kiitoksia näistä vastauksista ja mielipiteistä. Mutta eikös se nyt ole niin että jos ketjut ja rattaat kaikki haluaa vaihtaa niin joutuu vaihtamaan vanoksetkin ja se nyt on äkkiä katottuna jonkun 1050 euroa lisää tähän projektiin. siis ketju+vanokset ja alaratas.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 jakoketjun laahain ja vanos
Collapse
X
-
F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
-
-
Originally posted by juho-85 View Postkiitoksia näistä vastauksista ja mielipiteistä. Mutta eikös se nyt ole niin että jos ketjut ja rattaat kaikki haluaa vaihtaa niin joutuu vaihtamaan vanoksetkin ja se nyt on äkkiä katottuna jonkun 1050 euroa lisää tähän projektiin. siis ketju+vanokset ja alaratas.
Tuolta kaikki osat, eli laahaimet, vanokset, ketjupyörät, ketjut, öljypumpun ratas ja ketju, tiivisteet,kampiakselin stefa jne. n.1200€ onhan siinä hintaa tosiaan, toisaalta sitten ei kauheasti järkeä osissa pihistellä kun hommaan ryhtyy, töitä tuossa kuitenkin jonninverran.
Ketjuja kannattaa kysäistä fiksus liikkeistä, ovat orginaaleja iwis:seltä ja hinta ainakin halvempi mitä tiskillä.
Comment
-
-
Kannattaa ottaa huomioon että tämä vanos kone tarvitsee sitten kohtuu laajan erikoistyökalu sarjan ja osaamista ajoituksen suhteen, parilta kaverilta ilmeisesti löytyy kyllä täältäkin foorumilta.
Itse vaihdoin pelkästään ketjun, ohjurin ja kiristäjän kun meni tuo keskiohjuri rikki. En koskenut siis ajoitukseen ollenkaan.
Hyvin on toiminut mutta ajattelin jossainvaiheessa tehdä vanos rempan tuon tyypillisen raksuttavan käyntiäänen takia kyllä.
Jos teet rempan ennen mua niin räjäytä sitten ainakin toinen yksikkö pöydälle niin tietää vähän rakenteesta
EDIT: Jos kiinostaa niin tuolta löytyy omasta projektista pari kuvaa.Last edited by Supa; 28-12-2010, 12:09.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Yhden M62TU ketjun vaihtanut ja sekin muusta syystä, venynyt tai kulunut ei ollut sekään lukuunottamatta kontaktia venakoppaan Muista koneista ei ole venymistä tai kulumista tullut havaittua, ei noi miksikään mene ellei jotain isompaa tapahdu kuten kampiakselin alapään rattaan kuluminen, joka onkin isompi poks kun ilmenee.
Jos ketjun kiristysvara on loppu, siellä on kyllä tapahtunut jotain ihan muuta ja paljon suurempaa. Jakohan tosta V8:sta ei pääse hyppäämään oikein millään, vaikka sekin ihme on nähty. Aiheuttaa kyllä ennen sitä muuta tuhoa, kun ei yksinkertaisesti mahdu hyppäämään ilman.
Noista ei oikein nokkien rattaat tunnu kuluvan, mutta kampuran ratas kyllä kuten muissakin koneissa. Tampereen autokeskuksessa on yksi hyllyssä tällä hetkellä, meni tehdastilaukseen niin jouduin ite laittamaan purkukoneesta. Vinkkinä jos joku tarvitsee.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos ketjun kiristysvara on loppu, siellä on kyllä tapahtunut jotain ihan muuta ja paljon suurempaa. Jakohan tosta V8:sta ei pääse hyppäämään oikein millään, vaikka sekin ihme on nähty. Aiheuttaa kyllä ennen sitä muuta tuhoa, kun ei yksinkertaisesti mahdu hyppäämään ilman.
Comment
-
-
Kysytääs nyt viä kerran että oliko näihin m62 vanoksiin jotain korjaussarjaa tai mitään poppakonstia millä sais sen rallatuksen pois?
Oon nyt alkanut miettiin että jos kumminkin ostais ne uudet vanokset+ketjun ja alarattaan jos niitä ei muuten saa korjattua.
Kirpasee aika pahasti tuollanen touhutonni tähän viä päälle mutta on toi purkaminenkin/kasaaminen niin iso homma ettei siihen viittis uudestaan lähteä. kun ainakin toinen vanos rallattelee siä jonkin verran.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostKysytääs nyt viä kerran että oliko näihin m62 vanoksiin jotain korjaussarjaa tai mitään poppakonstia millä sais sen rallatuksen pois?
Oon nyt alkanut miettiin että jos kumminkin ostais ne uudet vanokset+ketjun ja alarattaan jos niitä ei muuten saa korjattua.
