnu kynnellä niin onko silloin vielä sylinteri ok? Ja onko pinnoitetut sylinterit jotenkin eri asemassa? Ja kannattaako niitä yleensä hoonata tai edes hioa hienolla hiomapaperilla?
Eli kaikenlaista tietoa sylinterien männän kulumisesta voi tänne laittaa.
Omasta 323 -97 on nyt kansi laitettavana ja mietin pitäisikö alakerralle tehdä jotain myös? Ajettu 200tkm ja yhdessä pytyssä oli huonommat puristukset ja enemmän ohivuotoa (kuva liitteenä). Se myös näytti vähän kuluneemmalta (vähemmän hoonausjälkiä ja hieman pystyjälkiä) kuin muut, mutta onko sitten niin paljon että syö siitä öljyä? Karstaisuuden perusteella öljyä palaa kaikissa pytyissä yhtä paljon. Voisiko männänrenkaat olla niin kuluneet, vaikka sylintereissä ei näy mitään jälkiä? Ja tuossa tosiaan on se nikasil-pinnoite niin voiko tehdä muuta kuin vaihtaa männän renkaat?
Kansi on tosiaan kohta korjattu ja pakopuolen ohjurit ja kaikki kumit oli siinä kunnossa että öljyä on sieltäkin mennyt. Onkohan kellään ollut noista venttiilin kumeista johtuen niin suurta öljynsyöntiä kuin 1l/1000km? Merkkihuollon mukaan ei pitäisi olla mahdollista ja käskevät vaihtaa männän renkaat. Mistä sitten tietäisi pitääkö alakertaakin uusia? Aika moinen lisähomma tulisi siitäkin.
Tai männän renkaat?
Jos hoonausjäljet on tallella eikä pystysuuntaista hankaumaa ole, voi lienee olettaa sylinterin olevan mitoissaan. Mutta jos hoonausjäljet on kuitenkin vähän tai kokonaan hävinneet, onko sylinteri tai männän renkaat silloin kulunut huomattavasti?
Pystysuuntaiset jäljet on aina pahasta, mutta jos ei tunnu kynnellä niin onko silloin vielä sylinteri ok? Ja onko pinnoitetut sylinterit jotenkin eri asemassa? Ja kannattaako niitä yleensä hoonata tai edes hioa hienolla hiomapaperilla?
Eli kaikenlaista tietoa sylinterien männän kulumisesta voi tänne laittaa.
Omasta 323 -97 on nyt kansi laitettavana ja mietin pitäisikö alakerralle tehdä jotain myös? Ajettu 200tkm ja yhdessä pytyssä oli huonommat puristukset ja enemmän ohivuotoa (kuva liitteenä). Se myös näytti vähän kuluneemmalta (vähemmän hoonausjälkiä ja hieman pystyjälkiä) kuin muut, mutta onko sitten niin paljon että syö siitä öljyä? Karstaisuuden perusteella öljyä palaa kaikissa pytyissä yhtä paljon. Voisiko männänrenkaat olla niin kuluneet, vaikka sylintereissä ei näy mitään jälkiä? Ja tuossa tosiaan on se nikasil-pinnoite niin voiko tehdä muuta kuin vaihtaa männän renkaat?
Kansi on tosiaan kohta korjattu ja pakopuolen ohjurit ja kaikki kumit oli siinä kunnossa että öljyä on sieltäkin mennyt. Onkohan kellään ollut noista venttiilin kumeista johtuen niin suurta öljynsyöntiä kuin 1l/1000km? Merkkihuollon mukaan ei pitäisi olla mahdollista ja käskevät vaihtaa männän renkaat. Mistä sitten tietäisi pitääkö alakertaakin uusia? Aika moinen lisähomma tulisi siitäkin.
Comment