Kirpasee aika pahasti tuollanen touhutonni tähän viä päälle mutta on toi purkaminenkin/kasaaminen niin iso homma ettei siihen viittis uudestaan lähteä. kun ainakin toinen vanos rallattelee siä jonkin verran.
Comment
-
-
Täällä kanssa yksi asiasta kiinnostunut. Vanokset ovat omassa suhteellisen hiljaiset käydessä, mutta kylmäkäynnistyksessä koneesta kuuluu joskus vajaan sekunnin "rominaa", ilmeisesti juuri vanoksista tai sitten ketjunkiristin ei ole heti messissä?
Pitää keräillä pikkuhiljaa nuo osat koko remonttiin vanoksineen päivineen, niin ei niin kovasti kirpaise
Ei muutakuin hyvää projektikertomusta remontistaLast edited by cba; 04-01-2011, 11:10.
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostTäällä kanssa yksi asiasta kiinnostunut. Vanokset ovat omassa suhteellisen hiljaiset käydessä, mutta kylmäkäynnistyksessä koneesta kuuluu joskus vajaan sekunnin "rominaa", ilmeisesti juuri vanoksista tai sitten ketjunkiristin ei ole heti messissä?
Pitää keräillä pikkuhiljaa nuo osat koko remonttiin vanoksineen päivineen, niin ei niin kovasti kirpaise
Ei muutakuin hyvää projektikertomusta remontistaLast edited by Radon; 04-01-2011, 14:04.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostTuo johtuu luultavasti eri jutusta, eli öljynpaine pääsee jostain pois. Vanoksen solenoideissa pitäisi ainakin ulkolaisten forumeiden mukaan olla takaiskuventtiilit siellä öljykanavassa sen venttiilin päässä, itse en asiasta sen enempää tiedä eikä nuo räjäytyskuvat myöskään näytä mitään sellaista, mutta saattaisi hyvinkin olla tarkistamisen arvoinen juttu. Toinen on tuo pitkänketjun kiristin jos on ketju venynyt niin ei jousi välttämättä jaksa pitää ketjua riittävän kireällä.
Saako tuon kiristimen uusittua niin että jako pysyy kohdillaan? Ja joutuuko purkamaan niin paljon että sama rempata kokonaan?
ilmeisesti osa numero 19?Last edited by cba; 11-01-2011, 15:39.
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostJep, paljon mahdollista. Joka käynnistyksessä tuo ääni ei kuulu lainkaan, ja ehkä se tosiaan enemmän passaisi jakoketjun rominaan kuin vanoksen ääneen.
Saako tuon kiristimen uusittua niin että jako pysyy kohdillaan? Ja joutuuko purkamaan niin paljon että sama rempata kokonaan?
ilmeisesti osa numero 19?E61 525dA M57 -04 668 Schwarz II
EX E38 728iA M52 -95 303 Cosmosschwarz
EX E36 316/2 M43 -96 668 Schwarz II
EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
EX E32 730iAL M60 -93 252 Calypsorot
EX E32 750iAL M70 -87 189 Cirrusblau
EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
EX E32 740iA M60 -93 244 Sterlingsilber
Vikakoodinlukua ja perus koodauksia pääkaupunkiseudulla!
Comment
-
-
Originally posted by kasinoll View PostSaa vaihdettua helposti, juuri irrotin omasta M60:sta tuon kyseisen kiristimen. Tuossa helpot ohjeet http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1233696
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostOk, tuntuu olevan samat nuo molemmissa. Kokeillaampa uusia tuo, kiitos vinkistä!
Comment
-
-
Noihin käynnistysmetelöinteihin voi kokeilla kiristimen lisäksi fortea tms. puhdistuskäsittelyä. Normaalisti kiristin on täynnä öljyä, eikä tyhjene kun auto seisoo. Jos sopivaan paikkaan kertyy shittiä (eli jokin takaiskuventtiili vuotaa), alkaa öljyt vuotaa kiristimestä öljypohjaan ja sitten metelöi startissa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKannattaa ottaa huomioon että tämä vanos kone tarvitsee sitten kohtuu laajan erikoistyökalu sarjan ja osaamista ajoituksen suhteen, parilta kaverilta ilmeisesti löytyy kyllä täältäkin foorumilta.
S62:n vanosrempasta voi katsella juttua vaikka tästä, tiedä vaikka topicin aloittajaa tai jotain muutakin jelppaisi
Solenoidin irrotuksesta (s62) löytyy juttua sitten tästä.
S62:n ajoituksesta taas juttua tästä.
Ko. juttujen kirjoittaja löytyy myös täältä BTCF:n foorumilta, samalla nimimerkillä... Voisin vaikka vetoa lyödä, että hän ko. remontin tekee paremmin ja halvemmalla kuin joku nyrkkipaja
Jos joku privaa hälle laittaa, niin vain saksa/englanti sitten
Comment
-
Comment